Onko teitä hävettänyt tilanne, jossa menette hienoihin lastenjuhliin jonkun 13€ lahjan kanssa?
Kun tiedätte että juhliin on panostettu, on kohteliasta viedä kunnollinen lahja. Sellainen joka arvoltaan kattaa koko perheenne syömiset
Kommentit (38)
Riippuu lapsesta.
Kaverisynttärilahjan hinta on 10-15€.
Jos sukulaislapsi tai esim. ystäväni lapsi, lahja on kalliimpi.
Voi vee, älä järjestä niitä synttäreitä jos nuin veetuttaa ettei toisilla ole varaa kalliisiin lahjoihin!
Kerran on käynyt näin. Mokasin ja pahasti. Juhlat oli hienot, ja niihin oli panostettu!
Tuo on jotenkin hämmentävä ajatus, että vieraiden pitäisi jotenkin maksaa syömisensä takaisin.
Ystävän juhlista siis kyse. Ei mistään massajuhlista.
Vieraan ongelma ei ole liian kalliit synttärikutsut.
Ei ole hävettänyt ikinä lahjani arvo missään juhlissa. Annan sen arvoisen lahjan mihin on varaa tai jos lahja on sankarille just hyvä, mutta edullinen, niin en välitä. Annan silti.
Jos jotain häiritsee lahjani hinta, niin ei ole ongelma minussa vaan siinä toisessa, kun jaksaa moisesta närkästyä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juhlissa kyllä erottuu tälläiset ns lokit, jotka päässeet mukaan vähän hienompaan menoon.
Ystävät ja sukulaiset tuovat kunnon lahjat, 50€ ja yli, ja aina joukossa pari lokkia 10€ lahjan kanssa per 4-henkinen perhe. Heitä ei sitten jatkossa kutsuta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jotenkin hämmentävä ajatus, että vieraiden pitäisi jotenkin maksaa syömisensä takaisin.
Se ei ole ajatus, se on ihan etiketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä juhlissa kyllä erottuu tälläiset ns lokit, jotka päässeet mukaan vähän hienompaan menoon.
Ystävät ja sukulaiset tuovat kunnon lahjat, 50€ ja yli, ja aina joukossa pari lokkia 10€ lahjan kanssa per 4-henkinen perhe. Heitä ei sitten jatkossa kutsuta.
Taidat olla se lokki ihan itse kutsumalla kymmeniä vuosia sukulaisia "lastesi" pakkojuhliin. Kaverisynttärit ovat sitten asia erikseen 😊
Ei mua ole kutsuttu sellaisiin. :(
Ei ole olemassa mitään hienoja lastenjuhlia. Lasten synttärit ynnä muut on automaattisesti kammottavia karnevaaleja, sinne on ihan sama vaikka veisi viiden euron lahjan. Ristiäiset ja rippijuhlat on sitten eri asia, mutta niissäkin lahja viedään juhlakalulle, eikä suinkaan vanhemmille kompensoimaan juhliin törsättyä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän hienompaan menoon? Eli ei juurikaan erotu tavallisista lasten pippaloista. Meillä sentään panostetaan viimeisen päälle, on alkuruuat, pääruuat ja jälkiruuat. Esiintymään palkattu maankuuluja taikureita ja artisteja. On tarjoilijat ja kokit. Ja astiasto parempaa posliinia. Joten älä viitsi tulla tänne hienostelemaan kun et hienosta edes tiedä.
Ei se juhla ole mitään bisnestä. Ei siitä kuulu saada samanarvoista korvausta, että on ITSE päättänyt jonkun juhliin kutsua.
Se hinta ei ole ollut pääasia. Omakin lapsi päivittäin leikkii kirpparilta ostetun 2euron lelun kanssa kun taas jotkut muut uudet/hienot lahjat pölyttyvät kaapissa.
Itse olen vieraille sanonut, että 2nd hand lahjat ovat tervetulleita tai vaikka joku itsetehty korttikin/herkku ok ja tervetullut myös ilman lahjaa.
Eikö sen hintalapun voisi ensin poistaa siitä lahjasta.......
En ole koskaan ollut tuollaisessa tilanteessa.
Ihmettelen vain miksi lahjaa pitäisi hävetä? Kukin tuo sellaisen lahjan kuin tuo. Kalliin, edullisen, itsetehdyn tai vaikka vain itsetehdyn kortin.
Jos itse olen juhlien järjestäjä, en kyllä millään tavalla ajattele, että lahjan pitäisi olla joku tietyn arvoinen tai että lahjaa olisi edes pakko tuoda. Kaikilla ei välttämättä ole varaa.
Juhlan järjestäjä pitää sellaiset juhlat kuin haluaa ja vieraat tuovat sellaisen lahjan kuin haluavat tai voivat. Kaikki kutsutut ovat tervetulleita eikä lahja ole mielestäni missään juhlissa pakollinen eikä lahjan arvoa mitata rahassa. Paras lahja voi olla ihan se, että tulee juhliin!
Rahankeruuta harrastava perhe voi laittaa hatun ovenpieleen ja olla järjestämättä ne kitch-juhlansa.
No mä en ole koskaan ollut missään lastenjuhlissa, mutta mun tenava kyllä on ollut. Ei se ainakaan jälkeenpäin kertonut että sitä ois hävettänyt.