Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut, jonka mielestä nuo "toisenlainen lahja" jne.

Vierailija
20.12.2010 |

ovat aivan surkea lahja ja typerä idea? (Poikkeuksena tietysti jos lahjan saaja nimenomaan toivoo lahjoituksia itse valitsemalleen kohteelle)

Minusta se on aivan sama asia kuin jos minä lahjoittaisin kysymättä ystäväni rahoja hyväntekeväisyyteen! Jos tahtoo avustaa jotain kohdetta miksei sitä voi tehdä ihan vilpittömästi omista rahoistaan, eikä jättää toista ilman lahjaa ja sitten jeesustella hyvällä teolla?

Ja ei, lahjojen saaminen ei ole tässä minulla ideana vaan se kieroutunut ajatus tuollaisen toiminnan taustalla.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisen lahjan antaja haluaa näyttää kuinka tässä nyt kovasti autetaan. Miksi se pitää verhota "lahjaksi"?

Ostan tai olen ostamatta lahjoja, mutta hyväntekeväisyyteen laitan rahaa ihan yhtä paljon. Ihme tekopyhäilyä tuommoinen "mieluummin laitan rahat tähän" -mä kun laitan sen aina muutenkin enkä siitä kellekään erikseen mainosta. Yäk.

Vierailija
42/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jo koululaatikon, vuohen, lukutaitoa ja koska olen tyttö. Olen ostanut pari huussia.

Mulle tulee niin hyvä mieli siitä, että joku jolla ei ole mitään, saa vaikka lukutaidon! Minulla on kaikkea ja vähän ylikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika osoittelevaa ruveta toisen nimissä lahjoittelemaan, ikään kuin osoittaisi että tuo toinen on jotenkin epäjalo, ja täytyy siis harjoittaa hyväntekeväisyyttä, kun tuo itsekäs ihminen ei itse ymmärrä.

Vierailija
44/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäälle epäjalolle ihmiselle ostaisin jotain krääsää tai ei mitään.

Jos ostaisin hyväntekeväisyyslahjan niin se osoittaisi sitä että pidän sen saajaa niin jalona ihmisenä että hän ilahtuu tällaisesta enemmän kuin turhasta krääsästä.

Aika osoittelevaa ruveta toisen nimissä lahjoittelemaan, ikään kuin osoittaisi että tuo toinen on jotenkin epäjalo, ja täytyy siis harjoittaa hyväntekeväisyyttä, kun tuo itsekäs ihminen ei itse ymmärrä.

Vierailija
45/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan tiedon, että joku lapsi saa vaikka hoitoa. Musta on ihana mennä nukkumaan, että jollain muullakin on joulu kuin minulla. Jollain lapsella vaikka, joka on kuolemaisillaan ja saa se saa apua.

Epävakaissa oloissa taudit leviävät nopeasti. Näin on tapahtunut myös Zimbabwessa, jossa kymmenet tuhannet ihmiset ovat sairastuneet likaisen veden aiheuttamaan koleraan. "Saapuessamme klinikalle meitä kohtasi pelottava näky. Koleraan sairastuneet makasivat klinikan ulkopuolella lähes oman onnensa nojassa", kertoi paikalla ollut UNICEFin työntekijä Boniface Nzara. UNICEF on toimittanut Zimbabween lääkintätarvikkeita, kuten nesteytyshoidossa käytettävää suolasokeriseosta sekä välineitä veden puhdistamiseen.

Käykääpä googlailemassa niitä kulurakenteita. Yleensä se on niin, että 20 % menee varainhankintaan ja hallintoon, loput menee oikeaan paikkaan.

Vierailija
46/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä, jotka eivät itse pysty. Toisenlainen lahja on siis lahja, jonka voi antaa sivistyneille ihmisille. Krääsähaukoille ei tarvitse antaa mitään ja lapsille annan aina tapahtumia ja omaa aikaani ;-) Muovia on yllinkyllin kaikilla!

Itsekkäälle epäjalolle ihmiselle ostaisin jotain krääsää tai ei mitään.

Jos ostaisin hyväntekeväisyyslahjan niin se osoittaisi sitä että pidän sen saajaa niin jalona ihmisenä että hän ilahtuu tällaisesta enemmän kuin turhasta krääsästä.

Vierailija
47/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusseja kummilapsille ja tuleville miniöille ja lapsenlapsille. Riemastuvat suunnattomasti.

Kuinka moni tämänkin ketjun mammoista itkua vääntäisi jos anoppi ostaisi vuohen lapsellenne ja kummit panisivat lahjarahat hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
48/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusseja kummilapsille ja tuleville miniöille ja lapsenlapsille. Riemastuvat suunnattomasti.

Kuinka moni tämänkin ketjun mammoista itkua vääntäisi jos anoppi ostaisi vuohen lapsellenne ja kummit panisivat lahjarahat hyväntekeväisyyteen.

krääsää kun tuppaa riittämään, ja isovanhempien kalloon on mahdotonta takoa ettei tarvita mitään.

Vierailija
49/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välikäsien taskuihin menee monen lahjoittajan rahat. Tarvitaan siis useita hölmöjä maksajia yhdelle vuohelle. Ja jos se vuohi sitten tosiaan saapuu johonkin savimajakylään, niin kylänvanhin vetää siltä kurkun auki ja pistää vartaaseen. Ystävät ja kylänMIEHET popsivat vuohen kitusiinsa ja naisten ja lasten kurjuus jatkuu entisenlaisena.

Näin realistina.

Kirkon ulkomaanapu tiedottaa toisenlaisista lahjoistaan näin: "Varmistaaksemme, että lahjoituksista mahdollisimman suuri osa voidaan käyttää avustustyöhön, emme raportoi yksittäisten lahjojen toimittamisesta kehitysmaihin. Raportointi nostaisi hallintokuluja huomattavasti. Apusi käytetään tehokkaasti; vuonna 2009 kaikista lahjoitusvaroista 85% ohjattiin avustustyöhön."

85 % on mun mielestä tosi hyvä prosenttiosuus ja sen takia ostan toisenlaiset lahjat heidän kauttaan, vaikka en edes kuulu kirkkoon.

Vierailija
50/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoista mieleen, että lahjan antaja haluaa korostaa omaa hyvyyttään ja jalouttaan. Ehkä olen sitten kyyninen. Mutta mielestäni on jalompaa antaa rahaa hyväntekeväisyyteen tekemättä siitä numeroa. Ja uskonpa, että todellisuudessa nämä jotka anonyymisti tekevät lahjoituksia, tekevät niitä enemmän, jopa muulloinkin kuin jouluna.

Vierailija
51/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkosta eronneelle kirkon ulkomaan avun kautta lahja.

Minusta tässäkin ajatellaan vain itseä, eikä lahjan saajan vakaumusta.

Vierailija
52/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilla on jo kaikkea, joten me nautimme ja vertailemme usein toisenlaisia lahjoja.

Olenko ainoa, joka menee nukkumaan hyvillä mielin ilman krääsää ja ilahtuen siitä, että jossain muuallakin on joulu? Joku lapsi ei kuolekaan nälkään tänä vuonna tai oppii lukemaan?

Minulla on ruokaa, rokotukset, lukutaito, hamsteri ja mariskooli. Mitä muuta minä tarvitisin? Suklaata, paitulin tai kynttilöitä?!

Vierailija
53/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkosta eronneelle kirkon ulkomaan avun kautta lahja.

Minusta tässäkin ajatellaan vain itseä, eikä lahjan saajan vakaumusta.

Olen siis _itse_ eronnut kirkosta (kauan ennen homoiltaa:)

t. 52

Vierailija
54/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä ei ole pointtina se, että haluttaisiin itselle mieluummin krääsää, vaan se, että tuollainen erilainen lahja ei liity yhtään siihen lahjan saajaan. Minusta se on tässä se ongelma. Tuolla joku sanoikin hyvän esimerkin "kävin luovuttamassa verta, siinä sinulle joululahja". Näitä esimerkkejä voisi jatkaa vaikka miten paljon

- laitoin kirkon kolehtihaaviin satasen, siinä on nyt sitten suvun joululahjat

- kolasin aamulla naapurin mummon pihan, siinä sinulle joululahja

- lähden vuoden vaihteen jälkeen vapaaehtoistyöhön, juu olkaa hyvät vain

Siis se lahjan ja saajan yhteys on minusta tuossa se ongelma. Esimerkiksi syöpää sairastaneelle tietysti joku syöpäjärjestön tukeminen voisi olla ihan paikallaan tms, mutta joku satunnainen vuohi jossain henkilölle, jonka kanssa ei ole koskaan edes keskusteltu hyväntekeväisyydestä on kyllä aika kaukaa haettu.

Vierailija
55/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoista mieleen, että lahjan antaja haluaa korostaa omaa hyvyyttään ja jalouttaan. Ehkä olen sitten kyyninen. Mutta mielestäni on jalompaa antaa rahaa hyväntekeväisyyteen tekemättä siitä numeroa. Ja uskonpa, että todellisuudessa nämä jotka anonyymisti tekevät lahjoituksia, tekevät niitä enemmän, jopa muulloinkin kuin jouluna.

Ei siinä mitään, että haluaa laittaa lahjarahat hyväntekeväisyyteen. Sehän on jokaisen oma asia.

Mutta tuo "toisenlainen lahja" on jo juurikin oman itsensä korostamista. "MINÄ olen niin hyvä ihminen, että annan SINUN puolestasi lahjan hyväntekeväisyyteen, koska et itse tajua."

Vierailija
57/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä on jo tarpeeksi kaikkea. Mutta emme silti anna teennäisiä vuohia lahjoiksi toisillemme.

Silti uskon (kukaan ei kyllä mainosta), että moni suvussamme avustaa eri tavoin eri järjestöjä säännöllisesti. Ei pelkästään kerran vuodessa vuohena jonkun toisen lahjana.

Eli jos teillä on krääsää niin sanokaa, ettei lahjoja. Jos teillä on silti rahaa niin avustusjärjestöjä kyllä löytyy. Ai niin, mutta se glooria, kuten joku tuolla mainitsikin. Siitähän ei saisi tietää kukaan.

aikuisilla on jo kaikkea, joten me nautimme ja vertailemme usein toisenlaisia lahjoja.

Olenko ainoa, joka menee nukkumaan hyvillä mielin ilman krääsää ja ilahtuen siitä, että jossain muuallakin on joulu? Joku lapsi ei kuolekaan nälkään tänä vuonna tai oppii lukemaan?

Minulla on ruokaa, rokotukset, lukutaito, hamsteri ja mariskooli. Mitä muuta minä tarvitisin? Suklaata, paitulin tai kynttilöitä?!

Vierailija
58/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mistään muusta.

- laitoin kirkon kolehtihaaviin satasen, siinä on nyt sitten suvun joululahjat

- kolasin aamulla naapurin mummon pihan, siinä sinulle joululahja

- lähden vuoden vaihteen jälkeen vapaaehtoistyöhön, juu olkaa hyvät vain

tai erityisesti tästä...

Aliravittu lapsi tarvitsee erityistä ravintoa toipuakseen. Maapähkinätahna sisältää paljon energiaa ja auttaa toipumaan. Tahna on valmista syötäväksi sellaisenaan. Yksi paketti sisältää 150 annosta maapähkinätahnaa.

Näitä olen "pyytänyt" joulupukilta ja niitä tiedän myös saavani.

Vierailija
59/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään sekä saada että antaa niitä. Kukaan tuntemani aikuinen ei kauheasti tarvitse lahjoja, joten ne rahat joita aikuisten lahjoihin käytetään, ovat melkoisen turhia. Se on hyvä syy, joka antaa aiheen lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mitä muulloin tulee harvemmin tehtyä. En jeesustele, että olisin muuten mikään hyväntekeväisyyden suurlahjoittaja. Tietysti pitää ajatella lahjan saajaa, sinun kaltaisellesi ihmiselle en antaisi 'toisenlaista' lahjaa :) En siis anna niitä muuta kuin ihmisille, joiden tiedän niitä arvostavan. Itse olen toivonut sellaista.

Vierailija
60/131 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos teillä on krääsää niin sanokaa, ettei lahjoja. Jos teillä on silti rahaa niin avustusjärjestöjä kyllä löytyy. Ai niin, mutta se glooria, kuten joku tuolla mainitsikin. Siitähän ei saisi tietää kukaan.

Meitä huonoja ihmisiä, jotka muuten emme syydä rahaa hyväntekeväisyyteen, ei pitäisi haukkua siitä, että edes jouluna niin teemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi