***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
Huomenta! Tänä aamuna tein pari raskaustestiä, jotta näin vahvistuuko viiva. Clearbluen testiin piirtyi heti hieno viiva, eilistä vahvempi. Mutta toiseen testiin, david-merkkiseen, tuli vain tosi hento vaaleanpunainen viiva, paaaljon hailakampi kuin tuohon clearbluen testiin. Ja kummallista siinä on se, että tuon david-testin pitäis olla herkempi kuin tuon clearbluen! ILTIKSELLEhän kävi vähän samalla tavalla ja täytyy sanoa, että minä myös rummutan clearbluen plus -testin puolesta! On tosi herkkä testi, näyttää näköjään tosi aikaisin jo raskauden!
Niin ja lämmin KIITOS onnitteluista ihanat naiset :) Toivottavasti saadaan teidät kaikki samaan junaan!!
Uuve: Kuulostaa niin lupaavalta! Peukut pystyssä jännitän täällä!!
Omaa: Aamulla taas heikotti hurjasti. Yhtään ei ole vielä tullut etova olo, mutta jos verensokeri on alhaalla niin heikottaa ja pyörryttää. Edelleen vihloo ja repii munasarjojen tietämiltä, äkkiliikkeitä pitää varoa. Olo on niin onnellinen ja yritän nauttia täysillä tästä ihanasta olotilasta ja pitää pelot pois mielestä.
Meillä mies on ihan hölmön onnellisena raskaudesta :)) Palvelu pelaa ja hellyyden osoituksia satelee :D Eilen illalla silitteli mun mahaa ja jutteli "Maija-Anterolle". Ihana kun sekin on niin täpinöissään, itselle tulee ihan tippa silmään siitä :)
Monella teistä on ovisajat käsillä, hurjan paljon tärppionnea jokaiselle!!
Joku kysyi noista vitamiineista. Minä syön noita "raskausvitamiineja". Niissä on kaikki tarvittava samassa, ei tarvi ottaa mitään muuta d-vitamiinia lisäksi. Multivita-tableteissa taitaa kyllä olla aika lailla samat vitamiinit ja ne ois halvempia, mutta multitabseissa taas on A-vitamiinia, joten ne ei käy.
Mukavaa päivänjatkoa naiset!!
Arianna kp 24/27-28?? ja vahvempi plussa cb:lla :)
Nauratti miehesi ja hänen juttelunsa Maija-Anterolle.
Minun mieheni puhui esikoista odottaessani Teemu-Annelille. Teemu jäikin sitten pojun nimeksi ja Antero on toinen nimi (syntyi Anteron päivänä).
Onnea vielä kerran Maija-Anteron johdosta!
Onnittelut täältäkin kaikille plussanneille, kiva lukea että joku ainakin onnistuu. :)
Mä oon joskus ostanut pari pientä (25cl) punaviinipulloa johonkin tarkoitukseen ja otin ne nyt raskautumiskäyttöön. Käteviä kun yksi pullo tulee käytettyä 2-3 päivässä.
Mutta kertokaahan kokeneemmat mitä tämä tarkoittaa. Sunnuntaina siis sain ovistestiin samanvahvuiset viivat, maanantaina tein uteliaisuuttani vielä testin ja nyt testiviiva olikin yllättäen paljon vahvempi kuin kontrolliviiva. Tiistaina piti sitten vielä tietysti tehdä testi ja siinä viivat olivat taas samanvahvuiset. Milloin se hormonin pitoisuus on korkeimmillaan eli onkohan ovis sitten ollut maanantaina? Muita tuntemuksia en oikein pystynyt seurailemaan, koska päälle iski hirveä virtsatie-infektio, jonka kivut veivät aika tehokkaasti huomion pois mahdollisista limoista ja muista. :(
Joku kyseli vitamiineista, niin mun käsityksen mukaan jos syö tarpeeksi ja monipuolisesti, ei välttämättä tarvita vitamiineja, mutta foolihappo on kuitenkin suositeltavaa.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille, mä jatkan kuumeisena punaviinin pakkolipittämistä.
kiamari
Voi Kökkö, kävin äsken wc:ssa ja arvatkaa mitä siellä paljastui? No tätihän se pyyhälsi! Vähän myöhässä mutta ilmanko noi testit ei näyttän plussaa! Vähän sellasta ruskehtavaa limaa mutt niin noi mun menkat aina alkaa. Eihän se voi mitään muutakaan tässä vaiheessa olla!
Ei muuta kun uusi kierros taas alusta!
Eli nyt kp 1/25-29.
Päivänjatkot kaikille!
JOKU kyseli, milloin se ovis sitten on, kun testi näyttää tasavahvaa ja vahvempaa... Jep. Ovulaatio on 1-3 vrk ovisplussasta, joka on se hetki, kun testiviiva on vahvempi kuin kontrolliviiva. Mutta joskus tasavahvakin on plussa, aika monet merkit tekee niin. Mulla ittellä on testit näyttäneet 3 pv plussaa, just tuolleen,e ttä voi olla tasavahva tai vahvempi, ovis on siitä vuorokauden sisään, jos monena pv on vahvaa viivaa. Silloin, kunsaa ekan tasavahvankin, kannattaa ässäillä, mieluusti sinä ovisplussapäivänä ja ovispäivänä, joka siis seuraa plussaa. Ahkeraa ässäilyä :)
ILTIS 6+5
harmittaa sun puolesta, mutta toisaalta on kiva saada marraskuisiin (joihin siis aion melko varmasti itse jatkaa) täältä tuttujen joukosta;)
Minun esikoinen on marraskuun lopussa syntynyt ja oli ihanaa kun jouluna oli pikkuinen 3-viikkoinen tonttupoika=)
Toisaalta minulla on ollut hirveän ristiriitaisia tuntemuksia talvivauvan suhteen. Meidän esikoinen syntyi siis marraskuun lopussa ja kuopus tammikuun lopussa, joten talvivauvasta on kokemusta. Keskimmäinen syntyi taas juhannuksena... kokemusta ja vertailukohtaa siis sieltäkin suunnalta.
Olen jopa ajtellut siirtää yritystä muutamalla kuukaudella, mutta toisaalta en taas millään malttaisi. Katson nyt tämän kierron loppuun ja mietin sitten vielä. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?
moi taas :)
Mie olen samaa pohdiskellut, että kun tänkuun lopussa otetaan kierukkapois niin odottaisinko yhdet "luomu" menkat, vaiko rupeis heti yrittämään.
Kun ei osaa päättää, miten ois parempi.. Jos odottas, koulua sais toisaalta vähän enemmän pois käytyä :D En kyllä millään jaksais odottaa..
Täällä tädin odottelu jatkuu, menkkajomotukset on päällä edelleen ja tissit turvoksissa, kipu niistä sentään on jo hävinnyt..nyt parina aamuna on ollut etova olo, ja siitä vähän heräsi toivo. Viime yönä näin tosi todentuntuista unta, että sain plussan..ja aamulla tietty päätin sitten tehdä testin oikeasti, pettymys oli suuri kun apteekin omaan testiin piirtyi selkeä nega. Ei taas jälkeäkään edes haamuviivasta.
Mintulle pahoittelut tädin tulosta, on se ilkeä kun tuolla lailla yllättää :/ Onneksi mukaan mahtuu myös teitä jännäilijöitä ja oviksen metsästäjiä, teidän kuulumisia on kiva seurata :)
Pian olisi edessä töihin lähtö, taidanpa varoiksi laittaa siteen pöksyihin, ettei vaan täti pääse yllättämään..mieli on vähäsen maassa, mutta eiköhän se tästä taas.
Crystal kp 28/25-29
Tässä vihdoin se testijonokuva, ylemmät on siis marketin Pregent stickejä ja alemmat mammaksin herkkiä Davideja. Jätin pois pari päiväpissasta tehtyä kun viime viikon lopullahan tein lähes joka päivä kahdesti päivässä testin, herraties miksi. Tuo David ei tänäkään aamuna vieläKÄÄN tasavahva, mutta en tiiä tuleeko se tasavahvaksi missään vaiheessa. Oli joku muukin kun pähkäili Davidin herkän heikkoutta. Suuret pahoittelut pudonneille ja ARIANNA suuronnittelut!! Lisää vaan mukaan plussajunaan!!
[URL=http://aijaa.com/v.php?i=009537427584.jpg][IMG]http://i10.aijaa.com/b/0…]
Helene rv.4+2 (dpo.17)
PS.Kävin perustamassa lokakuisten pinon odottajien puolellekin, sinne plussanneet ilmoittautumaan, meni syteen tai saveen odotus niin tällä hetkellä ollaan silti raskaana, turhaa pohtia tulevaa
Joo kyllä tää on ihan hirveetä soutamista ja just kun pääsee vauhtiin, niin pitääkin ruveta huopaamaan!
Mä olen tänään ollut sitä mieltä, että siirrän yritystä. Huomenna olen ihan varmaan taas toista mieltä=D
Mikä kierukka sulla on? Tuleeko kierukan poiston jälkeen yleensä menkat ihan normaalisti?
Kiva "nähdä" sua täällä!
Heti alkuun Alexandralle kiitos tsempeistä, sä jaksat olla positiivinen;)
Tellu, sun harmituksen ja ahdistuksen ymmärrän ihan täysin. Itse painin tällä hetkellä vähän samojen asioiden kanssa eli koululaisen ongelmallinen kaverisuhde...niitä pitäis selvitellä ja ei oikein tiedä, kuinka paljon asiaan pitäisi puuttua ja kuinka paljon lasten pitäisi oppia selvittelemään itse välejään:( Harmittaa vielä, että mies on viikot töissä niin joutuu yksin painimaan näiden asioiden kanssa. Niinhän se menee, että ongelmat kasvaa isommiksi sitä mukaa kun lapsetkin! Tsemppiä teille!
Miina, toi on ihan totta mitä kirjoitit oviskivuista km:n jälkeen. Mulla oli kans aikanaan kauheat oviskivut km:n jälkeen ja kävin lääkärissäkin sen takia, kun kestivät niin monta päivää. Mutta eipä niille mitään voinut, en vain silloin tiennyt, että johtuivat oviksesta;) Ajanmyötä kivut vähenivät huomattavasti.
Minttu, täällä on sulle melkein ikätoveri;) Eli mulla ikää on 38 ja hyvin paljon olen miettinyt samoja asioita kuin sinäkin. Mutta tällä hetkellä ei toi raskaaksi tuleminenkaan näytä onnistuvan (iästähän sekin varmaan johtuu), joten vielä ei tarvi miettiä mahdollisia raskauden aikaisia häiriöitä...Sullahan näyttää nyt lupaavalta, toivottavasti saat vielä plussankin;)
Mikäs on Minnin tilanne? Vieläkö tulee värillistä? Täällä tulee ja luultavasti täti on paikalla huomenna...Täällähän oli moni nyt ihan samoissa päivissä, en vaan nimimerkkejä muista. Mutta onhan meitä nyt useampi siirtymässä marraskuisiin, kun alkupään tyypit sai kaikki plussan! Eli siellä sitten jatketaan;) T.Wilpuri
MARJANA: kiitos tiedosta! Ehkä sittenkin uskallan brevoxyliä vielä käyttää. Kokeilen kuitenkin tätä merisuolasysteemiä ensin joka muuten on hiukan helpannut ihoa! Ja tsemppiä oviksen metsästykseen!
TELLU: Jaksamista. Ymmärrän tilanteen. Meillä myös välillä vaikeuksia lapsen päivähoitopaikan ja kavereiden kanssa. Tulee itsellekin usein pahamieli.
MUTTERIMAMMA: En oikein osaa sanoa mitään :/ Paljon voimia ja jaksamista!
MINTTU: Pahoittelut tädistä, ensi kierrossa sitten!
CRYSTAL: Älö heitä toivoa menemään! Niin kauan kun täti pysyy poissa, on toivoa!
Mä tykkään kyllä punkusta. ja tässä kierrossa ajattelinkin muutaman pullon ostaa. Toki alkoholijuomista musta parasta on olut, mut se ei nyt auta. Eli huomenissa varmaankin punaviinikaupoille:)
OVISTESTEISTÄ: Mä en ole ikinä elämässäni tehnyt ainuttakaan ja nyt kun olen aiheeseen tutustunut/siitä lukenut niin voisin kuvitella itseni stressaavan enemmän koko raskausasiaa. Muutenki vauvakuume pyörii mielessä vähän turhankin vikkelästi ja olen melko varma että raskautuisin helpommin jos vain pystyisin siirtämään asian jotenkin sivuun, mutta minkäs teet. Meillä mies kuumeilee yhtä paljon kuin minäkin, mikä on sikäli hauskaa että kahden aiemman lapsen kohdalla ei ihan näin kovaa kuumetta ollut.
Mulla oli eilen ja edellispäivänä pientä alavatsan nippailua etten tiedä oisko se ovis sitten ollut.
PLUSSATUULIA KAIKILLE!
Eleanora kp12/30
Onpas tullut taas tekstiä, kivakiva! :) Kävin eilen lukemassa mutta olin niin väsähtänyt etten jaksanut enää alkaa naputtaa.
Uusia plussiakin on taas tullut, onnea niistä! Juna senkun kasvaa vaan, tervetuloa myös uudet!
Nyt alkaa olla jo jännät päivät monella, samoin itsellä, mutta epäilen yhä enemmän että täti se sieltä kurvaa. Huomenna on kp 28, oon tässä miettinyt että pitäiskö jo testata. Viimeistään lauantai-aamuna varmaan testaan jos ei tätiä näy.
Lauantaina olisi tiedossa luokkakokous ja en normaalistikaan joisi kuin pari lasillista tms, mutta nyt en haluaisi ottaa yhtään ja mietinkin, että miten selitän "juomattomuuteni"... Äh, miksi se on aina niin kummallista jos joku ei ota alkoholia... Hmph.
Elmu
tein tänään testin mutta selvä nega tuli. Jos kpt menee ylki 40:n niin varmaan on kierto sekasin imetyksen takia.
Huomenna aika terveydenhoitajalle, josko menis testeihin onks vielä mahista tulla luomuna raskaaksi vai pitääks jotain keinoja käyttää jotta onnistuisi. Pitää varmaan lääkärin aikakin varata samantien huomenna.
Oon iloinen onnistuneiden puolesta!! Toivottavasti raskautenne sujuu hyvin ja saatte terveen vauvan!
Meillä jatkuu yritys, mukana yritän olla sittenkin ku marraskuun porukka aloittaa...
toki käyn vielä täälläkin niinkauan kun viihdytte!
T. Minttu kp 1/25-29 yk6
Pomena kp36/33 yk1
Tuutuli kp 31/28-32 yk 11
Lindaliina kp 30/30
Anju kp 29/36 yk 2
Crystal kp 28/25-29 yk 5
Elmu kp 27/? yk 1
Wilpuri kp26/27-30 yk 10
Minni86 kp 25/27 yk 13
Martta 23/27-33
Uuve kp 21/30 yk 3
Kokis kp 21/26-28 yk 4
Vattu kp 20/n.28
Jepsis kp 19/29-31 yk 4
Lumi kp 18/30-32 yk1
Miina kp 17/25-28
Kiamari kp 16/28-29 yk 3
Marjana kp 14/30-37 yk 11
Tähtisafiiri kp 13/29 yk 10
Krislee kp 13/? yk 3
Minny kp 13/31 yk 7
Hipskukka kp 13/28 yk 3
Tellu kp 13/28
Eleanora kp 12/30
Elle80 kp 12/23-28 yk1
Maatis 19/28-33 yk3
Mermaid kp 10/28-30 yk 5
Pullis kp 7/30 yk 3
Alexandra, kp 7/27-32, yk2
Minttu kp 1/25-29 yk 6
Mutterimamma
Miiru75
Lumi
Sassu
+Plussanneet+: ONNEA!!!! ja tarrasukkia!!
Sandokai kp 30/30 yk 1
Helene kp.24/22-29, yk.12, dpo.10
Rupikonna kp 30/28-30
Ollikolli kp 32/28
Mallu84 dpo12
Mammuska kp 29/26-28 yk 4
Arianna kp 23/27-28
Tausta tukijoina:
EVE
Höttis
Iltis
Marjana yritän olla (= tsemiä tärpin löytöön!
Voi Tellu noi on aina niin surullisia juttuja ja pistää vihaksi ettei niihin puututa kunnolla
tiedän kokemuksesta millaista on olla koulukiusattu, jos siitä on kyse.
KiitoS!!! alexandra!!
Wilpuri älähän vielä toivoas menetä!! Ja joo tulee ja ei.. nyt on ehkä vähä kirkastunut mutta olo on sellainen että huomenna täti tulee..
ON: vasenta munasarjaa repii niin että paikat lähtee ku hampaat kirskuu, päätä särkee niinku 3 viime päivänä ja paha olo tulee heti jos ei syö..
CB testi tänään 3 tuntia pidätellystä ja negaa näytti.. Eli ei taida lokakuista meille tulla )= dpo 11
Voi Minttu pahoittelut tädistä )=
*MUOKS* avasin sen cb:n testin ja siihen oli joku haamujenesiäiti piirtynyt mikä näkyy vain kunnon valossa.. AAAAAAARRRGGHHH voisko tää olla sitä!!!!! Mä niin tipun korkeelta jos täti huomenna tulee Mä vaan tiedän lukeneeni että noi CB:t antaa vääriä plussia testi ajan jälkeen.. ja siitä on jo tunti
Minni, että muutaman päivän sisään piirtyisi ihan oikea haamu ja ajan sisällä :)
Osalle on täti kurvannut kylään ja osa negaa testannut. Tuntuu kurjalta teidän puolesta. Halit!
Osa on kuitenkin saanut siihen tikkuun ihan oikeet viivatkin joten onnittelut plussanneille tasapuolisesti. Toivottavasti vielä moni tulee teidän perästä! :)
Itsellä tänään dpo 4 ja iltapäivästä alkoi aivan kamala alavatsakipu. Menkkamainen jomotus keskellä kohtua ja pissatti kokoajan. Luulin jo että sain virtsatieinfektion taikka jotain mutta nyt illemmalla (n. 5 h myöhemmin) alkaa olo helpottaa. Toki alavatsalla on vielä sellainen arka kohta, mutta ei enää särje.
Itsestäni en ole tainnut vielä kertoa, että yrityskirto on ensimmäinen ja ikääkin on jo kertynyt melkeen 38 vuotta.
Mutta näillä mennään, toivotaan parasta ja pelätään pahinta!
Mun esikoisesta tuli haamu, joka sitten vahveni. Nyt ei tuu haamun haamua :(, eikä tullu esikoisen ekalla yrityskerrallakaan.
En mä oikein tiedä voiko tota sanoa edes haamuksi niin vaalea se on. Tmmempi toiselta reunalta mutta juuri ja juuri erottaa että kuinka paksu sen viivan pitäis olla eli reunat on jotenki näkyvissä ja mun mielestä niissä on vähä väriäkin ettei ihan viivan paikaksi voi sanoa. Mutta tosiaan testiajan ulkopuolella etä tosta cb:stä ei voi kyl sanoa yhtään mitään.. no parin päivän päästä sen näkee...
Alexandra: En minäkään ole aiemmin, edes tajunnut oviksia ja sen oireita yhdistää... joskus kolme vuotta sitten lähdin ihan päivystykseen, jossa epäiltiin umpparia, mutta olikin ovis :D Mutta siis jostain luin jostain että keskenmenon jälkeen saattaa ovikset muuttua ja ne tunnistaa helpommin, minulla ainakin näyttäisi näin käyneen!!!!
ON: KP 16/26-28 Vatsaa nippailee je polttelee, valkkaria ei ollut juurikaan tullut mutta yöllä havahduin hereille ja tajusin että lorisemalla tulee... oli pakko vaihtaa housut :) aamulämpö oli 36.7 finneistä on ollut keskustelua, ja täälläkin on järkyttävässä kunnossa iho ollut kierukanpoiston jälkeen :(
Mutta ei muuta kuin punkkua iltaisin ja toivotaan parasta :) onneksi olen hulluna punaviiniin ja voisin juoda sitä vaikka janojuomana ;) myös siitä voi sitten huomata, jos kun raskautuu... koska viimeksi raskauduttua, alkoi punkku oksettaa lähes samantien!!