Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokseenkin hassua,anoppi pyysi lapsemme hoidosta 150e/2vko

Vierailija
20.12.2010 |

Eli n. puolet kotihoidontuesta. Hoiti 2 viikkoa lastamme kun minun oli pakko olla eräällä kurssilla. Muuten lapsi on kotihoidossa. Anoppi on vireä 63v eläkeläinen, terve, ja itse ehdotti että hän voi hoitaa lasta. Tuli jotenkin hassu olo kun hän sanoi että voisi ottaa palkkaa tuosta. Kun kysyin sopivaa summaa niin ehdotti itse tuota 150e kahdesta viikosta, eli puolet kotihoidontuesta (eli siis yht. 8 hoitopäivää koska hoitoa oli 4 pv viikossa).

Anopilla kaksi tytärtä eikä kummallakaan ole lapsia.. tuli vaan mieleen, että heiltä ei varmasti pyytäisi palkkaa. Mutta pojaltaan ja pojan vaimolta kyllä. Hassua. Mutta maksamme kyllä mukisematta, kyllä jo aiemmin kovasti kiiteltiin anoppia mutta tää rahahomma tuli yllätyksenä, varsinkin kun itse tarjoutui hoitamaan.

No, sain käytyä kurssini ja lapsi tuli hoidettua...

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ton kuluttaa jo ruokiin helposti.

Vierailija
182/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se anoppi oikein kehtasi! On siinä kyllä taas yhdenlainen. Tottakai jokaisen terveen eläkeläisen täytyy hoitaa tuollaisia muutaman viikon pätkiä pojan kultaisia lapsukaisia ilman mitään maksuja. Melkeimpä sen olisi pitänyt maksaa teille päin, ku sai viettää päivänsä niin laadukkaassa seurassa!

Olisihan sen vielä ymmärtänyt, jos hän olisi pyytänyt vaikka bussimatkat 5euroa/päivä, mutta ei, yli 15 euroa vain yhden päivän työstä!! Käsittämättömiä nämä nykyajan anopit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamaan ja jälkikäteen pyytää rahaa. Ja itse en kyllä lapsenlapseni hoidosta pyytäisi rahaa, jos olisin hyväkuntoinen eläkeläinen, te muut vastaajat vissiin pyytäisitte lyhyestä hoitokeikasta kun omaa lapsenlastanne hoitaisitte, meitä onkin moneen junaan :) . Anoppi nimittäin hoitanut lastamme tosi vähän siihen nähden että asuu lähellä, pari kertaa tätä ennen auttanut vaikka lapsi jo 2,5v. Toki toivoisi, että anoppi rakastaisi lapsenlastaan niin paljon, että hoitaisi 8 pvää lasta mielellään eikä rahat mielessä, sorry vaan, enkä todellakaan ajattele isovanhempia kuitenkaan ilmaisina hoitoautomaatteina :) . Anopin ei tarvinnut edes liikkua kotoaan mihinkään ja me toimme lapsen ruuat ym.. ap

Vierailija
184/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon pitäisi kyllä hoitaa lapsenlapsiaan rakkaudesta, ei rahasta. Tietysti jokin kulukorvaus tai vaikka bensaraha voi joskus olla ok. Anoppisi ei näköjään ymmärrä olla kovin kiitollinen lapsenlapsesta tai on sitten aikamoisen köyhä. meillä mummot eivät ole paljon lapsia hoitaneet, kylässä lähinnä käyty. pari kertaa parin päivän hoidosta olen tarjonnut bensarahaa, koska matka on ollut pitkä.

Todennäköisesti se ei ikinä hyödy niistä yhtään mitään. Tuskin tulevat edes vanhainkotiin katsomaan.

Vierailija
185/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4pv/viikossa, 8 kuukauden ajan. Ei huolinut mitään palkkaa. Suostui siihen, että maksamme bussikulut eli seutulipun.

Vierailija
186/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan auteta pyytettömästi, eikä varsinkaan RAKASTETA omaa lapsenlasta siinä määrin, että ihan HALUATTAISIIN olla osa tämän elämää ja osallistua tämän hoitoon?

Onneksi minulla on sukulaisia ja ystäviä, jotka auttavat ihan auttamisen halusta ja osallistumisen ilosta. Ja onneksi minä koen näin myös heitä kohtaan. Meidän lapsen isovanhemmat HALUAVAT hoitaa lasta aina välillä, sillä heille tulee muuten lasta ikävä. Ja he haluavat nimenomaan viettää sitä mummi-lapsenlapsiaikaa.

Ja minä hoidan esim. ystäväni lasta, kummilastani, ihan ilomielellä. Minulle tulee hyvä mieli siitä, että saan viettää aikaani tämän lapsen kanssa JA siitä, että voin samalla auttaa ystävääni. Onneksi ei tarvitse mitata tällaisia tekoja rahassa...tässä maailmassa, jossa yhä enemmän ihmiset tuntuvat olevan YKSIN. Kummallista, ettei anoppi halua oman poikansa perheen elämään osallistua tai auttaa ajattelematta, että siitä kuuluu hänelle rahallinen korvaus kuin vieraalle tehdystä palkkatyöstä.

Kävimme juuri muuten miehen kanssa tiputtelemassa kaverin omakotitalon katolta lumia: mies ja kaveripariskunnan mies rehkivät katolla, me naiset leikimme lasten kanssa pihalla. - Reipasta ulkoilua pikkupakkasessa, ihanaa seuraa ja lopuksi juotiin glögit. Tuli hyvä mieli, kun siinä pystyi myös olemaan avuksi kavereiden tapaamisen ohessa. Pitäisikö, kakkonen, lähettää nyt lasku perään? Paljonkohan ammattilainen ottaa lumitöistä? Ja kaverit saisi sitten olla iloisia, kun säästävät, jos me pyydettäisiinkin vaikka vaan puolet ammattilaisen liksasta? Huh huh!

Vierailija
187/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi et sanonut, että saat 50 euroa?

tai että juttelen asiasta poikasi kanssa ja mietimme palkan määrän.

Vierailija
188/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tiedän, ei voi olettaa että isovanhemmat hoitaa, heillä on oma elämänsä yms. Mutta jos isovanhempi itse ehdottaa hoitavansa ja vielä noin lyhyen ajan, siis ettei ole kuukausikaupalla, on mun mielestä 150 euroa iso summa. Tottakai viedään hoitoon ruuat mukana yms. mun mielestä tuollainen kuuluu kategoriaan "muiden auttaminen." meillä mummo auttaa silloin tällöin hoidossa (ei usein) ja itsekin autan muita, jos tarviivat lastenhoitoapua. ei ole ikinä tullut mieleen, että ottaisin siitä jotain korvausta.

Vierailija
189/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään pakko ei ole hoitaa, mutta raha tuossa kuviossa on todella outoa.

Meillä anoppi varmasti loukkaantuisi, jos rahaa yrittäisimme antaa. Hän kyllä yleensä aina tullessaan meille (vaikka lapsenlikaksi pariksi viikoksi, kun olemme miehen kanssa matkoilla) muutamia satasia rahaa.

Vierailija
190/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan vieras käsitys tuollainen, että isovanhemmille maksettas palkkaa lasten satunnaisesta hoidosta. Mutta palstalla minutkin on toki haukuttu, kun lapsi lähti mummolaan viikonlopuksi enkä ollut tajunnut laittaa hänelle eväitä matkaan ;D

Vierailija
191/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntui oudolta se, että mummo, jolla kerrankin mahdollisuus viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa haluaa palkaksi rahaa, kun tuona aikana ei kuitenkaan olisi esim. ollut töissä tms.. Päivät ei myöskään ollut kuin 6-7h eli ei ihan mahdottomia, ja tuosta ajasta lapsi nukkuu lyhyet päikkärit. Siis tuli vaan sellainen olo, että mummo ei kuitenkaan oikeasti halunnut hoitaa lastamme. Asuu velattomassa talossa jne. joten siitä ei voi olla kyse, ettäkö olisi pakko saada lisäansiota. Ja uskon että on paljon isovanhempia jotka ei pyytäisi rahaa oman lapsenlapsensa hoidosta, kun kyse on kahdeksasta päivästä, ei kuukausista tai useista viikosta. ap

Vierailija
192/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on järkevä, paras sopia kaikki tuollaiset isommat asiat ja korveukset niistä, niin ketään ei tule käytettyä hyväksi.

Nyt kehtaat pyytää anoppia apuun toistekin ja tiedät miten korvata näkemänsä vaiva. Itse olisin tyytyväinen sijassasi.

Vierailija
193/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä lasten (jotka siis ovat jo koululaisia) koko elämän aikana max 10 x 3päivää hoitamassa lapsia. Ruoat tietysti on ollut valmiina jne. Ja sitten hän tuttaville hehkuttaa miten 'on ihanaa hoitaa pikkupelleroita, rakastan niitä NIIN paljon' joo o...

Vierailija
194/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsenlapsen hoito menee kategoriaan a) haluan viettää aikaa lapsenlapsen kanssa ja tutustua häneen b) haluan auttaa lastani ja hänen perhettään.

Ei tulis mieleenkään pyytää / tarjota rahaa moisesta!! Ystäviä ja sukulaisia autetaan ilman että odotetaan vastapalvelusta.

Eri asia jos kyse olis esim. koko vuoden kestävästä hoidosta, joka päivä tai joka iltapv tms.

Outoa! Ja etenkin kun otti rahan puheeksi jälkikäteen. Lisäksi, hoitovapaalla olevilla nyt yleensä ei niin kamalasti oo sitä ylimääräistä, joten olis nyt ajatellut edes sitä.

Vierailija
195/195 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvussa on tapana auttaa puolin ja toisin tarpeen mukaan eikä raha vaihda omistajaa. Mummot ja tädit vahtii lapsia, pojat ja vävyt auttaa pikku remonteissa jne.

Ei tulisi mieleenkään maksaa vanhemmilleni tai anopille lapsieni hoidosta. Omat vanhempani ovat monesti maksaneet jopa perheemme etelänmatkan saadakseen lomailla lastenlasten kanssa! Eli he siis jopa MAKSAVAT mielellään siitä että saavat olla lastenlastensa kanssa!