No niin, tänään postiluukusta tipahti kaksi lapsikorttia
Ja juurikin niiltä tahoilta, joilta aavistelinkin näitä tulevan: vanhemmilta, joiden silmäterä(t) on/ovat heidän mielestään koko universumin keskus. Hohhoijaa. Toisen mukana tuli vieläpä useita kappaleita (!) muksun koulutarrakuvia! Jaa mihinkäs minä näitä liimailen, vieraan lapsen kuvia??
Järki käteen, mammat. Liimailkaa vaikka oma jääkaapin ovi näitä kuvia, mutta tämä on säälittävää.
Kommentit (99)
Eikä meillä tosiaankaan ole tilaa enää puolituttujen lapsikuville, omissakin on jo säilömistä.
Mitä noille kuville tehdään?? Säästetään? Ja taas seuraavan vuoden ja sitä seuraavan kuvat???
Siinä vaiheessa meillä on kaapit, hyllyt, lipastot ja varastot täynnä ei vain omien kuvia vaan myös puolituttujen tonttukuvia..t. 24
harmittaa laittaa roskiin, mutta en ala niitä säilyttämään. Ja sitten ihmettelen sellaista esim. kun minulle eräs 6 lapsen äiti lähettää joka joulu kuvan katraastaan. Vanhin on jo 15v.
Ei siinä muuta, mutta olemme olleet viimeksi missään tekemisissä 11 vuotta sitten. Siis mitä mun pitäis hänen lastensa kuvilla tehdä? Heitin heti roskiin, kuten olen muutamana viimeisenä vuonna tehnyt.
Minäpä tykkäänkin valokuvakorteista tosi paljon. On tosi mukava nähdä miten lapset kasvavat, ja todellakin säästän kaikki tällaiset kortit. Sen sijaan roskiin päätyvät joulun jälkeen kaikki sellaiset kortit, joihin ei ole itse kirjoitettu kuin nimi alle (ja ehkä osoite). Jättäkää omaan arvoonsa nää korteista valittajat. Jos jotakuta ihan oikeasti ärsyttää valokuva joulukortissa, niin heittäköön roskiin. Pienet on ongelmat, jos tällainen asia saa verenpaineen jollain nousemaan.
Pipo on kireellä, jos jaksaa tällaisen aloituksen tehdä:-). Tosin ne tarrakuvat on minustakin vähän liikaa ja luulen, että ärsyyntymisesi johtuu lähinnä niistä ap, arvaanko oikein?
vaikkakin ap kärjistää asiaa aika lailla. EIkä yksi kortti nyt todellakaan ole maailmanloppu, mulle on ihan sama, mitä jollain jossain kortissa on. Ja onhan lasten kuvat myös kivoja ja tiedän, että vanhat sukulaistätini ovat aivan ihastuksissaan lasten kuvista.
Mutta: kieltämättä minunkin tuttavapiirissä niitä lasten kuvilla varustettuja kortteja lähettää ihminen, jolla ei oikein ole elämässä muuta kuin lapset. Ikävästi sanottuna musta tuntuu, että hän tekee lisää lapsia osittain siksi, että ei ole oikein pärjännyt työelämässä ja lasten avulla kokee saavansa hyväksytyn paikan yhteiskunnasta eikä tarvitse olla työtön.
Mutta: kieltämättä minunkin tuttavapiirissä niitä lasten kuvilla varustettuja kortteja lähettää ihminen, jolla ei oikein ole elämässä muuta kuin lapset. Ikävästi sanottuna musta tuntuu, että hän tekee lisää lapsia osittain siksi, että ei ole oikein pärjännyt työelämässä
Minä taas saan sen ainokaisen lapsikortin perheeltä jossa molemmat vanhemmat ovat uraohjuksia. Ja ennenkuin huudatte niin myös isoäiti asuu perheessä joten lapset eivät ole sijoitettuna kodin ulkopuolella tms
lapsikuvakortteja, mutta minusta olisi outoa jos lapsi ei ole vanhemmilleen universumin keskus. Jos oma lapsi ei ole maailman tärkein asia, niin olisikohan kannattanut jättää se lapsi tekemättä?! Minusta on itsestäänselvyys, kun näen vanhempia ja lapsia, että ne lapset on vanhemmille elämässä ykkösiä, mutta ap:n mielestä se onkin ällöä. Kertoo kyllä enemmän ap.sta kuin näistä lapsikorttien lähettelijöistä.
Miten päivä voi mennä pilalle valokuvakortista?
Kun kaikki lapset on omalla tavallaan ihania,ja varmasti kuvatkin suloisia,kuka nyt rumaa lähettäisi??
OOTTE TE JUNTTEJA,jot´ka täällä valitatte.
tai kateellisia tosiaan vaan.
Tottahan toki lapsi saa olla vanhempansa universumin keskus, ei siinä mitään. Ongelma syntyy silloin, kun nämä vanhemmat ilmiselvästi olettavat, että se mukula kiinnostaa muitakin yhtä lailla... Monien vanhempien jakeluun kun ei näytä mitenkään menevän se, että heidän lapsensa ei ole millään lailla kummoisempi kuin kenenkään muunkaan lapsi. Siis muille ihmisille.
Kuten mainitsin alkuviestissä, liimailkoon vanhemmat omat tavaransa täyteen lapsostensa tarrakuvia, se heille suotakoon. Oletus, että muut ihailisivat lasta samalla lailla lähentelee jo narsismia.
Mäkään en tykkää lapsikorteista. Oma kummilapsi on erikseen. En vaan tykkää, että sieltä sun täältä tulee näitä tekeleitä. Onneksi ei ole nyt tänä vuonna tullutkaan. Ei ne toisten mukulat mua ainakaan mitenkään erityisesti viehätä. Mulle tulee niistä korteista ihan semmoinen olo, että "katsokaa miten ihania nämä meidän piltit on" Onhan ne omat lapset jokaisen vanhemmat mielestä varmasti ne maailman ihanimmat lapset, muttei niiden kuvia tartte jokaiselle tyrkyttää.
muttei niiden kuvia tartte jokaiselle tyrkyttää.
Muuten tuo on tosi raukkamaista valittaa täällä nimettömänä. Otat asian vaan esille niin varmaan lopettavat teidän ärsyttämisen, tai sitten lähetät kortin takaisin.
Ja itse en muuten lähetä noita lapsikortteja
Siksi tällainen keskustelupalsta on, että voi keskustella asioista, joista ei omalla naamallaan livenä halua puhua. Ei muistakaan korteista sanota, että teepä ensi vuonna jotain muuta. joku tykkää tontuista, toinen enkeleistä, ei niistäkään anneta palautetta niin, että enkelit ei kuule sovi mun vakaumukseen, älä lähetä enää mulle enkelikortteja.
.
no kai sinä sanot lähettäjälle suoraan ettei tarvitse enää lähettää? Muuten tuo on tosi raukkamaista valittaa täällä nimettömänä. Otat asian vaan esille niin varmaan lopettavat teidän ärsyttämisen, tai sitten lähetät kortin takaisin. Ja itse en muuten lähetä noita lapsikortteja
Tottahan toki lapsi saa olla vanhempansa universumin keskus, ei siinä mitään. Ongelma syntyy silloin, kun nämä vanhemmat ilmiselvästi olettavat, että se mukula kiinnostaa muitakin yhtä lailla... Monien vanhempien jakeluun kun ei näytä mitenkään menevän se, että heidän lapsensa ei ole millään lailla kummoisempi kuin kenenkään muunkaan lapsi. Siis muille ihmisille. Kuten mainitsin alkuviestissä, liimailkoon vanhemmat omat tavaransa täyteen lapsostensa tarrakuvia, se heille suotakoon. Oletus, että muut ihailisivat lasta samalla lailla lähentelee jo narsismia.
Mäkään en tykkää lapsikorteista. Oma kummilapsi on erikseen. En vaan tykkää, että sieltä sun täältä tulee näitä tekeleitä. Onneksi ei ole nyt tänä vuonna tullutkaan. Ei ne toisten mukulat mua ainakaan mitenkään erityisesti viehätä. Mulle tulee niistä korteista ihan semmoinen olo, että "katsokaa miten ihania nämä meidän piltit on" Onhan ne omat lapset jokaisen vanhemmat mielestä varmasti ne maailman ihanimmat lapset, muttei niiden kuvia tartte jokaiselle tyrkyttää.
Jokuhan on alunperin keksinyt tämän idean lähettää valokuvakortin jouluna.
SE ON VAAN PERINNE, RELATKAA NYT VÄHÄN MAMMAT!
Jos ärsyttää noin paljon,niin muistakaa sitten myös peruuttaa joulu omalta osaltanne.
Ja sanokaa kaikille tutuille etukäteen ettei VAAN muista sinua mitenkään,kortin tai lahjan muodossa.
KUN ONSE NIIN KARMEETA ETTÄ JOKU AJATTELEE SINUA LÄMMÖLLÄ.
Tuskin kukaan vttuillakseen joulukortteja lähettää????????
Vau, täähän oli mahtava ketju! Me ollaan suorastaan stressattu siitä, ettei a)ehditä virittelemään hyvää lapsikorttia b) ettei kaikille _riitä_ niitä kortteja, kun ollaan tilattu liian vähän. No eipäs tarvitse enää stressata:)
Tosin mun mielestä ovat parhaita ja oikein odotetaan niitä kuvia ja muut tuntuu vähän, noh, siltä, ettei ole nähty tarpeeksi vaivaa... Joulunhan ei kuulu olla kiva ja rentouttava juhla, vaan itku silmässä pitää ihmisen siihen valmistautua:D
valkoisesta amarylliksestä. Siis sellainen itse otettu kuva, josta oli teetetty joulukortti. Lähettäjänä oli lapseton pari. Voisiko tästä tehdä jotain johtopäätöksiä? Onko näiden silmäterä nyt sit se amaryllis?
Siksi tällainen keskustelupalsta on, että voi keskustella asioista, joista ei omalla naamallaan livenä halua puhua.
hirveä vaiva muutenkin teillä repiä niitä lapsikortteja äkämyspäissänne tai polttaa, jotenkinhan te ne hävitätte. Minkä takia kortteja yleensä lähetetään niin etäisille ihmisille, että ei voi puhua asioista suoraan?
ja kärsimme lapsettomuudesta viisi vuotta, mutta sinäkin aikana oli ihan kiva nähdä varsinkin kaukaisempien sukulaisteni lasten kuvia. Tarrakuvat on kyllä jo vähän liioittelua...
Itse askartelin kortit noina vuosina, ja sain kuulla sitten puskaradion kautta, että olin nolo, kun tein jotain alakoululaisen tyylisiä kortteja jne. Ilmeisesti on ihmisiä, joille ei kelpaa mikään. Tiimarikorteista en pidä enkä niitä itse lähettele edelleenkään.
Kun oman lapsen sain, tottakai lähettelin tonttukuvan hänestä kaikille. Jokainen kaukaisempikin sukulainen sai nähdä meidän onnen! Ja mielestäni oma piltti tonttulakki päässä on paljon suloisempi kuin se Tiimarikortin kasvoton tonttu. Osan korteista säästän. Siis kaikki lapsikuvakortit, kaikki askarrellut (joihin on nähty vaivaa) ja sellaiset kalliimmalla hankitut kortit, joissa on jokin juju tai joissa on ajateltu nimenomaan saajaa. Pari kenkälaatikkoa on nyt täynnä ja välillä niitä ihailen. :)
En minäkään ymmärrä kortteja, joissa ei ole mitään jouluista. Sain parin vuoden ajan (lapsettomuusaikoinani) tuttavaperheeltä sellaisia kortteja, joissa oli kuvana lapset etelänmatkalla hellehatut päässä. Nyt ovat onneksi vaihtaneet tonttulakit päihin...
Suosittelen roskiin heittoa. En minäkään saa itkupotkuraivareita niistä Tiimarikorteista, vaikka niitä syvästi inhoan. Laitan ne vain nätisti roskiin. Jos saa tuollaisia tuntemuksia toisten lähettämistä korteista, on ongelma tasan tarkkaan jossain muussa asiassa kuin niissä korteissa. Kannattaisikohan selvittää?
lapsikuvakortteja. Minusta kaikkien, joilla on lapsia, pitäisi laittaa niitä. Meillä ainakin KAIKKI tuttavaperheet, joissa on alle kouluikäisiä, laittavat kyllä oman lapsensa kuvan korttiin. Jos eivät teetä, ovat sitten yleensä työttömiä, eli ei ole varaa teettää. Mutta työttömilläkin yleensä välähtää lähettää lapsen joulukorttikuva sähköpostilla.
Kokemukseni mukaan, ainakin meidän tuttavapiirissä, kyllä lähes 100% lapsiperheistä, jotka laittaa joulukortin, laittaa sen omista lapsistaan. Ei ainakaan meille ole vuosiin tullut lapsiperheistä korttia, joissa ei ole lapsen kuvaa.
Mä en ainakaan tunne ketään, joka lähettää kortin, mutta siinä kortissa ei ole omaa pientä lasta. Nyt kun oikein kävin asiaa miettimään, niin yllä ainakin omassa tuttavapiirissäni näin on.
Minusta olisi kummallista, jos ei halua omaa lastaan joulukorttiin.
Ihmeen katkeria ämmiä täällä, jos päivä menee pilalle siitä, että näkee toisten lapsia!
Te lastenkuvavihaajat, pitääkö ne jättää kotiin myös esim kauppareissulla? Jos joku vaikka tulee aatelleeksi, että mitäs siinä tulet markettiin pentujasi esittelemään, ostaisi nyt vaan sitä maitoa ja jättäisit kakarat kotiin, ei niiden naamat ketään kiinnosta! Tuleeko teille paha mieli myös kaupassa kun me lapsiystävälliset esitellään lapsiamme siellä, otetaan ne ihan ihmisten ilmoille mukaan ?
Onko näiden silmäterä nyt sit se amaryllis?
ne ei pysty tekemään mitään muuta kuin lellimään sitä ja ne hankkii lisää amarylliksia ihan vaan sen takia että mitään muuta ei elämässä ole.
Me lähetimme kortteja jossa oli yhden joululaulun sanat... Kamalaa jos joku nyt luulee että elämässäni ei ole muuta kuin Jouluyö, juhlayö :(
meillä oli vuosien ajan joulukortissa KOIRIA. Kyllä, omat koirat joulukoristeiden keskellä:D
Kuinkahan moni on niistäkin vetänyt herneen nenään!!!
lapsikuvakortteja. Minusta kaikkien, joilla on lapsia, pitäisi laittaa niitä. Meillä ainakin KAIKKI tuttavaperheet, joissa on alle kouluikäisiä, laittavat kyllä oman lapsensa kuvan korttiin.
siitäs saatte, ja siitä ja siitä. On se nyt kumma jos ei voida lähettää.
kerää joulukorttiin aina kaikki ruukkukukkansa, siis isolle keittiön pöydälle, ja joka vuosi on ne kukat siinä kortissa, että tutut näkee, miten ne on kasvaneet.
Minusta on ainakin ihanaa, että ihmiset viitsii nähdä vaivaa. Tosiaan, kuvaisi sitten vaikka sen Bemarin, mutta oma tehty on ihan paras :)
Lupaan sille kunniapaikan joulukorttirivistä, siitä räkänokkarivin keskeltä :)
ja niiden kritisointi/ihmettely "sairasta", niin taidanpa ensi vuonna tehdä jouluksi valokuvakortit, joissa komeilee meidän Bemari. Laitan mukaan tarrakuvia. Jos joku asiaa ihmettelee niin on taatusti Volvo-kuski ja vaan kateellinen!!11
Ja se on lapsikuvakortti. Vastaanottaja tehköön sillä mitä haluaa.
Tiesittekö muuten mitä Jenkeissä tehdään? Siellä ilmeisen tavallista on lähettää aikuisistakin omakuvakortti jouluisin. Ystäväni ainakin on sellaisen lähettänyt jo monia vuosia, jo paljon ennen kuin alkoi saamaan meiltä lapsikuvakortin. Hän on siis melkein nelikymppinen sinkkuihminen.