Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokseenkin hassua,anoppi pyysi lapsemme hoidosta 150e/2vko

Vierailija
20.12.2010 |

Eli n. puolet kotihoidontuesta. Hoiti 2 viikkoa lastamme kun minun oli pakko olla eräällä kurssilla. Muuten lapsi on kotihoidossa. Anoppi on vireä 63v eläkeläinen, terve, ja itse ehdotti että hän voi hoitaa lasta. Tuli jotenkin hassu olo kun hän sanoi että voisi ottaa palkkaa tuosta. Kun kysyin sopivaa summaa niin ehdotti itse tuota 150e kahdesta viikosta, eli puolet kotihoidontuesta (eli siis yht. 8 hoitopäivää koska hoitoa oli 4 pv viikossa).

Anopilla kaksi tytärtä eikä kummallakaan ole lapsia.. tuli vaan mieleen, että heiltä ei varmasti pyytäisi palkkaa. Mutta pojaltaan ja pojan vaimolta kyllä. Hassua. Mutta maksamme kyllä mukisematta, kyllä jo aiemmin kovasti kiiteltiin anoppia mutta tää rahahomma tuli yllätyksenä, varsinkin kun itse tarjoutui hoitamaan.

No, sain käytyä kurssini ja lapsi tuli hoidettua...

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat lomalla viikon etelässä . Meillä ukki hoiti päivät alle vuoden ikäistä lasta, minä olin päivät töissä sitten iltasella hoidin pientä. Vävy toi hyvin vapisevin käsin, 250rg konjakkipullon ukille hoitopalkaksi. Tytär toi muuta tuliaisia.

Vierailija
82/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju saa minut surulliseksi ja kertoo juuri tämän yhteiskunnan itsekkyydestä.

Kukaan ei halua enään auttaa ketään, vaan kaikki punnitaan rahassa.

Itse autan aina ilmaiseksi, jos autan.

Tosin nykyään kaikki auttaminen on jäänyt, koska kukaan ei auta minua koskaan.

Ei varmasti autakkaan, kun mailma on täynnä teidän kaltaisia itsekkäitä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaako kertoa,20 ekee tunti, ilkeekö edes kertoo. tosi kivaa jos joku hoitais "ilmatteis" Hesassa viellä kaikki hoitui.Mutta ehkä tää on tosi väsyneen valitus.mutta joskus vaan tuntuu et täällä roikkuu ne jotka eivät hoida tosi sairaita lapsia. ja uupuu..Iltasatu meni jo

Vierailija
84/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmille ei tarvitse maksaa, kun he hoitavat lapsenlapsia, koska se on etuoikeus. Vanhemmille maksetaan kotihoidontukea, jos he hoitavat alle 3v lasta ilman kunnallista hoitopaikkaa. Miksi niille vanhemmille maksetaan oman lapsen hoitamisesta, kun ne samat vanhemmat eivät halua maksaa isovanhemmille siitä samasta lastenhoidosta euroakaan. Miksi isovanhempien työ on ilmaista, vanhempien ei?

se lapsen hoitaminen ei ole isovanhemman ainoa tulonlähde, mutta äidille se on. Pitäisikö mummolta ottaa eläke pois jos hoitaa lapsenlastaan??

Sinustako on siis OK, että isoäiti ottaa töistä vapaata (palkkaa 0e) ja hoitaa ilmaiseksi lapsenlasta, mutta samaan aikaan äiti saa yhteiskunnalta rahaa, jolla yhteiskunta maksaa siitä, että äiti hoitaisi lasta (vaan ei hoida, kun on se mummi).

Eihän ap:llakaan lapsen hoitaminen ole tulonlähde, koska hän ei hoida lasta.

Vierailija
85/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista rahaa teille ja vanhemmillenne lasten hoidosta!

Vierailija
86/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos olisin saanut puolet kuukausipalkastani (4.000 €) eli 2000 €ja sen päälle likaisen työn lisää 1000 €..

Vierailija
87/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no näiden joiden mielestä lapsen tilapäisestä hoitoavustakin kuuluu maksaa isovanhemmille palkkaa...näiden ihmisten (iso)vanhempia minä sitten hoidan vanhainkodissa. Ja millaisia isovanhempia ne sitten on, heillä ei käy vieraita, kukaan ei halua osallistua hoitokokouksiin jne kun eihän se isovanhempi sitten siinä vaiheessa kuitenkaan anna heille sitä palkkaa siitä ylimääräisestä vaivasta mikä tulee kun heitä käy katsomassa tai osallistuisi heidän auttamiseen. surutta lykätään oma omainen vaan yhteiskunnan hoidettavaksi... ja toivotaan, että siinä vaiheessa kun kuolee, niin jos edes jonkun palkkion sais perinnön muodossa.

Vierailija
88/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on muutenkin sitä mieltä ettei aio täältä mitään mukaansa ottaa vaan sama käyttää ne tienatut rahat samantien pois. Ja mieluiten lasten ja lastenlasten auttamiseen.

No, ainakin on varmaa että tämä mummo ei tule virumaan yksinäisenä vanhainkodissa tai muuallakaan.

Isovanhemmille ei tarvitse maksaa, kun he hoitavat lapsenlapsia, koska se on etuoikeus. Vanhemmille maksetaan kotihoidontukea, jos he hoitavat alle 3v lasta ilman kunnallista hoitopaikkaa. Miksi niille vanhemmille maksetaan oman lapsen hoitamisesta, kun ne samat vanhemmat eivät halua maksaa isovanhemmille siitä samasta lastenhoidosta euroakaan. Miksi isovanhempien työ on ilmaista, vanhempien ei?

Vierailija
89/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mä olen kuvitellut rahallisesti häviäväni aika paljonkin ollessani hoitovapaalla ja muutenkin tuon lapsen elättäminen ja kasvattaminen ei ihan ilmaista ole.

Vierailija
90/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kritisoijat ovat niitä, joilla ei ole (osallistuvia) isovanhempia, ja kateuksissaan täällä meuhkaavat.

Näin arvelen.

Vierailija
91/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsen hoitaminen ei ole isovanhemman ainoa tulonlähde, mutta äidille se on. Pitäisikö mummolta ottaa eläke pois jos hoitaa lapsenlastaan??

Sinustako on siis OK, että isoäiti ottaa töistä vapaata (palkkaa 0e) ja hoitaa ilmaiseksi lapsenlasta, mutta samaan aikaan äiti saa yhteiskunnalta rahaa, jolla yhteiskunta maksaa siitä, että äiti hoitaisi lasta (vaan ei hoida, kun on se mummi). Eihän ap:llakaan lapsen hoitaminen ole tulonlähde, koska hän ei hoida lasta.

se isoäiti ollut eläkkeellä, eli siis kotona. eläke pois sitten kahdelta viikolta kun tienaa lasta hoitamalla....ja eikös se ap nimenomaan hoida itse lapsensa, oli vain poikkeustilanne.

Vierailija
92/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voin kertoa paljonko maksan isovanhemmille satunnaisesta hoidosta...0 euroa. Miksi? Siksi, etten ole lapsiani isovanhemmilla hoidattanut ensimmäistäkään yötä.

Ja mitä mieltä olen siitä, jos omat isovanhempani olisivat pyytäneet vanhemmiltani rahaa kun minut sinne veivät hoitoon? Olisivatkin pyytäneet. Kyllä sitä lomailtiin ympäri maailmaa ja minut vietiin mummolle viikoksi-kahdeksi monta kertaa vuodessa...olisin minäkin mielelläni reissuihin mukaan lähtenyt.

Ja ei, en itsekään tule mielelläni olemaan mikään lastenlasteni hoitaja. Lapsia kolme ja jos kaikki tekevät lapsia, mitä siinä muuta kerkiää tekemäänkään. Mä haluan ainakin joskus taas sitä omaa rauhaa ja vapautta, kunhan saan omat lapseni aikuisiksi.

Ja kyllä, lasten hoitaminen käy työstä ihan täysin...

Vierailija
93/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle lasketaan arvo rahassa. Lapsenlapsen hoitaminen virkeälle eläkeläismummolle ei ole mikään tehtävä, eihän aikanaan ollut kuin 8 päivää.

Ja täällä vielä jotkut on ihan tosissaan; " hyvä juttu, etpäs jänyt kiitollisuuden velkaan."

onneksi mun anoppi lentää Kreikasta asti hoitamaan meidän lapsia, oikeasti milloin vain! Kun yhden puhelun soittaa. Nylkis hengiltä, jos tarjoaisin rahaa.

Rakkautta annetaan, turha sitä on kerjätä jos sitä ei osaa antaa. Itse olisin kyllä sanonut ap: n tilalla tosi selvästi mitä mieltä olen; tasan viimeinen kerta, ota rahasi ja osta uusi ryppyvoide"

minusta halveksuttavaa käytöstä tai enemmänkin mautonta.

Vierailija
94/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuo 150 euroa paljoa ole, mutta kyse nyt kuitenkin siitä, että anoppi itse tarjoutui hoitamaan ja jälkikäteen pyytäkin rahaa. Mielestäni olisi voinut ottaa asian puheeksi jo etukäteen. Jos vanhempani (tai appivanhempani) säännöllisesti toimisivat lapsenhoitajina, haluaisin kyllä maksaa heille korvausta tai ainakin kompensoida heille vaikka ostamalla lomamatkan tms. Koska maksan tällä hetkellä palkkaa yksityisellekin hoitajalle kokopäivätyöstä. Mutta ainakin meillä isovanhemmille on ainoastaan suuri ilo, jos saavat/voivat viettää aikaa lastenlasten kanssa. Eli en minäkään ap:n anopin aivotuksia aivan ymmärrä, mutta hauska nähdä toimiiko sama ajatuksenkulku omien tyttärien kanssa joskus.

Vierailija
95/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ton kuluttaa jo ruokiin helposti.

päiväkodissa =)

Vierailija
96/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan normaalina palkanmaksua satunnaisesta (JOTA 8 PVÄÄ TODELLA ON, jos aiemmin hoitoapua ei ole käytetty paljoa) hoitamisesta mummolle. Surullista :( . Ajatteletteko itse, että ette hoida lapsenlapsianne paitsi rahasta?

Vastakysymys: otattehan maksua itse isovanhemmilta jos heitä autatte jossain asiassa?

Vierailija
97/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai halpaa?? mä maksoi lapsen koko kuun hoidosta pikkasen alle 200 ekeä!!

Vierailija - 20.12.10 10:00 (ID 11721415)

Kyllähän ton kuluttaa jo ruokiin helposti.

päiväkodissa =)

Vierailija
98/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis pitänyt heti aluksi käydä puheeksi palkka.

Nyt ei jälkikäteen voi enää kuin valittaa.

Mä luulen että joku hänen tuttavansa on ihmetelluyt hänen ilmaista työpanosta ja siksi moisen summan on ilmasta tempassut.

Onneksi summa oli noinkin pieni.

Ja oikeesti, 2 vkon työpanos ei mielestäni ole mikään pieni. Mä olen jeesannut veljeäni hänen lapsien hoidossa. Mulle maksettiin bussiliput, ylläpito ja sain jonkun vähän arvokkaamman lahjan, tosin olin n 25 v ja köyhä kun kirkonrotta. Mutta kyllä mä aina tarjoan rahaa, kun mun vanhemmat tulevat mun lastani auttamaan vaikka tiedän ettei he mitään vastaanota. Samoin miehelleni aina mun isä tarjoaa bensarahaa, kun tullaan kylään. Ja mieheni ei ikinä sitä vastaanota.

Vierailija
99/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle lasketaan arvo rahassa. Lapsenlapsen hoitaminen virkeälle eläkeläismummolle ei ole mikään tehtävä, eihän aikanaan ollut kuin 8 päivää. Ja täällä vielä jotkut on ihan tosissaan; " hyvä juttu, etpäs jänyt kiitollisuuden velkaan." onneksi mun anoppi lentää Kreikasta asti hoitamaan meidän lapsia, oikeasti milloin vain! Kun yhden puhelun soittaa. Nylkis hengiltä, jos tarjoaisin rahaa. Rakkautta annetaan, turha sitä on kerjätä jos sitä ei osaa antaa. Itse olisin kyllä sanonut ap: n tilalla tosi selvästi mitä mieltä olen; tasan viimeinen kerta, ota rahasi ja osta uusi ryppyvoide" minusta halveksuttavaa käytöstä tai enemmänkin mautonta.

Hirveän ahnetta vaatia yhteiskuntaa maksamaan siitä, että hoitaa omaa lastaan!

Vierailija
100/195 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä hoitaminen on, osa tyttären lapsista 3 lasta oli meillä kesän ja kauemankin, olo suhteiden pakosta. Lastensuojelu viran omaiset pakottivat meitä hoitamaan, ei saatu mitään korvausta yhteiskunnalta. suru oli päällimäisenä miten lapsille käy. No hoitakaa tää viikonloppu ja niin edelleen Vieläkin nousee viha noita virkailijoita kohtaan,eläkeläisten pitäisi saada nauttia eläkepäivistään ja yhteiskunta säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi