Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa miesystäväni kanssa yhteen, mutta raha-asiat huolettaa...

Vierailija
29.12.2010 |

Eli siis minulla on kaksi pientä lasta. Olen vielä vanhempainvapaalla. Elämme lasten kanssa kodinhoitotuella, lapsilisällä, valtion elatustuella ja asumistuella. Ensi syksynä minun on tarkoitus aloittaa opiskelu. Tiukkaa tulee olemaan muutenkin siis. Mutta entäs jos muutamme yhteen? Mieheni saa normaalia 2000 brutto palkkaa. Lasketaanko minun tuloni sitten hänen tulojensa mukaan, vaikka ei ole lasteni isä, eikä minusta mitenkään velvollinen rahoittamaan minun ja lasten elämistä? Mites lasten tarhakustannukset ym.? Mitä oikein teen? Olen ihan pihalla näistä jutuista.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteemme kuulostaa aikalailla samalta kuin teidän, mulla on 2 lasta (nuorempi kyllä biologisestikin miehe oma) ja minä kotihoidontuella kotona. Miehen bruttopalkka on 4000e mutta hänellä on paljon lainoja eikä palkasta jää niiden, laskujen sekä elatusmaksujen jälkeen paljon mitään (miehellä siis myös lapsi entisestä liitostaan josta maksaa exälle elatusmaksua). Multa tietty lähtisi asumistuki,yh-korotus lapsilisistä sekä suurin osa kotihoidontuesta jos muutaisimme yhteen, ja tuntuisi väärältä että miehen pitäisi vielä kaikkien muiden menojensa jälkeen elättää meidät 3. Mä saisin lapsilisistä 200e, ja vanhemmasta lapsesta minimielatusapua 140e. Kyllähän sillä lapset elättäisi, mutta ei sitten jäisikään rahaa mihinkään muuhun.

Munkin on tarkoitus hakea nyt opiskelemaan jos pääsisin syksyllä, ja kyllä sekin pelottaa miten tulen yksin pärjäämään koulun ja lasten kanssa ja myös rahallisesti miten tullaan toimeen. Mies toki auttaa minkä pystyy, mutta vaikka olisi ihanaa asua yhdessä, en tiedä onko se mahdollista taloudellisesti ennenkuin olen opiskellut ja saanut työpaikan.

t. kohtalontoveri

Vierailija
62/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin meillä, koska teillä on yhteinenkin lapsi. Saatko sinä minimi elatustukea, vaikka miehesi tulot on 4000 e? Paljonko miehesi maksaa elareita edellisen liiton lapsista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärä. Junnu on 2-vuotias. :)

vanhempainvapaalla, no sattuuhan sitä :D

Vierailija
64/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi! siis saat vanhemmasta lapsesta minimi elatustukea....

Vierailija
65/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kotona ja saa kotihoidontukea? Sitten muistin väärin ja sanoin vahingossa niin. Anteeksi vaan, ei ollut tarkoitus valehdella... :)

Vierailija
66/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kotona ja saa kotihoidontukea? Sitten muistin väärin ja sanoin vahingossa niin. Anteeksi vaan, ei ollut tarkoitus valehdella... :)

Mutta joo, teidän ratkaisu tulee olemaan varmaan haastava

Vierailija
67/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittavaa, miten ihmiset saavat siitä tyydytystä, että saivartelevat, vaikka ihan varmasti ymmärtävät kyllä pointin :)

Vierailija
68/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti perheen kokonaistulot katsotaan. Miksi ihmeessä valtion pitäisi kustantaa perheleikkinne?

Vierailija
69/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelalta, lapsen biologinen isä ei maksa meille mitään. Miesystäväni maksaa exälleen 250e kuussa yhteisestä lapsestaan joka on miehellä noin kolmasosan ajasta. Vaikka miehellä onkin hyvä palkka, ei siitä valitettavasti verojen ja lainanlyhennysten ym kulujen jälkeen jää paljon mitään, ollaan laskettu että minulla jää käten kuukaudessa reilusti enemmän kuin hänellä (ja tuloni ovat siis ainoastaan kotihoidontuki,lapsilisät, asumistuki ja elatustuki) nyt kun asun yksin lasten kanssa. Jos asuisimme yhdessä ei meillä jäisi yhtään mitään.

t. tuo "kohtalontoveri" (vaikka tilanteemme olisikin hieman eri, mielestäni ei tosin ole väliä onko mies lasten biologinen isä vaiko ei jos on heille silti ns isähahmo)

Vierailija
70/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata muuttaa yhteen.

Vasta sitten yhteen, kun valmistut.

Tuskin sun miehesi ilahtuu yhtään asiasta, kun homma valkenee hänelle.

Lisäksi hankalat raha-asiat kuluttaa äkkiä suhteen loppuun.

Teillä on mahdollisuus asua erikseen, niin käytä se etu hyväksesi.

On teillä oikeus olla yhdessä toistenne asunnoissa, eikä se ole väärin tehty, koska ette ole koskaan vielä asuneetkaan yhdessä.

Vierailija
71/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitenkään saa maksettua omilla tuloillasi (jotka miehen tulojen myötä laskisi) kaikkia sinun ja lasten kuluja. Jos miehesi asenne on tuollainen.

Jos hänellä on varaa maksaa "turhaa" vuokraa mutta ei haluaisi tuota samaa rahaa laittaa sinuun ja lapsiin, niin kyllähän se jotain kertoo.

Mä en kyllä jäisi myöskään roikkumaan eri asuntoihin, sellaisessa elämässä ei ole mitään järkeä tosiaan (mitä sä siitä saat, et toista aikuista jakamaan arkea ja kustannuksia, sä olet vaan pilde ja kotiapulainen, mies on sun passattavana, mutta takaportti auki, voi milloin vain lähteä omaan kämppäänsä jos kyllästyy)

Mä pistäisin miehen kiertoon. Kyllä niitä jossain on kunnollisia miehiä.

Muistat sitten vain, että jos uudella miehellä sattuu olemaan enemmän lapsia, niin maksaa isomman osan vuokrasta kuin sä ;D

Vierailija
72/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitenkään saa maksettua omilla tuloillasi (jotka miehen tulojen myötä laskisi) kaikkia sinun ja lasten kuluja. Jos miehesi asenne on tuollainen.

Jos hänellä on varaa maksaa "turhaa" vuokraa mutta ei haluaisi tuota samaa rahaa laittaa sinuun ja lapsiin, niin kyllähän se jotain kertoo.

Mä en kyllä jäisi myöskään roikkumaan eri asuntoihin, sellaisessa elämässä ei ole mitään järkeä tosiaan (mitä sä siitä saat, et toista aikuista jakamaan arkea ja kustannuksia, sä olet vaan pilde ja kotiapulainen, mies on sun passattavana, mutta takaportti auki, voi milloin vain lähteä omaan kämppäänsä jos kyllästyy)

Mä pistäisin miehen kiertoon. Kyllä niitä jossain on kunnollisia miehiä.

Muistat sitten vain, että jos uudella miehellä sattuu olemaan enemmän lapsia, niin maksaa isomman osan vuokrasta kuin sä ;D

En kuitenkaan ole etsinyt itselleni mitään elättäjää, vaan ihmistä, kenen kanssa minun ja lasteni on hyvä olla.

Vierailija
73/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli halusit tietää miten on pärjätty!!! Itse olen opiskelija ja minulla on yksi lapsi.. ELIN siis opintotuella, sossun tuella(asumis) ja lapsilisä yh korotuksella.. Mieheni on myös opiskelija ja kun muutimme yhteen OMAT tuloni tipahtivat 200euroa.. Onneksi lapsen hoito oli ilmainen koska olimme molemmat opiskelijoita ja ONNEKSI uusi mieheni omaksui, että elämme yhteistaloutta ja maksoimme kaiken yhdessä, kummalla rahaa on!!

kituuttamista oli, mutta siitä nyt seövitty kun molemmat valmistuttu ja ollaan töissä.. tärkeintä on sopia miehen kanssa miten maksetaan ja kuinka paljon osallistuu, jos siitä ei pääse sopuun EI kannata muuttaa yhteen.. ero siitä vaan tulaa..

Vierailija
74/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenikin auttaa minua paljon lastenhoidossa ja muissa asioissa. Tulemme toimeen erittäin hyvin kaikki yhdessä ja nautimme elämästä. Ainoastaan noi raha-asiat askarruttavat.

Vierailija
75/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasta ja väärästä, vaan ihan lainsäädännöstä.

Muistan kun mies oli töissä ja elätti meidät kaikki. Minä en saanut penniäkään työttömyyskorvausta. Kaikki miehen rahat meni ja tiukalla oltiin.

Mahdoton homma elättää yhden 4 ihmistä.

Silloin puhutaan väärinkäytöstä, jos asutaan yhdessä ja sitten muutetaankin eri asuntoon ja ollaan edelleen yhdessä.

Eri asunnoissa saa asua, vaikka seurusteleekin.

Mun kaverilla ihan sama tilanne, kuin sulla ja eivät aio muuttaa yhteen.

Vierailija
76/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En kuitenkaan ole etsinyt itselleni mitään elättäjää, vaan ihmistä, kenen kanssa minun ja lasteni on hyvä olla.

[/quote]

jos toinen asuu luonasi, eikä jaa edes asumiskuluja, onko se oikein?

Mä vastaavankaltaisessa tilanteessa tajusin oikeastaan, että se, että mulla on "joku", ei ole niin tärkeää, että mä maksaisin siitä, kun ei kerta kaikkiaan ole varaa. Mä kun en tarvi edes sitä seksiä, joten mitä mä saan? Puhekaverin?

Joo, mieluummin yksin.

Vierailija
77/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin toimiva käytäntö palkata kymmenkunta virkamiestä, joiden tehtäviin kuuluisi hieman vakuutusetsivien tyyliin pistokokeilla selvittää sosiaalietuuksien saajien todellinen tilanne.

Uskon, että sellainen toiminta olisi hyvin voitollista valtion eli siis meidän veronmaksajien kannalta.

Vierailija
78/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen asuu luonasi, eikä jaa edes asumiskuluja, onko se oikein?

Mä vastaavankaltaisessa tilanteessa tajusin oikeastaan, että se, että mulla on "joku", ei ole niin tärkeää, että mä maksaisin siitä, kun ei kerta kaikkiaan ole varaa. Mä kun en tarvi edes sitä seksiä, joten mitä mä saan? Puhekaverin?

Joo, mieluummin yksin. [

Vierailija
79/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin toimiva käytäntö palkata kymmenkunta virkamiestä, joiden tehtäviin kuuluisi hieman vakuutusetsivien tyyliin pistokokeilla selvittää sosiaalietuuksien saajien todellinen tilanne.

Uskon, että sellainen toiminta olisi hyvin voitollista valtion eli siis meidän veronmaksajien kannalta.

Onneksi omatuntoni on puhdas, enkä ole lähtenyt sellaiseen leikkiin... Ihan tuhottoman moni on lähtenyt siihen. ap

Vierailija
80/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki nautitte elamasta mutta mies ei halua osallistua sen maksamiseen, olisipa kaikilla tuollainen idylli!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän