Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, tänään postiluukusta tipahti kaksi lapsikorttia

Vierailija
20.12.2010 |

Ja juurikin niiltä tahoilta, joilta aavistelinkin näitä tulevan: vanhemmilta, joiden silmäterä(t) on/ovat heidän mielestään koko universumin keskus. Hohhoijaa. Toisen mukana tuli vieläpä useita kappaleita (!) muksun koulutarrakuvia! Jaa mihinkäs minä näitä liimailen, vieraan lapsen kuvia??

Järki käteen, mammat. Liimailkaa vaikka oma jääkaapin ovi näitä kuvia, mutta tämä on säälittävää.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden kritisointi/ihmettely "sairasta", niin taidanpa ensi vuonna tehdä jouluksi valokuvakortit, joissa komeilee meidän Bemari. Laitan mukaan tarrakuvia.

Jos joku asiaa ihmettelee niin on taatusti Volvo-kuski ja vaan kateellinen!!11

Vierailija
22/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä ole tarkoituskaan seinälle laittaa tai säästää vuosiksi eteenpäin, ne voi laittaa roskiin niin kuin muutkin kortit.

Minä todella pidän lapsikuvakorteista ja toivoisin useammankin niitä lähettävän, kivoja onmyös kuvat lemmikeistä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki lapsi saa olla vanhempansa universumin keskus, ei siinä mitään. Ongelma syntyy silloin, kun nämä vanhemmat ilmiselvästi olettavat, että se mukula kiinnostaa muitakin yhtä lailla... Monien vanhempien jakeluun kun ei näytä mitenkään menevän se, että heidän lapsensa ei ole millään lailla kummoisempi kuin kenenkään muunkaan lapsi. Siis muille ihmisille.

Kuten mainitsin alkuviestissä, liimailkoon vanhemmat omat tavaransa täyteen lapsostensa tarrakuvia, se heille suotakoon. Oletus, että muut ihailisivat lasta samalla lailla lähentelee jo narsismia.

Vierailija
24/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vanhemmat on ne isolla rahalla teettäneet.

Toisaalta en näkyvillekään omaan jouluuni halua kuvaa, jossa on lellitty sukulaislapseni, jota en ole nähnyt puoleentoista vuoteen.

Mitä siis näille kuvakorteille tehdään? Tavalliset laitan ovenpieleen ja hävitän loppiaisena. Voiko kuvakortit laittaa tavallisten mukana roskikseen? Haluatteko vanhemmat ne lapsenne kuvat roskiksesta jonkun pedon tai muuten hullun dyykattavaksi?

Vierailija
25/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänne on rantautunut kuvaamossa otettuja lapsikuvia (joissa ei tosiaan mitään jouluista), joiden taakse on kirjoitettu pienellä "Hyvää joulua terv. Virtaset" tms.

Että mikähän tässä oli nyt päällimmäinen tarkoitus, hyvän joulun toivotus vai niiden ihqjen lapsikuvien tyrkyttäminen?

Vierailija
26/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin itsekin ihmettelin lapsikortteja siis sellaisia missä vain lapsen naama ei muuta yritystä. Mutta nyt kun oma lapsi niin oli mukava kaupankortin sijaan kehitellä jouluista ideaa ja saatiinkin mielestäni ihana jouluinen kortti jossa lapsi mukana. Kortin kyllä lähetän vain niille ystäville ja sukulaisille joiden kanssa ollaan tekemisissä oikeesti. Nyt kortti jo saanut kiitosta ja kehuja tunnelmastaan - ihan kiva :)

Vierailija
27/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä lapsikuvakorttien vastustajilla lapsia? Miksi ihmeessä teitä häiritsee Joulukortti, jossa on lapsen kuva? Enkä ole siis sitä mieltä, etä oma lapseni on maailman napa..ihmettelen vain, jos joku vetää kävyn nenään tuollaisesta pikkuasiasta..

Vierailija
28/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaihtoehtona on a) tiimarin 10 sentin kortti tai b) lähettäjän lasten kuva (ei ne nyt kauheesti 20 senttiä enempää maksa per kortti) niin te todellakin haluatte mieluummin tiimarin kortin?

Kyllä mun lasten kuvat saa heittää roskiin vaikka suoraan postilaatikosta jos ne kuvottaa noin paljon. Polttakaa vaikka. Tarroja en ikävä kyllä tänä vuonna tajunnut lähettää, ehkä sitten ens vuonna.

Ja jos joku lähettäis joulukortissa kuvan bemaristaan, olisin aidosti ilahtunut. Mieluummin jotain, joka kertoo lähettäjästään kuin joku ilman ajatusta pakkopullana lähetetty massatuotantokortti.

Vierailija
29/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten se ei ole esste korttien lähettämiselle. En tosin ole koskaan ajatellut jonkun ottavan noin raskaasti kuvallisen joulukortin saamisen, ihme porukkaa täällä :(

onko teillä lapsikuvakorttien vastustajilla lapsia? Miksi ihmeessä teitä häiritsee Joulukortti, jossa on lapsen kuva? Enkä ole siis sitä mieltä, etä oma lapseni on maailman napa..ihmettelen vain, jos joku vetää kävyn nenään tuollaisesta pikkuasiasta..

Vierailija
30/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistani joulkorttikuvat tulemaan.

Vierailija
31/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvamukit, nätit tuli ja ei ole monella samanlaista

Vierailija
32/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä tosiaankaan ole tilaa enää puolituttujen lapsikuville, omissakin on jo säilömistä.

Mitä noille kuville tehdään?? Säästetään? Ja taas seuraavan vuoden ja sitä seuraavan kuvat???

Siinä vaiheessa meillä on kaapit, hyllyt, lipastot ja varastot täynnä ei vain omien kuvia vaan myös puolituttujen tonttukuvia..

t. 24

Vierailija
33/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perhekuva olisi todella kiva, esim. perhe rakentamassa lumiukkoa tms. mitä tahansa jouluun/talveen liittyvää. Mutta kun se lapsi pönöttää kuvassa korkeintaan tottulakki päässä, ja perheestä lapsi on se, jonka kanssa vähiten tulee ylipäänsä oltua yhteydessä = kortin informaatioarvo on nolla ja esteettinen arvo myös lähentelee pakkasrajaa, sorry vaan mammat. Niin miksi oi MIKSI lapsikuvaan kuitenkin päädytään?

Ja kyllä, mieluummin 10 sentin Tiimari-kortti tai peräti yksilöity tekstari kuin tällainen nolo lapsikuvakortti. Tavallisen joulukortin välissä lähetetyt lapsikuvat ovat OK (menevät omalla kohdallani tosin suoraan paperinkeräykseen), kunhan itse joulukortissa olisi jotenkin ajateltu vastaanottajaa eikä sitä omaa (=lapsen) napaa.

Vierailija
34/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette laita niitä itsestänne? Tai miehestä?

Yhtä paljon kiinnostaa..

Vierailija
35/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä voi olla niin vaikeaa? :)

Eikä meillä tosiaankaan ole tilaa enää puolituttujen lapsikuville, omissakin on jo säilömistä.

Mitä noille kuville tehdään?? Säästetään? Ja taas seuraavan vuoden ja sitä seuraavan kuvat???

Siinä vaiheessa meillä on kaapit, hyllyt, lipastot ja varastot täynnä ei vain omien kuvia vaan myös puolituttujen tonttukuvia..

t. 24

Vierailija
36/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset hyvät lähettämään, eihän tollaisille kuvakorttien vihaajille kannata laittaa kortteja ollenkaan, varmaan tekevät ongelman joka kortista.

Itse en harrasta kuvakortteja, mutta minulle ne ovat mieluinen jouluinen yllätys ja kiva katsoa miten lapset on kehittyneet jos esim viime näkemästä kulunut aikaa.

Vierailija
37/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, jotka vihaatte kuvakortteja, laittaisitteko vaikka oman joulukorttinne perään kirjaimet TP (tiimari please) niin tiedän ensi jouluna sitten olla lähettämättä rumien ja muutenkin kamalien lasteni kuvaa typerät tonttulakit päissään.

Ja todellakin, heittäkää ne roskiin. Kortteja ne on siinä missä muutkin, enkä todellakaan kuvitellut että niitä joulun jälkeen kukaan rupee kehystään.

(paitsi että mä itse säästän kaikki joulukortit joissa on kuvat tai jotka on itse tehty tai joissa on jotain muuta sisältöä kuin se valmiiksi printattu hyvää joulua)

Vierailija
38/99 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaihtoehtona on a) tiimarin 10 sentin kortti tai b) lähettäjän lasten kuva (ei ne nyt kauheesti 20 senttiä enempää maksa per kortti) niin te todellakin haluatte mieluummin tiimarin kortin?

Kyllä mun lasten kuvat saa heittää roskiin vaikka suoraan postilaatikosta jos ne kuvottaa noin paljon. Polttakaa vaikka. Tarroja en ikävä kyllä tänä vuonna tajunnut lähettää, ehkä sitten ens vuonna.

Ja jos joku lähettäis joulukortissa kuvan bemaristaan, olisin aidosti ilahtunut. Mieluummin jotain, joka kertoo lähettäjästään kuin joku ilman ajatusta pakkopullana lähetetty massatuotantokortti.

En kyllä kerta kaikkiaan käsitä, MIKSI on vastenmielistä katsella jonkun toisen lapsen kuvaa? Ja todellakin, jos ei kiinnosta, niin heitä pois! Niin minäkin teen postille, joka ei nappaa. Ja myös tuommoinen bemarikortti olis hauska, jos siinä olis jotain jouluista mukana. :-D Toki sitä en minäkään ymmärrä, mitä iloa on "joulukortista" jossa ei ole mitään jouluista, edes tunnelmaa. En sellaista laittaisi seinälleni muiden joulukorttien joukkoon, mutta ehkäpä sujauttaisin sinne jonnekin suku- ja perhevalokuvien joukkoon, jonne säilön jouluiset lapsikuvatkin sitten joulun jälkeen (kaikki kaupan kortit menee roskiin, itse tehdyistä säilön ne joihin on oikeasti nähty vaivaa).

Vierailija
39/99 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä tykkäänkin valokuvakorteista tosi paljon. On tosi mukava nähdä miten lapset kasvavat, ja todellakin säästän kaikki tällaiset kortit. Sen sijaan roskiin päätyvät joulun jälkeen kaikki sellaiset kortit, joihin ei ole itse kirjoitettu kuin nimi alle (ja ehkä osoite). Jättäkää omaan arvoonsa nää korteista valittajat. Jos jotakuta ihan oikeasti ärsyttää valokuva joulukortissa, niin heittäköön roskiin. Pienet on ongelmat, jos tällainen asia saa verenpaineen jollain nousemaan.

Vierailija
40/99 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä en kyllä kritisoi pätkän vertaa. Ko. perhe on 7 vuotta tai kauemminkin lasta toivonut ja vihdoinkin he sen saivat, kävivät ulkomailta hakemassa. Jos he sen verran onneaan julistavat, että lapsen naama korttiin tulee niin minun puolestani.

Me askartelimme kortit lasten kanssa, lasten kuvai korteissa ei ole, vaikka isovanhemmillen yt olisi hyvinkin voinut sellaiset lähettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan