Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa miesystäväni kanssa yhteen, mutta raha-asiat huolettaa...

Vierailija
29.12.2010 |

Eli siis minulla on kaksi pientä lasta. Olen vielä vanhempainvapaalla. Elämme lasten kanssa kodinhoitotuella, lapsilisällä, valtion elatustuella ja asumistuella. Ensi syksynä minun on tarkoitus aloittaa opiskelu. Tiukkaa tulee olemaan muutenkin siis. Mutta entäs jos muutamme yhteen? Mieheni saa normaalia 2000 brutto palkkaa. Lasketaanko minun tuloni sitten hänen tulojensa mukaan, vaikka ei ole lasteni isä, eikä minusta mitenkään velvollinen rahoittamaan minun ja lasten elämistä? Mites lasten tarhakustannukset ym.? Mitä oikein teen? Olen ihan pihalla näistä jutuista.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa muuttaa asumaan jos maksaa 1/4 vuokrasta?

Vierailija
42/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelet niin negatiiviseen sävyyn toisten asioista ja takerrut vielä vahingossa tulleisiin kirjoitusvirheisiinkin... Olet varmaan herännyt väärällä jalalla, tai olet muuten vaan pahansisuinen ihminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa muuttaa asumaan jos maksaa 1/4 vuokrasta?

joten mitäs väliä, mitä mieltä me muut ollaan?

Vierailija
44/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/4 ruokakustannuksista. Ja emme ole tosiaankaan mielestäni idiootteja, kun harkitsemme kuitenkin tarkkaan asioita, ennen, kuin suunnittelemme yhteenmuuttoa tällaisessa tilanteessa. ap

Vierailija
45/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tulot EIVÄT vaikuttaisi minun tuloihini. Kannattaa lukea tarkemmin, ennen, kuin alkaa tuomitsemaan...

Vierailija
46/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa puhuin kustannuksien jakamisesta...

Vierailija
47/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta yhteen, jos et ole valmis elämään perheenä. Perheenä eläminen tarkoittaa sitä, että asiat jaetaan, ja toimitaan perheen edun mukaisesti. Eli sinun todellakin pitää antaa tulosi perheelle. Ja voihan olla, että joskus asiat ovat toisin päin: ap käy töissä ja sinä olet vaikka sairaseläkkeellä tms. Mitä jos ap silloin sanoo, että ei osallistu sinun kuluihisi, vaan saat itse elättää itsesi.

Muut asiat kuin raha ovat myös yhteisiä: vaimon tehtävä ei ole toimia yksin kodinhoitajana. Toki se, joka on kotona päivät, siivoaa ja tekee ruuat. Mutta silloin eletään työssäkäyvän palkalla. Ja ehkä joskus teille tulee lisää lapsia ja sinä olet koti-isänä ja hoidat siivoukset ja ruuat.

Ei kannata muuttaa yhteen, jos tuntuu pahalta antaa omia rahoja perheen käyttöön. Siitä tulee vain riitoja. Kyllä sinä varmaan ymmärrät, että ap aikoo opiskella, eikä siis tule tienaamaan pitkään aikaan paljon mitään. Onko sinulla aikomuksena säästää, matkustella, panostaa harrastuksiin tms samalla kun ap yrittää saada rahansa riittämään kaurapuuroon lapsilleen? Opiskelijan tulot ovat alhaisemmat kuin sossun luukulla käyvän.

Ap: sinulle sanoisin, että asukaa erillään kunnes mies tuntee olevansa osa teidän "tiimiä", perhettä. Vasta sitten kannattaa muuttaa yhteen.

Vierailija
48/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tuloihin, on musta ihan turha jossitella, mitä jos... Suunnittelu kannattaa perustaa faktoihin.

miehen tulot EIVÄT vaikuttaisi minun tuloihini. Kannattaa lukea tarkemmin, ennen, kuin alkaa tuomitsemaan...

Vierailija
49/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotukeen ja lainaan miehen tulot eivät vaikuttaisi, asumistuki teiltä menisi kokonaan.

Vierailija
50/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten 1/4 ei ole ihan oikea suhde. 30-35% voisi olla lähempänä.

Vierailija
51/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turhaa pähkiä, mitä tehtäis, jos tulot ei vaikuttais, kun ne kuitenkin vaikuttaa :)

Vierailija
52/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompensoida ainakin sen mita nainen menettaisi tukien pienentyessa. Toinen vaihtoehto olisi etta sen rahan mita mies maksaa nykyisin vuokraa, menee yhteisiin asuinkuluihin yhteen muutettaessa. En itse ikipaivana suostuisi noin suuriin tulojen menetyksiin vain sen takia etta 'saa' asua miehen kanssa. Totuushan on etta koko perheesi (myos lapset) joutuvat luopumaan henkilokohtaisesta tilasta miehen hyvaksi, samoin yhteiskunta olettaa etta mies ottaisi vastuunsa yhteisista menoista. Oletko koskaan ajatellut milta lapsesta tuntuu etta ei saa enaan koskaan tuntea oloaan vapaaksi omassa kodissa koska siella asuu aidin uusi mies.

Vierailija
54/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pikkulasta ei syö yhtä paljon kuin aikuinen mies. Ja tämä on hyvä esimerkki siitä, miten vaikea on kaikkia kuluja jakaa oikeudenmukaisesti.

Vierailija
55/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteenmuuttosunnitelmiimme, vaan jossittelin sen takia, kun yleisesti ihmettelin sitä, että miksi valtio yh:n tukia leikatessa automaattisesti olettaa, että uusi mies alkaa elättämään avokkinsa lapsia. Siksipä sitten kerroin, että mitä me varmaan tekisimme, jos tulot eivät vaikuttaisi minun tuloihini. (huooh. ompa turhauttavaa jankata, siksi, että ei lueta kunnolla vastauksia)

Vierailija
56/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syö yhden lämpimän aterian päivällä töissä, toisin, kuin lapseni, jotka syövöt 2 lämmintä ateriaa, aamupalan, välipalan, ja iltapalan... Ja toiseksi mehän melkein jo nyt asumme yhdessä, kuten jo aikaisemmin sanoin. Olemme jo käytännössä huomanneet miten hommat toimii meillä, mukaan lukien olen huomannut miten mieheni läsnäolo on vaikuttanut lapsiini, enkä ole huomannut mitään negatiivista vaikutusta lapsissani. Päinvstoin. Olen kuitenkin heidän äitinsä ja elänyt pitkään lasteni kanssa ilman nykyistä miestäni.

Vierailija
57/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkään olet siis elänyt lastesi kanssa? Kun vielä vanhempainvapaalla olet, oletan, ett junnu on vasta vauva :)

Vierailija
58/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärä. Junnu on 2-vuotias. :)

Vierailija
59/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhlata senttiakaan jonkun toisen tekemiin lapsiin, saa silti asua ja syoda seka talouspalvelut, pyykit ja siivoukset. Aiti tekee kaiken tuon hyvalla mielella ja pienemmilla tuloilla. Ei tarvitse paljon aivojen kapasiteettia rasittaa huomatakseen etta suurin haviajahan tuossa kaikessa on lapset, kaikki tulevat muutokset vievat jotakin lapsilta pois, aikaa taikka resursseja.

Vierailija
60/84 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko vaan kysyä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän