Kissankulman naiset tammikuussa 2011***
Kommentit (86)
Oltiin ulkoilee ja kun sisälle pääsimmä, niin.. Alkoi aurinko paistaa!!! Ai että, mää en diggaa julmasta (kevät)auringosta, kun paljastaa kaiken paskan nurkista..
Mamilla meni nyt hedelmät - omppu ja ananas sekaisin, mut pannaan lääkityksen piikkiin xD
Ärsyttävä räkis päällä kaikenmaailman oireineen, muttei kuumetta! Nyt pariin päivään ei oo päätä särkeny *kop kop*, mut yhä karmee hajusta räkää röörit täynnä. En tainnu odotusaikana syödä yhtään särkylääkettä, nyt on kyllä menny useampi burana. 2veen käytin pe lääkärissä, kun itki lohduttomasti pari tuntia kipeetä korvaa, mut ei siellä vielä ollut tulehdus päällä eikä näköjään tullutkaan. Mut mullakin oli eilen korva kipee, et kuulu näemmä kuvioon.
Aaro on kyllä lepposa kaveri. Osaa toki itkeekin, mutta tissillä hänet vaimennetaan eikä ylimäärästä mahanpurua oo ollut. Niin ja osaa herätä silloin, kun äiti vois roikkua netissä.. Kuten nyt, se on moro!
Ananas ja Aaro huomenna 4vkoa
hui kauheeta....
ajattelin että jos tulis lukasee pinon ja kirjottaa- huomasin että olinkin jo kirjottanu...! Ihan pihalla ollu kun ton oon kirjottanu... onpahan tropit :) Meni juu, hedelmät sekasin, sori.... mut niin on kuule menny moni muukin asia tänään sekasin. Nyt ehkä alkaa pää selviämään, mut äskenkin kun olin jo kaatanu kahvia kuppiin niin kaadoin sitten siihen perään kohta vielä kahvia kun maitoa piti laittaa... ja many moor things.
joo, tosi ihanaa kun ulkona paistaa- mutta hitto määkään en tykkää kyllä yhtään et sisälle paistaa!!! perskele kun näkyy kaikki paskat! yök!
mami
Reeta pääsee vihdoin kotiin. Paino oli noussut 2515g joten päästään kotiin :) ei saa tissistä maitoa ulos mutta pullosta juo.
Pirre
Ihanaa ihanaa ihanaa
Hienoja uutisia Pirre!!
Jotain muuta.. ööö.. aivot narikassa?
Meillä arki sujuu omalla painollaan. Syömisistä on päästy vauvan kanssa yhteisymmärrykseen, korviktta menee tällä hetkellä x3 päivässä, loput rinnasta. Yöt mennään rintamaido nturvin, paitsi että viimeyö oli nyt eka kun meni valvomisen puolelle. Ei hän kyllä nälkää valvonut, kun ei maito kelvännut lainkaan. Mitälie mahavaivoja (niitä on ollut nyt iltaisinkin aika paljon), muttä mä en vaan kykene yöllä häntä kanniskelemaan, sen verran tokkurassa olen. Onneksi tuli taas aamu, ja nyt mulla on niskat ihan juntturassa huonosta nukkumisesta. Illat tuo vauva nukkuu/ torkkuu sylissä, eilisillan nukkui kantoliinassa. Ja päiväunien nukkuminen vaunuissa onnistuu vihdoin melko mukavasti, tämä on siis ainoa hetki päivästä kun nukkuu useamman tunnin pötköön ihan rauhassa, ja mä saan jopa jotain tehtyä alusta loppuun. Jos olisin fiksu niin varmaan ottaisin päikkärit..
Meillä noiden isompien asiat tökkii taas ei niin kivasti.. esikoisella on erittäin pahat unihäiriöt, jäi joululomasta eikä hän ole päässyt koulunkäyntiin kiinni lainkaan loman jäkkeen. Se riski hänellä on aina kun on pidempiä vapaita.. ja tilanteen pitkittyessä kynnys lähteä kouluun vaan nousee. Eilen sain hänen psykologinsa vihdoin kiinni, ja lääkäriaikaa odotellan nyt sitten. Lääkkeillä tuota uniasiaa lähdetään korjaamaan.. mä toivoisin että hänelle löytyisi jostain vaikka osastopaikka arkirytmin korjaamiseksi. Mutta os-paikat taitaa olla kiven alla, toivottavasti tuo pelkkä läkitys auttaa ja esikoinen ymmärtää sen käytön ajatuksen!
Entisellä kuopuksella, tuolla meidän herttaisella 1. luokkalaisella on myös saman tyyppisiä ongelmia, mitä esikoisella ilmeni saman ikäisenä. Niitä lähdetään nyt myös selvittelemään ja tutkimaan. Toivoisin että tutkimuksissa löytyisi jotain mistä ottaa kiinni, eikä tilanne ikinä meinisi niin pahaksi kuin esikoisella! Tuo 1. luokkalainen on äärettömän fiksu, asioista kiinnostunut pikkumies. Mutta sosiaalista kanssakäymistä ei oikein osaa, omanikäisiä kavereita hänellä ei juurikaan ole, luokan poikien kanssa ei tule toimeen. Keskittymiskyky hänellä ei kovin hyvä ole jos ympärillä on muuta hälinää. Asiat jää helposti tekemättä, kun ajatukset karkaa johonkin ihan omiin juttuihin. Toisaalta osaa kyllä tehdä paljon, kunhan ympäristö on ärsykkeetön. Annettavien ohjeiden pitää hänellä olla "palasteltu", ei voi antaa pitkiä ohjeita kun hän hukkaa ohjeistuksesta sitten osan. Oman toiminnan ohjautuvuus on myös heikkoa, tehtävä asia saattaa hyvin unohtua matkalla. Näin esimerkiksi. Pikkujuttuja kenties, mutta koulumaailmassa nuo invalidisoi melkoisesti. Eikä kyse välttämättä ole "kypsymättömyydestä", ei luokalleen jättäminen auta. Tai muuten tuo meidän esikoinen olisi edelleen 1. luokalla.. (hän tosiaan on 17- vuotias).
Menipäs tämä nyt ohi asian taas- ihme. Jos vaikka menisin imuroimaan olkkarin sohvat, se kun jäi eilen vaiheeseen kun vauva heräsi päikkäreiltä :)
Andrea+ tonttu pian 6 viikkoa
Pikaisesti liityn seuraanne ja jotain laitan tähän itsestäni...
Eli ison perheen yrittäjä-äiti (ei tod. mikään kotiäiti;) olen ja lapseni ovat ikähaarukalla 19v - 1½v, viisi poikaa sekä neljä tyttöä. Vannoin jo kahdeksannen jälkeen, ettei yhtään enää, mutta niin vain nyt elokuussa olisi vielä se kymppi tänne tulossa :) Tai oikeastaan heinäkuussa, koska neljä viimeisintä synnytystä on käynnistetty lähes kuukausi ennen laskettua ja silti nuo tuppaavat syntymään ihan liian nopeasti :/
Saa nähdä minne tää mun eka viestini päätyy, kun nää vauvan sivut on jotenkin ihan erilaiset, taas :)
jos nyt heti tulis käytyä kulmilla, ettei tule taaaas kauheeta taukoa!!
Pirren Reetalle terveisiä ja pajlon vomia!! Pirre, mulla taas tytöt meni yli ja poika tuli ennakkoon !!
Ananas, hyvä että tyttö sai apua vyöhyketerapeasta ja että muutkin lapset apua saavat. Monesti vanhemmat kavahtaa tota psykiatrista jo sanana, mutta ei kannata pelästytä :D siellä ihan varmasti saatte apua juuri teidän ongelmiin. Tsemppiä!
Ihanaa että pääset tuulettumaan! Se tosiaan tekee päälle hyvää. Pakko välillä päästä pois niin sitten taas jaksaa.
Mulle määrättiin unilääkkeet ja otin eilen ekan sastsin ja nukuin 16h. Olo vieläkin vähän pähö, joudun näköjään koko ajan korjaa mitä kirjotan ja pätkii kyllä pahasti päässä.... huh huh.
Mulla se lapsilukumäärä on ehdottomasti tässä, en halua enää ikinä yhtäkään!!!! Tästä lähtien nautin TODELLA siitä että lapset kasvaa ja kehittyy, asiat muuttuu... tätä tilannetta ei enää meidän perhe kestä.
Nyt lopetan kun on niin puurossa pää, jos lähtis selviämään koiran kans lenkille!
mami