Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin isä osti aikoinaan sukuhaudan.

Vierailija
12.12.2010 |

Sinne on haudattu äiti, hänen siskonsa ja heidän vanhempansa.

Minulla on tällä hetkellä hautakirja.

Minulla on aviomies ja lapsia.

Elossa on myös äitini veli ja hänen lapsia/lapsenlapsia.

Olemmeko kaikki oikeutettuja käyttämään sukuhautaa jos haudassa on tilaa?

Ja mikähän riita siitäkin tulee jos vapaana on vaikka 2 paikkaa ja meistä useampi kuolee samoihin aikoihin?!

Eipä ole tuokaa tullut mieleen!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun "haudanjakajia" on useissa eri perheissä. Ainakin täällä meidän paikkakunnalla täytyy saada muilta "osakkailta" kirjallinen suostumus aina kyseisen vainajan kohdalle, että saako haudata vai ei.

Eli jos nyt sinä kuolisit, täytyisi seurakunnan saada kirjallinen suostumus äitisi veljeltä (ja mahdollisilta muilta äitisi kuolleiden sisarusten lapsilta), että sinut saadaan hautaan haudata.

Vierailija
2/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päällehautaushan onnistuu 25 vuotta edellisen hautaamisesta.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niihin mahtuu vain tietty määrä vainajia. Valitettavan usein hautapaikoista tulee riitaa :( Kannattaisi ehkä jo nyt miettiä kuka sinne haluaa/ei halua, ja jos useampi haluaa mitä mahtuu, niin mietti muita ratkaisuja. Minä mieltäisin tuon haudan enemmän mummusi&pappasi +heidän lapsiensa viimeiseksi sijaksi, en näkisi siellä lapsenlapsia tm. vaan enosi +mahdollisesti äitisi/tätisi/enosi miehet/vaimon jos tilaa on ja haluvat tulla rakkaansa viereen haudatuiksi.

Sinä voit ostaa oman sukuhaudan, mihin haudataan aikanaan sinut&miehesi+lapsenne, ja samoin voivat sisaruksesi/serkkusi tehdä. Ja jos suvussa on joku vanhapiika tai -poika niin heidät voi sitten laittaa esim. isovanhempiesi sukuhautaan jos tilaa on (siis esim. perheetön serkkusi tmv.)

Vierailija
4/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen on haudattu jo nyt ainakin 10 vainajaa. "Lisäpaikkoja" tulee 25 vuoden välein :-)

Vierailija
5/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 uurnaa vielä arkkujen lisäksi.

Vierailija
6/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne mahtuu 6 kerrallaan.

Äitini on ainoa joka tällä hetkellä vie paikan.

Muut ovat kuolleet kauan sitten.

Mielestäni enoni lapsilla ei ole sen suurempi oikeus hautapaikkaan kuin minulla.

Meidän serkusten lapsetkin ovat ihan yhtä tasa-arvoisia.

Mun ei tulisi mieleenkään kieltää hautapaikan käyttöä.

Ikävää jos enon puolella niin kävisi. ap

Vierailija
7/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niihin mahtuu vain tietty määrä vainajia. Valitettavan usein hautapaikoista tulee riitaa :( Kannattaisi ehkä jo nyt miettiä kuka sinne haluaa/ei halua, ja jos useampi haluaa mitä mahtuu, niin mietti muita ratkaisuja. Minä mieltäisin tuon haudan enemmän mummusi&pappasi +heidän lapsiensa viimeiseksi sijaksi, en näkisi siellä lapsenlapsia tm. vaan enosi +mahdollisesti äitisi/tätisi/enosi miehet/vaimon jos tilaa on ja haluvat tulla rakkaansa viereen haudatuiksi. Sinä voit ostaa oman sukuhaudan, mihin haudataan aikanaan sinut&miehesi+lapsenne, ja samoin voivat sisaruksesi/serkkusi tehdä. Ja jos suvussa on joku vanhapiika tai -poika niin heidät voi sitten laittaa esim. isovanhempiesi sukuhautaan jos tilaa on (siis esim. perheetön serkkusi tmv.)

on aina ärsyttänyt ajatus että mut "vanhanapiikana

" haudattaisiin esim. vanhempien ja isovanhempien kanssa. Tuntuis oudolta, ikäänkuin pidettäis lapsena tms. Hautaustahtooni toivonkin tuhkan sirotusta, joko omalle maalle tai esim.merelle...miten ne luvat nyt sitten meneekin.

Vierailija
8/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että halutaan paikka jossa muistella vainajaa, ja on luontevaa että nämä haudat ovat lähekkäin. Ja jos on vanhapiika, niin sukulaisista tuntuisi ankealta laittaa hänet yksinään johonkin hautausmaan nurkkaan, mielummin haudataan läheisten lähelle.

Vierailija
9/9 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lottovoitto. Maa ei meinaa riittää.

Minäkin mietin tuota tuhkan siroittamista äidille rakkaaseen paikkaan mutten sitten uskaltanut rikkoa lakia.

ap