Kissankulman naiset tammikuussa 2011***
Kommentit (86)
Pirrelle: Onnittelut pienestä tytöstä, kovin oli kiireinen tyttö.
Nyt on minullakin niitä vauva uutisia. =)
Kopsasin tämän nyt tuolta neliapiloista.
Tervehdys täältä vauvan tuoksusta. =)
Hulinaa ja väsymystä on ollut niin, että ei ole kerenny käydä kirjoittamassa ollenkaan. Nyt hetki rauhaisaa aikaa niin kokeillaas ehtiikö tässä jotakin raapustaa.
Elikkä maanantaina tosiaan mentiin taas hyvinkäälle ja olin jo valmiiksi erittäin kiukkuinen, väsynyt ja lannistunut. Olin aivan varma, että mut lähetetään takas kotiin. No lääkäri kuitenkin totesi että kypsynyt oli paikat hyvin kalvojen puhkaisuun ja pikaisesti tutki mahan ja sanoi, että vähän reilu kolme kiloinen, että älä huoli, että olisi iso. Soitto synnytyssaliin ja koska tilaa oli niin pääsin sinne heti. Hui kun rupes jännittämään ja tuli todella helpottunut olo, että pian tämä on vihdoin ohi.
Kalvot puhkaistiin ja 1,5h odotettiin supistuksia joita ei kauheammin tullut niin laitettiin oksitosiini tippaa ja siitä ne sitten vihdoin alkoi ja aluksi pärjäsin ihan ilman mitään, mutta kyllä ne tunnissa voimistui niin että sain ilokaasun kaveriksi ja siitä jonkun ajan kuluttua kauratyynyn. Sitten pyysin jo kyllä epiduraalia, koska ne supparit oli melko pahoja ja pelotti ajatus siitä, että kohta ne olisi vielä pahempia. Epiduraali laitettiin ja tosi pian sen jälkeen rupesin valittamaan paineen tunnetta alakerrassa ja kätilö sanoi että ei se nyt vielä voi tuntua. Ja siitä kohta sanoin, että se tulee kyllä nyt ja kun kätilö katsoi tilanteen niin sanoi, että ponnista vaan jos ponnistuttaa, että tämä tulee nyt. Kolme kätilöä ja yksi lääkäri oli paikalla vauvaa ottamassa vastaan. Ponnistin ja ajattelin, että ei hitsi tämä ole mikään pieni vaan ihan tajuton. Puoli päätä oli pihalla kun usko meinasi loppua ja tuntui kun koko paikka räjähtäisi ja sitten kuitenkin sain voimaa puskea loputkin päästä ulos ja pian koko mies oli maailmassa. Käsi poskella syntyi meidän järkäle ja omaksi ja myös kätilöiden yllätykseksi ei tullut kuin pieni pinta naarmu limakalvoille.
Ponnistus aika tuntui ihan 30minuutilta ja todellisuudessa olikin vain 4min. Sanoisin, että synnytys sujui todella hyvin, vaikka ponnistus vaiheessa pelotti ihan hirveästi. Onneksi tuo synnytys unohtuu pian kun saa aivan mielettömän suloisen vauvelin kainaloon. =)
17.1.2011 syntyi poikamme rv 39+1 3974g ja 52cm ja pipo 37,5cm
Meillä syödään, kakitaan, pissitään ja nukutaan. Oikein tyytyväinen ukkeli on ja varsin hyvät ruoka halut omaava. Rinnat on ihan mielettömän kipeät kun olen joutunut yli tuotannon takia myös pumppaamaan ylimääräistä maitoa.
Arki on vielä melkoista harjoittelua ja sähellystä, mutta pikku hiljaa hyvä tulee. Kaippa sitä ajan kanssa taas oppii pyörittämään arkea normaalisti. =) Väsymys on jotakin ihan tajutonta, mutta pienet päiväunet vauvan kanssa kun saa ottaa niin jaksaa iltaan asti. Onneksi tuo mies auttaa paljon. =)
On aivan mielettömän ihanaa kun raskaus on ohi, vaikka kivut ja säryt eivät siihen loppuneetkaan. Kuten andrea varoitteli niin kivut on vieläkin riesana. Reisi säryt jatkuu ja tuntuu välillä kuin raajat irtoaisivat kokonaan. Kävely on välillä melko tuskaa. Mutta eiköhän ne jossakin vaiheessa lopu. Ainakin toivottavasti.
Sirppana kera ukkelin 6 päivää
onnea Sirppanalle!!!
Toivottavasti ne kivut siitä pian lakkaa, ikävää ettei ne jääneet synnärille.
Nyt on sitten viimeinenkin talvivaavi kulmille putkahtanut:) ellei uusia viimehetken odottajia ilmaannu, niin jokunen kuukaus menee seuraaviin poikasiin;)
hirmuisesti onnea vielä sirppana ja perhe komiasta pojasta:)
hienosti meni synnytys ja toivotaan kipujen pian loppuvan!!
Ihanaa mami kuulla susta!!
Kiva jos ees vähän alkanu helpottamaan!:)
toivottavasti jokainen päivä olis toistaan parempi:)
upeesti Samuli on kasvanu! Hienoa:)
ehkäsystä, mä laitan hormonikierukan sit ku menkat alkaa. Mies on sanonu, et tää perhe on nyt koossa ja enempää ei tule. Ite joskus haluaisin yhden vielä;) mies sanonu kyllä 5. Lähtien, et viiminen nyt on, että toivo elää vielä, josko saisin muutaman vuoden kuluttua ylipuhuttua;) ikää mulla nyt 32 et on tässä toivottavasti vielä sen puolesta aikaa. Tajutonta kyl tämmönen ikuinen vauvakuume!! Luulis, et 7 kertaa kaiken kokeneena riittäs jo;)
Nyt painuttava pehkuihin.
Mami@7 ja iiihana tyllerö 3vkoa
Aaro heräilee, huh, hänkin jo 3 viikkoa! Palailen asiaan - Ananasmehu
Täällä olisi uusi joka haluaa liittyä mukaan! Ei ole löytynyt aktiivista suurperheen pinoa(ainakaan en ole huomannut) ja tästä en tiennyt kun en avaa kaikkia ketjuja :) Eli jos listalle pääsen niin La 4.6 ja viitosta odotellaan.
Zharaa rv 21+2
ollaan vielä hengissä ja hyvissä voimissakin. Vielä. Seuraavat viikot ens kuun loppuun asti on kyllä jostain kumman syystä keränneet ohjelmaa niin, etten tiedä miten niistä kaikista hengissä selviää. Ja ku ukkokullastakaan ei aina apua ole noihin päivämenoihin...
Sirppanalle onnittelut mukavan kokoisesta pojanpallerosta!
Ja Zharaalle tervetuloa mukaan! Mukava, kun kesälle tulee lisää porukkaa. :)
Mamiof4:lle: Oli kiva kuulla kuulumisia! Toivottavasti voit taas hitusen paremmin. Ja vaikket aina ehdi kirjoittamaan, oot kuitenkin jaksanut välillä kuulumisiakin lukea... Mä mietin täällä itsekseni, että mitäpä jos minä vaikka pykäisin seuraavan pinon pystyyn (mikäli ei raskausdementia yllätä :P), onhan sulla tuota ohjelmaa jo omastakin takaa, niin ei tarvi murehtia. Voimia ja paranemista hurjasti! Kyllä se päivä paistaa risukasaan enemmän ja enemmän kevään mittaan. :)
Mutta petiin pitää suunnistaa, aamulla on taas aikainen herätys ja meno päällä koko päivän...
Äippä ja juniori rv...19+3?
Onnea Sirppana, ja tervetuloa Zharaa!
öö.. pitiköhän vielä jotain muistaa?? ei tämä imetysdementia ole yhtään pienempää, vaikka imetyksen määrä onkin aikaisempaa pienempää.. ja aasinsiltaa pitkin pääsen pähkäilemaan tämän aamun syömisiä. Voi että voin kokea itseni tumpeloksi :S
Eli vauva söi viimeksi eilenillalla pullosta 50 ml. tähän asti on muuten syönyt illalla 100 ml, ylikin, ja aamulla 8-9 välillä n. saman verran. siis imetysten lisäksi. Nyt tuo vauva on siis nukkunut hyvin, syömään heräsi klo 2 ja 6, ja 9:n jälkeen. yöllä ei pulloa ole saanutkaan, mutei "vaatinut sitä aamullaan vaan nukahti tissittelyjen jäljeen. Pitäisikö mun nyt sitten uskoa, että mun maito yhtäkkiä riittää paremmin? vai huolestua ja koittaa päästä punnituksille tällä viikolla? seuraava nla-aika on vasta ensiviikon lopussa...
Ja joo, minä olen varmaan se, jonka perheen pyykkihuolto takkuaa milloin remonyin, miloin koneen vuoksi (joku siihen aiemmin viittasi..). Voisin jatkaa osalla 57. Nimittäin nyt tuo meidän moneen kertaan korjattu kone hajosi- taas. Laakerit vaihteeksi. ne on tuohon koneeseen vaihdettu jo useampaan otteeseen. mutta tämän kerran annoin miehen hamstrausvimmalle periksi. hän oli jossain vaiheessa ostanut pilkkahintaan pienen pesukoneen- joka nyt sujuvasti vaihdettiin tilalle. pienihän tuo on, ja käy siksi tauotta ;) mutta toimii :) ehkä joskus sitten kun tuo khh saadaan oikeasti rempattua saan myös kunnon ison koneen ja kuivausrummun.
Andrea+ tonttu 1kk
ps, anteeksi virheet- yksikätisenä kirjoittelen enkä jaksa oikolukea..
Onnea Sirppana, ja tervetuloa Zharaa!
öö.. pitiköhän vielä jotain muistaa?? ei tämä imetysdementia ole yhtään pienempää, vaikka imetyksen määrä onkin aikaisempaa pienempää.. ja aasinsiltaa pitkin pääsen pähkäilemaan tämän aamun syömisiä. Voi että voin kokea itseni tumpeloksi :S
Eli vauva söi viimeksi eilenillalla pullosta 50 ml. tähän asti on muuten syönyt illalla 100 ml, ylikin, ja aamulla 8-9 välillä n. saman verran. siis imetysten lisäksi. Nyt tuo vauva on siis nukkunut hyvin, syömään heräsi klo 2 ja 6, ja 9:n jälkeen. yöllä ei pulloa ole saanutkaan, mutei "vaatinut sitä aamullaan vaan nukahti tissittelyjen jäljeen. Pitäisikö mun nyt sitten uskoa, että mun maito yhtäkkiä riittää paremmin? vai huolestua ja koittaa päästä punnituksille tällä viikolla? seuraava nla-aika on vasta ensiviikon lopussa...
Ja joo, minä olen varmaan se, jonka perheen pyykkihuolto takkuaa milloin remonyin, miloin koneen vuoksi (joku siihen aiemmin viittasi..). Voisin jatkaa osalla 57. Nimittäin nyt tuo meidän moneen kertaan korjattu kone hajosi- taas. Laakerit vaihteeksi. ne on tuohon koneeseen vaihdettu jo useampaan otteeseen. mutta tämän kerran annoin miehen hamstrausvimmalle periksi. hän oli jossain vaiheessa ostanut pilkkahintaan pienen pesukoneen- joka nyt sujuvasti vaihdettiin tilalle. pienihän tuo on, ja käy siksi tauotta ;) mutta toimii :) ehkä joskus sitten kun tuo khh saadaan oikeasti rempattua saan myös kunnon ison koneen ja kuivausrummun.
Andrea+ tonttu 1kk
ps, anteeksi virheet- yksikätisenä kirjoittelen enkä jaksa oikolukea..
Paljon onnea sirppana :) l
tervetuloa Zharaa !!!
Lisäsin teidät molemmat listalle, tai siis päivitin listaa...
Kiitos teille kaikille muistamisesta ja tsempeistä... olette tosi ihania kaikki, ystäviä...
Samuli voi hienosti ja kasvaa vauhdilla :) meilä nukutaa jo yöt, JES!!! eli menee 20.30 koisaa ja herätään aamulla 6-7 välissä. Hymyjä satelee jo aivan kauheesti ja hurmaa kyllä joka kerta. Ääntäkin on alkanut nyt tuottamaan, yrittää kovasti jutella:) Muutenkin on kyllä todella todella tyytyväinen ja aivan ihana poika.
Tässä tämä elo alkaa tasaantumaan... käyn juttelemassa depressiohoitajan kanssa neuvolassa, itse en sitä pitänyt mitenkään tärkeänä, mutta käydään nyt sitten kun ovat niin huolissaan... liikunta auttaa mielentilaan ja happi!! koira ainakin saa kunnolla liikuntaa :D meillä mies on ollut jo 3 viikkoa töissä, aika haipakkaahan nämä päivät ovat!!
Hitsi kun haluisi niin kirjottaa teille kaikille jotain... kommentoida, mutta jotenkin on niin takkusta vielä:( anteeksi.
mami ja samu
kyllä se aika menee nopsaan. Reeta täyttää huomenaamuna jo kaks viikkoa!!! Elämä on jotenkin ihan sekaisin kun eletään tuolla sairaalassa. Muut potilaat käyvät siellä ja me ollaan jämähdetty sinne... Hyvää hoitoahan se siellä saa mutta on se raskasta järkätä muun perheen ohjelmat ja viennit ja tuonnit ja vielä ehtiä lypsylle 10 kertaa päivässä ja vielä syöttääkin se pieni... Tuntuu että pitäis olla siellä ja kotona toisten luona.
Tervetuloa Zharaa mukaan. Ja sirppanalle Onnea! olin samaan aikaan siellä lastenosastolla kun sait nyyttisi :)
Kiva kuulla mamiof4 kuulumisia. Jaksuja sinne ja kaikille muillekin niin kuin itsellekin ( voi hyvällä mielellä toivottaa itelleenkin kun tuntuu välillä että ei oikein jaksa)
Pirre ja Reeta
Tulin just hiljattain Sofian luota, edistytään vauhdilla, veteli rinnasta hienosti 35ml!
Maanantaina punnittiin 1855g lääkäri arvioi et viikko kaks ja kotiin!
Enää ei ole lämpöpatjaakaan, tuplavaatetus vain.
Pirren aatokset tuttuja, koitahan jaksella. Onkohan teillä kotiutuminen jo kuinka lähellä? Mikä on Reetan vointi?
Wattu ja Sofia 5viikkoa! Aika juoksee...
Arvatkees, kellon flunssa? Voi itku :( Meillä viime viikolla molemmat tytöt saivat kuumepiikin, pienempi ti, isompi la. Illan ja yön olivat reilu 38 kuumeessa, joka sit laski seur. päivänä 37 ja olivat jo ihan pirteitä, päänsärkyä kylläkin. 2v on pikkunuhassa ja miun päätä alkoi su särkemään ja nyt näköjään eilisestä taipui ihan perinteiseks räkätaudiksi. Inhoon, nyt ei vaan jaksais :/
Tulen kohta mökkihöperöksi. Tunnustan: eilen nappasin Buranan huuleen, että jaksan perhekerhossa. Oli vaan pakko päästä ihmisten ilmoille! Vaikka "lievä" tuskanhiki olikin koko kerhon ajan.
Samaan hengenvetoon tunnustan, että Aaro ei oo vaunuihin päässyt vieläkään. Joko on ollut liikaa pakkasta tai kipeä isosisarus. No nyt on liikaa pakkasta ja kipeä äiti.. Meidän lapset ei oo ees hiihtänyt tänä talvena!! Koululaiset toki pian koulussa pääsevät.
Kummeista: vaikeeksi meni pikkasen. Miun veli ja miehen sisko ovat kummeja, mutta he täyttävät 15 vasta ens vuonna ja saavat virall. paperit sit ripillä. Tuskailin 6 vuotiaan kummitädille asiaa ja hän sanoi, että miehensä kanssa ovat vapaaehtoisia kummiehdokkaita. Eipä pantu pahaksemme ja heitä sitten pyydettiinkin. Vaikka alkuun mietinkin, onko "tylsää", jos sama täti on kahdella lapsellamme, mutta ainakaan tyttö ei pahastunut, kun vielä korostin, että tämä kummitäti on tietty yhä hänenkin kumminsa ja heillä on omat tyttöjen juttunsa.
Ehkäisy ja lisälapset: kerran kumin kans hommattu ja ai, ai :( Ärsyttää miun paikkoja ihan kympillä, vaikka liukua olisi enkä oo allerginen lateksille tms. Varmaan minipillerit otan, vaikka ne vuodattaa alkuun. Horm.kierukkaa en uskalla ottaa, ennen Aaroa se oli ja kokemus huonohko.
Ihan en suostu luopumaan ajatuksesta, etteikö koskaan enää :) Meinasin kyllä hormonipöllyssäni yks ilta - väsytti ja imetin - suuttua miehelle kunnolla, kun hän tuumasi Aarolle, että oot meidän viimeinen. Kysyin puolitosissani, että ihanko totta ja mies vastas, et onhan sitä viidessäkin. Miltei itkin, et etkö enää halua lapsia MIUN kaa :D Niin, meillä piti kakkosen olla viimeinen ja kolmosen ja nelosen..
Ihana oli kuulla Mamista ja Samusta, ihanaa, et alat pikkuhiljaa toipumaan! Ja kevennykseksi: jaamme muutes Pepin kans 2 juhlapäivää -> hänen synttärit = miun nimpparit ja miun synttärit = hänen nimpparit :)
Zharaalle teretulemas!
Ja meijän Pikkulikoille, Sofialle ja Reetalle, paaaljon voimia kasvuun ja jaksuhalit äideille
Ja kiva, etten oo ainoa imetysdementikko!!!
Ananasmehu ja Aaro himpun yli 3vkoa
paljon täällä on ehtinyt viime aikoina tapahtua ja ihan kaikkea en edes yritä muistaa kommentoida kun se olisi ihan mahdoton urakka.
Zharaa: Tervetuloa mukaan. =)
mamiof4: Sulla on ollut rankkaa. onneksi ilmeisesti alkaa hieman helpottamaan. Jaksuja jatkoon.
ehkäisystä ja lisä lapsista ollut keskustelua. mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy ja viimeksi mulla oli kuparikierukka vaikka olenkin ihminen joka kärsii melko runsaista kuukautisista ja tuo härveli ei kuitenkaan lisännyt vuotoja ja se oli kyllä oikein hyvä, mutta en tiedä vielä haluanko moista vehjettä, koska minä ehkä haluan sen viidennen lapsen tai ainakin nyt tuntuu siltä, vaikka raskaus aika ei herkkua olekaan. kumit ärsyttää paikkoja valtavasti. mutta pakko se on kumiukkoa nyt ainakin aluksi käyttää. Kunhan kierto selkeytyy niin voitas luottaa "varmoihin" päiviin.
Mutta siis minä en ehkä vielä sittenkään lopettaisi lasten tekoa, vaikka tämän neljännen piti olla se viimeinen. =)
ristiäis päivä on meillä varattu, nimi ei todellakaan ole tiedossa. Kaksi kummia on pyydetty ja enempää ei taida tulla vaikka muilla lapsilla on neljä kummia, mutta nyt ei enään meinaa riittää sukulaiset, ystävät eikä muutkaan kummeiksi. Ristiäis järjestelyt on nykyisin aina vain helpommat kuin ensimmäisellä kerralla. Tietää jo mitä pitää tehdä. =) Nimi on kyllä ehdottomasti se vaikein. Tytöille olis ollut nimet, mutta pojan nimi onkin vaikea päätös.
Meillä on pojalla enterorokko ja jännitellyt olen koska tarttuu muille ja, että onko vauva tosiaan suojassa tuollaisilta taudeilta.
Ulos tekis mieli lähteä vauvan kanssa, mutta sitä kahden viikon ikää odotellessa...ja sitten on tietty tiedossa hirmu pakkaset minun tuurilla.
Ja kivut on vähentyneet huomattavasti...jee =) Ehkä tässä viikon päästä alkaa tuntemaan itsensä ihmiseksi. =)
Vauva nukkuu, syö, pissii ja kakkaa. Todella kiltti tapaus. toivottavasti pysyykin tyytyväisenä pakkauksena. =) Tissi kelpaa ja aiai kun on muuten tissit kipeet. Ja ylitauotanto on sitten ärsyttävää. ollut jo monesti ihan tukossa ja sitten saa pumpata ja tehä vaikka mitä ettei vaan tulis tulehduksia.
Perjantaina oliskin sitten neuvola.
Jaksuja kaikille...minua kaipaillaan.
Sirppana ja patukka 9 päivää
Jos yrittäs kunnostautua ja palata kulmille pikkuhiljaa!!
Paljon voimia ja enkeleitä Sofialle ja Reetalle. Maasta se pienikin ponnistaa.... kyllä kaikki menee vielä hienosti!! Jakselkaa ystävät.
Sirppanalla kuuluu olevan ihana ja rauhallinen vauva :) kiva kuulla ja kiitos sinullekkin tsempeistä....
Lapsilukuun, ei tosiaan enää kiitos. Ei ole YHTÄÄN vauvakuume. Mä jonottelen sterilisaatioon ettei pääse vaan vauvakuume tulemaankaan... koska mitä itseäni yhtään tunnen, jossain vaiheessa tämä alku unohtuu ja taas vellon siinä kuumeessa.... mutta siis meille ei enää lapsia. Tämä on tässä.
Tämä tyttö on alotellu tosiaan liikunnan ja kävin shoppailemassa ihan vaan itselleni kevätvaatetta ja ihania alusvaatteita. Kävin kampaajalla ja kasvohoidossa. Teki niin hyvää!!!
Tiedossa on myös ulkomaanmatka. Huhtikuussa lähetään Pepin kanssa viikoksi enklantiin mun ystävän luokse täyshoitoon, ihanaa!!! Passi pitää hankkia myös herralle, lokakuussa lähetään koko perhe thaimaahan pariksi/kolmeksi viikoksi. Sitä odotellessa!!
Onpahan pakkanen, mitähän sitä keksis tälle päivälle, muuta kun siivoomista...?
Kukas se tunnusti ettei vauva ole vielä vaunuilee ehtiny...ananas tais olla? kyllähän sinne kerkee:) meillä taas vauva nukkuu KAIKKI unet vaunuissa ulkona. Tykkää kauheesti. Tai ainakin nukkuu pirun hyvin siellä...
Sillon raskaana pohdin sitä tyttöjen ja poikien mahdollisia eroja. Vielä en ole huomannu muuta eroa kun sen, että pojalla on munat :D ihan samanlaisia ainakin nää meidän pallerot... erot tulee varmaan vasta sitten myöhemmin.
Meillä nimijuhlat tossa helmikuun lopussa, ei mitään stressiä niistä!
Jaaha, pitää mennä, palailen!
mami
Päivät juoksevat. Jotenkin eletään vain sairaala ja koti väliä. Tuoksutaankin ihan sairaalalta :)
Reetan kotiutumisesta ei ole ollut mitään puhetta. Sanoivat että vielä menee aikaa :( Hyvähän se on että kasvaa hyvässä hoidossa. Tänäänhän on ns rv 36+2 jo :) Reeta on siis 2 vkoa ja 2 päivää :)
Reeta On rauhallinen vauva. Isosisko on ihan jotain muuta. Käytiin eilen sen kansaa sairaalassa kontrollissa refuksin takia. Nyt alkoivat taas vahvat lääkkeet joita syödään kesään asti. Refluksi vaivaa pahasti ja siitä syystä se on ollut ihan kauhean kipeä viimeiset kolme kuukautta. Tänään on olllut eka ihana päivä.- lapsi Ei ole itkenyt ja on Jopa Nukkunut päiväunet!!!! Ja vähän ollaan jopa syötykin ruokaa :) Ehkä mä saan takaisin mun mussukan. Se mikä meillä on ollut viime aikoina ei tuntunut ollenkaan omalta kun oli niin kipeä.
Tyttöjen ja poikien eroista: meillä pojat synty yliaikaisena ja tytöt ennakkoon :)
Pirre ja Reeta
Jospas koittais keritä muutaman rivin raapustelemaan :)
ihanaa kaima kun oot taas langoilla ja elämä alkaa pikkuhiljaa voittamaan! :) auringonsäteitä paljon sinnepäin!!
Meillä arki on lähtenyt kivasti rullaamaan. Neiti on kop kop tosi tyytyväinen ja ihana tapaus. Nukkuu hyvin ja aika samaa rytmiä mennään kaikki päivät jo :) ei oo ollu mitään masuvaivoja, hyvin pöräyttelee ilmat pihalle.
Ollaan ulkoiltu kyllä, mut vielä en oo vaunuissa muuten nukuttanu. Pitäs alkaa piakkoin siellä nukuttamaan, muut kaikki aina vaunuissa nukkunu ja hyvin:) en oo vielä jotenki raaskinu vaan laittaa, mut nyt ku tulee ens vk 1kk täyteen, ni alettava siirtää ulos sitten ;)
kastepäivä olis meillä 13.2. Eka mietin, et onko hyvä päivä ku 13., mut ei oo perjantai ni eiköhän se hyvä oo ;) muut helmikk päivät meni kummeilla ja papilla ristiin. Etunimi päätetty, toiset nimet "kiistan" alla vielä.
Hienoa kuulla, että molemm
Hienoa kuulla, että molemmat pikku neidit voi ja kasvaa hyvin :) pian kotiutumispäivä koittaa!
Oikein hyvää viikonloppua kaikille :)
mami@ ja neiti nipin napin 4 vkoa
vaikka ei kai tähän aikaan sinänsä pitäisi mihinkään kiire enää olla :) Mulla vaan pelottavasti alkanut tää "yökukkuminen" taas, kun ei vaan malta mennä nukkumaan. Haluaa saada sen "oman ajan" vaikka mikä olis!
Ihana kuulla sinusta mamiof-ystäväni ja lukea rivien välistä, että valoa näkyy asteittain aina vähän enemmän. Pienistäkin asioista voi ammentaa niin paljon voimaa itselleen :) Minäkin olen shoppaillut, tosin vaan postimyynnistä ja vaan lapsille. En halua näissä kiloissa "palkita" itseäni millään tavalla, vaan päin vastoin yritän hypistellä tasasin väliajoin vanhoja vaatteita, että pysyis totuus kirkkaana mielessä: tähän olotilaan en tod. halua jäädä! Tein jo tossa mielessäni suunnitelmaa, että alkais pikku hiljaa tekemään muutoksia syömisiinsä, jos se siitä sitten.
Tervetuloa minunkin puolestani Zharaa (niinhän se oli), kiva saada uusia "kissoja" kulmille, ja ei minulla mitään niitä kollejakaan vastaan tietenkään ole :D
Ulkona nukkumisesta taas puheltu ja olen minä helkkarin tyytyväinen, että silloin yks päivä vaan päätin, että nyt lähtee. Tänäänkin veti yli 5 tuntia neiti ulkona unta, ja se on kyllä minulle enemmän kuin luksusta, kun osan aikaa siitä nukkui tuo edellinenkin neitonen.
Tuli tänään käytyä tossa paikallisessa sellasessa perinteisessä "tapahtumassa". Ihan autolla mentiin, muutama tunti oltiin ja tultiin kiltisti kotia. Ihan mukava saada pieni happihyppely, kun täällä aika jumissa näiden kanssa kaiket päivät on. Sen kyllä päätin, että ristiäisiltana on tuolla vähän isommalla kirkolla hyvä esiintyjä ja siitä jo isäntääkin varottelin, että sillon voisin lähteä vähän paremmin käymään. Meille tulee muutama hyvä ystäväkin tänne, niin ihan naisporukalla voitais mennä ja kuljettajakin jo ilmoittautu. Jos vaikka pari siduakin ottais... Olen mielestäni sen ansainnut, ja kun tiedän, kuinka paljon voimaa saa tuollaisesta hengähtämisestä...Oikein odotan!
Nimiasia on vielä vaiheessa, mutta ei kyllä ihmeemmin "ahista", kyllä se "oikea" naksahtaa kohdalleen ihan takuulla. Pakko kyllä sanoa, että niin hyviä ehdokkaita on, että melkein tekis mieli sanoa, että jätetään sitten seuraavalle :) Aika varma nimittäin olen, etten sitten kuitenkaan siihen sterilisaatioon halua. Vaikka väsyttää ja välillä tuntuu, että tekis mieli paeta autiolle saarelle tätä sirkusta, tiedän, että tämä hetki on vain hetki... Kohta nuo linnut lentävät pesästä...Snif!
Käytin sillon torstaina tyttöstä siellä vyöhyketerapiassa ja aika uskomatonta se oli. Terapeutti sanoi, ettei ole mitään koliikkia hällä, mutta jotain suolistoperäistä häikkää on ja imeytymisessä jotain, mikä kyllä hyvin selittäis sen, ettei se paino meinannut millään lähteä nousuun. Edelleen tollanen sirppana on koko tyttö, ihan eri kaliiperia kuin kaks aiempaa neitiä. Maanantaille otettiin uusi aika, ja on kyllä selkeästi kiljut vähentyny ja varsinkin sillon torstaina piereskeli ihan kauheasti, että uskon kyllä tuosta apua olevan.
Pakko vielä kertoa "ilouutisia", että sain silloin joku aika sitten perheneuvolan kautta tuon "erikoiskakkoseni" (hällä siis aikanaan diagnosoitu laaja-alaiset oppimisvaikeudet, jotka sitten lievennettiin ja viime vuonna tuli hylsy kaikkiin terapia ym. hakemuksiin) uudelleen tutkimuksiin tuonne Psykologian TietoTaitoon Kuopioon. Tekivät siellä testejä, Eeli kävi kolmesti ja nyt käytiin miehen kanssa kuulemassa tuloksia ja tulosten perusteella laittavat eteenpäin. Tuli taas sellainen olo, että kyllä äiti tietää aina parhaiten, vaikka pitkin vuotta on tuntunut, että hakkaa päätä seinään. Nyt aluksi konsultoivat Lasten psykiatrian erikoislääkäriä ja sitten katsotaan ottavatko sinne lisätesteihin, vai saadaanko jotain kuntoutussuunnitelmaa. Aspitestissä pisteitä tuli taas reippaasti, joten sitäkään ei pois ole suljettu. Tuo psykiatria sanana vähän vavahdutti, mutta sanoivat siellä olevan parhaan perehtyneisyyden tämän tyyppisiin asioihin, eikä neurologiselle puolelle kannata edes hakea, jos ei halua jonottaa puolta vuotta. Kyllä putosi tavallaan iso kivi sydämeltä, että nyt tuo lapsi saa apua noihin "ahdistuuksiinsa" ja sitä myöten eväitä selvitä aina vaan hänelle isommassa ja isommassa maailmassa.
Kaipa tässä tärkeimmät, ai niin eskarilaiseni oppi lukemaan, mikä sekin, hänelle varsinkin, aika mahtava juttu :D Hänellekin tuli aika KYS:iin maaliskuulle, kun kärsii siitä erittäin yliaktiivisesta virtsarakosta. Minusta edistystä asiassa ei juurikaan ole tapahtunut, joten jännityksellä odotan, mitä se käynti mahtaa tuoda tullessaan... Omaa jälkitarkastusaikaa en ole edes saanut, kun paikkakunnalla on pienoinen lääkäripula, mutta aion kyllä neuvolassa käydessäni ottaa puheeksi omatkin asiani. Aloin nimittäin yks päivä tuumailla, että ei ole montaa päivää ollut tuon tytön syntymän jälkeen, etteikö olis ollut vuotoa, edes jonkinlaista. Alkaa jo miettimään kaikenlaista, kun on kuitenkin papa ollu joskus kolmosella ja leikelty kaulakanavaa pois etc. ettei nyt kaipais mitään isompia murheita :(
Mutta nyt pikkuhiljaa maate! Poikeetkaahan kulmille :)
omppunen ja Ylleri vieläkin :D
meidän neiti pääsi pois lämmitetystä sängystä tavalliseen sänkyyn. Nyt on pitänyt vuorokauden verran lämmöt itse :)
Watulle: sun kirjoitus oli niin tuttu. Minä painin saman asian kanssa. Yritän ehtiä lasta hoitamaan että vois yrittää imettää mutta yleisesti ne hoitajat ovat jo antaneet pullon ja laittaneet nml:n menemään. Harmittaa kun olen vielä säästänyt lypsyn että tyttö saa ensin kokeilla rintaa... Ei nuo hoitoilmoitus laput oikein toimi..
Hyvä Sofia. Meillä on puolen kilon etumatka. Nyt painetaan 2200g. Ruokailu on raskasta. Se ei jaksa imeä rinnasta ja puollosta ei olla saatu kuin kaks kertaa syötettyä koko ateria. Yleensä menee neniksen kautta vähintään puolet ruoasta.
Mulla itselle tuottaa tuskaa kun tuntuu että pitäisi olla vauvan luona ja samalla aikaa muiden lasten luona. Hormooni-itkupuuskat ovat tulleet kovin tutuiksi. Mies on aika loppu kun joutuu hoitamaan yksin nuo muut ja tuo meidän nuorin vielä valvottaa öitä. Odotan kuuta nousevaa että tilanne joskus loppuu ja saadaan olla kaikki kotona ja nukkua öitä suht tasaisesti.
Pirre ja Reeta