Äiti ohitti rekka - lapsi kuoli
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121712881433_uu.shtml
Pisti oikein vihaiseksi tämä uutinen taas. Miksi pitää koheltaa kun on viaton lapsi kyydissä.
Kommentit (103)
Tosi sairas asenne tuolla Ohistyypillä! Meilläkin uudempi isompi auto, joka on vakaampi eikä heittelehdi, ja sitten vanha pienempi auto (varaa ei ole toiseen uuteen ja isompaan) joka kyllä heittelehtii tuulisella ja liukkaalla tiellä kevyenä autona ja todella ajettava varovaisesti. Usein näkee noita, jotka painaa ohi kelillä kuin kelillä (vaikka ajan rajoituksen mukaan) ja vaarantaa muidenkin turvallisuuden!! Tuo piittaamaton ja törkeä asenne, niin nykypäivää:-( Itseäkin joskus ärsyttää tien tukkijat (siis jos ei ole liukasta yms) mutta yritän ajatella että heilläkin on hidasteluun syynsä eikä ainakaan pks:n liikenteessä tämä montaa minuuttia myöhästytä. Ennemmin niin kuin kaahataan ja pujotellaan vaarantaen muut (etenkin ne muut!).
Nainen on susi toiselle naiselle. Tuskin tämäkään äiti halusi näin käyvän. Ja joku jopa kehtasi epäillä rakkautta lapseen. Nimettömänä on niin helppo heitellä niitä kiviä.
Voimia menehtyneen lapsen vanhemille!
Raakaa luettavaa. Älytöntä niiltä jotka alkavat kyseenalaistamaan kaiken mahdollisen, rakkauden lapseen jne. Saisivat tälläiset kirjoittajat joutua vastuuseen törkeistä kommenteistaan. Helppo on kirjoittaa nimettömänä, mutta taitaisi tulla pissat housuun jos vastuuseen joutuisivat.
Suuri on suru perheessä. Lämpimät osanottoni perheelle.
"Taisi jäädä joululahjat avaamatta", "Olikohan joululahjat ostettu"
Kuinka joku kehtaa vitsailla tällaisen asian kanssa!
Ahaa; on siis VÄÄRIN arvostella ihmistä joka vaarantaa liikennettä? Hmmm... Oooookei!
Kyllä virhearviointeja sopii tehdä; muttei liikenteen vaarantamisia.
Kenties mammalla oli hyvä auto ja hyvät renkaat?
Koska tolla asenteella kuin 26 saa aikaan sen että ajautuu kolariin.
Ei sillä että ajaa huonommilla renkailla, vanhalla autolla jonka viat tuntee ja varoo liikkumista ja säätää nopeutta ajokelin mukaan.
42
tänä talvena ajanut paljoa yli 60km/h. Olen juuri tullut äidiksi ja kieltämättä se on tehnyt minusta hieman yli varovaisen, on lapsi kyydissä tai ei, olenhan sentään jonkun pienen äiti. Itselläni olisi mahdollisuus usein ajaa tuota samaa tietä missä onnettomuus sattui mutta lähes poikkeuksetta kierrän vanhaa tietä koska meno siellä on aina samanlaista. Ohitellaan miten sattuu, ajellaan takalasissa kiinni, kiilataan eteen, neljä rinnakkain, venäläisiä rekkoja + henkilöautoja jotka ei tajua ajaa oikeassa reunassa, suomalaisia idiootteja "neliveto autoilla ja hyvillä talvirenkailla" ym ym. Mielestäni leveäkaistatiet ovat hengen vaarallisia aiheuttaessaan illuusion turvallisesta ohituksesta. No tämä äiti kärsii rangaistusta lopun elämänsä ja meidän on sitä turha erikseen tuomita. Toivon että suomeen ei rakenneta enää yhtään leveäkaistaista tietä.
tietäisit, että sellaisia renkaita eikä autoja ole olemassakaan, jotka kaikilla keleillä ja kaikissa olosuhteissa takaisivat turvallisuuden. Tärkein turvavaruste on nimittäin siellä korvien välissä ja sitä ei valitettavasti rahalla saa ostettua.
sinä kotona kun et näköjään osaa ajaa.
Kunnon renkaat alla ja neliveto niin eipä tarvitse nysväillä hidastelijoiden takana.
Jos sinun on pakko lähteä tukkimaan teitä niin tee edes tilaa nopeammillesi -ettei tarvitsee ajaa ohi väkisin. Jookosta?
Ahaa; on siis VÄÄRIN arvostella ihmistä joka vaarantaa liikennettä? Hmmm... Oooookei!
Kyllä virhearviointeja sopii tehdä; muttei liikenteen vaarantamisia.
Kenties mammalla oli hyvä auto ja hyvät renkaat?
Koska tolla asenteella kuin 26 saa aikaan sen että ajautuu kolariin.
Ei sillä että ajaa huonommilla renkailla, vanhalla autolla jonka viat tuntee ja varoo liikkumista ja säätää nopeutta ajokelin mukaan.42
ja hyvä siitä on keskustellakin. Mutta se miten kyseisestä äidistä täällä puhutaan on jotain älyttömän lapsellista ja säälittävää. Niin kylmäkiskoista mammaa taas palstalla. Jos rakkaus lapseen ym. kyseenalaistetaan mennään jo p-i-k-k-a-s-e-n liian pitkälle. 46
äiti oli syyllinen? Kun hoette että äiti on rangaistuksensa saanut. Eihän missään ole sanottu että äiti oli se joka tuli neljänneksi kaistalle.
tuon kommenttinit tuolle nelivetokaaharille, että ei taida lasta paljon rakastaa kun ei välitä turvallisuudesta vaan raivohulluna ajaa liikenteessä ja ohittelee.
Ei voi rakastaa lastaan jos ei välitä hänen turvallisuudestaan.
Is.n sivuilta luin, että tässä surullisessa tapauksessa äiti oli ollut myöhässä ja viemässä lasta tutkimuksiin sairaalaan. Siksi oli kiirehtinyt. Hänelle sympatiani. Mutta ei tälle, joka uhoaa täällä, että kun hänellä on hyvä auto niin on pakko ohittaa kaikki vanhemmilla autoilla ajavat.
Niin monta surullista tarinaa on sattunut tällaisten kuskien lapsille.
että äiti on lähtenyt ohittamaan ja kesken ohituksen joku vastaantulevista on aloittanut myös ohituksen (nyt 4 vierekkäin) ja äiti joutunut tekemään äkillisen väistöliikkeen ja ajautunut sinne vastaantulevan rekan perävaunun renkaisiin.
Poliisikin sakottaa raskaammin jos kyydissä on pieniä lapsia ja ajaa ylinopeutta.
Ei ole vaan meidän joidenkin päähänpinttymä että lapsesta ei välittäisi: se on nimenomaan konkreettista välittämistä että ajaa rauhallisemmin jos kyydissä on lapsia; ei silloin kukaan aja nasta laudassa 120 kilsaa tunnissa sateella tai ohita vaarallisesti.
Kuudekympin köröttely on vaarallista motarilla koska ero nopeuksissa on jo liki puolet toisiin.
Toki olen ihan pääkallokelillä ajanut motarilla ajanut 40 kilsaa tunnissa ja tuntui kuin kynnössä olisi ollut, kaikki muutkin ajoi samaa nopeutta. Ne jotka lähti ohittamaan jäi kiinni lumeen! -Niitäkin oli muutamia yrittäneitä. ;)
42
tämä kaahailijamme! Kieli ja asenne niin moukkamaiset ja suorastaan säälittävät, että tätä vanhempaa setääkin ihan hirvittää. Kokemusta ei kyllä voi todellakaan paljoa olla kun ei ole vielä ehtinyt ajaa kunnon sateessa, lumipyryssä tai sumussakaan. Aina vain paahdetaan sitä sallittua nopeutta.... aivan varmasti!
Heh! Kyllä elämä vielä opettaa. Kauhalla ei tosiaankaan voi ammentaa, jos on lusikalla suotu.
tuon kommenttinit tuolle nelivetokaaharille, että ei taida lasta paljon rakastaa kun ei välitä turvallisuudesta vaan raivohulluna ajaa liikenteessä ja ohittelee.
Ei voi rakastaa lastaan jos ei välitä hänen turvallisuudestaan.
Is.n sivuilta luin, että tässä surullisessa tapauksessa äiti oli ollut myöhässä ja viemässä lasta tutkimuksiin sairaalaan. Siksi oli kiirehtinyt. Hänelle sympatiani. Mutta ei tälle, joka uhoaa täällä, että kun hänellä on hyvä auto niin on pakko ohittaa kaikki vanhemmilla autoilla ajavat.
Niin monta surullista tarinaa on sattunut tällaisten kuskien lapsille.
ole "raivohulluna" ajanut koskaan että se siitä.
En ole koskaan ajanut kolareita joten väitteesi etten muka välitä turvaliisuudesta meni aika pitkälle siinä...
Ohittelu ei ole vaarallista jos sen osaa. Minä ilmeisesti osaan. Joten väitteesi sen kuin murenevat.
Sitten tuleekin jos lapsen rakastaminen. Hmm -tällä palstalla se vertautunee Hitler-kortin käyttöön...
Nelivetokaahari... no se on monen mielestä ihan totta. Siihen riittää kun lähtee valoista reippaammin tai ohittaa jonkun vaikka tiellä on lunta tai muuta pelottavaa/kauheeta/epänormaalia.
Jos auton takana lapsi kuolee niin silloin perä osuu siihen viereen tulevaan rekkaan joka kertoo siitä että ohittaja on menettänyt auton hallinnan.
Poliisikin sakottaa raskaammin jos kyydissä on pieniä lapsia ja ajaa ylinopeutta.
Ei ole vaan meidän joidenkin päähänpinttymä että lapsesta ei välittäisi: se on nimenomaan konkreettista välittämistä että ajaa rauhallisemmin jos kyydissä on lapsia; ei silloin kukaan aja nasta laudassa 120 kilsaa tunnissa sateella tai ohita vaarallisesti.
Kuudekympin köröttely on vaarallista motarilla koska ero nopeuksissa on jo liki puolet toisiin.
Toki olen ihan pääkallokelillä ajanut motarilla ajanut 40 kilsaa tunnissa ja tuntui kuin kynnössä olisi ollut, kaikki muutkin ajoi samaa nopeutta. Ne jotka lähti ohittamaan jäi kiinni lumeen! -Niitäkin oli muutamia yrittäneitä. ;)
42
asiassa viime kesänä ajelin (Saksassa tosin) pitkiä matkoja 200 lasissa vaikka satoi. Molemmat kädet pidin sentään ratilla.
Joskus olen itsekin ajanut lumisella moottoritiellä kun vasen kaista on vielä auraamatta. Henkilöauto sinne juuttuu mutta maastoautolla pääsee -kokeiltu on.
tuli mieleen, että olikohan lapsella turvaistuin?
Omaa lasta kun vien/haen eskarista niin olen huomannut,että varmaan puolet lapsista kuljetetaan ilman mitään turvavarustukisa ja moni vielä etupenkillä.
Sitten siitä toisesta puolikkaasta puolella on vain koroke eli tosi vähäinen osa on edes turvavyöistuimessa :(
Tänään ajoin Hki-Tku eikä ainakaan se tie ollut normaalia talvikeliä kummoisempi.
Viime viikonloppuna oli minunkin mielestä kakkkakeli.
Toi lumisade johon viittaam oli Pirkanmaalla 3 vuotta sitten.
Kyllä olis juuttunut maasturikin pohjastaan.
Minulle on yksi lysti ajatko 200 lasissa ja selviätkö ilman kolaria. Käsittääkseni Saksassa pitkälti sään mukaan muuttuvat nopeudet?
Minulle on autokoulussa opetettu että sateella ei ajeta sataa -renkaista tosin ei sanottu mitään. Vaikka paskaakos sillä on väliä jos joutuu luisuun niin joutuu luisuun.
Me "huonot kuskit" ollaan niitä hyviä kuskeja joilla ei ole tarvetta näyttää mitään.
Ei liikenne ole mikään näytönpaikka! Jos näyttää miten autoa ajetaan niin sitä sitten NÄYTTÄÄ ja joskus tulee se kolari.
Joskus hyppää peura tiellesi etkä ehdi väistämään tai joku kävelee pimeässä ilman heijastinta ja väistät ja päädyt ojaan.
Vaikka olisi kuinka kiire niin ei kiire saa selittää tilannetta että joku kuolee. Sitten ei ole enää kiire jos tulee kolari tai poliisi pysäyttää.
42
Nämä on yksi perkeleen keksintö nämä ns leveäkaistaiset tiet. Jatkuvasti onnettomuuksia ja ihmiset eivät käytä vilkkua ja 4 autoa ei tod mahdu turvallisesti vierekkäin. Stana.
Leveäkaistatielläkin voi ohittaa turvallisesti vaikka 4 autoa vierekkäin. Siinä ei siis syy tähän onnettomuuteen ole.
Siinäpähän kärsii lopun ikänsä tekemästään virheestä. Jopa 4 autoa ollut rinnakkain, hohoi, missä järki?
yhtään kolaria ei ole tullut.
MUTTA koskaan en ole luottanut siihen, että minulla on uusi ja hieno auto alla ja se kyllä menee juuri niin kuin haluan ja suojaa minua. Tämä luo juuri sen liiallisen turvallisuuden tunteen ihmisille. Kun on kaikki hienoudet, kuvitellaan, että voidaan tehdä riskiohituksia ja ajaa lujaa huonoilla keleillä.
Olen opetellut ajamaan vanhoilla paskoilla ja niillä juuri opitaan ajamaan. Ei vain luottamaan siihen, että tarpeeksi hyvä auto ehtii alta pois jos vastaan tuleekin joku.
Toivon, että et tapa ketään ulkopuolista kun ajat sen kolarin. Sillä tuolla asenteella se on väistämätön tosiasia vielä joku vuosi.
Se juuri on vaarallisinta kun alkaa ajatella, että juuri minä olen hyvä kuski ja minulla on turvallinen auto alla. Nämä tekevät sitten niitä riskiohituksia ja tappavat niitä ulkopuolisia.