Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAKUISET***

04.01.2011 |

Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!

Helene kp.2/22-29, yk.12

Kommentit (662)

Vierailija
161/662 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau mikä plussa-aalto, nyt kaikki lokakuiset mukaan samaan imuun :)

Mulla oireet edelleen tosi vähissä ja tänään piti tehdä digi oman mielenrauhan vuoksi. 2-3 viikkoa näyttää niin kuin pitääkin tässä vaiheessa, joten olen tyytyväinen. Alkuraskauden ultran varasin 10.2, on pakko päästä katsomaan onko kohdussa oikeasti ketään ja onko oikeassa paikassa.

Tsemppiä piinailijoille ja kaikille vielä odotusta odottaville! Ja ihania odotushetkiä meille kaikille jo raskautuneille :) Nautitaan elämästä naiset! Ja muistakaa, että koskaan ei pidä luovuttaa, aina on toivoa!!!

Rupikonna

Vierailija
162/662 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne menet alkuraskauden ultraan? Mietin vain, että saako kaikki julkisessa terveydenhuollossa alkuraskauden ultran, vai pitääkö mennä yksityiselle? Mäkin haluisin, ehkä varaan sitten yksityiseltä.

Sandis rv 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/662 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomena kp34/33 yk1

Tuutuli kp 29/28-32 yk 11

Lindaliina kp 28/30

Anju kp 27/36 yk 2

Minttu kp27/25-29

Crystal kp 26/25-29 yk 5

Elmu kp 25/? yk 1

Wilpuri kp24/27-30 yk 10

Minni86 kp 23/27 yk 13

Arianna kp 22/27-28

Martta 21/27-33

Uuve kp 19/30 yk 3

Kokis kp 19/26-28 yk 4

Vattu kp 18/n.28

Jepsis kp 17/29-31 yk 4

Lumi kp 16/30-32 yk1

Miina kp 15/25-28

Kiamari kp 14/28-29 yk 3 (tervetuloa)

Marjana kp 12/30-37 yk 11

Tähtisafiiri kp 11/29 yk 10

Krislee kp 11/? yk 3

Minny kp 11/31 yk 7

Hipskukka kp 11/28 yk 3

Eleanora kp 10/30

Elle80 kp 10/23-28 yk1

Maatis 9/28-33 yk3

Mermaid kp 8/28-30 yk 5

Pullis kp 5/30 yk 3

Alexandra, kp 5/27-32, yk2

Tellu

Eve

Miiru75

Lumi

Ytte

+Plussanneet+: ONNEA!!!! ja tarrasukkia!!

Sandokai kp 30/30 yk 1

Helene kp.24/22-29, yk.12, dpo.10

Rupikonna kp 30/28-30

Ollikolli kp 32/28

Mallu84 dpo12

Mammuska kp 29/26-28 yk 4

Tausta tukijoina:

EVE

Höttis

Iltis

Minttu aamupissasta se kannattaa kokeilla ainakin ku on

eka päivä myöhässä et olis mahd. vahvaa =D

Arianna tottakai sä olet raskaana!!! usko vaan jotku sanoo että kyllä sen sitte tietää

No itte en osaa sanoa et tietääkö ku en ole koskaan ollut =D

Pomea KAIKKI on mahdollista kunnes täti tulee (ja sittenkin on joillain vielä pienen pieni mahku) XD

Wilpuri piti viä sanoa (osa tekstistä jäi pois) )Et kyllä me sinne junaan vielä päästään näin hyvillä oireilla jos ei muuten niin mä puhkun plussatuulien sijaan sellaiset pakkaset et pysähtyy muutkin junat kuin VR:n XD

Ei vaan mua vähä pelottaa ku sitä samaa ihan vaan hitusen värjäytynyttä limaa tulee vieläkin Iltis millaista se sulla oli silloin dpo9-10 eks sä sanonut et sulla jotain tuhrua tuli vai oliko se ihan valkoista???? Heh voi ei tätä touhua.. :/ Arvatkaa etsinkö kissojen ja koirien kanssa kaikki MUSTAT pikkarit tälle viikolle hienoon pinoon oottaan XD

Edelleen Donna näyttää sellaisia jäätyneitä saniaisia XD

Vierailija
164/662 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt kun tänään kuulin tälläisen vinkin finniongelmiin. Eli Crystal ja muutkin jos kiinnostaa:

Kuulemma kannattaa keittää lasillinen vettä ja lisätä siihen n. 2tl merisuolaa. Annetaan jäähtyä ja sivellään kasvoihin aamuin ja illoin pumpulilla. Kuulemma ainakin joillakin auttanut joten päätin nyt itsekin testata asiaa. Toivottavasti on jotain apua. Kumma juttu kun en nuorena/teininä kärsinyt ollenkaan finneistä. Niitä alkoi tulla vasta heti e-pillereiden jälkeen.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia ihan jokaiselle. Nyt on mentävä valmistelemaan huomista työrupeamaa, pöh.

Eleanora

Vierailija
165/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene: Onnittelut vahvistuneesta viivasta! Kai sinä nyt jo uskot, että todellakin olet raskaana ;)

Pomena: Täällä edelleen tädin odotus jatkuu..koko ajan menkkatuntemukset vain vahvistuu, mutta ainoastaan valkovuotoa lorahtelee..ärsyttävää, tulis jo jos on tullakseen :D Mulla oli kans ihan puhdas nega se perjantainen testi, ei viivasta tietoakaan..

Eleanora: Tuota keinoa en ole ennen kuullutkaan, kuulostaa sopivan helpolta, eli voisinpa testata myös..! Tässä taistelussa kaikki keinot pitää ottaa käyttöön, mullakaan ei nuorempana juuri ollut finniongelmia..nyt sitten senkin edestä, kiitos ihanat hormonit.

Eli kuten jo Pomenalle tuossa vastailin, täällä tädin odotus jatkuu..selkäkivut alkoivat myös tänään, eli ny alkaa se viimeinenkin toivo olla mennyttä. Huomenna on se "keskiarvopäivä" kun kuukautisten pitäisi alkaa, eli kierto olisi sitten sen 26 päivää. Positiivista, ettei tällä kertaa kierto ainakaan lyhentynyt :)

Crystal kp 26/25-29

166/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun on paljon tullut viestejä! Ehdin silmäilemään läpi tässä taas aamukahvin kanssa.

Siellä näyttäisi olevan jänniä paikkoja ihmisillä taas edessä.

Ariannallako se oli vahva tunne raskaudesta. Nuo oireet kuulostaa ainakin tosi lupaavilta!!

Iho-oireista... Minulle laukaisi yksi e-pillerimerkki nuo hormoninäpyt. Vaikka merkki vaihdettiin sitten (taas), niin ne ei poistuneet. Tosin tätä viimeistä merkkiä ehdin syödä vain 3 kk, kun päätettiin jättää ehkäisy kokonaan pois.

Apteekin Brevoxyl tai Basitron on minulla toimineet ihan hyvin, kun kuureittain käyttää tai sitten aina pahimpiin kohtiin yöksi.

Kokonaan en silti ole saanut noita pois ja harmittaa vietävästi. Lääkäriin on ihan turha mennä, kun ei ne mitään kirjoita vauvakuumeiselle naiselle. =P

Turvenaamio kerran viikossa myöskin avaa ihohuokoset aika hyvin ja sen jälkeen hellä puhdistusaine ja kasvovesi.

MINNI: Näyttäisi, että listassa on minun kiertopäivät nyt yhden päivän edellä. Jaksaisitko päivittäessä korjailla. :) Eli menen nyt tänään vasta kp 13, vaikka se oli hypännyt sinne jo eilen. Kiitoos! :)

Itselle ei vieläkään mitään uutta. Huomenna pitää pyrkiä järjestämään ässäilylle aikaa siltä varalta, että ovis olisikin jo kp 15.

Mietin juuri, että sinänsä noista lämpöjen mittailuista aamulla ei ole minulle mitään hyötyä oviksen paikallistamisessa. Jos ne lämmöt aamulla olisikin tipahtaneet ovista ennakoiden, niin homma on silloin jo myöhäistä, kun en minä miestä repäise hommiin kuitenkaan ennen iltaa. Eli pitää vaan ennakoida riittävästi...

Toki mittailen silti, että pystyisin joka tapauksessa paikallistamaan oviksen mahdollisimman tarkkaan ja laskemaan kierron pituuden siitä.

Marjana kp 13/30-37

Vierailija
167/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minni86: Kiitos ihanasta listasta ja sen jatkuvasta päivityksestä. Ja kiitos paljon onnentoivotuksista. Sulla alkaa olemaan jännittävät päivät käsillä. Koska meinaat testata? Plussaonnea!

Eleanora: Oletko varma ettet ole raskaana? Akne ja oksentelu kyllä enteisilisi sitä… Itselläkin on akneongemaa, mutta en ikävä kyllä ole löytänyt siihen mitään hyvää ihmeainetta. Roaccutan kuurinkin olen syönyt, mutta silti vaan kasvot kukkii… :(

Miina84: Ovisaika käsillä, nyt vaan kaikin keinoin yrität saada sitä ässäilyä mahtumaan teidän kalenteriin. Ymmärrän hyvin sen että tunteet pinnassa kun varpajaiset… Kyllä se vielä on teidänkin vuoro! Oikeessa oot siinä että vissiin suositeltu ässäilyjen määrä on joka toinen tai peräti kolmas päivä. Joten, usko siihen vaan! Hyvin osui!

Tellu1980: On se kyllä ihme kun ensin miehet valittavat ”etteivät saa tarpeeksi usein” ja sitten seuraavaksi valitetaan että ollaan kimpussa koko ajan :D

Ytte: Tervetuloa! Oireet kuulostaa ainakin hyvältä. Onnea testailuun!

Pomena: Tädin puuttuminen edelleen on todella hyvä uutinen! Älä heitä toivoa vielä!

Minttu2011: Tervetuloa! Testaamaan vaan!

Arianna: Hyvältä kuulostaa! Koska meinaat testata?

Crystal: Jännittäviä päiviä myös sinulla. Plussaonnea!

Marjana: Ja ei ku ässäilemään oviksen toivossa! :)

ON: Hyvällä tuulella kohti kevättä! Edelleen on ajoittaista huonovointisuutta. Taitaa hormoonit olla jotenkin ihan sekasin. :) Tästä kierrosta meinaat alkaa juoda punkkua oviksen jälkeen (toivottavasti tunnistan sen). Kuinka paljon juotte sitä? Täällä jotkut on puhunut 1dl/pv. Kuinka kauan juotte sitä? Kunnes tulee täti tai plussa, vai? Oletteko juoneet ihan pulloviiniä? Kestääkö se avonaisena monta päivää? Itse olen käsittänyt että jotkut viinit voivat kestää seuraavaan päivään, mutta eivät pidempään. Niin, siis ei kai siinä viinissä muu mene pilalle kun maku. :)

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Alexandra kp6/27-32, yk2

168/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas nopsaan lukemaan viestit ennen töiden aloitusta... paljon onkin tullut luettavaa. Onneksi aamun eka potilas on myöhässä niin ehdin kirjoitellakin vähän;)

Jännät paikat taas monella... täällä ollaat peukut pystyssä! db

Alexandra: Huolestun vasta sitten kun mies oikeasti muuttaa sinne lastenhuoneeseen. Tähän asti on kieltäytynyt ässäilyistä vain puheen tasolla. Todellisuudessa on kuitenkin kuin partiolainen... AINA valmis =D

).(

Itselläni menossa nyt kp 12/28 (ollut ennen pillereitä kierto tuon verran). Eli kohta vois peittoja heilutella toiveikkaana=)

Ehkäpä voisi jo tänään mennä peiton alle tekemään taikoja;D

Tellu

Vierailija
169/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein aamulla apteekin oman testin ja tulos selkee negatiivinen! Mutta eihän mun menkat oo viel ees virallisesti myöhässä kun menee kp 28/25-29. Joten ajattelin jos on viel varhaista... ettei näy viel??? Mul noita muita testejä ei ookkaan mut ajattelin jos ostaisin sellasen paketin mistä näkee tuleeks haamuplussaa... mikä olis hyvä, oliko s-marketin test, joku kirjoitti muistaakseni... Tarviiks siinä olla aamupissaa vai onks sama jos tekee päivällä? Mulla aikaa oviksesta noin 12-13 päivää. Ja on yk 6 jos toi on kuukausia kun on yritetty?

Muuten noi oireet on ollu flunssainen olo, ei kuumetta, päänsärky, sitkeenä, luulen migreeniks... vai onko stressikipua tosta raskautumisesta, muutekin oon kova stressaamaan asioista. Se kipu tuntuu eniten kumartuessa ja kun nousen ylös(ihan outoa mulle!) Ja sit on toi ilmavaivajuttu... sekä väsymys ja lievä kurkku- ja korvakipuilu ajoittain. Päänsärky vaivannut jo useita päiviä. (vali vali!)

Tää päivä viel vapaata sit huomen illaks töihin...

Mä en jaksais tätä epätietoisuuttaa. Mut se on kai pakko... Viel ei oo täti kurvannut mutta voihan se olla että stressaan ja siitä johtuen oon sairas ja menkat ei ala...

Mutta jotain positiivistakin luettavaa: Isot onnittelut plussannneille! Varatkaa vielä reilusti paikkoja jotta kaikki halukkaat pääsis mukaan!!!

Terkuin hepulin partaalla Minttu2011.

Vierailija
170/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein taas testin. Selvä nega. Ei haamun haamua. Alan kyllä kallistua sille linjalle, että kierto on sekaisin. Seuraavan kerran testaan torstaina, jos ei tätiä näy.

Minttu: Aamupissasta pitäs tulla tarkin vastaus.

crystal: sulla on kyllä jännät paikat! Toivottavasti tukee plussaa!

Vierailija
171/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään taustailleena päätin nyt sitte kirjottaa pitkästä aikaa.

Greippimehukeskustelusta sen verran, että esikoista alkaessani odottamaan söin verigreippejä melkein päivittäin. Enkä muuten edes tiennyt greippimehun auttavan raskautumisessa =)

).(

Elikkäs heitettiin miehen kanssa vähäksi aikaa vauvahommelit jäähylle, sen empimisen takia (toinen toiveissa). Nyt alettiin taas vähän innostumaan asiasta MUTTA

Sektion vuoksi minulle jäi mahaan kipu joka nyt on diagnisoitu kohdun hermovaurioksi ja sitä hoidettaisiin lääkityksellä, joka taas ei käy JOS on raskaana...

Eli nyt pitäisi vastahakoinen mies puhua ympäri vauvantekoon ja jättää lääkkeet ottamatta ja kärsiä...

Tai heittää haaveet vauvasta ja ottaa lääkkeet...

On tää yhtä h****ttiä

Voi kun tietäiski oikopäätä mitä kannattais tehä

Sori nyt tää omanapasuus, mut... vaikeeta on =(

Vierailija
172/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ensi alkuun, teille jotka olette negan testannut :( mutta kuten aina sanotaan, niin kauan kuin kuukautiset ei ala on toivoa!!

Mutterimamma: Onpas siellä kovin ikävä tilanne :( oletko lääkäriltä kysynyt onko mitään vaihtoehtoista lääkitystä?? tsemppiä päätöksen tekoon!!

ON: Täällä oli eilen illalla elämäni kaameimmat ovis kivut! Kaksin kerroin sohvalla vaikeroin ja ihan tippa tuli linssiin! Lämmöt pompsahti tänään 37.2 eli taisi se ovis olla nyt siinä... Ei kyllä niitä limoja näkynyt!?? Nyt vaan toivotaan että olisi se sunnuntai aamuinen riittävästi! ;) tänään aamusta kyllä vielä " varmisteltiin", teki tosin hieman häijyä... onko muilla ollut että oviksen jälkeen ei ässäilyt tunnu kovin mieluisalta?

173/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajattelin, kuin miinakin, eli oletko kysellyt mitään vaihtoehtoisia lääkkeitä tms. Kamalaahan se on, jos on hermosärkyä koko raskauden ajan!

Miina: Mulla ei noin kovia oviskipuja ole koksaan ollutkaan... itseasiassa en edes ole koskaan mitään oviksia huomannut:O

Ässäilyistä... mulla on ainakin ihan halut huipussaan kierron puolivälissä ja ei sikäli ainakaan mitään epämiellyttävää.

Hyvältä kuulostaa... siis tämän aamun varmistukset;)

Liekö olet seuraavana plussaavien joukossa... jännää!!!

Vierailija
174/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis vasta selvisi tuo juttu, yli vuoden jo kärvistelly.

Ootan miestä kotio töistä, että päästäis juttelemaan, mutta odottavan aika on pitkä...

Ei ainakaan nyt mitään muita vaihtoehtoja lääkäriT antanu.

Semmoinen tilanne muutenkin, että joko nyt tai sitten ei enää koskaan ( mies 51 minä 33)

Toinen lääkäreistä sanoi, että mahdollinen raskaus SAATTAISI lopettaa hermosäryn... Mutta mitään varmuutta ei ole asialle. Ihmiset kun ovat kuullemma erilaisia ja reagoivat erilailla.

huoks

Vierailija
175/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALEXANDRA: En usko olevani raskaana kun menkatkin juuri oli ja nyt menossa kp11. Kuukautiset oli mielestäni samanlaiset kuin ennenkin kierukan poiston jälkeen. Ei myöskään ole mitään tuntemuksia raskaanaolosta. Ainoastaa mua väsyttää aivan tajuttomasti. Luulen sen silti johtuvan töistä/opiskelusta kun on ollut niin kiireistä sillä saralla.

MERISUOLA liuosta laitoin eilen illalla ensi kertaa ja aamulla tein vähän miedomman satsin. Kirveli kyllä aluksi mutta kai tähän tottuu, ainakin nyt kokeilen onko mitään vaikutusta finneihin.

MUTTERIMAMMA: Pahoitteluja sulle, mutta ainahan tietysti toivoa on että raskaus saattaisi lopettaa hermosäryn. Toivotaan ainakin näin. Tsemppiä!

Eleanora

Vierailija
176/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halut ovat kyllä huipussaan tässä vaiheessa kuuta! ;) Mutta jotenkin eilisten kovien oviskipujen jälkeen, tänä aamuinen ässsäily kävi pikkaisen kipiää tuonne alavatsaan!? :/

Mutterimamma: Hyvä että selvisi sentään kpijen syy!! Vaikka toikin mukanaa todella kurjia päätöksen tekoja! :/ tsemppiä valintaan, ja jatkoon päädyitte kumpaan ratkaisuun tahansa!

Vierailija
177/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutterimamma: tosi ikävä juttu :( harmi ettei siihen ole sellaista vaihtoehtoista lääkettä, jota voisit syödä raskaudesta huolimatta.

Pahoittelut negoja saaneille! Vielä on toivoa, niin kauan ku täti ei tupsahda paikalle. Eri testimerkeissä on hurjasti eroja, vaikka olisivat herkkiäkin testejä.

Sitten sitä omaa napaa.. Arvatkaapa mitä tämä hätähousu teki aamulla.. :) En malttanu olla tekemättä testiä, joten aamulla herättyäni lirautin CB testiin ja sieltähän tuli kuin tulikin haalea plussa :)) Ei edes mikään haamu, mutta toki paljo vaaleampi ku kontrolliviiva. Toisesta reunasta viiva on vahvempi ja ihan selvä vaal.sininen viiva siinä on. Huh. Ei ollu omat tuntemukset sittenkään väärässä. Luulen että ovis on ollu melko aikaisin, kun nyt jo testi näyttää ihan hyvän plussan. Ehkä se greippimehun juominen (mä join sitä ennen ovista melko paljo, väh. pari lasillista päivässä) auttoi ja lisäksi oon napsinu vitamiineja. Muutoin on vaan ollu niin hyvä ja rento olo (paitsi viime päivinä on alkanu jännittää, että tärppäsköhän) ja ässäilyjäkään ei stressattu yhtään vaan hommailtiin sillon ku siltä tuntui.. Nyt vaan tietysti jännittää ja pelottaa, että kestääkö tämä, nyt ollaan vielä niin alkutekijöissä..

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille ja plussaonnea jokaiselle!!!

Arianna kp 23/27-28

178/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs aikaisen plussan sait! Varmasti on ovis ollut aiemmin, kun nyt jo näyttää hyvän plussan. Olen niin täpinöissäni muiden plussista, että odotan jo kovasti, että pääsen itse kierron siihen vaiheeseen, että edes voi hieman jännätä.... nyt siis vasta ovista odottelen=)

Tellu

Vierailija
179/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi onnittelut Ariannalle plussasta! Hyvässä plussavauhdissa ollaan edelleen;)

Minni...sama taas täällä eli värjäytynyttä limaa tulee edelleen ja itsestäni tiedän, että täti on tulossa. Rintojen arkuuskin on hellittänyt niin kuin sen sata kertaa ennenkin tähän aikaan kierrosta...pläääääh! Toivottavasti sä saat sen plussan! Ens kierrosta voiskin jo ottaa kaikki mahdolliset poppakonstit käyttöön...harmittaa...T.Wilpuri

Vierailija
180/662 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä päätynyt siihen, että "raskausoireet" olivat sittenkin vain tujuja oviskipuja. Merkit on kadonneet, ja "vahinkoa" ei sattunutkaan.

On se vaan ihmeellistä, kuinka se harmittaakaan. Kaikkihan menee nyt niinkuin pitää!

Huoh...

Noh, ainakin hääpuku mahtuu ilman korjauksia päälle :)

Tulen tänne sitten alkuperäisten toiveiden mukaisesti "huhtikuisissa" kuumeilemaan, kun häät on vietty ja maisterinpaperit taskussa...

Toivottavasti jokaisella Teistä on viimeistään sitten jo tärpännyt!