***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
ARIANNA: Kuvia testituloksesta tahdottaisiin! :) Ihanaa, kun miehesi on
noin tohkeissaan vauvasta.
MINTULLE pahoittelut tädistä! Kehveli, kun se löytää aina joka paikkaan. Hmph!
CRYSTAL, se negatiivinen tulos on aina yhtä masentavaa katsottavaa. Pidetään vielä toivoa yllä,
että kierto olisikin ollut normaalia pitempi ja pääsisit plussaamaan.
POMENALLA taitaa tosiaan tuo imetys sotkea kiertoa nyt. Sanoohan ne sitäkin, että imettäminen toimii ehkäisynä, joten kyllähän se kierronkin voi sotkea.
HELENE: Ihanat kuvat! :)
ELMU: Onneksi nykyisin on top-juttuja nämä raittiit kaudet, joten sanot vaan tipattoman tammikuun venähtäneen
vielä helmikuullekin. Teehän se testi, että päästään mukaan jännäämään!
MINNI: Uijui, sinulla on jännät paikat! Nyt uutta testiä tekemään vaikka heti tänään tai huomenna! Jos se siitä olisi jo plussaksi asti muuttunut.
VADELMAMAMALLE peukkuja! Milloin meinaat testata?
OMAA NAPAA: Ovis ei vielä ole antanut oireita itsestään. Ei ole mahakipuja, eikä rintojen arkuutta. Ainoa "oire" on ollut normaalia voimakkaampi kostuminen ässäilyjen aikana eilen.
Minulla ainakin tuntuu, että se on voimakkaampaa kierron puolivälissä, vaikka muuten ei valkkaria ole vielä tullutkaan. Kyllä tämä on piinaavaa!
Marjana kp 15/30-37
Minni: täällä jännätään sun puolesta=) Oikeesti jännittelen ihan hulluna muiden tuntemuksia :D Heh, täällä sekoaa ihan oikeasti!
VadelmaMamma: Millonkas testailet? Pidän peukut pystyssä bd
Plussatuulia kaikille vielä junaa odottaville!
).(
Itse olen ihan sekaisin itseni kanssa. Välillä mietin vauvaprojektin siirtämistä hieman ja taas toisaalta haluan vauvan nyt heti =/
Tänä aamuna sain mieheni hieman ässäilemään... olisi ollut oikeastaan ainoa mahdollisuus edes yrittää tästä kierrosta saada jotain aikaiseksi... mutta mitenkäs kaikki sitten voikin mennä NIIIN pieleen. Heh, sitten juuri parahiksi alkoi mieheni herätyskello soimaan, johon kuopuksemme heräsi (ei herää IKINÄ meidän herätyskelloihin), joten touhut keskeytyivät totaalisesti... Noh, toisaalta tässä nyt mikään kiire olekaan, mutta silti vaan harmittaa=(
mulla on kiertopäivä 12 vasta menossa, korjaus listalle :)
Täällä ei muuten mitään kirjoitettavaa, ovista odotellessa ja peittoja heilutellessa ;)
Mulla on kuparikierukka ensimmäistä kertaa, niin ei ole tietoa menkkojen tulosta.(e-pillereitä syöny aikasemmin. Harmi että teillä hommat keskeytettiin, tiedän tunteen :) Meillä pikkuneiti yleensä nukkuu kuin tukki, mutta sitten kun ollaan "hommissa" toisessa huoneessa niin eiköhän se päätä herätä juuri silloin :( Mies on usein niin väsynyt ettei se edes jaksa kovin usein mitään muuta tehdä kun istua sohvalla iltaisin, niin harmittaa vielä enemmän keskeytykset.. No tää meni nyt ihan valittamiseksi taas vaihteeks..sori :)
Elikkäs testasin tänä aamuna Pregcheck-liuskatestillä ja haalean haalean haamun siinä luulin näkeväni :) Voisiko olla.. Ei ollut aamun ekasta pissasta, koska viiden aikaan oli ihan pakko käydä vessassa, mutta olin niiiiin uninen etten jaksanut käydä testaamaan. Kaheksan aikaan sitten tein testin. Huomenna uutta testausta kehiin, toivottavasti jo jotain tarkempaa tai muuten luulen että näössä on vikaa.
Marjana: pitää tosiaan lipsauttaa pieni valkoinen valhe siellä luokkakokouksessa.
Nyt töihin!
Elmu kp28/?
Onneksi lapsukaisen kouluasioihin saatiin eilen hieman vauhtia (tämä mamma pisti tuulemaan)! Kasasin kookoontumaan ryhmän ihmisiä (pyysin paikalle jopa sosiaalityöntekijän!!), mutta arvaatkaapas viitsikö koulusta tulla kukaan kokoukseen... no EI!!! Näinkö ne asiat saadaan selvitettyä???? Hitsi, no onneksi kaikki kokoukseen osallistuneet olivat nyt sitä mieltä, että koulun henkilökunta pitää saada hereille. Eli siis homma jatkuu vielä, mutta minähän selvitän tämän, vaikka se olisi viimeinen tekoni!!!! No nyt rauhoitun, kiitos kun sain purkaa=D
Sassu: eikös kuparikierukan jälkeen pitäisi tulla menkkojen suht säännöllisesti? Minulla on se käsitys, ettei sekoittaisi kiertoa, mutta ei kylläkään kokemusta.
Juu, ottaa kyllä päähän, kun nyt vietiin ne viimeisetkin mahkut saada lokakuuksi nyyttiä=( Toisaalta olen edelleen sitä mieltä, että haluaisinkin sen vauvan vasta kevääksi... mutta uudelleen en ehkäisyä aloita, joten mennään nyt sitten mentaliteetilla: tulee, jos on tullakseen ja eiköhän se olisikin tullakseen, jos nuo lapset älyäis nukkua silloin kun niiden pitäisi=DDD
Ei kyllä muulloin herää, vaikka vieressä kuinka kolistelisi ja yrittäisi herätellä!
onpas jännät paikat!
Saatkos kuvaa laitettua?
On ollu niin tohinaa kotona ja töissä, etten kertakaikkiaan oo ehtiny tänne edes lueskelemaan... nytkään ei olis aikaa, mutta yksin töissä, joten nyt kyllä luen, ainakin sieltä täältä, vaikka menis koko aamu. :)
Pahoittelut kaikille tädin uhreille. :(
Mutta löytyihän täältä plussajunailijoitakin pitkä lista:
Rupikonna, Ollikolli, Mallu, Mammuska, Arianna, ONNEA HURJASTI! :) Minnille ja Tellulle varovaiset onnittelut, toivotaan, että viivat vahvistuu! :)
Ja tervetuloa uudet mukaan menoon. :)
Uuve: Tais ovis tässä kierrossa jäädä hyödyntämättä...joten tätiä odotellessa... :(
ON: Eli tästä kierrosta en todellakaan odota mitään, muuta ku että tulis jo se täti. Ei mitään mahiksia raskautua... ottaa päähän, mutta eipä voi mitään... :/
Jos taas pääsis seurailemaan teitä ahkerammin, niin vois osallistua keskusteluihin paremmin. Plussatuulia kaikille!
-Kokis- KP 22/26-28
ps. kiitos Minnille kun pidät listaa yllä, ei tarvinnu laskea omaa kp:tä, kun sai suoraan listalta kattoa. ;)
Olikohan varovaiset onnittelut tarkoitettu Elmulle? Itse en ole saanut haamua... enkä saakaan, kun on tullut noita luonnollisia keskeytyksiä ässäilyihin;DDD
Menen siis kiltisti marraskuisiin!
tellu: niin voi olla, en ole jaksanut ettiä tietoa kierukkaan liittyen kysyn sitten neuvolasta..
Meillä kanssa neiti nukkuu vaikka tehtiin remonttia keittiössa ja makuuhuone siinä vieressä. sai seinään porata reikää ja vaikka mitä kolista ja paukuttaa, niin toinen vaan nukku.
Aika jänniä nuo lapset uniensa kanssa :D
Elmu toivotaan että viiva vahvistuu, varovaiset onnittelut jo kuitenkin!!
Hirveä harmistus päällä, tuskin näkyy plussaa mun tikussa. Dpo 8 ja oireet nolla. Ei mitään, ei minkäänlaista.
Ei niitä oireita tule läheskään kaikille... Niin kauan on toivoa kun ei täti tule!
Häntä pystyyn=) Eikä se maailman loppu ole, jos kuumeilet kanssani tuolla marraskuistenkin puolella, eihän? Ja onhan se "harjoittelukin" ihan jees=D
Hirmuinen määrä alkaa plussia olemaan jo, toivottavasti kaikki paikat eivät ole vielä varattu... Onnea teille kaikille tasapuolisesti!
MINNIllä ELMUlla taitaa olla jännät hetket käsillä, toivotaan kovasti että se siitä vahvistuisi ja plussat saisitte!! Tsemppiä!
Ja siihen kurjempaan puoleen, eli pahoittelut kaikille joiden luokse se ikävä täti on löytänyt. Sekä teille joilla testi sinnikkäästä näyttää negaa :(
SASSU: En tiedä mitä kuparikierukan kanssa suosittelevat, mutta hormooonikierukan kanssa itse toivon näin jälkikäteen, että olisin valinnut sen että olisimme odottaneet ne yhdet luomut! Mutta kannattaa tosiaan kysyä neuvolasta, niilläkin vaan tuntuu olevan kahta eri koulukuntaa mielipiteissään...
Meillä on tosiaan esikoinenkin syntynyt lokakuussa ja kovasti toivoisin kakkosellekin LA lokakuulle... voisin kuvitella, että talvivauva olisi enemmän meille luotu!? Olen niin kesä ihminen, että olisi ihanaa, että vauva olisi jo sen muutaman kuukauden vanhempi, että pääsisimme ehkä helpommin nauttimaan kesästä?!? Mutta sitähän ei tiedä, miten asiat loppuen lopuksi menee, mutta ainahan voi haaveilla! :)
On tässä alkanut ahdistaa jo valmiiksi, että jos en tästä kierrosta raskaaksi tule, niin pitää alkaa miettimään että mitä me teemme tuon tulevan pikkukoululaisen kanssa syksyn tullen... muutenkin on jotenkin ihan plääh olo ollut :( mutta josko se siitä taas positiiviseksi muuttuisi!?
Täällä tosiaan KP 17/25-28 ja väsymys löysi eilen luokseni, nukahdin sohvalle kun katseltiin Pikku Kakkosta ja kuitenkin olin taas jo kymmeneltä valmis petiin. Lämmöt ollut aamulla 36.4 päivällä 36.7 ja illalla 37 tiedä siten että mitä niistä pitäisi olla mieltä, muuta kuin seuraillaan :) Vatsaa nippailee ja polttelee.
Juu oli tarkoitettu Elmulle... vissiin luin liikaa tekstiä, ku alko nimet mennä sekasin. :D
Sulla oli vissiin vähän samaa, että ovisaika tuli ja meni ja jäi hyväksi käyttämättä? Täällä sama, joten marraskuisissa varamsti nähdään! No johan tuohon lokajunaan on niin tunkua, että otetaan sitten paikat sieltä marrasjunasta. :)
-Kokis-
ELMU tarraa nyt siihen plussajunaan vaan tiukasti kiinni! Huomisaamuna uutta testiä, jos se olisi jo vahvistunut. :)
Ihan hurjasti oikeasti näitä plussia!
Minulla on ikävä tunne, että jos tästä kierrosta ei tärppää, niin olen aika rikki. Odotukset on koko ajan vaan korkeammalla ja korkeammalla, joten sieltä tullaan sitten ryminällä alas. Vielä tässä vaiheessa toki kyttäillään vasta sitä ovista ja toivotaan parasta. Kaverini raskautui ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn lopettamisen jälkeen viime kuussa. Jostain syystä sekin vaikuttaa tähän olotilaan, että "miksi minäkin en voisi jo plussata". Ihana seurata toisen onnea, mutta toivoisi tässä vaiheessa itselleenkin jo samaa.
Marjana kp 15/30-37
Minulla itseasiassa on todennäköisesti ovis vasta tuloillaan (viikonloppuna), mutta olen reissussa tyttöporukalla.
En ihan osaa tästä kierrostani sanoa, kun vasta lopetin pillerit tammikuun aikana... nyt odottelen ensimmäisiä luomumenkkoja. Kunhan ne on tulleet, niin tietää kierrosta hieman enemmän. Ennen pillereitä kierto on ollut kellontarkasti 28 vrk.
Mitään ovisoireita en ole tuntenut koskaan... tosin en ole niitä edes metsästänyt.
Ajattelimme kuitenkin peittoa heilutella hieman etukäteen, mutta tuo meidän kupuksemme heräsi tänään aamulla sitten juuri sopivasti, että jäi se vähäinenkin ässäily puolitiehen.
Tellu
Kuulostaa kyllä tosi hyvältä ELMU!!!!
MINNI:haamuista se lähtee :)!
ON: kaupan testi negaa jälleen... Pitäs varmaan hankkia Clear blue testi ja, jos se on negaa niin taidan vetäytyä taustalle imettämään :).
Kuulostaa kyllä tosi hyvältä ELMU!!!!
MINNI:haamuista se lähtee :)!
ON: kaupan testi negaa jälleen... Pitäs varmaan hankkia Clear blue testi ja, jos se on negaa niin taidan vetäytyä taustalle imettämään :).
Mulla oli kuparikierukka hiukan runsaat neljä vuotta. Kierto oli kierukan aikana tasan 28 päivää, kuukautiset kesti lähes viikon ja muutamana päivänä vuotoa tuli kuin niagaran putouksesta. Kierukka poistettiin lokakuussa jolloin tuli pari tippaa sinä yhtenä päivänä.
Sen jälkeen menkat olleet säännöllisesti sen 28-30 päivää. Eli mun käsityksen mukaan kuparikierukalla ei pitäis olla mitään vaikutusta kiertoon kun sehän ei ole hormonaalinen ehkäisy. Tosin mulle sanoi neuvolan täti että sitä kuparia (pitkässä käytössä) saattaa jäädä hetkeksi elimistöön joten välttämättä ei heti raskaudu poiston jälkeen. Meillä menossa nyt yk4 (en laske sitä lokakuuta ykköskierroksi koska kierukka poistettiin juusri oviksen aikoihin)
Sitä olen itsekseni pohtinut että miten kauan sitä kupari voi pisimmillään elismistössä olla? luulisi että ois ainakin multa jo nöiden muutaman kuukauden aikana poistunut. Tuntuu vaan niin omituiselta se yhteys että olen todella helposti tullut raskaaksi aiemmin (3 kertaa) ja nyt tuntuu kestävän pidempään. Tokihan voi johtua jostakin muustakin ja väkisin alkaa ajattelemaan että onko muhun tullut jokin "vika" vai voiko se kupari tosiaan vaikuttaa pitkään :/
Eleanora
Huh kun jännää, toivotaan että se siitä vahvistuis -tietysti! On tää vaan niin hauskaa kun voi jännätä muitten puolesta. :)
Mintulle pahoittelut menkoista, harmi! :/ Mut kannattaa kyllä tosiaan reippaasti hakeutua tutkimuksiin, jos vauvaa ei kuulu, jos ikää on jo "enemmän" (ei tässä nyt NIIN nuoria itekään enää olla...). Eikä kannata huolehtia liikaa km:ista, Downista tai muista, ehtii niitä sittenkin JOS (ja tämä on nyt sitten ISO jos!) jotain tulee. Nyt vaan tsemppiä uuteen kiertoon ja toivotaan plussaa! :)
Täällä edelleen ollut nipistelyä alavatsalla. Ties vaikka tuliskin tärppi...! :O (Järkyttävää. Miten mä sen handlaan? Oon varmaan aivan sekasin huolesta ja kyttään jokaista oiretta ja tuntemusta, että mistä mikin johtuu ja onko niitä liikaa vai liian vähän jne... On tää naisen elämä kyllä hassua. Tai siis ei ollenkaan hassua, vaan ihan kamalaa!)
t.VM (jo!) kp 20/28 (Kohtahan tässä voi alkaa kyttäillä ihan oikeesti oireita! Tissejä jo vähän puristelinkin aamulla, mutta mitään normaalista poikkeavaa ei tuntunu. Höh! Mutta aamulämpö muutes olikin vähän koholla 37,3, en oo tosin ennen sitä mittaillu, joten tiiä siitä nyt sitte...)