Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelmien syyt?

Vierailija
03.11.2023 |

Mielenterveysongelmat ovat yleisiä. En ole perehtynyt aiheeseen kovin syvällisesti, mutta nyt haluaisin tarkempaa tietoa. Eli mistä mt-ongelmat johtuvat? Miksi ihminen ajautuu niin syvään masennukseen ja ahdistukseen, ettei jaksa enää elää? Voiko sellaiseen tilaan päätyä ilman, että elämän aikana tapahtuu traumaattisia asioita? Vaatiiko elämänhalun menettäminen käytännössä aina sen, että ihminen on kokenut kovia? Tuntuu että mt-ongelmaisilla ihmisillä on järjestään ollut trumaattisia kokemuksia lapsuudessaan tai nuoruudessaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalla on jokin perussyy, mutta usein ongelmat mutkistuu, kun päihteet astuvat kuvioihin. Aivokemia menee sekaisin kemikaaleista.

Vierailija
2/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassarius aiheuttaa mt ongelmia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat syyt kuin muillakin sairauksilla. Perinnölliset tekijät, ympäristötekijät ja henkilön omat ominaisuudet vaikuttavat sairauksien syntyyn. Sanoisin, että ympäristötekijöillä (lapsuuden olosuhteet, yksinäisyys, kiusaaminen, traumat) on iso vaikutus mt-ongelmien synnyssä.

Vierailija
4/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tämä kilpailuhenkinen ja pinnallinen & feikki someyhteiskunta missä verrataan liikaa itseään muihin?

Vierailija
5/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla tylsä mies ja tylsä elämä itse ei osaa elämänhallintaa

Vierailija
6/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjalla on jokin perussyy, mutta usein ongelmat mutkistuu, kun päihteet astuvat kuvioihin. Aivokemia menee sekaisin kemikaaleista.

Ei kaikki mt- ongelmaiset käytä päihteitä. Eli perussyynä voi olla koulukiusaaminen josta alkaa vetäytyminen, joka johtaa syrjäytymiseen. Toki tämä on kiusatun trauma. Vaikea sanoa. Yleisimmin masennus mielletään johonkin traumaan. 

Vierailija
7/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio Nova

Vierailija
8/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rap-musiikki

Vierailija
9/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin

Vierailija
10/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon opetus

Vierailija
11/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton kasvatus. Maailma iskee vasten kasvoja.

Vierailija
12/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea leipä.

Vierailija
13/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielisairaudet" ovat usein perinnöllisiä sairauksia (skitsofrenia ja bipo).

Vierailija
14/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarius aiheuttaa mt ongelmia 

Siis varsinkin sinulle. Muutkin asiat voivat toki vaikuttaa.

Järkevämpää olisi sanoa kuitenkin toisinpäin, jos haluaa loukata. Kumpi on syy ja kumpi seuraus.

Vierailija
15/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen tekijän summa, toisilla voi olla vaikka mitä tapahtunut elämässä ja silti vaan jaksaa hymyillä, puhutaan resilienssistä, toisilla vaan on kyky selvitä vaikeistakin asioista. Yleensä taustalla on lapsuuden aikaisia juttuja, kiintymyssuhteesta lähtien, jos sieltä jo lähtee menemään kaikki pieleen ja joutuu vaikka sijoitukseen, voi olla, ettei elämää saa enää raiteilleen. Toki joillekin se on uusi mahdollisuus. Geenit vaikuttaa myös ja ihmisen persoonallisuus.

Vierailija
16/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu jonka syytä ei löydy tai hoideta niin aiheuttaa Suomessa massiivista työkyvyttömyyttä/masennusta mutta pillerikauppiaat saavat tuloja kassaansa paljon.

Kivun ympärillä pyörii kuntoutuspaikkaa jos minkälaista kuin perskärpäsiä kuolleen ympärillä. Mitään oikeaa hoitoa näissä ei kiputiloihinsa saa. Kipulääkkeeksi psykoosilääkettä. Näin nykyään Suomessa.

Vierailija
17/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni alkoi pahimmat ongelmat silloin, kun elämässäni tapahtui monta erittäin vaikeaa asiaa samanaikaisesti. Jos yhdellä elämän osa-alueella menee huonosti, niin sen vielä yleensä kestää, kun muut hyvin menevät elämänalueet kompensoivat sitä. Mutta sitten kun kaikki on samanaikaisesti huonosti, niin helpommin sitten tulee myös mielenterveysongelmia, jotka pahentavat tilannetta entisestään.

Vierailija
18/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän yhteiskunnan kylmyys ja itsekkyys. Koko ilmapiiri on kusipäisen välinpitåmätön. Vain minä, minun omaisuus ja minun menestys on tärkeitä-yhteiskunta. 

Vierailija
19/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä kilpailuhenkinen ja pinnallinen & feikki someyhteiskunta missä verrataan liikaa itseään muihin?

Tai vittuillaan toisille? Netissä on helppo kiusata.

Mua kiusattiin aikoinaan peruskouluiässä monen vuoden ajan ja on kiusattu työelämässä.  Näiden lisäksi on muita traumaattisia tapahtumia.

Vierailija
20/21 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu jonka syytä ei löydy tai hoideta niin aiheuttaa Suomessa massiivista työkyvyttömyyttä/masennusta mutta pillerikauppiaat saavat tuloja kassaansa paljon.

Kivun ympärillä pyörii kuntoutuspaikkaa jos minkälaista kuin perskärpäsiä kuolleen ympärillä. Mitään oikeaa hoitoa näissä ei kiputiloihinsa saa. Kipulääkkeeksi psykoosilääkettä. Näin nykyään Suomessa.

Mun tapauksessa normi kipulääkkeet ei auta. Kärsin kivuista loppuelämäni. Mutta se ei lannista mua. Olen kärsinyt paljon pahemmista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän