Haluaisin muuttaa miesystäväni kanssa yhteen, mutta raha-asiat huolettaa...
Eli siis minulla on kaksi pientä lasta. Olen vielä vanhempainvapaalla. Elämme lasten kanssa kodinhoitotuella, lapsilisällä, valtion elatustuella ja asumistuella. Ensi syksynä minun on tarkoitus aloittaa opiskelu. Tiukkaa tulee olemaan muutenkin siis. Mutta entäs jos muutamme yhteen? Mieheni saa normaalia 2000 brutto palkkaa. Lasketaanko minun tuloni sitten hänen tulojensa mukaan, vaikka ei ole lasteni isä, eikä minusta mitenkään velvollinen rahoittamaan minun ja lasten elämistä? Mites lasten tarhakustannukset ym.? Mitä oikein teen? Olen ihan pihalla näistä jutuista.
Kommentit (84)
ehtinyt lukemaan ja kommentoimaan keskustelua?
Meilläkin on niin, että mies on aika köyhä. Siis tämä uusi. En saisi asumistukia enkä lapsilisään korotuksia jos menisimme virallisesti yhteen asumaan. Asumme paperilla erikseen. Pärjätään toistaiseksi näin. Mies alkaa näköjään tienata, joten kirjat siirtyvät luokseni automatic kohta. : )
2000 e kuukaudessa ihan mukava raha jos asuminen on ilmaista. Ootko tullut ajatelleeksi etta lastesi elintaso tulee laskemaan mutta uuden miehesi eliontaso nousee? Ei taatusti sellainen tulos mihin nostamasi avustukset on alunperin tarkoitettu. Eli otat lapsiltasi ja annat uudelle miehelle.
kun yh leveilee saamillaan avustuksilla, tietysti loytyy aina niita jotka haluavat paasta siivelle tuista nauttimaan.