Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko kukaan auttaa??

Vierailija
25.12.2010 |

olin Egyptissä, Sharm El Sheikhissä viikon lomalla. Heti parinpäivän jälkeen menin lääkärin vesiripulin, vatsakipujen ja huonovointisuuden vuoksi. Sain 2 rokotusta takapuoleen, paikallisen antibioottikuurin joka tehoaa niihin paikallisiin bakteereihin, viruksiin ja loisiin. Sain myös jotain jauhetta mitä piti veteen sekoittaa sekä jotain siirappia.

Reissu sujui ihan ok vaikka vatsakipuja ja aaltoilevaa huonovointisuutta oli koko ajan. Nyt olen ollut kotona viikon verran ja... Edelleen vatsakipuja. Välillä ne ovat kovempia ja välillä ei niin kovia. Aaltoilevaa huonoa oloa on edelleen. Välillä ihan oksettaa ja välillä vain lievää pahoinvointia. Muutaman päivän oli täällä kotona ripuli, mutta sen jälkeen ihan "normi" kakkaa ja välillä kovaa. Nyt on takapuoli ruvella ja itkua saa vääntää kun käy vessassa. Kirvelee, polttaa ja suorastaan sattuu.

Olen ollut myös HYVIN väsynyt. En jaksa tehdä mitään kun yleisesti heikottaa. Välillä olo on melkein normaali ja ihan yhtä-äkkiä olen taas ihan "kuoleman" kielissä. Haluaisinkin tietää onko kenelläkään oma-kohtaisia kokemuksia tai tietoa aiheesta. Olen kyllä menossa heti maanantaina lääkäriin, mutta olisi kiva tietää mitä odottaa..

Olisiko ihan perus vatsatautia? Vai eknties jotain muuta? Olin "ylihysteerinen" ruokien suhteen ja söin lähinnä leipää, riisiä, nautaa, kanaa.. Join vain pullovettä ja limua. Ja käsiä desifioin ihan koko ajan ja aina kuin mahdollista pesin kädet saippualla, kuivasin ja desifioin.

Mukana oli myös lapseni, joka kärsin päivän ripulista ja sen jälkeen mitään oireita ei ole ollut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuttuni kuoli juuri vatsasyöpään, joka havaittiin vasta ihan viime vaiheessa, koska luuli kärsivänsä ripulista Thaimaan tuliaisina...

Tuskin sinulla tätä, mutta hyvä, että menet lääkäriin. Tsemppiä! :)

Vierailija
2/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla salmonellaa, yersiniaa tai mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kaksi rokotusta toiseen kankkuun. Ilmeisesti jotain lihas relaxanttia ja kipulääkettä.

AP

Vierailija
4/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävä pitkäkestoinen ripuli, salmonella, keuhkoputkentulehdus, korvatulehdus, pokionteloiden tulehdus ja yleisinfektio. Tämän sain siis Egyptistä ja alkoi ripulilla, mutta jatkui ja suomessa sitten tuo diagnoosi. Varmaan tekevät sinulle tutkimukset,kun kerrot mikä maa on kysessä. VOi saada oikein kunnon taudin.Itse siis sain ruuasta. Olin suomessa loman jälkeen sairas vielä melkein kuukauden.

Vierailija
5/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä se sitten on jos ei rokotus? Rokote?

AP

Vierailija
6/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne eivät ole rokotteita. Niitä ei rokoteta, vaan ne pistetään lihakseen tai ihon alle tai mihin nyt pistetäänkään. Rokote ja rokotukset ovat ihan oma ja erilainen juttunsa.

Vierailija
7/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä se sitten on jos ei rokotus? Rokote?

AP

rokotus on sairauksien estoa varten, esim. vauvoille annettavat, hepatiitti rokotukset, vesirokkorokotteet yms.

muulloin pistetään jotain lääkettä vaan lihakseen, suoneen tai ihonalle

Vierailija
9/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutui kotona sairaalahoitoon (nesteytys + antibiootti). Oli kova tauti, toipumiseen meni viikkoja.

Vierailija
10/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen taas viisaampi :)

AP

Vierailija
11/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ylihysteerinen ruokien suhteen, niin miksi ihmeessä kanaa söit?! Sehän on yksi pahimpia, jos ei ole kunnolla valmistettu...

Vierailija
12/12 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koettelee Faaraon kirous oikein kunnolla! Itse olen matkannut Egyptissä monta kertaa (=6 kertaa) ja yhdellä matkalla sairastunut. Sama hoito minulla. 2 pistosta, antibioottia, jauhetta (=vastaava kuin se lapsille suomessakin jauheesta tehtävä ravintoliuos ripuliin) ja siirappimaista ravintoliuosta.

Tuskin on mitään vatsasyöpää tms. Pitkittynyt Faaraon kirous. Käy toki lääkärissä salmonellan yms varalta ja verikokeissa.

nimim. todellakaan en koskaan ole ollut ylihysteerinen ruokien kanssa ja selvinnyt erittäin vähillä vatsavaivoilla reissuiltani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi