Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa miesystäväni kanssa yhteen, mutta raha-asiat huolettaa...

Vierailija
29.12.2010 |

Eli siis minulla on kaksi pientä lasta. Olen vielä vanhempainvapaalla. Elämme lasten kanssa kodinhoitotuella, lapsilisällä, valtion elatustuella ja asumistuella. Ensi syksynä minun on tarkoitus aloittaa opiskelu. Tiukkaa tulee olemaan muutenkin siis. Mutta entäs jos muutamme yhteen? Mieheni saa normaalia 2000 brutto palkkaa. Lasketaanko minun tuloni sitten hänen tulojensa mukaan, vaikka ei ole lasteni isä, eikä minusta mitenkään velvollinen rahoittamaan minun ja lasten elämistä? Mites lasten tarhakustannukset ym.? Mitä oikein teen? Olen ihan pihalla näistä jutuista.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättäisi naisystävänsä lapsia. Esim. Me tekisimme niin(jos ei vaikuttaisi miehen tulot minun tuloihin), ettäruokakuluihin mies osallistuisi neljänneksen verran, samoin vuokran maksun laskisimme sillä periaatteella, että lapset ovat minun ja tarvitsisimme ison kämpän. Lasten tarvikkeet maksaisin minä itse. Ja omat tarvikkeeni, kuten shampoot, meikit, ym. Samoin myös mieheni kustantaisi omat tarvikkeensa.

Vierailija
22/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitenkään saa maksettua omilla tuloillasi (jotka miehen tulojen myötä laskisi) kaikkia sinun ja lasten kuluja. Jos miehesi asenne on tuollainen.

Jos hänellä on varaa maksaa "turhaa" vuokraa mutta ei haluaisi tuota samaa rahaa laittaa sinuun ja lapsiin, niin kyllähän se jotain kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa nytt ihmiset, mies raukkaa. Vaikka hän kuinka haluaisi muuttaa yhteen ja maksaa naisen ja tämän lasten kuluja, ei 2 tonnin bruttopalkka riitä mihinkään! Vaikka kyseessä olisi nettopalkka niin silloinkin se riittäisi hyvin vain yhden ihmisen elämiseen. Ja naisella vielä suunnitelmissa opiskella. Asuinkumppanin tulot vaikuttaa myös opintotukiin.

t. 3500 euron bruttotuloilla pärjäävä yhden lapsen yh-mama

selvität, että mitne mies on ajatellut taloudelliset kuviot, eli kuinka paljon hän on valmis maksamaan lapsien menoja. Tarhat jne. Eli onko teillä yhteinen talous vai ei.

Mikäli mies on sitä mieltä, että teillä on yhteinen talous ja hän on valmis maksamaan omasta palkastaan, niin mietitte sitten että kuinka paljon sinä "menetät" rahaa yhteen muuton kautta. Ja pärjäättekö sillä. Mikäli pärjäätte, niin sitten vain muuttamaan yhteen.

Mikäli mies oikeasti haluaa muuttaa kanssanne yhteen ja maksaa osan menoista, niin matkaan vaan!

Vierailija
24/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan niin kivaa, jos voisi asua virallisesti yhdessä. Toki mieheni sitten elättäisi lapsiani siinä tapauksessa, jos meillä olisi myös yhteinen lapsi. Siitä olemme keskustelleet kyllä.

Vierailija
25/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on nykyään näin. Kelalta saatu varma tieto. Tiedän tämän siitä, että opiskelen itse ja miehen tulot eivät vaikuta, vaikka korkeat onkin.

Vierailija
26/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. muuhun kuin vuokra kaksioon. Jos mies haluaisi isomman asunnon ja hänellä olisi varaa vaikkapa ostaa omakin, mutta äidillä ei taas olisi varaa maksaa siitä 3/4, niin miten hoitaisitte sitten?

elättäisi naisystävänsä lapsia. Esim. Me tekisimme niin(jos ei vaikuttaisi miehen tulot minun tuloihin), ettäruokakuluihin mies osallistuisi neljänneksen verran, samoin vuokran maksun laskisimme sillä periaatteella, että lapset ovat minun ja tarvitsisimme ison kämpän. Lasten tarvikkeet maksaisin minä itse. Ja omat tarvikkeeni, kuten shampoot, meikit, ym. Samoin myös mieheni kustantaisi omat tarvikkeensa.

Vierailija
27/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ihan älytöntä, että yh:n tulot laskevat miehen tulojen takia. Se on minusta todella väärin. En kyllä ihmettele tosiaan, että minkä takia monet tosiaan alkavat kusettaa tässä asiassa. En vaan itse tiedä, pystyisinkö elää sillä tavalla. :( ap

Vierailija
28/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa nytt ihmiset, mies raukkaa. Vaikka hän kuinka haluaisi muuttaa yhteen ja maksaa naisen ja tämän lasten kuluja, ei 2 tonnin bruttopalkka riitä mihinkään! Vaikka kyseessä olisi nettopalkka niin silloinkin se riittäisi hyvin vain yhden ihmisen elämiseen. Ja naisella vielä suunnitelmissa opiskella. Asuinkumppanin tulot vaikuttaa myös opintotukiin. t. 3500 euron bruttotuloilla pärjäävä yhden lapsen yh-mama

selvität, että mitne mies on ajatellut taloudelliset kuviot, eli kuinka paljon hän on valmis maksamaan lapsien menoja. Tarhat jne. Eli onko teillä yhteinen talous vai ei. Mikäli mies on sitä mieltä, että teillä on yhteinen talous ja hän on valmis maksamaan omasta palkastaan, niin mietitte sitten että kuinka paljon sinä "menetät" rahaa yhteen muuton kautta. Ja pärjäättekö sillä. Mikäli pärjäätte, niin sitten vain muuttamaan yhteen. Mikäli mies oikeasti haluaa muuttaa kanssanne yhteen ja maksaa osan menoista, niin matkaan vaan!

Vaikka köyhää olisi, niin miehen nykymenoista säästyisi toisen asunnon vuokra ja naiselle tosiaan tulisi edelleen kotihoidontukea tms.

Eikä täysiä päivähoitomaksujakaan nelihenkisessä perheessä noilla tuloilla menisi...

Vierailija
29/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi maksaa esimerkiksi 1/4 rahassa ja 2/4 erilaisilla kotitalouspalveluilla, kuten huolehtimalla siivouksesta ja ruoanlaitosta sekä toteuttamalla miehen toiveet makuuhuoneen puolella. Riippuen siitä miten hinnoittelee omat palvelunsa, makuuhuoneessa tapahtuvilla palveluilla voi kattaa myös rahallisen osuuden.

esim. muuhun kuin vuokra kaksioon. Jos mies haluaisi isomman asunnon ja hänellä olisi varaa vaikkapa ostaa omakin, mutta äidillä ei taas olisi varaa maksaa siitä 3/4, niin miten hoitaisitte sitten?

Vierailija
30/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pyykkien pesu on sitten 5 euroa/vaate, jos haluut, että silitetään, toinen 5 euroa, ruoan laitto á 20 euroa, makuuhuoneessa viihdytys alkaen 200 euroa...

Nainen voi maksaa esimerkiksi 1/4 rahassa ja 2/4 erilaisilla kotitalouspalveluilla, kuten huolehtimalla siivouksesta ja ruoanlaitosta sekä toteuttamalla miehen toiveet makuuhuoneen puolella. Riippuen siitä miten hinnoittelee omat palvelunsa, makuuhuoneessa tapahtuvilla palveluilla voi kattaa myös rahallisen osuuden.

Vierailija
31/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada mies saman katon alle ja oltava silti yksinhuoltaja?

Kyllä mies ottaa tai on ottamatta koko paketin!

Vierailija
33/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun möläytin äsken puhelimessa tehneeni tän aloituksen täällä. :DDDD Aika noloa. ap

Vierailija
34/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
35/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avokkiaan, jolla ei ole lapsia... ap

Vierailija
36/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdotin sitä sille, mutta se joutui jatkamaan hommia (töissä, kun kuitenkin on). Ei ehtinyt lukemaan ketjua edes loppuun asti... :( ap

Vierailija
37/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon miehen vuokra?

Paljonko sulta lähtee tuloja, jos muutatte virallisesti yhteen?

Mun miehellä kanssa noin 2000 euroa brutto/kk ja en kyllä usko, että meitä elättäisi, jos meillä ei olisi pitkä historia yhdessä ja yhteiset lapset.

Raskas fyysinen työ ja ei jää itselle omaa rahaa mihinkään. Mun sairaus ajanut meidät tähän, olen kyllä pääsemässä osa-aikatyöhön ja silloin taloudellinen tilanteemme vihdoinkin helpottaa.

Vierailija
38/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti perheen kokonaistulot katsotaan. Miksi ihmeessä valtion pitäisi kustantaa perheleikkinne?

ps. mikä on kodinhoitotuki?

Vierailija
39/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänä asiana teidän muuttaa yhteen, ellei halu ole tosiaan niin kova.

Eli sitten sä maksat sun ja lapsiesi kulut ja mies vain omansa, jos se kerran sulle sopii, ok.

Yhteiskunta toimii toisin, joten tarhamaksut menee koko talouden tulojen mukaan, jotka eivät teidän tapauksessa kuitenkaan ole mitkään isot.

Vierailija
40/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukien yh-korotuksiin ja kotihoidontuen lisäosaan. Opintotukeen tai elatustukeen se ei vaikuta.

Kyllä minäkin miettisin muutaman kerran yhteen muuttoa, jos mies on kovin tarkka omista rahoistaan. Eri elintasot perheen sisällä ovat hankala juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi