Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokseenkin hassua,anoppi pyysi lapsemme hoidosta 150e/2vko

Vierailija
20.12.2010 |

Eli n. puolet kotihoidontuesta. Hoiti 2 viikkoa lastamme kun minun oli pakko olla eräällä kurssilla. Muuten lapsi on kotihoidossa. Anoppi on vireä 63v eläkeläinen, terve, ja itse ehdotti että hän voi hoitaa lasta. Tuli jotenkin hassu olo kun hän sanoi että voisi ottaa palkkaa tuosta. Kun kysyin sopivaa summaa niin ehdotti itse tuota 150e kahdesta viikosta, eli puolet kotihoidontuesta (eli siis yht. 8 hoitopäivää koska hoitoa oli 4 pv viikossa).

Anopilla kaksi tytärtä eikä kummallakaan ole lapsia.. tuli vaan mieleen, että heiltä ei varmasti pyytäisi palkkaa. Mutta pojaltaan ja pojan vaimolta kyllä. Hassua. Mutta maksamme kyllä mukisematta, kyllä jo aiemmin kovasti kiiteltiin anoppia mutta tää rahahomma tuli yllätyksenä, varsinkin kun itse tarjoutui hoitamaan.

No, sain käytyä kurssini ja lapsi tuli hoidettua...

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulumieltä näköjään kaikilla.

Veikkaanpa, että 99% tän palstan vastaajista ei ikinä maksa kenellekään minkäänlaista palkaa palveluksista.

AP jos anoppi kysyy lasta hoitoon niin sanopa huviksesi, että juuri nyt ei sovi tuoda lastenlasta kun teillä ei ole varaa maksaa.

Vierailija
102/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisiltaan saamasta avusta tai istuvat vaihtoehtoisesti yksin palvelutalossa piiitkääään, odottavan aika on pitkä kun kukaan ei käy ja hoitajalla on aina kiire. Itse autan lapsiani kyllä niin paljon Kuin tarvitsevat ja opetan, että he myös hoitavat minut kun apua tarvin.

Rahalla ei kannata sotkea kuvioita, kun avulle ei voi laskea rahallista arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini on hoitanut ja kasvattanut minut ja pikkuveljeni, ei hänellä ole velvollisuutta hoitaa minunkin lapsiani. Ei ole apuani tähän päivään mennessä mihinkään pyytänyt. Kun tulee vanhaksi, autan häntä mahdollisuuksien mukaan ilmaiseksi, koska hän on minut kasvattanut. Ei katso siihen onko hoitanut minun lapsiani, se on minun tehtäväni.

Vierailija
104/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä maksetaan silloin, kun lapsen hoito järjestyy ilman päiväkotia tms. perheen ulkopuolista apua mikä tulee maksamaan kunnalle. Työtä tekevät perheenäidit ja isät maksavat tuon hinnan moneen kertaan takaisin verona. Samoiten kuin lapset- kasvettuaan isoiksi ja ryhdyttyään itse tienaamaan.

Minä ja mieheni opiskeltiin molemmat, kun esikoinen syntyi. Jäin tietysti äitiyslomalle, mutta halusin kuitenkin suorittaa joitain kursseja. Lapsi menikin vuoden täytettyään silloin tällöin (kerran-pari viikossa) muutamaksi tunniksi joko minun tai mieheni äidin luokse hoitoon. Mielellään he auttoivat ja halusivat tukea koulunkäyntiä.

Minulle äiti on edelleen äiti, vaikka olenkin jo kolmekymppinen. Ei hän ole mannerheimin lastensuojeluliitto, kunta tai sosiaalitoimisto. Hän on joku joka lohduttaa, kuuntelee, auttaa ja tukee. Kunnioitan ja rakastan häntä kaikesta sydämestäni. Hänen panostamisensa korvaan omalla tavallani toisissa tilanteissa.

Jotkut kirjoitukset täällä tuovat mieleeni oman nuoruuteni ja eräät ystävistäni. Heidän vanhempansa lakkasivat tukemasta ja auttamasta kuin seinään heidän täytettyään 18-vuotta. Eräs jopa melkeinpä heitettiin pihalle omasta kodistaan.

En tajua tuollaisia perheitä. Ja olen hyvin onnellinen etten tajua.

Omia lapsiani rakastan myös yli kaiken. Kun vauva-ajoista alkaa olla jo aikaa, niin välillä iltalenkillä haikeana mietin, että ehkä joskus saan lapsenlapsia ja pääsen nauttimaan noista ajoista uudelleen. Omat lapset kasvaa vauhdilla eikä aika kulu enää niin hitaasti kuin taaperoikäisten kanssa. Silti perhe ja lapset on tärkeitä minulle. Toivoisin, että ympärilläni olisi aina lasten ääniä ja oivalluksia. Luulenpa, että mummona toiset asiat näkee eri tavalla kuin äitinä.

Enkä huolisi noista hetkistä palkkaa!! Se olisi minusta yhtää halpaa ja likaista kuin, jos maksaisin miehelleni seksistä. En tajua ihmisiä joiden mielestä se on oikein.

Vierailija
105/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljen tytölle tänään 20 euroa kahdesta tunnista. Lopeta valittaminen!

Vierailija
106/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietin lapsena kesät mummolassa - tai siis silloin, kun vanhemmillani ei ollut lomaa. Isovanhemmat pyysivät myös usein viikonloppuisin kyläilemään. Meillä oli tosi hyvät välit. Jos vanhempani olisivat tarjonneet rahaa, niin isovanhemmat olisivat kyllä loukkaantuneet.

Mun vanhemmat on tarjoutuneet usein hoitamaan mun lapsia. Olen käynyt kursseilla ja jopa matkoilla heidän hoitaessa lapsia. He myös ovat matkustaneet lasten kanssa. Eivät ole koskaan pyytäneet mitään palkkaa; tuliaisia tuon jne.

Ja sitten joskus kun mulla on lapsenlapsia, niin kyllä minusta on varmasti hauskaa heitä hoitaa, tai vaikka matkustaa heidän kanssaan. Ihan ilman palkkaa :)

Vierailija
107/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kyse ole rahasta, vaan siitä, millaiset motiivit isoäidillä on hoitaa lapsenlastaan. Ei kai AP valittanut rahanmenoa vaan sitä, että anoppi yleensäkin haluaa rahaa, jos itse tarjoutui lasta hoitamaan. On outoa, että isovanhempi hoitaa lapsenlastaan RAHASTA, ei rakkaudesta. Ja haluaa rahallista hyötyä lapsenhoidosta.

Vierailija
108/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n puolella. Ei lastenlasten hoidosta kuulu saada palkkaa, sen pitää tulla sydämestä!

Mutta lähimmäisenrakkaus on katoava luonnonvara, maailma todellakin muuttuu, eikä vain hyvällä tavalla. :(

Vierailija
109/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeästi palkan kun olen heittänyt keikkaa kotihoidontuella ollessani.

Miksi äitini pitäisi tehdä ilmaiseksi se työ. Se raha on iso apu hänen pieneen eläkkeeseensä.

Vierailija
110/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin ammatti-ihmisille lapsenhoidosta kuin isovanhempaa kiusasin... On täysin eri asia pyytää isovanhempaa vastaamaan lapsen hoidosta säännöllisesti ja sopia korvauksesta. Ei kukaan ole väittänytkään kai, että vastentahtoista isovanhempaa pitää väkisin ja ilmaiseksi pakottaa hoitamaan lastenlapsia. ;) Ap:n tapauksessa anoppi sitä paitsi tarjosi itse apuaan. En minä ainakaan kehtaisi esim. sanoa ystävälleni, että hei voisin kuule hoitaa lastasi kun sulla on muuta menoa ja sitten jälkikäteen sanoa, että se oli sitten 200 euroa kiitos. Tai sanoa vanhemmilleni, että juu lähden kyllä sinne sairaalakeikalle, mutta tekee sit viiskymppiä. Heh, kaikkea kanssa. ;)

Vierailija
111/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppii jo numerot silmissä. :D

Vierailija
112/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi tarjoutui kertoen, että saa tienata 600 euroa kk. Ai ok, vietiin sitten lapset päivähoitoon, tuli halvemmaksi ja ruoat saivat siihen, eikä kotona kulunut sähköä, vettä.

Vierailija
113/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini on hoitanut ja kasvattanut minut ja pikkuveljeni, ei hänellä ole velvollisuutta hoitaa minunkin lapsiani.

Ei kai hänellä siihenkään olisi pakkoa ollut, olisihan hän voinut antaa teidät pois? Jostain syystä kuitenkin hoisi, olisikohan rakkaudesta?

Rakkautta minä nimittäin olen tähän asti luullut motiiviksi sillekin kun isovanhemmat hoitavat lapsenlapsia. Olinkin väärässä, nykyään se motiivi on raha.

P.S. Olen muuten sitä mieltä että lasten tekeminen sisältää jo oletuksena sen hyväksymisen että tulevaisuudessa tulee ehkä myös niitä lastenlapsia. Eli tavallaan sitoudut koko pakettiin kun sen oman muksun pusaat.

Vierailija
114/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkoon rakkaus mutta myös velvollisuus. Ja en minä ainakaan lapsia tehdessäni ole sitoutunut hoitamaan myös lapsenlapsiani, tosin en palkkaakaan tule siitä pyytämään, jos joskus uhraudun...

Vierailija
115/195 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotia ei kannata tähän sotkea. Se on sika halpaa suomessa, mutta laatukin sen mukaista. ei siellä ole aikuisen syliä sitä tarvitseville. Anoppi varmaan on rakkaudella hoitanut. ruokakin ollut varmaan ihan hyvää. päiväkodissa ruuat usein säästöllä tehtyjä. kyllä ilolla anopille maksaisin 20/pv jos lastani katsoisi. en oikein ymmärtänyt koko ketjua.... itse ostan lahjoja omille vanhemmilleni, jos lasta katsovat.

Vierailija
116/195 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan huvin vuoksi anopilta verokorttia niin saa nähdä minkälaiseksi menee naama....,sanoisin myös että en halua tukea pimeää taloutta...

Vierailija
117/195 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamaan ja jälkikäteen pyytää rahaa. Ja itse en kyllä lapsenlapseni hoidosta pyytäisi rahaa, jos olisin hyväkuntoinen eläkeläinen, te muut vastaajat vissiin pyytäisitte lyhyestä hoitokeikasta kun omaa lapsenlastanne hoitaisitte, meitä onkin moneen junaan :) . Anoppi nimittäin hoitanut lastamme tosi vähän siihen nähden että asuu lähellä, pari kertaa tätä ennen auttanut vaikka lapsi jo 2,5v. Toki toivoisi, että anoppi rakastaisi lapsenlastaan niin paljon, että hoitaisi 8 pvää lasta mielellään eikä rahat mielessä, sorry vaan, enkä todellakaan ajattele isovanhempia kuitenkaan ilmaisina hoitoautomaatteina :) . Anopin ei tarvinnut edes liikkua kotoaan mihinkään ja me toimme lapsen ruuat ym.. ap

jos olisitte sopineet sen etukäteen. Jälkikäteen ilmoitettuna aika suuri summa. Ei mulla olis ainakaan varaa antaa anopille puolta mun kotihoidontuesta, ilman etukäteissuunnittelua.

Vierailija
118/195 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kesällä menee helposti tuo parikin viikkoa, yötä päivää. Kaikki tulee sieltä, ruuat, matkakustannukset ym.

Nyt jo ovat kuulemma murehtineet, kuinka kauan lapsi enää SUOSTUU viettämään lomia heidän kanssaan. Ovat kuulemma kiitollisia joka hetkestä, minkä saavat jakaa lapsen kanssa. Ja tippa on silmässä aina kun kotiin lähdetään.

Näin siis meillä. Ei varmaan tarvitse erikseen mainita, ettei meillä maksuista edes keskustella... Mutta toki perheitä on hyvinkin erilaisia, surullista sinänsä.

Vierailija
119/195 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ikinä kehtais/haluis pyytää lapseltani palkkaa lapsenlapsen hoidosta! :O

Ja törkeää ensiksi tarjoutua ja sitten haluta rahaa, no onneksi kaikki ei ole tuollaisia.

Ei ole asiat kuten ennenvanhaa kun omasta lähipiiristä pidettiin huolta rakkaudesta, eikä rahasta :)

Vierailija
120/195 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tätä ymmärrä, ei pitäisi hankkia lapsia. Mahdollisuus jakaa elämänsä lasten kanssa on aivan mielettömän upea tilaisuus, jonka arvoa monet vanhemmat ja isovanhemmat eivät ymmärrä. Ap:n kanssa olen täsmälleen samaa mieltä, on jokseenkin hassua pyytää palkkaa kahdeksasta lapsenlapsen kanssa vietetystä päivästä. Tietenkään kaikki isovanhemmat eivät kykene tällaiseen eikä se ole mikään velvollisuus, se on etuoikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi