Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissankulman naiset tammikuussa 2011***

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisesti. meillä tuon tonttupojan syntymäpäivä muuten oli 23.12 ja rv:t 37+6, tuohon listaan korjaten :)

Watun synnytystarinaa luin edellisestä pinosta, ja todella hurjalta kuullosti. Aika monta vaarallista tilannetta kissakulmalle on mahtunut. Onneksi Watun neitokainen voi nyt hyvin, ja testituloksetkin oli kerrassaan mallikkaita :)

Mamiof:lle suurensuuri halaus, rankalta kuullostaa. On vaikeaa joutua olemaan se heikko. Tuntuu olevan meidän naisten, ja jotenkin varsinkin kissakulmalaisten yhteinen piirre, että ollaan niitä perheen kantavia voimia. mutta joskus se kamelinkin selkä katkeaa, ja apua on otettava vastaan. Kyllä se siitä taas lähtee. Omppu kirjoitti kyllä niiin kauniisti, toivottavasti niistä sanoista on sinullekin apua. Ja suunta lähtisi pikkuhiljaa ylöspäin. Voimia!!

Sirppanalle kivuista. Mulla oli edellisessä raskaudessa tuota reisikipua, issiasperäistä oli. Siis selkä kun rasittuu ja painaa issias-hermoa, niin kipu säteilee reiteen. Ja liitokset varmaan narisee kanssa... hormonit vaikuttaa kuulemma noihin myös, eli kun ne löystyttävät paikkoja tulevaa synnytystä varten. Mullahan oli tässäkin raskaudessa noita kipuja, lääkkeiden voimilla mentiin lähes loppuun asti. Kunnes siis tuli ne kutinat, siinä vaiheessa jätin kaikki ylimääräiset lääkkeet pois. No joo.. olin siis toivonut että kivut olisi jääneet sairaalaan vauvan synnyttyä, vaan pah. Selkäkivut palasivat pahempina (painopisteen muutos taas) ja liitokset/ lonkat vauvasi myös. Nyt, n. 3 viikkoa synnytyksestä, alkaa olo olemaan melkein normaali. Tsemppiä!!!

Ja omia kuulumisia. Me käytiin tonttupojan kanssa ottamassa vauhtia lastenosastolta. Hällä lakkasi paino nousemasta, ja vähän se laskikin. Viime ti mentiin osastolle, korjaamaan nestetasapainoa ja opettelemaan syömistä. Mulla ilmeisesti rankka raskaus kosteutuu, imettäminen ei ota sujuakseen .Ihan outo tilanne, nuo neljä vanhempaa olen imettänyt onnistuneesti alusta alkaen. Vaan nyt ei suju. Vauvakin väsyy imemiseen niin paljon, että ei sitten jaksa syödä pullostakaan. Perjantaina päästiin osastolta kotiin. Ohjeena imettää max 10 min/ puoli ja lopun edestä anta apullosta. Pientä kriisiä tämä mulle ensin lykkäsi.. mä kun en ollut pienessä mielessäkään kuvitellut etten osasii lastani ruokkia. Nyt olen pahimmasta olosta päässyt jo yli.. pakko tuota korviketta sitten vaan on antaa.

Joo, elämä kutsuu taas. Koita ehtiä joskus taas kirjoittelemaan ,lukemassa olen käynyt ahkerammin :)

Andrea+ tonttupoika 3 vk

42/86 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty neidin kanssa, painoa tulee täälläkin hintsusti:/ 30g tullu viikossa, nyt oli 3360g. Pitäis nyt useammin herätellä syömään, että alkais kunnolla nousemaan. Neiti ku nukkuis pitkiä pätkiä, 4-6h kerrallaan. Maitoa kyllä tulee riittävästi, vika taitaa olla vaan hyvissä unen lahjoissa. Nyt sit koitetaan tiheempiä välejä, saa nähä miten onnistuu, ku ei sit puoli unissaan oikein tarraa tissiin kiinnikään. Pirteä on aina sillon ku hereillä. Muuten vauvalla kaikki hyvin, käydään nyt vajaan viikon välein neukussa puntarilla. Saatiin lupa alotella ulkoilua, ihanaa:)

Sirppanalle kovasti voimia loppukiriin, toivotaan et pian käynnistävät! Onneks viikossa varmasti ehtii paikat kypsyä:)

mites kaima, toivon, että kohti parempaa päivä päivältä!!!!:)

koita kestää, voimia!!!

Ja sofialle kans kovasti kasvun voimaa!:)

Huomenna perjantai jo taas! Äkkiä meni tääkin viikko.

Hyvää viikonloppua kaikki:)!

Dolcevita, joko masu parempi? Tulkaa ens vk to ohkolan kerhoon! :) me selvittiin tänään sinne 11 aikaan ja kivaa oli:)

Mami@6 ja rinsessa 10pvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime sunnuntaista asti sairaalassa ennenaikaisten supistusten takia. Paikat aukesi muutamassa tunnissa kolmeen senttiin. Keskiviikkoon asti saivat piikeillä pidettyä synnytksen alkamisen poissa mutta sitten yöllä napsahti ja vedet meni. 7.21 oli tyttö syntynyt rv 34+0.

Neiti ei osaa syödä ja on väsähtänyt. Välillä hengitys takkuilee mutta muuten voi hyvin. Saatiin siirto Hyvinkäälle eilen. Mut siis vietiin naistenklinikalle ke yönä lanssilla.. Nyt sitten ollaan lähempänä kotia. Enpäs olis uskonut että tuo syntyy ennen aikaisesti noin räväkästi.

Pirre ja Reeta 3 ja puoli vrk

Vierailija
44/86 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeleitä Prinsessan elämään ja Onnea teille kaikille!

45/86 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kovasti onnea Pirrelle!

Samalla myös kovasti voimia ja jaksamista sulle.

Voi harmi sirppana kun ei ne käynnistäneetkään, kamala olla kovin kipee kauan :(

mami@, meilläkin ton isomman neidin kasvua tarkkailtiin ja käskettiin tihentää syöttövälejä, mut en mä alkanut herätteleen, omaa tahtiaan kasvoi ja kasvaa, terve reipas tyttö silti vaikka hoikka onkin, on myös pitkä.

Toivottavasti mami on toipumaan päin!

Meille kuuluu ihan hyvää, oma mielikin hiukan kohentunut, ei niin itketä enää kovinkaan usein, ei ees joka päivä :)

Sofian paino perjantaina 1535g

Tissieni kanssa takkusin mut kaalinlehet apuun ja virtaa taas, alko siis pakkaantuun maito ja luulin et no ny loppu, mut ei onneks. En muuten huolestuis, kaupasta saa meiningillä mennyt noiden muiden kanssa mut nyt on hiukka eriasia.

wattu

Vierailija
46/86 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tää onnistuu, palaan asiaan tänään uuestaan!

ja jos ei, niin ylläpitoon katkera viesti :/

ananasmehu

ja ukko pian 2vkoa

Vierailija
47/86 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää ei pelitä.. Lauantaina ois ollut 6v:n baletti. Olivat isin kans tunnin myöhässä! Muut olivat jo olleet lähdössä.. Mie olin varma, et se alkaa 13.45. Mulla ois ollut koko saakelin loma aikaa varmistaa se aika, pientä itseinhoa kyllä ilmassa. Onneksi mies ottaa aina tällaset huumorilla - se ei nimittäin ikuna muista mitn lasten aikatauluja - ja onneksi tyttö on tullut isäänsä! Olivat vielä piipahtaneet CM:ssa ja siellä tyttö oli saanut yllärinä 40v ilmapallon, päivä oli pelastettu. No täällä pienemmät sit parkui pallon takia :D

Vauvan kans sujuu ihan perusmeiningillä. Pe lähtien on ukko valvoskellut pidempiä aikoja ja pari yötä tässä mennyt joskus 04 jälkeen puoliunessa, viime yö nukuttiin klo 20-7 muutamalla syötöllä. Neuvolan täti kävi pe ja täälläkään ei paino ollut ihan tarpeeksi, 4690g eli 110g puuttui synt.painosta. To mennään vaa'alle. No, maitoa multa tulee saunan lauteillekin suihkuamalla ja herra vaikuttaa tyytyväiseltä.

Olen näissä hormonihuuruissani leikitellyt ajatuksella, jotta tää ois meijän vika lapsonen. Synnytys oli niin helppo, että tollasen vois mieluusti jättää viimeisekseen. Sitten taas toisaalta.. Voiko näiden "tekoa" koskaan lopettaa, aina niin jännää nähdä, millainen versio sieltä putkahtaa ;D No, en ainakaan halua tänä vuonna raskautua!

Oma fyys.vointi on kuin ei olis synnyttänyt verrattuna kahteen edelliseen joiden jälk hB:kin oli tosi matala ja alavatsa kipee pitkään. Päätä on särkenyt parina päivänä, muttei mitenkään rajusti kuten nelosen jälk, jolloin ei voinut olla kuin pimeessä maaten. Hurjasti tekisi mieli miestä ;) mutta (onneksi jo kuitenkin hiipuva) jälkivuoto estää ja eikä kortsut kauheesti inspaa. Mutta kyllä jo tällä viikolla :P

Mut tuo pääkoppa vaatis rutkasti raitista ilmaa! Huomenna perhekerhoon on kyllä päästävä..

Pieni isoveli 2,5v on kyllä huvittava hetkittäin. "Tyhmä vauva, ei syntynyt, en minä ole isoveli, tyhmä vauva, ei kasva" oli hänen mantransa tässä yksi ilta nukkumaan mennessä, silti piti vauvaa silittää ja pussata. Useimmiten vauva on kuitenkin "töpö pikkuveli" :)

Kokeillaan nyt onnea, et näkyykö teksti..

Ananasmehu ja Aaro 2vkoa

48/86 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko luikkia langoille, hetkeksi pakoon omaa iltasirkusta, johon perheen toinen tirehtööri vasta purjehti paikalle *ärinää*...

Watulle peukkuja tyttösen mainioista kuulumisista :) Ja ihana imetysvihulainen vaivailee sielläkin, hienoa, että olet saanut apua. Kaalilla hoitivat esikoisen aikana ihan sairaalassa tuota pakkaantumista. Kyllä se sujuu ihan hienosti :)

mami@ päässyt oikein "lehtitähdeksi", onnea! Ihana muisto tyttöselle tuollainen. Toivottavasti sielläkin syömiset alkanu luistaa, ihme painonvartijoita nämä Kissankulman pienet neitoset :D

Tuplallekin kovasti vilkutuksia ja niin ne viikot sinullakin alkaa "juosta". Meidän pienen kylän kaksosetkin syntyivät 30.12, ihanat pienet! Kyläkunnan sukupuolijako on tyttöjen hyväksi 3-1...

Sirppanalla taitaa olla jo ihan loppumetrit, jos ei ole jo nyykerö sylissä! Toivottavasti ovat jo armahtaneet, ei ole mitenkään mieltä ylentävää olla jatkuvissa kivuissa, menee maku koko odotuksesta :( Virtuaalihalaus sinne kuitenkin.

Äipälläkin jo rakenneultra kohta käsillä! Saadaankohan kulmille kumpaa "lajiketta" sieltä, vai oletteko ajatelleet kysyä? Aika moni täällä tuntui ottaneen selkoa etukäteen.

Osaa ne pojatkin näköjään "vahtia" painoaan :) Onneksi Andrea tuo tilanne laukesi ja olette nyt toivottavasti saaneet "lihaa luiden ympärille". Edelleen se vaan tuo imetys tuntuu olevan kova paikka meille äityleille. Muistan itse olleeni tuon kolmosen kohdalla tosi "natsi" asian suhteen. Yhtään en halunnut antaa muuta kuin omaa maitoa, ja tissinpäät liki verillä imetin aina kun vauva vaati, ja hyvä kun en "kimppuun" käyny, jos joku uskalti ehdottaa korvikkeen antamista esim. oman ajan saamiseksi. Eipä tuo tyttö tänäkään päivänä ole paljon yökylissä ollut, kun ei kukaan enää kysele. Nelosen kanssa en ollut ihan niin ehdoton, mutta kun yritin jossain vaiheessa tarjota ihan omaakin maitoa pullosta, ei kelvannutkaan eli taas olin "nalkissa". Nyt olen antanut tälle tipulille iltaisin päivän aikana kerääntyneet "valumaidot" pullosta, että oppisi juomaan siitä. Jos sitä vaikka joskus pääsisi täältä ihan yksin vaikka kaupalla käymään :)

Muuta maitoa ei ole vielä ollut tarvis antaa, painokin kun lähti nyt hyvin nousuun, mutta jo edellisellä olleet vaivat tuntuvat vaivaavan tätäkin: kimeää itkua, kauheita paukkuja hirveän hajun säestyksellä ja kakka, sillon kun sitä tulee, on ihan vetistä. Empun kanssahan käytiin aikanaan niissä maitoallergiatesteissä, mutta ei niissä mitään varsinaisesti sitten todettu. Laktoosittomia maitotuotteita kehoittivat suosimaan, eikä tuolla niiden kanssa ole mitään ongelmia ollutkaan.

Ja voi pirre mikä pieni ihanuus! Onnea ihan koko sylillinen ja pienelle kovasti kasvun säteitä! Onko joku "syy", miksi lähti tulemaan noin aikasin, onko sulla aiemmat olleet ihan "ajallaan"?

Ja ananaksella edelleen "takkuilee" lähetykset aina välillä. Meikäläisen hermoilla niin lentäis koneet ja ...keleet ja varmaan ylläpito sais vähän muitakin terveisiä, kun pelkkää s-postisaastetta :)Noi unohdukset on sitten niin tuttu juttu, silloin sairastumisen aikaan oli lähes jokapäiväistä. Itselle on kaikkein kirvelevin ollut se Milonan ihan ensimmäisen tarhan joulujuhlan unohtaminen... Tyttö harjoitteli niitä lauluja viikkotolkulla, ja mä en vaan muistanut koko juhlaa! Silloin tuli itkettyä aika rankasti :(

Aika samanlaisilla mietteillä tuntuu täälläkin olevan tuon lapsiluvun suhteen, että nyt kun neiti esim. viime torstaina itki aivan sydäntä särkevästi, olin aivan 100-prosenttisen varma, ettei enää milloinkaan, mutta nyt... Ehkä ei kannata miettiä koko asiaa, yrittää vaan nauttia tästä, vaikka väsynyt onkin. Täällä myös melko liikuttavaa seurata kuinka tuo reilu vuotias hokee vauvaa ja "silittää" toista päästä...

Onko teillä mm. ananas ja pirre nuo nimet jo ihan "pysyvät"? Täällä kun edelleen on nimiasia vaiheessa :) Mamiof:n poikasella ainakin on jo nimi (nimipuolella huomannut :D )ja olikos muillakin jo "homma hanskassa"? Meillä on sentään jo löytynyt ihan mainioita ehdotelmia, kun nyt vaan osaisi valita niistä "sen oikean". Olen tosi kiinnostunut nimistä ja huolella sitä meillä aina pähkitään :) Meidän pohdinnat löytyy tuolta nimipuolelta, tosin olen siellä eri nikillä eli jos jotakuta kiinnostaapi, niin "mulberryn" aloituksesta löytyy :)

Nyt taitaa "ruokakello" kilkutella siihen malliin, että pakko kai pudottautua langoilta tällä erää :) Mukava oli taas teitä "tavata"!

maalaisomenainen ja vieläkin ihan Yllis vaan :)

49/86 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki on??

Ananasmehu, meillä on ihan samat ajatukset et viimeinen on, ei kyllä huvita moista enää kokea. Ja muutenkin kyllä viisi on meille hyvä luku.

Omppu, meillä on nimi pysyvä Sofia Karoliina

Painoa tänään huikeat 1663g :)

Huomenna meen heti aamusta sairaalaan ja olis ensimmäinen kylvetys, jännää :)

Keskiviikkona siirto keskoskaapina ja tavallisen vauvankopan välimuotoon.

Nopeeta mennyt aika perjantaina olis 1kk neidillä ikääkin ja kolmenviikonpäästä vois olla kotiutuminen jo aika lähellä.

wattu

50/86 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi hurjuus ja kurjuus mitä kaikkea täällä onkaan tapahtunu...

Hyvänen aika sentään ku en ees muista millon oon viimes täällä käyny juttuja lukemassa saati sitte kirjoittamassa...ihan noloa..mutta aika on kyllä menny niin nopsaan ku on tässä taas ollu kaikenlaista..

Jospa nyt ois hetki aikaa ku ukkokultaki reissun päällä tuolla Imolassa..

Vauvoja on tullu kamalasti, onnea hurjan paljon kaikille tasapuolisesti!

Pirren pieni neitokainen otti kans varaslähön elämään...onnea ja enkeleitä matkaan!

AJ:lle haleja ja jaksuja pienen menettämisen johdosta!

Mamiof4/5:lle oikein lämmin rutistus ja jaksamista...kyllä melko hurjalta kuulosti tuo sun juttus..kyllä ihan itkua sai vääntää..Muista että sää oot lapsilles se kaikkein paras äiti, joka maan päällä on!

Wattuwapaan Sofia neito kasvaakin jo hurjaa vauhtia, aivan ihania uutisia olitte saaneet! Ihan pian saatte pienokaisen jo kotiinkin!

Sirppanalle hurrrjan paljon jaksuja viime metreille, kurjaa ku kotia passittivat vaikka olivat muuta luvanneet..mua ne eivät ees ottaneet tarkastukseen sillon vaikka kuinka raihnanen olin ja vauvaki hyvän kokonen. Mutta ihan kohta se pikkuinen miehenalku on sun rinnallas!

Andrealle kans haleja, kyllä se siitä taas lähtee sujumaan, vaikka pientä alkukankeutta oiski. sanoo hän joka jokaisesta tutteliannoksesta on itkut tirahuttanut..

Ananasmehun pikkumiehellä on oikein ihana nimi! Mun vaarivainaalla oli tuo nimi sillon aikoinaan ja mää tykkäsin siitä jo sillon :)

Täällä on kans unohettu vaikka mitä! Tuntuu että aivot on jossain narikalla ja täynnä maitoa!

Äipällä onki melkein jo syntymäpäivä tiedossa :) ja kohta pääset taas kurkkaamaan pikkuista! Meinaatteko udella sukupuolta?

Tuplallaki on jo kohta rakenneuä! Siis miten tää aika menee näin äkkiä?! Onko teillä aikomusta urkkiä pikkuisten sukupuolia? On varmaan jännä kasvattaa kahta pienokaista! Jokohan heistä oppii pikku hiljaa erottamaan toinen toisistaan...

Mami@6/7: mukavia ulkoiluhetkiä teille! Toivottavasti rinsessa pian pääsee ruuan makuun ettei tarttis enää syömään herätellä!

Ompullaki kohta on ristiäiset! Niin siis onko nimellä jo kiirus? :) Pitääki käydä kurkkimassa tuolla nimipuolella :)

Miten se voikin olla niin vaikeaa päättää että nää on tässä?! Multa on kysytty jo varmaan 10 kertaa mitäs ehkäisyä laitetaan..ja vielä kerta kerran päälle sanottu että niin tuo imettäminenhän ei ehkäse =DD ku siis en oo osannu mitään sanoa otanko kierukkaa vaiko hormonitabuja mieltä sekoittamaan...ÄÄH...mitäs jos mää tahonki vielä kokea nää kaikki vielä uuelleen ja sitteki vielä uuelleen? Elikkä juu EI ENÄÄ KOSKAAN ja seuraava ajatus "oispa ihana saada vielä toinen tyttö tai sitte pikkuinen poika" siispä samoilla aalloilla mennään! mää vaan tuun hiukan jälessä!

DolceVitalla tais olla koneonkelmia..mutta ilmeisesti sielläkin oli saatu pieni tonttupoika :)

Unohinkohan jonku, anteeksi jos näin kävi..ajatus tahtoo kulkea vähän jälessä..

Meillä on nyt sairastettu enemmän tai vähemmän kuukauden verran on ollu vatsatautia, flunssaa, kuumetta, silmä- ja kurkunpääntulehusta..pikkuinen on onneksi ollu suht terve, ainoastaan nenä ollu tukossa välillä. Lisäksi vielä tuo mun ukkokultani ei ota parantuakseen ;( kohta 3kk tulee siitä kohtauksesta aikaa ja tervettä päivää ei oo sen jälkeen nähny..rankkaa on ollu meillä kaikilla ja ei tietty vähiten tuolla rakkaalla..

Meidän neiti on nyt jo 7,5vkoa vanha. Ristiäisethän meillä pidettiin jo, ei tartte enää noita nimiasioita miettiä :)

Jämäkkä pieni neiti on, kovasti on päätään jo pystyssä pidelly, mieli asento on sylissä olkaa vasten ja mieluiten niin, että aikuinen kävelee ympäriinsä, jolloin pienet nappisilmät uteliaana näkee joka paikkaan. Nyrkit on suussa alituiseen ja kuola valuu.

Meillä viihtyy sitterissä ihan kivoja aikoja, saattaa nukahtaakin siihen ku seuraa muitten tekemisiä.

Lattialla lelukaaren allaki viihtyy jonki aikaa muttei niin pitkään. Kyleltään käänty eilen mahalleen ja lattialla selällään ollessaan saa ittensä liikkeelle selällään jalkojaan potkimalla.

Yöt meillä nukutaan läpeensä 7-10h syömättä, eka yönsä nukku jo 3,5vkon iässä.....aamulla on rinnat kyllä räjähtämispisteessä ja ne pitääki pumpata tyhjäksi, tämä satsi syödään sitten iltatankkauksen päätteeksi vielä pullosta. Illalla tosiaan roikutaan tissillä tunteja, nukahtaa lopulta noin klo1 eli saattaa valvoa jopa 6h tuntia putkeen. Nyt sain ihme kyllä hänet nukkumaan puoli tuntia etuajassa.

Päivällä nukutaan vaihtelevasti 10min-3h päikkäreitä sisällä, ulkoilut on jääny toooosi vähälle ku millon on liikaa pakkasta, tuulee kovasti, lunta pyryttää niin että sääriä myöten saa kahlata jne.

Seuraava neuvola meillä on vasta 3.2 siirsivät sitä ens viikosta sinne..saas nähä minkä kokonen paketti sitten onkaan aika reilut posket ja leuat on jo kasvattanu..

Itellä oli viime ma jälkitarkastus ja kaikki oli ok tuolla alakerrassa. jostain syystä vaan oon vieläki tosi turvoksissa, ei mee mitkään muut kengät jalkaan ku nuo mun lenkkaripistokkaat tai mitkä lie (sen vuoksikaan en oikein ulkona voi olla). Paino ei ookkaan pudonnu ku Helenen syntymäpainon verran 4kg eli tässä onki pudotettavaa ja PALJON! Imettäminen aiheuttaa ihan mieletöntä makean nälkää ja suklaata tekis ihan järjettömästi mieli vaikken oo sitä syöny kohta kahteen vuoteen, onneksi oon saanu järjen piettyä mukana ja suklaat laatikossa. Mutta eipä tuo puntarilla näy..niin sanoivat vaan tuolla neuvolassa että toisilla se paino putoaa hitaammin…juu tiedän mutta ei mulla vielä NÄIN hitaasti oo pudonnu!

Jospa sitä koittais untenmaille hiipiä ku ei tuota toivottua ja ootettua puhelua Italiasta tullukkaan :(

Hanna ja Helene 7,5vkoa

51/86 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pirrelle pikkuisesta prinsessasta!

Kylläpä alkuvuoden lapsoset ovat ottaneet varaslähtöjä. Kesään asti onkin pelkkää tyhjää...

Jokohan se Sirppana on nyytin saanut, kun ei ole kuulunut?

Ja Riesa... Taitaa olla aika hektistä, kun ei kuulu mitään sieltäkään.

Rakenneultra on tosiaan 2 viikon päästä, 3.2. Luultavasti oon menossa yksin, mies jää sitten lapsenvahdiksi jos sattuu vapaata pitämään. Kahdessa ensimmäisessä tuo oli mukana, ja nuorimman LA:na tarkistuksessa, muuten on vahtinut muita. Ja ajattelin kysäistä kumpaa sorttia sieltä löytyy. :) Terkkarilta kuulin, että neuvolassa käy gyne, joka ultraa lääkärikäynnillä, joten tiedossa on vielä parikin vilkaisua vauveliin rakenteen jälkeen. Toinen on painokontrolli joskus rv 36+ jälkeen.

Mutta pitää tästä taas rientää, tuli Postilta taas iso lähetys PL-tuotteita jaettavaksi...

Äippä ja juniori 18+3?

52/86 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vois ihan oikeasti vaikka tottua! Molemmat pienet tyttöset unilla, niinku eilenkin. Otin itseäni tosissaan eilen niskasta kiinni ja päätin, että jos en nyt ala pistämään tuota pientä tuonne ulos, niin kohta se ei sinne enää jää ollenkaan. Niinpä eilen viskasin pihalle ja vetelihän tuo neljä ja puoli tuntia unta ettei mitään. Mullakin varmaan suurin ongelma ollut se, että kun ei itellä ole mitään varusteita talvikeleille (pitäis ostaa partiopatikasta tai tilata lainapeitteeltä...), enkä tykkää palella tuolla pihalla (en kyllä tykkää paahteestakaan = minusta ihan pelkästään lihavuuden kiroja), ei vaan saa aikaseks! Kaikki meillä on nukkuneet pihalla tosi hyvin, viis siitä millanen ilma on ollu, parhaimmillaan kuudenkin tunnin unia.

Muuten tuo eilinen meni tosi kivasti, ei tullu kauheita kiljujakaan, mutta sit tänä aamuna taas huuti ja kamalia paukkuja päästeli. Huomenna on meillä lääkäri-neuvola, jossa aion kyllä ottaa tuon puheeksi, vaikkei niilläkään siihen todnäk. mitään kummempia apuja ole. Maitohappobakteeritippoja ajattelin vielä kokeilla.

Ihana kuulla nani sinustakin pitkästä aikaa :) Harmillisia nuo sairastamiset (koputtelee puita kaiken aikaa!) ja tuo miehesi juttu on kerta kaikkiaan pelottava. Olen tässä itsekin yrittänyt tuota omaani saada heräämään, että vaikkei sitä ikää ole vielä neljääkymmentä mittarissa, ei koskaan tiedä mitä tulee, jos itsensä oikein piippuun ajaa. Ei se ikää katso! Arvaa vaan uskooko?! Johan se on selvä, että jos hän hetkeksikään hidastaa, ollaan lehtilaatikossa koko sakki!

Turhaa on tähän asti ollut sekin vetoaminen, että kuinka paljon hän menettää näiden lasten oppimisesta ja kasvamisesta. Näki eilenkin kuinka ikävissään Emrika oli ollut, kun ukko viimein saapasteli ovesta. Vieressä roikkui ja hoki vaan "ikkä tyee, ikkä tyee" (syliin :D ). Pitäisi kai olla onnellinen kun melkein joka ilta kotiin tulee, kun muistaa nekin ajat kun nähtiin pisimmillään reilun kolmen kuukauden välein :( Tuon Irlannin komennuksen jälkeen Eeli vierasti, kun isä tuli kotiin sitten kokonaan, kyllä tuntu pahalta ja miehestä varsinkin.

Ja voi tosiaan ajan kulua! Helenekin jo alkaa tapailla kääntymistä! Yritä tässä nyt sitten "lyödä lappua luukulle" :D Mulle ei ole edes annettu jälkitarkastusaikaa, mutta jotenkin aloin ajatella, että "hiostavat" sen niin pitkälle ku mahollista ajatellen, että annetaan akan nyt uuvuttaa näiden kanssa ittensä, niin kyllä se sitten antaa putket katkaista! Mun kohdalla ne selvästi on varpaillaan sen mun sairastamisen vuoksi, vaikka eihän mua lapset tai kotiasiat polttaneet loppuun, vaan järjetön työn tekeminen. En ole puhunut miehenkään kanssa koko ehkäisystä mitään, kun ei tässä ole ollut tilaisuuksia sitä konkreettisesti edes pohtia ;) On taidettu molemmat olla niin piipussa ettei ole innostanut ollenkaan koko touhut...

Ajankohtaista varmaan kuitenkin ennemmin kuin myöhemmin miettiä, että jos ei niin lopullista ratkaisua tee, niin haluaako tosiaan sitä hormoonimylläkkää taas vai pelaako jollain "teinimetodeilla" (ja kuinkas niiden kanssa viimeksi kävikään?). Meillähän ei tosiaan ne jälkiehkäisytabletit toimineet, joten sulkeeko se esim. pillerit pois? Hormoonikierukalla raskaaks tuleminen on kaiketi tosi harvinaista... Mitähän tässä oikein uskottelee? :)

Ja painosta ei minun ainakaan kannata mainita mitään! Neuvolan vaaka näytti sillon joskus kuukaus sitten, että painoa olis lähteny joku 11 kiloa, mutta omasta tuntemuksesta voisin päätellä, että takasin on jo tullu muutamiakin kiloja. Mullahan käy niin lystisti aina imetysaikana, että paino nousee :( Kai se, että syö sillon ku ehtii ja mitä vaan nopeesti saa, ei ole paras mahdollinen resepti...

Pohdiskelin tuossa, että pitäisikö hakea sellaiseen tk:n painonpudotusryhmään (oli hakulomakkeita viimeks kun kävin), jossa on ohjattuja tapaamisia muutamia pitkin kevättä ja kaiketi jotain punnituksiakin, mutta tiedä sitten ottavatko kun imettää. Painonvartijoissa olen kyllä ollut imettävänäkin ja kyllä paino hiljalleen silloin laski, vaikka itestä tuntu, että saa syödä älyttömästi. Tärkeintä kai tässä tilanteessa olis, että yrittäis saada sen pysymään edes samassa!!! Hiukka masentaa raahata tätä reilua satasta matkassaan :(

Mamiof:n kuulumisia tässä kovasti kaipailen :/ Huhuu, onko kamu kasassa edes suurin piirtein ? Tulehan kulmille hengailemaan :)

Kai tästä olis lähdettävä jatkamaan harjoituksia, kun edelleen on hiljaista :)

omppuli ihan itekseen :)

Vierailija
53/86 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaukseen tiedoksi, että synnäri meikäläisellä PHKs ja la 24.7

Mä oon ihan törkeen väsynny edelleen. Voisin viettää vuorokaudet läpeensä vuoteessa torkkuen ja lukien, mutta jostain kumman syystä se ei oikein aina (lue koskaan) onnistu. Jotenkin tää alkuraskaus on sujunnu yhdessä hujauksessa ja en ole oikein edes kerennyt orientoitua asiaan. raskautta ei kyllä pysty unohtamaan, koska maha paisuu sitä vauhtia ja sitten on järkkyjä venymiskipuja joten vauveli kyllä ilmoittelee olemassa olostaan vaikka kuinka yrittäisin unohtaa ;)

Meille tää on tasan tarkkaan viimoinen vauva. Vihaan raskaus aikaa ja minusta todellakin puuttuu se paljon puhuttu hehku mistä puhutaan =) Ja alkaahan tuo kroppakin ilmoittelemaan jo, että eiköhän jo riittäs. Varmaan jonkin näköisessä piuhojen nipsaisussa täytynee sitten käydä jossain vaiheessa? Eivät varmaan sitä samalla synnärireissulla hoida ellei mene sektioksi ja sitä pyrin kyllä viimeiseen saakka välttämään. Keskimmäinen on sektiolla syntynyt perätilan takia ja kyllä normaalisynnytys on paljon paljon helpompi homma.

Nyt lähden saunottamaan kakrut jotta saan ne ihmisten aikoihin petiinkin. Huomenna pitäs jaksaa töihin mennä ja ajatuskin ahdistaa kuinka sitä jaksaa kokonaisen aamuvuorn dementiakodissa =)

Vierailija
54/86 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan pikkuhiljaa ymmärtämään että se vauva mitä tässä ollaan odotettu onkin jo syntynyt :) Edelleen tuntuu epätodelliselta kun se vain nukkuu ja nukkuu eikä jaksa oikein syödä- saa ruoat nenämahaletkun kautta. Se on niin suloinen mutta niin pieni...

Meillä tää muksu oli viimeinen. Täytin jo sterilisointi paperit siinä synnytyksen lomassa mutta ei mennytkään sektioon (oli vähällä) Nyt sitten tarttee vain odotella kutsua sinne ( jos muistavat kutsua )

Ei tunnu ollenkaan että olis synnyttänyt. Hassua. Ainoa mikä muistuttaa on nuo tissit kun ovat tuossa röllöttämässä ja vaatimassa tyhjennystä :) :)

Nyt tuleekin listalle pieni tauko vauvauutisissa- Ehkä jokunen uusi vielä löytää loppumetreillä mukaaan :)

Pirre ja Reeta 1vko

Vierailija
55/86 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut keskiviikko.. No mistä muistin? Esikko läks kouluun kaheksaks.

Pikku-Reetalle paljon voimistumista!! Voi vain kuvitella, kuinka pieni hän on - saatika Watun pikkunuppu!

Nimistä; meillä on aina odottanut syntyvää vauvaa hänen etunimensä, muut nimet sit tulleet joko ennen tai jälkeen. Ekan tytön ja pojan nimet taidettiin päättää jo vähän vitsinäkin ihan seurustelun alkuaikoina. Eli kyllä, tää Poika on Aaro Aapeli, jälkimmäisen mies keksi synn.salissa syntymän jälkeen. Ja meillä menee vielä nää niin, et joka toisella muksulla on kaksi ja joka toisella kolme nimeä.

Uaah, jotain muutakin mulla oli kielen päällä, vaan mitä?! Mamiofia miekin kaipaan, tuu huikkaa ees pari sanaa!!

Ananasmehu ja Aarolainen

56/86 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pikkuinen rinsessa!! Nyt voimia kasvamiseen! Toivottavasti pian voimistuu ja alkaa syömään:)

oliko sulla jotain ennakoivia suppareita tms. Vai tuliko synnytys ihan puskista? Kaikki päättyi onneksi hyvin:)

sofialle kans kasvunsäteitä! Koti häämöttää jo!:)

mamiliini, miten voit? Woimahaleja!!!

Neuvolassa eilen oltiin ja paino alkanu nousta:) kohta ollaan syntymäpainossa, nyt oli 3560g:)

neitonen nukkuu edelleen hyvin, 4-5h pätkiä, illasta tankkaa 2h välein. Yöllä syö periaatteessa kerran, 3-4 aikaan, sit jatketaan unia ja 8 aik. Ylös. Jatkossakin olis kelpo rytmi:)

nyt syöttöpuuhiin..:)

Vierailija
57/86 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Pirre!!

Ihanaa wattu, että Sofia voi hyvin ja kasvaa :) oot ollu mielessä paljon...

Kuten te kaikki. Muutaman kerran olen jo alkanu kirjottaa ja pyyhkiny sit pois, kun ei jotenkin lähe.... mä oon pudonnu ihan pois kyydistä, vaikka kartalla periaatteessa olenkin, lukenu kun olen kyllä kaikki viestit.

On kyllä kamala kiire kissankulmalaisissa ollu maailmaan!!

Ihana kuulla että kaikilla kaikki suurinpiirtein ok.

Meillä poika voi hyvin, nimi on Samuli :) Kasvaa ihan törkeetä vauhtia 3 viikkos neuvolassa oli painoa tullu syntymäpainoon kilo ja 5,5 senttiä pituutta. Muutenkin aivan ihana vauva:)) Sellanen peruspötikkä! Ei ole mitään vaivoja ja syö yöllä kerran, 3 aikaan.

Oma mieli pikkuhiljaa parempi... ei ole sellasta paskaa enää 24/7 vaan ehkä 16/7 :) En kauheesti voi sanoa nauttivani vielä elämästä, mutta paremmin, pikkuhiljaa...

Lapsilukumäärästä: Ehdottomasti ja peruuttamattomasti viiminen. Mulla aika sterilisaatioon on jo. IHANAA!!!

Jakselkaa.

mami ja Samuli kohta 1kk

Vierailija
58/86 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaien hiljainen ja toimeton hetki pitää käyttää hyväksi :) vaikka mitään ihmeellistä asiaa ei oikeasti olekaan.

Mamiof4, oli kiva kuulla että olet edelleen mukana :) Ehkä tuo olo pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, kovasti voimia!!

Ja Ananasmehun poikanen on saanut kivan nimen, meiltä löytyy Aaro 7v ;) Ja ku nimiin päästiin, niin meillä toinen teineistä on Eero, joten arvata sopii mitä nileä tälle uudelle on väkisin tyrkytetty?! Ainoa vaan että Iiro on minusta suunnilleen maailman kamalin nimi (anteeksi, jos jollain Iiro on kotona..). Heti Göranin jälkeen. Esikoinen mm totesi, että hänelle vauva ainakin on Iiro, ihan sama mitä me hänelle nimeksi annetaan... no rakkaalla lapsella on monta nimeä, ja viralliseksi nimeksi tuo ei kyllä tule päätymään, ei missään muodossa. Muuten nimiasia on ihan auki vielä, ristiäiset on varattu 5.3. pidettäviksi, ja ennen sitä hyvissä ajoin pitäisi kummeille ilmottaa nimi.

Kummiongelmasta jossain vaiheessa oli kirjoitettu.. näinhän se meilläkin on, mitä useampi lapsi, sitä vaikeampi löytää kummit. Tietyllä "kaavalla" ollaan jokaiselle lapselle kummitä pyydetty, ja samaa kaavaa pitäisi noudattaa nytkin. Vaikeaa vaan sitä on noudattaa kun tuttavat loppuu kesken. Ja kun ajatuksissa siintää vielä yksi lapsi... niin sitten sitä vasta vaikeuksissa ollaankin! Meillä siis jokaisella on pariskunta sylikummeina, ja kaksi ns. pikkukummia. Tosin noista pikkukummeista lähes jokaiselle on osunut yksi sellainen, joka ei kummin tehtävistä ole pahemmin piitannut.. vain toisikolla on neljä aktiivista kummia. No nyt tälle uudelle tapaukselle tulee sitten sylikummit ja yksi "pikkukummi", jonka tiedän olevan aktiivinen. Enää puuttuu siis nimi *huoks*

Mitään rytmiä en ole tuolle tonttupojalle elämään vielä saanut. Tänään koitettiin ekan kerran ulkona nukkumista- hiukan heikoin tuloksin. Tunnin verran hän viihtyi pihalla, siinäkin välissä kävin kerran hyssyttelemässä. Nyt nappasin vaunut sisälle- ja kas vauva nukkuu taas. joten olkoot vaunut keittiössä, ja vauva nukkukoot siinä. Yöt menee vaihtelevasti, pyrin siihen että saisin vauvan "illalla" (siis klo 23-01 välillä, miten hän sitten nukahtaakin) omaan sänkyyn nukkumaan ekan pätkän. Joka on huimat pari tuntia, ja sen jälkeen otan hänet viereen syömään- ja jatkamaan unia. Onneksi yöllä pärjätään rintamaidolla, ei tarvitse alkaa lämmittelemään pulloa. Ja aamu koittaa yleensä 5-7 välillä, silloin alkaa tiheämpi tankkaaminen ja vaippakin on viimeistään tuossa viaheessa niin märkä ettei voi nukkua. tai sitten pitää vaan seurustella, ja ainakin syliin pitää päästä. maitopulloissa ollaan pästy johonkin rytmiin sentään, lisämaitoa hän saa siis 4 kertaa päivässä. Koska hän on melko pirteä tapaus, en joka syötölle maitopulloa kaiva esiin. Aamulla ja illalla pulloytellaan isommat satsit, ja siinä välissä pariin otteeseen vähän vähemmän. Minun pitäisi vielä oppia kuljettamaan noita pulloja mukana. Meillä venahti maanantaina kauppareissu, ja silloin meinasi tulla jo kriisi, kun ei pulloa ollutkaan mukana.. Muutne olen päässyt jo suurimmasta epäonnistuja-fiiliksestä yli. Ja aika jännää *kopkop*, hormonihöyryt ja heittelyt ovat olleet paljon vähäisempiä tähän mennessä kuin mitä aikaisemmilla kerroilla. Uskallan jo olla melkein toiveikas, ettei mitään isompia mieliala-kriisejä tulisikaan?!

Ehkäisyasioista vielä pair riviä.. jokunen täällä oli jo päättänyt että NYT oli ihan vihoviimeinen. Onko lisäkseni muita jotkaa ei asiaa vielä ole lukkoon lyöneet? tai peräti sellaisia jotka vielä haaveilevat saavansa lisää lapsia? Meillä tuo asia on ihan auki... silloin ennen kuin tätä viimeistäni aloin odottamaan, tinkasin mieheltä "option" vielä yhteen. Koko raskausaikana ei asiasta ole kuitenkaan puhuttu, eikä nyt vauvan synnyttyäkään. Olihan tuo raskaus aika rankka.. mutta silti toivo elää että yhden vieä saisin ;) Tosin elo makuukamarissa on ollut jo kuukausia ollut täysin olematonta... mahdanko enää edes muistaa että siellä voi tehdä muutakin kuin nukkua?? Ehkäisykään ei siis ole ollut kovin ajankohtaista ;) Mutta yksi asia on selvä, niin tai näin niin mies tulee meillä ottamaan vastuun ehkäisystä. Minä olen kokeillut jo kaikki markkinoilla olevat ehkäisymenetelmät, eikä mikään niistä sovi. Sterilisaatiokin tippui pois laskuista, kun kuulin että se saattaa lisätä vuotoja. Jotka siis ovat jo nyt runsaat. Hormonikierukan kanssa tuli vuotohäiriöitä (ja haluttomuutta, hyvä ehkäisyteho siis), joten jos minulle jouduttaisiin sterilisaation jälkeen laittamaan runsaiden vuotojen vuoksi kierukka, niin eipä paljon naurattaisi. Mitkään hormonaaliset ei minulle siis sovi... ainoa mistä ei tule minulle sivuoireita, on vanha kunnon kumiankka ;) Jonka käytön saa mies siis ratkaista, itse en pidä niin välttämättömänä ;D

jaha, joku karjuu vaunuissa, heippa!

Andrea+ tonttu 4 viikkoa

59/86 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla mamista! Päivittäin olet ajatuksissani ollut :)

Oman aikansa toipuminen varmasti vaatii, onneksi suunta on parempaan päin kuitenkin, koitahan jaksaa!

Huomenna onkin jo 1kk päivä meidän Sofialla ja teillä Samulilla, hurjan nopeaa aika vain meneekin.

Kivoja nimiä on kissankulman lapsilla kaikilla ja mukava kuulla että toisen mamin pikkuisellakin paino noususuunnassa.

Vitsi ku mä AINA sekotan ananasmehun ja andrean, millään muista mitä kummallekin piti kommentoida!

Mun on täytynyt kysyä toiselta että onko pyykinpesukone saatu toimintaan ja miten kodinhoitohuoneen remontti edistyy ja nyt ajattelin kehdata tunnustaa että sekasin oon teissä kun seinäkello, en tiä onko teiän kirjotustyyli jotenkin niin saman tyylinen vai mikä ihme siinä on...molempien viestit koitan vielä lukeakin oikein erityisen tarkkaan, mut ei sekasin menee silti :(

Hyvä että andrean hormoonihöyryt on jääneet vähemmälle nytten, tuskin ne sieltä enää tuleekaan, joten ei muutakun nauttimaan pikkuisesta jatkossakin :)

Ehkäsyjä meillä on sen verta aateltu et sitten kun mun imetys/pumppaaminen on loppu niin otan renkaan ja se on niin kauan kunnes mies saa itsensä toimenpiteeseen, musta ihan kohtuullista et hän menee ja itseppä tuosta on puhellut, saas vain nähä monta vuotta mä renkaita käytän, on meinaan melkonen arkajalka piikkien suhteen.

Me osallistuttiin keskosien olikohan BPD nyt oikee kirjain sarja no joku keskosten keuhkoihin liittyvä tutkimus kuitenkin, Sofian näyte otettiin jo napanuorasta tai jostain (joo puolet menny sumussa ohi mitä puheltu....)ja meiltä otettiin verikokeet, mieskin kovasti nyökytteli kun hoitaja kysyi et osallistuttaisko ja selosti kaikkee jotka oon jo unohtanut, kunnes tuli se et teiltä verikoe, hehee hauska tilanne mut saatiin se otettua molemmilta.

Mutta hyvä tietää et toi sterilisaatio saattaa lisätä vuotoja, ei mun juttu sit totisesti. Joten ihmettä ootellessa ;)

Hyvähän se on ettei andrealle jäänyt traumoja vaan kuudetta pystytte vielä aatella, hyvä näin, jäädään oottaan koska tulee plussauutisia :)

Mä sain tänään vihdoinkin soiteltua äidinmaitokeskukseen kun mua on sieltä suunnalta kaipailtu kovasti ja aattelin samalla kysellä onko treelta mun maidot tulleet no ei ollu ei hmph varmana on annettu muille neki...mun suunnalle asiana oli HIV ja hepatiittikokeisiin meno kun oli aikasemmin puhe et JOS luovuttaisin, no olin aatellu etten luovuta vaan turvaan Sofian maidonsaannin jatkossakin, mulla kun tää maidontulo aikasempien kanssa ei oo ollu niin simppeli juttu, paitsi esikoista imetin 4kk

Noh tyytyväisenä olen kiikuttanut maitoa litroittain tänä aikana ja kysäisin että paljokos sitä maitoo sielä nyt on jo, noh Sofia on saanut mun kotona pakastamiani maitoja ja niitä on vielä ja kaikki muu mitä olen sinne kuskannut on mennyt tadaa LUOVUTUKSEEN....olin vähä et mitä vit..."sulta tulee niin hyvin maitoa" no joo seuraava kysymys et no miten te ootte uskaltanu antaa sitä muille vauvoille kun enhän oo käynyt testeissäkään kun en ollut vielä päättäny et alanko ylipäätänsä luovuttaan, "no nää keskolan äidit on eriasia" ahaa juu joo "maksun saat näistä kyllä, mut se vaatii ne testit"

Että näin se asia tuli sit päätettyä, luovutan siis maitoa ja sitä on tullu luovutettua hyväsesti, onneksi oon osaa jemmannut kotiin pakkaseen ja jemmaan joka päivä osan enkä vie tonne, varmuuden vuoksi jos se maito loppuukin.

En tiä saiko tosta mitään selvää ja oonko jotenkin herkkis mut en voi sille mitään et ärsyttää kyllä kun en ole lupaa antanut ja kaikkiko ne nyt on luovutukseen mennyt kerta pakasteita oli niin hyvin..täytyy huomenna kysästä et eikö tosiaankaan oo edes hiukan jemmattu Sofialle sen varalta et mulla maidontulo loppuu!

Olispa kiva tilanne kun oma vauva olis joku 1,5kk ja maito loppuis, mut ompahan tullu luovutettua monta litraa hmph..

Toinen juttu sattu eilen, jotku varmaan tiedättekin että lapsen sängyssä on sellanen lappu noilla osastoilla johon merkitään että vanhempani hoitavat minua ja päivämäärä ja kellon aika ja kaikki tajuaa et se sit tarkottaa et äiti tai isä tai molemmat sitten hoitavat vauvansa niillä hoidoilla kun siellä hoitoaikaan ovat.

Noh mä menin eilen aamuhoidoille innoissani kun pääsee syömistä harjotteleen, ja kuinka ollakkaan sain todeta et aijaa Sofian aamuhoidot oli tehtynä, maito laitettu meneen nenämahaletkuun ja lapsi sikeessä unessa!!

Kyllä kuulkaa sai itkua ja isoa suuttumista pidätellä oikein toden teolla! Siinä sitte pitelin nukkuvaa vauvaani sylissä ja koitin vain aatella et noh kaikki hyvin Sofia on tässä ja nukkuu tyytyväisenä, mitä nyt en imetystä päässytkään harjotteleen pienen kanssa.

Lääkärikin siihen tuli ja totesi et jaahas täälä harjoitellaan, sain mupistua et ei harjotella ei, Sofia oli jo hoidettu ja laitettu nukkumaan...

Hoitaja joka siinä oli, ei ollut se innokas joka jätti mun tuloni huomiotta, huomas kyllä mun pettymykseni ja suuttumukseni ja kirjotti koneelle et näin ei enää kävis, mietin vain siinä et mikä sen lapun idea siinä sängynpäädyssä sitten on kun ei sitä katota sen tarkemmin.

Oli vielä pidellyt kyseinen hoitaja käsissään sitä lappua kun keskoskaappi vaihtui samaisena aamuna koppasänkyyn jossa lämpöpatja et oli varmana kyllä huomannut et tulossa ollaan heti aamulla.

Painoa oli muuten eilen 1730g, huomenna taas punnitus.

Pahoittelen virheitä, on varmasti paljon mutta oon laiska tarkisteleen.

wattu

Vierailija
60/86 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäs on ruuhkaa ja paljon tapahtumia!!!! Missä minä olen ollut? Juu...olen ollut lasten ja koiranpentu laatikon välisessä ristitulessa.

Pää kolmantena kätena voisi sanoa. Seitsemän pentua sai koira silloin joulukuussa ja nyt on talousnisäkkäät tulleet seitsemän viikon ikään. Ensi viikolla kääntyy auton keula kohta Suomen rajaa ja vähintään kolme pentua muuttavat SAVOON! Eli pääsevät kalakukon makuun!

Tänne meille jää yksi ja loput ripotellaan näillä näkymin Ruotsin leveyspiirille.

En ole neuvolassa käynyt vielä enkä tiedä milloin menen. Ei tässä kiirettä, kyllä sinne ehtii paperintäyttöön.

Voi voi kaikki ihanat mammat ja suomen neidot siellä rajan toisella puolella! Yrittää nostella kantapäitä että elämän renkutus kävisi laatuun!

Katsokaa sinne peiliin niin huomaatte miten kaunis nainen sieltä katsookaan!

Mamiof4.Tässäpä sinulle on Ihaan ajatus synkeydestä! Kun näin surkeasti ajattelee niin johan alkaa kirkastumaan oma elo!! Ihan varmasti!

Tee masennuksestasi ystäväsi:

"Olisi pitänyt arvata", sanoi Ihaa. "Loppujen lopuksi ei ole aihetta valittaa. Minulla on ystäväni. Vasta eilen joku puhui minulle. Ja viime viikolla - vai oliko se edellisellä - Kani törmasi minuun ja sanoi: ´voi harmi!´ Se on sitä Seuraelämää. Aina sattuu ja tapahtuu."

Ja sitten kevennyksenä tämä Muumipeikko kirjasta:

En minä narrannut, sanoi Homssu.

Sinähän sanoit, että käärme söi pikkuveljen, eikä häntä kukaan ole syönyt, selitti isä.

No, sehän on kai hyvä, vai mitä? sanoi Homssu. Ettekö ole iloisia? Minulta ainakin putosi taakka harteiltä...

Pusut kuonoon kaikille.