Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kysy kätilöltä...vastaan hetken aikaa!

Vierailija
29.12.2010 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut viikolta 24 tosi kovia liitoskipuja erityisesti häpyliitoksessa, niin vaikuttaako se jotenkin synnytykseen? Itse olen siis ollut jo viikolta 24 sairaslomalla, sillä kivut ovat niin kovat etten pysty istumaan töissä.

Vierailija
22/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko riski siihen, että synnytyksessä tulee komplikaatioita suurempi monisynnyttäjällä? Haaveissa 7. lapsi, aiemmat synnytykset helppoja, ei ongelmia. Lapset nyt 3-16v. Mulla ikää 36 ja terve olen.

Mutta jos alakautta olet synnytellyt sujuvasti ja ei ole ollut mitään erityistä missään vaiheessa, olet perusterve ja raskaus sujuu hyvin, niin eiköhän se seitsämäskin siinä mene ;) Ja toisaalta eihän elämässä mikää ole varmaa ja edeltä ennustettavissa! Joten lykkyä tykö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa taas parin päivän päästä uudestaan? Synnytyksestä tulee kolme viikkoa ja minulla oli jo pari täysin vuodotonta päivää, kunnes vuoto alkoi yöllä uudestaan. Onko tämä tavallista vai voiko jokin olla vialla?

Vierailija
24/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos synnyttäjällä on koko alapää ihan turvoksissa ja täynnä hirveitä ja valtavia suonikohjuja?

Haittaako se alatiesynnytystä? Voiko ne räjähtää ja joutuu sektioon? Oletko nähnyt yhtä kammottavia suonikohjuja synnyttäjillä?

Vierailija
25/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut viikolta 24 tosi kovia liitoskipuja erityisesti häpyliitoksessa, niin vaikuttaako se jotenkin synnytykseen? Itse olen siis ollut jo viikolta 24 sairaslomalla, sillä kivut ovat niin kovat etten pysty istumaan töissä.

Luisen lantion alueen kivut voivat vaihdella eri synnyttäjillä ja kivun kokemuskin on yksilöllistä. Jos vauva normi kokoinen ja laskeutuu hyvin ja vauvan kiertyessä lantiossa synnytksen aikana, niin yleinsä ei erityistä sujumisen kannalta. Toki miellyttävien asentojen hakeminen voi olla haasteellisempaa...

Vierailija
26/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen ei saa ponnistaa kyljellään vaikka haluaisi, vaan on pakko kääntyä selälleen?

Vierailija
27/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää sisulla eikä halua kipulääkkeitä, vaikka se tarkoittaisi sitä että synnytys kestää paljon pidempään?

Vierailija
28/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ikää 36, bmi 42, verenpaineet ok.

Kaksi aiempaa raskautta ja synnytystä ok.

Viime syksynä oli viikon rankka fyysinen ja henkinen rasitus, josta seurasi n. viikon kestävät rytmihäiriöt. Kävin ekg:ssä, missä kaikki oli kuitenkin ok. Häiriöt eivät ole toistuneet.

Nyt mietin kolmatta, mutta kuinka jaksaisin, vai lähteekö henki synnytyksessä.

Kukaanhan ei voi luvata, etteikö henki voisi mennä vaikka tietä ylittäessä, mutta tuosta sun kannattaa varmaan ihan jutella hoitavan lääkärin kanssa, osaa ottaa kantaa myös sun rytmihäiriöihin...

ja korkea BMI on riski. Itse sUosittelen että tiputat painoa ja hoidat kuntoasi - seuraa varmasti mielyttävämpi raskaus ja synnytys...

Vierailija
29/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virtsassa valkuaista niin onko oikesti syytä alkaa jo dieetille varuilta? Nyt joulunaika ihan mahdotonta syömistä.

rajat on johonkin pitänyt laittaa ja joskus jos jää yhdenkin alle rajan niin se on sitten negatiivinen - eli puhdas...mutta kannattaahan sitä itse sitten kuitenkin miettiä maalaisjärjellä, en tarkoita mitään niuhotusdiettiä, mutta itse kyllä katsoisin mitä suuhuni laittaisin ja tinkisin mielihaluistani omaa ja vauvan parasta ajatellen...

Vierailija
30/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa taas parin päivän päästä uudestaan? Synnytyksestä tulee kolme viikkoa ja minulla oli jo pari täysin vuodotonta päivää, kunnes vuoto alkoi yöllä uudestaan. Onko tämä tavallista vai voiko jokin olla vialla?

voi loppua ja alkaa uudelleen, myös tiputtelu vuoto on normaalia. Jos tulee voimakasta hajua, hyyytymiä, kipua, nostaa lämpöä niin sitten yht. nlaan. Muuten odottele rauhassa jälkitarkastusta...

Vierailija
31/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos synnyttäjällä on koko alapää ihan turvoksissa ja täynnä hirveitä ja valtavia suonikohjuja?

Haittaako se alatiesynnytystä? Voiko ne räjähtää ja joutuu sektioon? Oletko nähnyt yhtä kammottavia suonikohjuja synnyttäjillä?

Toki vaikeat suonikohjut tekee synnytyksen hoitamisen haasteellisemmaksi (tukeminen, episiotomian tarve, repeämät jne.) Itse konsultoisin lääkäriä, kolleegaa jos menisi oman osaamiseni ohi...en tiedä/ole kuullut että olisi jouduttu sectioon ko. asian vuoksi.

Vierailija
32/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamasi synnytys?

Vierailija
33/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää sisulla eikä halua kipulääkkeitä, vaikka se tarkoittaisi sitä että synnytys kestää paljon pidempään?

itse olen tarv suositellut synnyttäjää ottamaan puudutuksen, jos olen nähnyt että kipu/pelko - ja ko. asiasta jännittyneet kudoksen hidastavat synnytyksen edistymistä.

Jos synnyttäjä ei halua kipulääkettä, niin sitten ei tietenkää tarvitse sitä ottaa - mietitään lääkkeettömiä vaihtoehtoja ja keinoja edistää synnytystä (vesi, aquarakkulat, pystyasento, liikkuminen, pallo, stan-laite...)

Vierailija
34/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen ei saa ponnistaa kyljellään vaikka haluaisi, vaan on pakko kääntyä selälleen?

joskus sikiön vointi ei suosi jotakin asentoa ja sitten on vaihdettava vaikka synnyttäjä muuten ko.asennosta tykkäisikin ponnistaa.

Voihan synnyttäjällä olla jokin lonkkiin liittyvä juttu, ettei jokin asento sovi..mutta en kyllä äkistään muuta keksi...

Vierailija
35/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten edellinen synnytys, niin kuinka kauan odotan kotona?

Edellinen tuli kaiken kaikkiaan neljässä tunnissa ekasta kipeästä supistuksesta, mutta se oli käynnistetty synnytys.

Onkohan mulla siis kiire jos alkaa oikeasti tekemään kipeetä+

Viime metreillä ollaan.

Vierailija
36/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis harteistaan jumissa oleva vauva - pään syntymän jälkeen. Sikiön ulosautto oli tosi haastavaa ja tarvittiin lääkäri mukaan...ja ei tullut kivaa jälkeä - mutta selvittiin.

Fetus mortukset eli kohtukuolemat ei koskaan ole kivoja juttuja

Vierailija
37/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) kätilö

hauskaa alkavaa vuotta kaikki äipät ja vauveli - ja tietty sisarukset ja iskät kans!

Vierailija
38/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä? Mulla menee Klexane 1x pvä, nyt raskausaikana, kun on apc-resistenssi todettu.

Vierailija
39/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä? Mulla menee Klexane 1x pvä, nyt raskausaikana, kun on apc-resistenssi todettu.

Vierailija
40/46 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten edellinen synnytys, niin kuinka kauan odotan kotona?

Edellinen tuli kaiken kaikkiaan neljässä tunnissa ekasta kipeästä supistuksesta, mutta se oli käynnistetty synnytys.

Onkohan mulla siis kiire jos alkaa oikeasti tekemään kipeetä+

Viime metreillä ollaan.

kun sup muuttuu napakoiksi ja tulee säännöllisesti, niin voit lähteä liikkeelle kun oma olosi on sellainen. Aina voi soitella ko. synnytysvastaanotolle ennen kuin lähtee liikkeelle.

Ja luota omiin tuntemuksiisi!