Katsokaa tänään Silminnäkijä! Jehovan todistajien uhreja haastatellaan.
Kommentit (234)
miksi edes haluaisin olla enää tekmisissä
Haloo, oletteko te siellä jehovissa kaikki oikeasti jotain sosiopaatteja vai mistä siellä on kysymys? Enkä tarkoita sitä että jos ei hyväksy jotain tupakointia, pitäisi lähteä erotetun kanssa tupakalle. Mutta kai sitä nyt voisi edes merkkipäivänä muistaa? Onnitella lapsen saamisesta? Kertoa jos oma sisar on kuolemansairas, että voisi käydä hyvästelemästtä? Sanat oikeasti loppuu tämän touhun äärellä.
vauva, joka ei halua enää syödä ja sen vuoksi näyttää, kun ei edes näkisi lusikkaa. Katse väistelee tätä edessä heiluvaa objektia.
Tunnen jehovia ja pakko sanoa, että nämä henkilöt, jotka tunnen ovat joko erittäin naiiveja tai sitten naivihkoja.
Jumala ei itse ole kirjoittanut raamattua. Henkeytti sen kirjoittamisen ihan maallikko ihmisille. Ihmisen kirjoittama kirja, mutta jumalan kautta puhuttu. Pyhähenki taustalla. Jos jumala olisi suoraan kirjoittanut kirjan meille kuka voisi sitä edes lukea koska kirjoittaja on tehnyt ja luonut ne miljoonat ja miljoonat galaksit ja universumin ja kaiken ihmeellisen mitä ihmisen äly ei pysty edes käsittämään. Ja raamattu on helppo lukea. Tyhmäkin ymmärtää sitä. Raamatussa ei muuten mainita kertaakaan, että paha ihminen menee ikuiseen helvetin kidutukseen. Eikö ole aika hämärä juttu rakkauden jumalalta kiduttaa ihmistä joka vastaavasti kuitenkin antaa mahdollisuuden kaikille katuville päästä pelastukseen. ja mitä tulee edelleen tuohon ohjelmaan niin, johon on taas... Ei anna yhtään totuuden mukaista kuvaa todistajista tuo ohjelma. Itse olen entinen todistaja! Olen erittäin hyvissä väleissä kaikkien uskontoon kuuluvien sukulaisteni kanssa ja kaikki muutkin todistajat kohtelevat minua erittäin hyvin. Tapaan heitä useasti, kun käyn vanhemmillani kylässä. Toisin kun ihmiset ketkä kuuluvat kirkoon, niin jehovantodistajat uskovat oikeasti raamattuun ja noudattavat niitä neuvoja mitä raamattu pitää sisällään. Tästä syystä ei voi muuta kun nostaa todistajille hattua, heidän sääntönsä eivät vaihdu vuosiluvun mukaan toisin kun esim. kirkon. Turha tehdä tommosia paska ohjelmia, mihin on otettu mukaan muutama erotettu kusipää, jotka on jostain vittuuntunut vanhempiinsa ja muihin uskossa oleviin sukulaisiinsa ja siitä syystä haukkuu koko jehovantodistaja porukan. Ja onko syy uskonnossa että jätkiä kartetaan. Kannattaisikohan katsoa peilistä itseään ja miettiä omia tekojaan?
Pyydän sinua lopettamaan sen nyt ja miettimään käytöstäsi myös jatkossa sen suhteen. Vaikka ihminen olisi tehnyt vääriä tekoja (jokainen ihmienen tekee vääriä tekoja), se ei oikeuta siihen, että ihmistä nimitellään rumasti.
Jehovantodistajat eivät usko helvetin olemassaoloon, kristityt uskovat. Helvetin olemassaolosta kerrotaan kyllä Raamatussa.
Kuulostat kyllä siltä, että haluat kiivaasti mukaan todistajiin.. Onko näin? Ja todistajien opit ovat kyllä muuttuneet alituiseen, miten et ex-todistajana tätä tiedä? Esimerkiksi veren ja maailmanlopun suhteen oppi on elänyt koko ajan.
Ja tuo karttamissääntö on väärin tulkittu. Se Korinttilaiskirjeen kohta puhuu "veljeksi kutsutuista", eli toisista todistajista. Ja viittaa siis siihen, että mikäli joku todistaja alkaisi juopotella tai kessutella, HÄNTÄ tulee karttaa. Heitä, jotka ovat jättäneet järjestön, ei tarvitse karttaa.
Minä kuulun kirkkoon, minä uskon oikeasti Raamattuun. Tiedän myös, että ei ole olemassa mitään organisaatiota, joka osaisi tulkita Raamattua paremmin kuin minä, ihminen. Tämänhän myönsit itsekin.. Eli VT-seura on turha välikäsi, samoin kuin muut "tulkitsijat".
Jos jumala olisi suoraan kirjoittanut kirjan meille kuka voisi sitä edes lukea koska kirjoittaja on tehnyt ja luonut ne miljoonat ja miljoonat galaksit ja universumin ja kaiken ihmeellisen mitä ihmisen äly ei pysty edes käsittämään.
siis kenen äly ei pystykään käsittämään? Kyllä nyt aika moni jo käsittää maailmankaikkeudesta aika paljon. Ja toisaalta, jos oletettaisiin, että ihminen ei voi käsittääkään kaikkea, niin miten joku jehova on tämän tiedon voinut saada hengeltä, kun eihän henkeä voi ymmärtää, koska jos tämä monimutkainen olento olisi kirjoittanut raamatun itse, niin sitä ei kukaan ymmärtäisi?! Eikö niin?
Mielenkiintoisia ajatuksia.
Olen erotettu. Siinä vastaus kysymykseesi halusta. Mitä tulee uskoon niin siinä ollaan samoilla linjoilla, että siihen ei tarvita rakennuksia kuten esim kirkkoa, tai saarnaajaa kuten pappia, tai muutakaan ihmistä. Riittää että olet sinä, uskosi ja raamattu. Sillä pääsee pitkälle.
Usko on kuitenkin aina henkilökohtainen asia. Minut kun erotettiin ja syytä olikin. Olisin muuten kyllä tuhonnut koko seurakunnan toiminnallani. Mutta se siitä, kuitenkaan suku ja perhe ei hylännyt. Lähimmät ystävät jaksoivat kanssa katsoa sitä elämästä selviytymis taistelua. Nykyisin yrittäjänä olen yhtiökumppanina jehovantodistajan kanssa. Voin ainakin luottaa mieheen ja jättää vaikka rahat pöydälle. Tiedän että yhtään ei ole varastettu ja muutenkin homma toimii. Uskon asiat ovat kuitenkin muuttuneet mutta mikäs siinä. Toinen uskoo kehen tahtoo.
Että karttamiset ja muut eivät kyllä päde. Tietysti eräs perhe alkoi karttaa huumeiden käyttäjä poikaansa joka erotettiin. Varasti perheeltä arvotavaraa joten ei ihme että välit menivät.
Jehovantodistajia kehoitetaan harkistemaan suhdettaan erotettuihin. Luopioiden kohdalla asia on toinen. Kuitenkin erotettujen ja eronneiden kanssa voidaan olla kanssakäymisessä. Luopioiden jotka haluavat vain vahingoittaa ihmisiä ja järjestöä tätä ei suvaita. Sama koskee kyllä mitä tahansa järjestöä. Jos et noudata lakia ja ohjeita ja toimit niitä vastaan sinut poistetaan kuviosta. Turha siinä on jossitella.
Ohjelmassa oli joku ihmissuojelu henkilö. Oli puhetta lapsista että lapsilla ei ole mahdollisuutta valita. Kyllä jehovantodistaja lapsilla on mahdollisuus valita uskonsa. Mutta onko luterilaisessa kirkossa mahdollista valita vauvana uskonsa? Kirkosta et voi erota kuin täysiikäisenä tai vanhemman erillisellä luvalla. Että enemmän ihmisoikeuksia luterilainen kirkko rikkoo tässä ja aiheuttaa traumoja.
Ja kumpi on oikeassa? Voitko peustella 100% että juuri luterilaiset ovat oikeassa?
Ja mitä tulee raamattuun ja käännöksiin niin aina kun, Itse asiassa aina Jehovan todistajat pyytävät lähes aina ovenavaajaa lukemaan kääännytyskeskustelussa käytetyt raamatunkohdat omasta Raamatustaan. Että sama teoria se on molemmissa kirjoissa.
on muuten pikkaisen huvittavaa myös kun Jehovan todistajista erotetut itkee julkisuudessa että heitä kartetaan. Itse he ovat haistattaneet pitkät kristillisyydelle, miksi ihmeessä he enään haluaisivat heidän seuraa? Ihan oikein jos kaivaa mieltä tollaiset :D
Ohjelmassa olevat luopiot ja Heidän tapansa esittää asiat on lievästi sanottuna puolueellista. Miksi ei tehtäisi ohjelmaa todistajista itse järjestön sisällä? Aika normi väkeä oikeasti. Moni on opettaja, muutama tuntemani tohtoreita, palomies, poliisi, tuomari, lääkäri, sairaanhoitaja jne. Että sekin siitä että kukaan ei kouluttaudu. Ihmeellistä teoriaa joillakin. Suurinosa noista edellämainitsemistani maksaa valtiolle veronsa ja enemmän maksvat vielä kuin moni perus duunari yhteensä.
Aina sitä itketään kuitenkin kenen uskonto on parempi. Hiton tyhmää keskustelua. Itse uskon kaktuksiin ja niiden piikittävään pyhyyteen. Mahlaa valutan aina joka antaa ikuisen nuoruuden.
Juuri jonkun sellaisen jakeen pyytävät lukemaan, missä nuo asiat eivät käy ilmi. Vasta pidemmän tutkistelun jälkeen edetään tuohon, että UM:n käännös onkin jotenkin tarkempi. Tämän tiedän kyllä, omasta kokemuksesta. Muistaakseni sain oman UM:n väännöksen parin vuoden tutkistelun jälkeen (käytin KR33/38:a rinnalla, ONNEKSI).
Sama koskee kyllä mitä tahansa järjestöä. Jos et noudata lakia ja ohjeita ja toimit niitä vastaan sinut poistetaan kuviosta.
Jep. No jos nyt eroan vaikkapa poliittisesta puolueesta, niin ei se tarkoita, että ex-puoluetoverit alkavat karttaa minua. Vanhempani eivät hylkäisi minua, vaikka jäisivät puolueeseen.
Ohjelmassa oli joku ihmissuojelu henkilö. Oli puhetta lapsista että lapsilla ei ole mahdollisuutta valita. Kyllä jehovantodistaja lapsilla on mahdollisuus valita uskonsa. Mutta onko luterilaisessa kirkossa mahdollista valita vauvana uskonsa? Kirkosta et voi erota kuin täysiikäisenä tai vanhemman erillisellä luvalla. Että enemmän ihmisoikeuksia luterilainen kirkko rikkoo tässä ja aiheuttaa traumoja.
Luterilaiseen kirkkoon kuuluminen ei tarkoita, että lapsen täytyy kolmena iltana viikossa olla kokouksissa, plus päälle kotitutkistelut ja ovelta ovelle -työ. Ei tarkoita myöskään, että ei saa kieltäytyä osallistumasta noihin menoihin tai että ei saa olla eri mieltä uskon asioista. Se tarkoittaa yleensä sitä, että jouluna käydään kirkossa. Miten tämä traumatisoi? Että ev.lut. traumatisoi? ;)
Ja tämä "ihmissuojeluhenkilö" oli Kristiina Kouros, maamme parhaimmistoa ja yksi älykkäimmistä naisista, joita tiedän. Mielestäni tuo, että vastustat häntä tarkoittaa, että hänen on oltava oikeassa.
Hah, En vastusta todellakaan. Esitin vain, että aika suppea näkökulma jos vain pelkästään miettii jehovantodistajia tässä asiassa. Sitten tullaan siihen kysymykseen, että pitäisikö lapset heittää heitteille vai? Vapaasti kasvattaa? Kaikesta pitää osata opettaa, myös uskonnoista ja antaa vapaus valita. Kuitenkin onko alle 14 vuotiaskaan vielä varma mitä haluaa ja mihin uskoo. Koulussa opetetaan uskontoa tosin se pitäisi muuttaa sellaiseksi että siinä käytäisiin läpi kaikki perus uskot. Tulisi tietoa ja varaa valita ja miettiä ajan kanssa. Tai oikeastaan mihin yleensä uskontoja tarvitaankaan? Eikö uskonnot voisi samantien lopettaa kaikki?
Mutta luterilainen kirkko. ja että käy 3 kertaa vkossa kokouksissa. Niin lapset kulkevat vanhempien mukana. Toki harrastuksia voidaan tarjota ja kannattaa tarjotakkin, mutta onko lapsi koska valmis ja kypsä ja henkisesti kehittynyt päättämään itse milloin jättää homman kesken?
Itsellä on lapsia jotka eivät ole jehovantodistajia, siis kastettuja. Kuitenkin annan mahdollisuuksia heille päättää. Kysyn ja mietin mikä on parasta. elämässä kannattaa nähdä paljon muutakin kuin yksi asia. Lapsiani ei kiinnosta kirkkoon mennä. On kuulemma synkkä paikka. En halua sinne viedä koska traumatisoi. Kuitenkin kirkossa käyty koska on ihan sivistävää ja häitä ja hautajaisia kuitenkin on joissa on hyvä olla läsnä.
Itse en ole jehovantodistaja mutta perheeseen kuuluvista osa on. Välillä mennään minne sattuu. Entäs sitten. Hiton mustavalkoista joillakin tämä ajattelu. Kristiina kourosta en tunne, mutta kannattaa miettiä kokonaisuuksina asioita. Miten yleensä uskonnot traumatisoivat ihmistä jos lähdetään ihan siitä liikkeelle. Mitä pahaa tehdään kristin uskossa, mitä uskontoon verhotaan. Mitä se peitää. Että tarvitaanko uskontoa yleensä mihinkään? Usko on kuitenkin ihmiselle hyvä asia. Onko vaikea hyväksyä muita ihmisiä? onko vaikea hyväksyä toisten uskontoa? onko vaikea että kaikki eivät usko samoihin asioihin. Eikö tämä tee elämästä rikkaampaa? Jos ajatellaan että kaikki uskovat samaan ja halutaan pakottaa mennään vuodelle 1940 jolloin vallassa oli eräs adolf.
Ohjelmassa olevat luopiot ja Heidän tapansa esittää asiat on lievästi sanottuna puolueellista. Miksi ei tehtäisi ohjelmaa todistajista itse järjestön sisällä? Aika normi väkeä oikeasti. Moni on opettaja, muutama tuntemani tohtoreita, palomies, poliisi, tuomari, lääkäri, sairaanhoitaja jne. Että sekin siitä että kukaan ei kouluttaudu. Ihmeellistä teoriaa joillakin. Suurinosa noista edellämainitsemistani maksaa valtiolle veronsa ja enemmän maksvat vielä kuin moni perus duunari yhteensä. Aina sitä itketään kuitenkin kenen uskonto on parempi. Hiton tyhmää keskustelua. Itse uskon kaktuksiin ja niiden piikittävään pyhyyteen. Mahlaa valutan aina joka antaa ikuisen nuoruuden.
tai on mielenterveysongelmainen.
Jos nyt otettaisiin ihan tilasto, niin aika harva siellä kuitenkaan on kovin korkeasti koulutettu.
Tää alla oleva on oikea älynväläys - kaveri saarnaa erilaisuuden hyväksymisestä ja rakkaudesta...oikea äiti Teresa, mutta tuomitsee samassa lausessa JT:t alimpaan helevettiin..
Missä se sun suvaitsevaisuus on Jehovan todistajia kohtaan? :D
Olen tutkinut lapsesta asti raamattua, milloin todistajien kanssa..milloin haastatellut pappeja. Ylivoimaisesti parhaat vastaukset todistajilta kaikkiin kysymyksiin..papeiltahan saa lähinnä pään sekoittavaa muminaa kun pyytää niitä selvittämään kolminaisuuden, kokeilkaapa - älkääkä uskoko niitä "pyhä salaisuus" ym. kökkö selityksiä..
Hyvä että on ainakin yksi jengi jotka vielä tekee niinku raamattu sanoo, eikä muokkaa sitä niinku korvankutittaja kirkot jne..
Kirkosta ei varmaan eroteta vaikka raiskais 1700 lasta - onko sekin suvaittava? ..jostakin luinkin että mm. jenkeissä jopa bussiin on kovemmat pääsyvaatimukset ku kirkkoon :D
Tietääkseni Jehovantodistajat pitää huolellisen "kuulustelun" että uskontoon tuleva HALUAA elää raamatun opetusten mukaan - ja kaikille on jo siinä vaiheessa selvää erottamiset jne..
Kysykää menestyjiltä jos haluatte menestyä - luusereita kuuntelemalla oppii luuseriksi.
Kuule 7- jos et tiennyt niin
Lainaus:
olet ihan aivopesty tapaus. Etkö ymmärrä että ERILAISUUDEN voi hyväksyä??? JO lapset opetetaan hyväksymään erilaisia ihmisiä- se on kaiken hyvän alku! Että jos ei ole samaa miletä kuin sinä niin on luopio? JOs suhtautuu kriittisesti johonkin asiaan, kuten jehovan todistamiseen- anstaitsee itse osansa? Siis hyväksyttyjä ovat vain ne jotka ovat SAMAA MIELTÄ?? TUo on henkistä väkivaltaa ja tuolla verukkeella maailmassa tapetaan koko ajan viattomia naisia ja lapsia. Turha sulle on tätä selittää kun kerran olet jo tuossa tilassa- mutta rakkaudellista on hyväksyä erilaisuus- ei sun tarvitse olla samaa mieltä mutta ihmisellä on silti arvonsa.
Harmi,että joku lahko,jopa Suomessa,toimmi noin.
Se,mikä tuntuma minulla on päiväkodin työntekijänä,on se, että nuo lapset EI TODELLAKAAN saa valita itse! Miten usein yksikin lapsi valittaa väsymystä ja sitä,miten tylsää on olla niissä tapaamisissa niin usein,mutta kun äiti ja isi pakottaa.Miten usein juhlapäivinä kärsi siitä,kun eisaanut osallistua,vaikka olikin järjestetty kivaa oheistoimintaa.Mutta se ollut kivaa yksin...
Harva kirkkoon kuuluva kristitty pakottaa lapsiaan moiseen,jos ei lasketa lestadiolaisia mukaan!! Eli kiihkouskovaiset,uskoovat sitten vaikka puunkarahkaan,ovat mielestäni jostain syvältä!!!
p.s. jahvet,jotka edes lue koko Raamattua,milloin se maailmanloppu nyt tuleekaan sitten?? ;) ja huom:ette ole todellakaan kristittyjä,ettekä tule ikinä olemaankaan!!
älä pilkkaa Jumalaa.