Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lentoemäntä linjoilla hetken jos haluat kysyä jotain

Vierailija
30.11.2010 |

sitten menen nukkumaan kun kerrankin tähän aikaan voin!

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivystyksen ohella.. jos siis häviän, olen joutunut töhin! (:

Vierailija
82/85 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemännillä "työputki ja sitten vapaata"-systeemi? Eli jos asuu lentokentän nurkilla niin voi keretä kotiin kääntymään, mutta muuten punkataan jossain hotellissa "lepoajan" verran ja taas matkaan? Toisin sanoen, voiko lentoemäntä asua jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai päivystyskämppä. itse olen pitänyt tunnin etäisyyttä hyvän, silloin ei tarvitse poistua kotoa päivystysaikana.

joskus työt menevät putkeen esim. kun on pidempi työrupeama ja yövytään poissa kotoa. sitten on niitä päiviä jolloin lähtö ja paluu on homebaseen, silloin voi tulla kotiin nukkumaan (voittaa hotellit!). työpäivän jälkeistä aikaa kutsutaan lepoajaksi ja sellainen aika on aina esim. aikaerolennon tai yöllä kotiutuvan lennon jälkeen.

yövyttäessä ulkoasemilla siellä viivytään suurinpiirtein aina minimiaika ja sitten taas lähdetään töihin. jokainen voi käyttää tämän lepoajan miten haluaa, useimmiten se menee nukkumiseen (riippuu tietty vuorokaudenajasta!)

vastasinko kysymykseesi?

Vierailija
84/85 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Mielenkiintoista! Niin, mitäs mieltä olet Finskin aikeista/uhkailuista ottaa työntekijät halvemmista maista? Itse olen siis kiinnostunut lentoemännän työstä (siis ihan oikeesti siitä työstä!), mutta mietutyttää kyllä tollaset uutisoinnit. Että kannattaako edes harkita. Koulutus on kuitenkin sen pari kk palkatonta aikaa ja jos ei ole takeita työstä, niin uhkapeliähän se on. Luulisi Finskin kuitenkin tarvitsevan suomalaisiakin ihmisiä niille lennoilleen?

ehkä kannattaa muutenkin odottaa kun tilanne vähän rauhoittuu. onhan ihan normaalia että uutisointi keskittyy raflaaviin otsikoihin ja kovia sanoja käytetään puolin ja toisin työtaistelutilanteess. aika näyttää miten tässä tulee käymään.

jos työnantajan ehdot menevät läpi sellaisenaan, voi minun puolestani työni tehdä joku muu.

Vierailija
85/85 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt näyttää jo vähän paremmalta..