***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
ELMU, Pregcheckillä minäkin sain haamuista haamuimman päiväpissasta ekana:) Kesti sen vahvistuminen muutaman päivän, tuonne aikaisempaan juttuuni laitoin kuvankin niistä testeistä ja näkee selvästi miten vahvistunut mikäkin dpo.Pitkään pysyi haaleana se viiva kuitenkin. Omaa napaa; kipaisin Apteekin oman hakemaan ja tein päiväpissasta ja VIHDOIN se viiva on tasavahva kontrolliviivan kanssa, ellei vähän vahvempikin:) Nyt olen vasta tyytyväinen tulokseen, ajattelin että lopullisesti uskon raskauteen vasta kun tasavahvat viivat. Kummallinen tää naisen mieli. MINNI uusi testi vaan, kyllä se vahvistuu, en noista CB:n testeistä tiedä kylläkään mitään:/ Plussailkaapas joukolla!!
Helene rv.4+3
Elmu sekä Minni toivottavasti viivat siitä vaan vahvistuvat! Onnea matkaan molemmille haamujen vahvistumiseen :)
Pahoittelut jokaiselle neganneelle sekä niillekin joiden luokse täti on nenänsä tunkenut.
ON:Alavatsa tuntuu super täydeltä ja pinkeältä sekä kolottaa ja pakottaa =(
Eilen oli niin kovat kivut,että säteilivät ihan takamukseen sekä jalkoihin saakka.
Enpä ole aikaisemmin moista kokenut.
Ovista en ole bongannut vaikka olen nyt kolmena päivänä tikuttanut, tämän aamun viiva näytti jopa vaaleammalta kuin edelliset.
Kummallista...käytössäni siis cityn halpistestit jotka ovat kohdallani toimineet moitteettomasti.
Nyt vaan kummastuttaa,että olisiko ovis muka mennyt jo?!!??!!!?
Aikaisemmissa kolmessa kierrossa kun ovis on ollut nakutetusti kp17!
Minny kp14 ja kipuileva masu :(
Moi kaikille!
KUPARIKIERUKKA: Kuparikierukan ehkäisytehohan siis perustuu siihen,e ttä se tekee hedelmöittyneen alkion kiinnittymisen mahdottomaksi, jopa hedelmöittymisen olosuhteet mahdottmiksi, ainakin huonoiksi siittiöiden kannalta. Se päästää kuparia hentoisia määriä tasaisisesti n. 5 vuoden ajan, jonka jälkeen se pitäisi poistaa, tällöin kuparia saattaa irrota liian vähän/ jos ollenkaan. Itsellä oli yli 6 vuotta, mutta tilannetta katsottiin vuosittain. Yksi tulehdus emättimeen tuli, se tuli juuri ennen positoa, se voi siis tehdä vanhana tuotakin ongelmaa :/. Kuparikierukan aikana voi tulla raskaaksi, erityisesti kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus on olemassa, se on kuparin käyttäjillä yleisempi kuin muuten. Lisäksi normaalikin raskaus on mahdollinen, mutta harvinainen.
Kuparikierukan aikana oma kk-kierto toimii, kuten aina ennenkin. Tietenkin imettäminen tai esim. stressi vaikuttaa, mutta niinhän se vaikuttaa ilmankin kierukkaa. Kuukautisvuodot ovat runsaampia, siksi joillain (esim itsellä) kierto voi pidentyä muutamilla päivillä, jopa viikolla. Itsellä pidentyi n.4 vrk. Ja HB laski, luonto hoitaa siis pidentämällä tällaistakin asiaa! Kun kierukka poistetaan, sanotaan, että on oitis mahdollisuus tulla raskaaksi. Jotkut suosittelee poistoa menkkojen aikaan, toiset sanovat,e ttei ole väliä. Itse poistanut ja laittanut menk. aikaan, toiminut hyvin. Poiston jälkeen kupari ei kuitenkaan poistu heti elimistöstä, siis kohdun limakalvolta ja munajohtimista, se saattaa joillain vielä muutamia kuukausia, toisilla alle kuukauden ja raskaus alkaakin heti. Itsellä meni 3kk poistosta, sitten tärppäsi :). Heti huomasin, että valkovuodon määrä (siis heti poistokuukautena) vähentyi tosi paljon, kun kierukan kanssa tiesi aina tarkkaan, missä mennään ja mikä vuoto oli mitäkin... Kuparikierukka siis ei muuta omaa sykliä, kuten hormonikierukka voi tehdä.
CB TESTI: (MINNILLE) voi antaa vääriä plussia testiajan jälkeen, mutta itselle vastattiin, että siihen ei tule mitään viivoja, väriä, jos hormonia ei ole kehossa. Pieniin määriin viittaa siis haamut ja yliajan tuloksetkin. Harmittavaa, mutta totta. Voi olla,e ttä testasit päivää kahta liian aikaisin tuohonkin testiin, koitahan samaisella testillä huomenna/ ylihuomenna uudelleen ;). Ja se viiva...se voi olla nimenomaan sellainen,e ttä toissta reunasta tummempi, toisessa nippanappa haamu. Mun eka DPo 12 saatu plussa tuli näkyviin kyllä 3 minuutissa, mutta aika vaaleena. 10 min kuluttua selkeenä. Seuraavan aamun plussa-testi tuli näkyviin nopeemmin ja oli vahvempi.
ILTIS 6+6
ON: Lämmöt laskivat takaisin normaaliin oviksen jälkeiseen lämpöön... Harmittaa. Ehdin jo niin toivoa. Eilen illalla huomasin, ettei ollut enää silmissä kuumottava olo ja mittarikin näytti vain 36,6. Äsken mittasin, 36,7. Huoh. Kolme päivää pysyi yli kolmeseiskan (37,2-37,3) ja nyt sitten odottelen tätiä. Menossa dpo 9 eikä oireen oiretta!
Anteeksi oma napa, olen nukkunut ihan liian vähän. Väsyttää ja kenkuttaa, menen päiväunille.
Onnea haamuilijoille, vahvistumista toivotaan!!
UUVE dpo 9
ONNEAONNEA PLUSSANNEILLE!!!! Monta plussaa ropissu, mutta eiköhän junaan vielä mahdu, yritetään me loputkin tunkea mukaan :) Ja HAAMUT on haamuja, kyllä ne siitä vahvistuu!!!
Ja KIITOOS ahkerille listan päivittäjille, mukava seurata omaakin tilannetta päivälleen!
Toivotaan, että Uuvella vain mittari nyt temppuilee... voihan ne heitellä kuitenki lämmöt ja vasta dpo 9 menossa, et ei kai täs nyt vielä tätiä odotella. PEUKUT!
ON: väsyttää, ärsyttää.. olisko ovis-oiretta? Niin ja yökötti ruokaa laittaessa, hyi ****** miten pahalta hais thai-kastike (anjovista.) ja possunliha yöksyöksyöks. Eiköhän se oo jotain hormonaalista ovismeininkiä, kun raskaana ei ainakaan olla.. valkkaria tulee, limanpuoleistakin. en tässä kierrossa tikuttele, mennään mutu-tuntumalla. mies "hälytysvalmiudessa".. vähän tää "pakkopupuilu" alkaa tökkiä, kun ei oo ihan varma et missä se ovis on menossa ja varuulta on sitte pupuiltava viikko mennen ja tullen.
No on se ihan kivaakin ;) ja siitä oon tyytyväinen, että ei oikeastaan oo mikään stressi päällä, et ei siitä pitäis jäädä kiinni. Tänään vaan ottaa päästä ja se tosiaan saattaa merkata sitä ovistakin, kun olo menee väsyn puolelle..
Lähden lenkille piristymään.
Kiitos kaikille tsempanneille :) en malta odottaa huomiseen, että pääsen uudemman testin tekoon.
Tellu: voin yrittää ottaa huomenna kuvia jos saan räpsittyä jotain mistä saa tolkkua.
Hirvee nälkä koko ajan ja masussa kiertää, yöks.
Kattelin jo H&M:n nettipuodissa mammavaatteita... :)
nyt saunaan!
Elmu
Kiitosket tsempityksistä! :) Mahaa on edelleen nipistellyt ja nännit on vähän arat (yleensä muuten kun raskaana ei ole). Ja väsyttää. Aina mua väsyttää kyllä muutenkin, mut nyt on parina iltana ollu ihan totaaliväsytys... Mutta, on kyllä koulussa yms aika tiukkaa nyt muutenkin, että en mä tätä vielä niin ihmeellisenä pitäis. ;) Joku kyseli että millon testaan. En kyllä yhtään tiedä. Ostin jo testin valmiiks tänään (HULLU minä, millä sen nyt pystyy olla käyttämättä!?!), mutta kyllä tässä kannattais ehdottomasti ens viikkoon viel odottaa. Ei siinä mitään viel moneen päivään näy, jos tässä nyt ylipäätään raskaana ees ollaan!
Joops. Kukas se olikaan, joka sen haamun sai...? Elmu? (Toivottavasti meni nyt oikein!) Meillä myös on kaksi haamuvauvaa tuolla yläkerrassa nukkumassa. ;) Mä myös siis uskon haamuihin, eli aivan pienen pieni ja varovainen onnentoivotus täältäkin! :) Mitä muuten ihmiset meinaa haamulla? Mä tarkotan nimenomaan sellasta testiajan jälkeen tulevaa haaleen vaaleeta vain vauvakuumeisen naisen silmiin erottuvaa viivaa. Koska jos se tulee testiajassa, niin sillonhan se on periaatteessa plussa, koska viivan vahvuudellahan ei ole merkitystä. :) Sit on ne ärsyttävät viivan paikat erikseen, NE on rasittavia. Niitä sit arpoo, että onko tossa väriä vai ei ja mitäs nyt ja mitä tää meinaa... :D
Noh, nyt täytyy alkaa lukea viel tenttiin. Tsempitykset jo tässä vaiheessa kaikille marraskuisiin siirtyville! Olkaa nyt hetki vielä täällä, ettei ihan yksinpuheluksi mene. :) Ihanaa, huomena on perjantai ja vapaapäivä! Ihanat viikonloput! t.VM kp 21/28
Kiitos ihan mielettömästi noista kierukka tiedoista ja etenkin siitä että kuparia tosiaan voi olla vielä muutamia kuukausia kohdunlimakavoilla ja munanjohtimissa eli saattaa siis vaikuttaa siihen ettei heti nopeasti raskaudu. Multa kierukka poistettiin siis kierron puolivälissä, taisi olla silloin kp13 jos nyt oikein muistan.
Toivon vaan että mikäli se kupari siellä häiritsee niin lähtis ny äkkiä kävelemään!
Multa nyt poistosta aikaa reilu 3kk.
Eleanora
Pomena kp37/33 yk1
Tuutuli kp 32/28-32 yk 11
Lindaliina kp 31/30
Anju kp 30/36 yk 2
Crystal kp 29/25-29 yk 5
Elmu kp 28/? yk 1
Wilpuri kp27/27-30 yk 10
Minni86 kp 26/27 yk 13
Martta 24/27-33
Pompelo kp 25/26-28
Uuve kp 22/30 yk 3
Kokis kp 22/26-28 yk 4
Vattu kp 21/n.28
Jepsis kp 20/29-31 yk 4
Lumi kp 19/30-32 yk1
Miina kp 18/25-28
Kiamari kp 17/28-29 yk 3
Marjana kp 15/30-37 yk 11
Tähtisafiiri kp 14/29 yk 10
Krislee kp 14/? yk 3
Minny kp 14/31 yk 7
Hipskukka kp 14/28 yk 3
Tellu kp 14/28
Eleanora kp 13/30
Elle80 kp 13/23-28 yk1
Maatis 12/28-33 yk3 (oho sori päässy lipsahtaan)
Mermaid kp 11/28-30 yk 5
Pullis kp 8/30 yk 3
Alexandra, kp 8/27-32, yk2
Minttu kp 2/25-29 yk 6
Mutterimamma
Miiru75
Lumi
Sassu
+Plussanneet+: ONNEA!!!! ja tarrasukkia!!
Sandokai kp 30/30 yk 1
Helene kp.24/22-29, yk.12, dpo.10
Rupikonna kp 30/28-30
Ollikolli kp 32/28
Mallu84 dpo12
Mammuska kp 29/26-28 yk 4
Arianna kp 23/27-28
Tausta tukijoina:
EVE
Höttis
Iltis
Martta toivotaan että kivut oli kiinnittymisestä.. päivät olis aika
lähellä.
VM *+++++*-oireita sulla!
Voi Elmu toivottavasti edes sulla tärppäis
KIITIOS KAIKILLE TSEMPEISTÄ!!! mutta
ON: sieltä se täti sitten tulee. se värillinen liman tulo loppu jo päiväksi mutta tänään
se alkoi uudestaan ja kovana eli täti tulee huomenna. aamulla ei tullut
enää mitään testiin.. Ehkä se oli joku kiinnittymisyritys tai sit testiaika on testiaika.. NYT MÄ NIIN KIROAN TON CB:n ALIMPAAN HELVETTIIN. Herätti meinaan aikalailla jo toivoa, ku en ole mitään roskihaamujen haamuakaan ennen saanut. Mieskin näki sen ku kotio tuli niin aivan selvästi ku oli kuivunut.. AAARGGHH
Tosin eka epäilys heräs ku rinnat ei ole ollut enää yhtään kipeät moneen päivään. Ei siis tule vauvaa meille taaskaan yk 14 käynnistyy varmaan huomenna.. ),= Minni mennee peiiton alle itkemään lisää, vaikka se ei mitään autakkaan.
Voi Minni oon niin pahoillani jos täti todellakin sieltä kurvaa! *rutistus*
vadelmaMama: noista haamuista.. Mielestäni näin aavistuksen viivaa jo testiajan aikana, mutta kyllä se vahvistui vasta testiajan jälkeen. Tiedä sitten kun vastaheränneenä sitä testiä tihrustin. Huomenna näkee sitten mitä uusi testi sanoo. Pitääkin nousta ajoissa ylös, kun töissä pitäis olla jo ennen seitsemää.
Eli nyt nukkumaan!
Elmu
Uskon että sun viiva siitä vahvistuu!!
Wilpuri, mites sun vuodot?? Mulla tosiaan tulee vielä ruskeaa mutta paljon!! )=
Täällä taas...hiljaiselon jälkeen! :D Olen vain taustalla lueskellut juttuja...PLUSSIA!! HUIMAA!! :D Ehkä meitä muitakin se onni vielä potkii persuksiin! ;D
Se on vaan niin jännää miten toivo vaan hiipuu viikko viikolta, vaikka varsinaisia yrityksiä on vasta kaksi takana. Olen kuitenkin ollut 1½ ilman pillereitä eikä tähänkään asti ole "vahinkoa" tapahtunut...muutama kierto ja tutkimuksiin. :) Minulle on yksi lääkäri jopa sanonut ultrassa että minulla olisi PCOS, mutta seuraava sitten piti tilannettani normaalina. Mitä uskoa ja mitä ei...menkat on kuitenkin aina ihan normaalisti. Ehkä ei siis mitään hälyttävää. :D Ei siis muuta kuin tulta päin!! Ja hyvää viikonloppua kaikille!!
Ja se olis sitten kp 14/28 yk 3 ;D
Heippa kaikille!
Plussiakin jo tullut kehiin, kiva!
Mulla se CB:n ovistesti ei oikeen toiminu. Ja sit kun tein sen vikan testin niin lähdin töihin ja unohdin kattoo sen tuloksen.. :O
Noh, alavatsaa on juilinu jonkun verran. En osaa sanoa onkko menkkamaista vai mitä kun mun menkkakivutkin on ollu tosi outoja ja voimakkaita keskenmenon jälkeen.
Ei oo vielä alkanu menkat vaikka eilen ois pitäny, mutta saattahan ne parilla päivällä heittää. En viitti vielä testata kun menee sit rahaa hukkaan testiin. Odottelen nyt reilusti.
Tsemppiä kaikille!
Minnylle haleja!
Lindaliina kp31/30
Tervetulo POMPELO jännäämään kanssamme!
Crystal: Oletko testaillut?
Lindaliina: toivottavasti täti pysyy poissa ja pääset testailuasteelle :)
Tsemppiä ELMUlle huomisen testailuun!
MINNI: Harmi että näyttää siltä että täti on tulossa :( Mut hanat kai ei oo sulla viel kunnolla avautunu?
Kiitos ILTIS CB-testi tiedosta. Huomenna testaan CB-testillä. Tulispa edes haamu.
ON: tässä mietin, että jos täti olisi tulossa niin mulla pitäs olla hirvee PMS päällä. Mulla on ihan mukava olo. Joko kierto on sitten aivan yli pitkä tai oon menny vaihdevuosivaihteelle... No huomenna on sitten kp38/33 :O kun testailen.
LINDALIINALLA on hurjan hyvät hermot! Täällä jo odotellaan testausta. :D
MINNILLE superpahoittelut! Voi olla, että se oli kiinnittymisyritys. Minulla kävi viime kierrossa juuri niin, että CB antoi kapean, mutta selvästi erottuvan viivan testiajan sisälläkin, mutta vuoto alkoi silti parin päivän päästä. Ensin ruskeana vuotona ja sitten vasta hanat käynnistyi. Tsemppiä, olo on varmasti surkea!
ELMUU!! Miten kävi testissä?
Entäs POMENALLE?
Kävin eilen ostamassa punaviiniä 2 L hanapakkauksen. Harmi, kun kaikki chileläiset viinit oli 3 L pakkauksissa. En viitsinyt tähän tarkoitukseen niin isoa pakettia ostaa.
Greippimehua on mennyt nyt 2 lasillista per päivä koko kierron ajan. Ja nyt odottaa tuo punkku, että voin siirtyä siihen, kun ovis on bongattu.
Vielä ei ole mitään ovisoireita ollut. Eilen silti jo varastoon ässäiltiin, koska tänään jää väliin suurella todennäköisyydellä.
Marjana kp 16/30-37
MINNI toivottavasti täti ei sinne nyt kuitenkaan löydä!
ELMU sinullekin toivon tädittömyyttä ja kovasti paljon vahvistusta viivalle!
LINDALIINA: Huh,itse en kyllä mitenkään malttaisi enää olla testaamatta :D
MARJANA toivottavasti sinullakin olisi nyt sitten tuosta viinistä se hyöty mikä tuntui Iltikselläkin olleen, peukutuksia!
ON:Aamun o-testi tehty ja viiva vahvistunut! Tasavahvoja luultavasti huomenissa taikka jo illalla.
Ässäilyä siis tiedossa ;)
Minny kp15
Työpäivää taas alotellaan... tänään on todella kiireinen päivä tiedossa, joten ehkä ehdi edes lukea teidän höpinöitä=( Tai ainakaan pahemmin en jouda vastailemaan.
Tänään lähden myös sinne reissuun, joten palattuani minua odottanee hurjan monet plussauutiset... eikö niin?
Elmu, odottelen sitä kuvaa=)
Plussailkaahan ahkerasti, minä luen teidän kuulumisianne, vaikka jatkankin ainakin marraskuisten pysäkille=)
Nyt on niin outo ja huono olo, etten oikein tiedä mitä on tiedossa. Toivottavasti en tule ainakaan kipeäksi=( Tai sitten voi olla kyse siitä tulevasta oviksesta, mene ja tiedä. En ole koskaan kroppaani tällä tavalla seuraillut, joten siitä oviksestakaan ei ole mitään tietoa... tai siis niistä oireista.
Hyvät viikonloput ja +onnea!
Minttu2011: Pahoittelen tädistä! Ei muuta kun uuteen kiertoon!
Tellu1980: Itsekkin olen pähkäillyt sitä, kuinka raskasta mahdollisen talvivauvan kanssa on. Harkittu on tauon pitämistä yrittämisestä, mutta tultiin siihen tulokseen, että ei se vauva sieltä tilaamalla tule kuitenkaan. Niin ja itsellä on siis esikoinen kyseessä, joten ei ole kokemusta.
Crystal: Älä anna periksi vielä. Kyllä se plussa vielä sieltä tulee!
Elmu: Haamuplussa! Mahtavaa! Tänään siis testaamaan uudelleen! Onnea! Tule sitten heti kertomaan miltä näyttää! Oikeassa olet siinä että on se ihme kun aina joutuu selittelemään niin paljon juomattomuutta. Pidä hauskaa luokkakokouksessa!
Minni86: Päänsärky ja huonovointisuus kuulostavat lupaavalta... Eihän se täti vielä ole tullut, joten ehkä kuitenkin!
Vadelmamama: Kohta on sullakin jännittävät hetket käsillä. Onnea!
Marjana: Kyllä se ovis sieltä tulee! Ässäilette vaan sitä odotellessa, niin eipä ainakaan mene hukkaan, jos sattuisi olemaan ovis, ilman perinteisiä oireita. Ymmärrän täysin onnen toisen puolesta, mutta samalla pienen kateuden. Joskus elämä vaan on hirveän epäreilua. Mutta, sinulla on lokavauvaan vielä mahdollisuudet, joten plussatuulia!
Anju: Niin kauan kun täti on poissa, on toivoa!
Miina84: Lokavauva teille tulee! :)
Uuve: Periksi annetaan vasta jos täti tulee kylään. Joten, vielä on mahdollisuuksia! Tsemppiä!
Lindaliina: Jännittävät päivät sinulla! Toivotaan parasta!
ON: Tuntuu että tämä alkukierto on mennyt suhteellisen nopeasti, mikä tietenkin on mukavaa. Nyt vaan toivon että koko kierto menisi yhtä nopeesti :) Täti on poissa ja kohta sitä pääsee taas ovista bongailemaan. Greippimehua menee se 2 lasillista päivässä ja tästä kierrosta minäkin tosiaan sen punkun otan käyttöön!
Hyvää viikonloppua kaikille ja plussatuulia!
Alexandra kp9/27-32, yk2
ei sen talvivauvan kanssa välttämättä ole yhtään sen rankempaa kuin kesävauvankaan... voi olla helpompaakin. Imettäessä (tulet huomaamaan) pamahtaa kamala hiki pintaan vähän väliä, joten talvella voi olla helpompaakin;)
Itse koin molempien talvivauvojeni kanssa suurimmaksi miinuspuoleksi ulkoilukiellon. Jos talvi on esim. kuten tämä kuluva talvi on ollut... kylmä, HRRRRR, niin ulos ei ole vauvan kanssa asiaa. Se on monille oikeasti elämää hankaloittava tekijä.
Jos on vaikka koira, joka on vietävä lenkille ja mies töissä, niin pakkohan se vauva on ottaa lenkille mukaan. Ja kaikki muut vaunulenkit (joita itse rakastan) ovat talvella monesti mahdottomia ja ylipäätään siis ulkoilu vauvan kanssa=(
Olet oikeassa, ettei ne vauvat mitenkään postimyynnistä tilaamalla tule tietyllä toimitusajalla, joten eiköhän tässä voi jatkaa yrittämistä. Itse vaan saatan hieman suosia ns. varmoja päiviä.
Heh, tänään on taas tämmöinen olo. Eilen halusin vauvan keinolla millä hyvänsä heti!
Ihanainen pakko tulla kirjoittelemaan, kun niin tutun oloiset oireet pamahtivat päälle tällä viikolla...Olen aina välillä käynyt lukemassa ihania, odottavia viestejänne. Itsellä ainainen vauvakuume päällä, mutta itse emme enää vauvaa yritä. Silti on kiva käydä fiilistelemässä muiden 'kuumeella'.
Paljon onnea jo plussanneille :) Ja muille odotteleville plussatuulia myrskyn verran, tähän kuuhun tai seuraavaan!!!!
Meillä on jo kolme ihanaista lasta, kaksi poikaa ja yksi tyttö siinä välissä. Nyt siis sellaiset tutun oloiset oireet ilmestyivät: jatkuva munasarjakipu vasemmalla sekä jatkuvat menkkajomotukset mahassa ja selässä. Rinnoissa kans jotain pientä. Tänään menossa dpo 10-11, mutta vielä ei mun kannata testailla, koska saan tikkuihin väriä vasta aika myöhään. Joten pakko odotella. Voihan se olla, että 'merkit' huijaavat tällä kertaa, mutta onhan tämä kiva edes hetki haaveilla ;)
Joku täällä ihmetteli haamua avatussa testissä ja testiajan jälkeen. Itsellä näin: testiajan jälkeinen haamu on aina merkinnyt raskautta. Muulloin nega on ollut nega myös testin kuivuttua. Eli varovainen + -tuuletus täältä.
Palaan kertomaan, miten mamman käy ja lukemaan teidän viestejä :)
Pompelo kp 25/26-28, dpo 11