No niin, tänään postiluukusta tipahti kaksi lapsikorttia
Ja juurikin niiltä tahoilta, joilta aavistelinkin näitä tulevan: vanhemmilta, joiden silmäterä(t) on/ovat heidän mielestään koko universumin keskus. Hohhoijaa. Toisen mukana tuli vieläpä useita kappaleita (!) muksun koulutarrakuvia! Jaa mihinkäs minä näitä liimailen, vieraan lapsen kuvia??
Järki käteen, mammat. Liimailkaa vaikka oma jääkaapin ovi näitä kuvia, mutta tämä on säälittävää.
Kommentit (99)
ottaisin vastaan lasten askartelemia kortteja, kuin niitä lapsikuvakortteja. Oikein, mulla ei ole lapsia, enkä niitä edes halua, joten ei ihan kamalasti nappaa nähdä kaikkien tuttujen kersoista kuvia, jos ei niissä kuvissa sitten oo jotain ideaa. Joka joulu tulee vielä näitä kesälomalla otettuja kesäkuviakin, ne on musta jo aika outoja joulukortteihin. Lasten askartelemat kortit on kyllä silti mun mielestä kivoja, tuntuu että niihin on panostettu ja niistä aidosti ilahtuu. Ja saa aikuisetkin askarrella. Itse ainakin pyrin joka joulu tekemään kortit itse, ja jos en jostain syystä jaksa/ehdi niin sponssaan korteillani sitten vaikka Unicefia, Tiimarin kortteihin en kyllä alentuisi.
parikin joulukorttia, joissa on kuvassa koko perhe. Mukavia ovat olleet. Samoin kuin lemmikeistä otetut kuvat ja ne lapsikuvakortit.
En voi ymmärtää miten joitakin voi harmittaa niin kovasti jotkut joulukortit. Tältä palstalta olen tämän vasta oppinut. MINULLE saa lähettää vain tuota ja tätä, MINÄ en pidä tälläisestä tai tuollaisesta...
Oikeassa elämässä yksi ystäväni on arvostellut mulle saamiaan kortteja. On kuulemma ihan ääliömäinen tapa ostaa tusinakortteja, jossa tervehdys valmiina ja sitten vaan massakirjoittaa omat nimet alle. Hälle en sitten ole enää lähettänyt minkäänlaista korttia, etten vaan loukkaa hänen mieltymyksiään vahingossa :-D
Miksette laita niitä itsestänne? Tai miehestä? Yhtä paljon kiinnostaa..
et laita kaukaisimmille sukulaisille? Niistä varmaan olisi kiva nähdä miten teidän lapsi on kasvanut ja muuttunut, minusta ainakin on!
ja laitoin lapsesta kuvajoulukortit semmoisille sukulaisille/ystäville, joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä. Kaukaisemmille sukulaisille en laita. .
Minä en välitä onko kortti ostettu, itse askarreltu tai sitten valokuvasta teetetty. Kunhan vain saisin sukulaisilta ja ystäviltä kortteja!
valokuvat ovat erityisen tervetulleita! On ihana nähdä miten lapset kasvavat, aina ei pääse kaukana asuvia tapaamaan. Laitan kuvat aina esille joulun ajaksi ja säilytän kuvakortit.
Kaikki printtikortit toivotan sydämellisesti tervetulleiksi, olivatpa kuvia lapsista, Bemareista tai Tiimarin hyllystä noukittuja. Mutta e-kortti ja tekstari kertovat mielestäni että on hätäisesti kehitetty jotain kun on unohdettu laittaa oikea joulukortti. Joku tietysti pitää tällaista ekologisena vaihtoehtona mutta minulle tulee jotenkin apea mieli kun laitan ystävälle kauniin joulukortin ja saan vastineeksi jonkun aneemisen e-kortin. Olen kuitenkin ottanut opikseni ja seuraavana jouluna olen laittanut tällaiselle ystävälle aina e-kortin itsekin.
Ap:lle vinkiksi: jos et halua lapsikuvakortteja, älä lähetä itse minkäänlaista korttia. Eivätköhän he pian pudota sinut joulukorttilistaltaan.
Nimenomaan lapsikuvakortteissa ei ole mitään omaperäistä, koska kaikki lapselliset niitä lähettää liukuhihnatavarana joka vuosi.
kortti käy, kunhan ei ole sähköpostikortti.
Ai jonkun mielestä lapsikortit ovat samanlaista tusinaa. Kyllä mulla ainakin ne lapset on eri korteissa eri näköisiä, mutta aika ihme, jos jollain on kaikissa korteissa samat taustat, mulle ei vielä ole kertaakaan käynyt niin. Me kyllä tilataankin lapsikortit aina ulkomaisesta kuvapalvelusta, koska siellä on enempi taustoja mistä valita.
mutta yksi av:n hyviä puolia on ajan hermolla pysyminen. En olisi muuten tiennyt että tuommoista sanaa käytetään kuin facepalm, hauska (enkä olisi tiennyt sitäkään että lapsijoulukortit herättävät näin ristiriitaisia tunteita).
Se olisi riittänyt oikein mainiosti ilman tarrakuviakin, kiitos. Olisi nyt edes jotain jouluista/talvista yritystä kuvassa, mutta ei...
Toisessa kortissa lapsen päähän on todella tökerösti photoshopattu tonttulakki. *facepalm*
AP
Mieti tarkkaan, jäikö aamulääkkeet ottamatta vai onko jo iltalääkkeiden aika.
Vinkkinä vielä: ne kuvat voi kipata suoraan roskikseen. Ei niiden takia kannata verenpainettaan suotta nostaa. Saat vielä uuden lääkityksen...
Joo ja kuvaamasi tauti on heilläkin. Eli lapsensa ovat maailman napa. Ja äiti hysteerisen ylpeä lapsistaan.
Miehen serkun perheestä. Eivät pidä muuta yhteyttä kuin ne pentujen pärstät jouluisin. Ei me hei olla niistä kiinnostuneita! Tää serkku muuten haukku pari joulua sitten miehen pataluhaksi, kun oltiin lähetetty joulukortti vanhaan osoitteeseen, he kun oli muuttaneet ilmeisesti tasokkaammalle alueelle ja me tampiot ei oltu sitä rekisteröity asian vaatimalla tarkkaavaisuudella...
Tykkään saada kummilasten joulukuvakortit ja sellaisilta perheiltä muutenkin, joiden kanssa ollaan muutenkin yhteydessä.
Kun ei taida sun lapset olla niin nättejä, että niistä kehtais tehä kortteja joita lähettelee ihmisille..
Nimenomaan lapsikuvakortteissa ei ole mitään omaperäistä, koska kaikki lapselliset niitä lähettää liukuhihnatavarana joka vuosi.
Ja saamistamme ~50 kortista per vuosi 90% on lapsiperheiltä, ja niistä muutama on lapsikuvia. Yleensä ihania tunnelmallisia.
Yksi joulu tehtiin mummoloihin (5kpl) lapsikuvakalenterit. Pelkkää kiitosta saatiin, miten ihania olivat. Olivat ihan handmade eikä mistään Ifolorilta tilattuja. Muihin sukulaisiin ei kyllä tulis mieleenkään tuollaista kalenteria tehdä, mutta isovanhemmat ja isoisovanhemmat olivat onnesta soikeina.
kuin tavalliset postikortit. Huomasimme tämän, kun vaihteeksi laitoimme ihan tavallisia postikortteja. Parillakymmenellä sentillä ei oikein kunnon joulukortteja löydy, kun taas kuvakortit saa kuorineen tuolla hintaa.
lapsikuvakortteja. Minusta kaikkien, joilla on lapsia, pitäisi laittaa niitä. Meillä ainakin KAIKKI tuttavaperheet, joissa on alle kouluikäisiä, laittavat kyllä oman lapsensa kuvan korttiin. Jos eivät teetä, ovat sitten yleensä työttömiä, eli ei ole varaa teettää. Mutta työttömilläkin yleensä välähtää lähettää lapsen joulukorttikuva sähköpostilla.
Kokemukseni mukaan, ainakin meidän tuttavapiirissä, kyllä lähes 100% lapsiperheistä, jotka laittaa joulukortin, laittaa sen omista lapsistaan. Ei ainakaan meille ole vuosiin tullut lapsiperheistä korttia, joissa ei ole lapsen kuvaa.
Mä en ainakaan tunne ketään, joka lähettää kortin, mutta siinä kortissa ei ole omaa pientä lasta. Nyt kun oikein kävin asiaa miettimään, niin yllä ainakin omassa tuttavapiirissäni näin on.
Minusta olisi kummallista, jos ei halua omaa lastaan joulukorttiin.
Ihmeen katkeria ämmiä täällä, jos päivä menee pilalle siitä, että näkee toisten lapsia!
Te lastenkuvavihaajat, pitääkö ne jättää kotiin myös esim kauppareissulla? Jos joku vaikka tulee aatelleeksi, että mitäs siinä tulet markettiin pentujasi esittelemään, ostaisi nyt vaan sitä maitoa ja jättäisit kakarat kotiin, ei niiden naamat ketään kiinnosta! Tuleeko teille paha mieli myös kaupassa kun me lapsiystävälliset esitellään lapsiamme siellä, otetaan ne ihan ihmisten ilmoille mukaan ?
Voi tsiisus, kiusallanikin laitan jatkossakin lapsistani joulkorttikuvat tulemaan.
Ei suinkaan se muistaminen ja ilahduttaminen, vaan tahallinen provosointi.