lentoemäntä linjoilla hetken jos haluat kysyä jotain
sitten menen nukkumaan kun kerrankin tähän aikaan voin!
Kommentit (85)
päivärahat määräytyvät lain mukaan ja niitä saavat kaikki työkseen matkustavat.
kaikille palkkaa ja työn helppoutta kadehtiville voin vain sanoa, että tervetuloa seuraavalla haulla kokeilemaan. mistäs sitä ikinä tietää vaikka pullakärryjen työntämisestä tulisikin eläkammatti!
Aika hyvä palkka, kun oikeasti huomioi työn vaativuuden. Varmaan se on raskasta ajoittain, mutta mikäpä työ ei olisi. Vaativuudesta voitte puhua, mutta mikään työ, johon käydään lyhyt kurssi ei voi kovin vaativaa olla.
päivärahat määräytyvät lain mukaan ja niitä saavat kaikki työkseen matkustavat.
kaikille palkkaa ja työn helppoutta kadehtiville voin vain sanoa, että tervetuloa seuraavalla haulla kokeilemaan. mistäs sitä ikinä tietää vaikka pullakärryjen työntämisestä tulisikin eläkammatti!
Ei toi nyt kauhea vaativaaa hommaa ole, ainakaan ton yhden emon luetteleman työnkuvan mukaan. Mutta ainahan se on kiva että saa hyvin rahaa helposta työstä.
Palkkoja pitäis alentaa, joskus lentäminen on ollut glamouria touhua, mutta ei enää nykypäivänä, miks lentoemännät ei tajua sitä? Ei nykyään enää kukaan lentoemäntiä ja lentämistä ihaile niinkuin joskus ennen.
päivärahat määräytyvät lain mukaan ja niitä saavat kaikki työkseen matkustavat. kaikille palkkaa ja työn helppoutta kadehtiville voin vain sanoa, että tervetuloa seuraavalla haulla kokeilemaan. mistäs sitä ikinä tietää vaikka pullakärryjen työntämisestä tulisikin eläkammatti!
Ei toi nyt kauhea vaativaaa hommaa ole, ainakaan ton yhden emon luetteleman työnkuvan mukaan. Mutta ainahan se on kiva että saa hyvin rahaa helposta työstä. Palkkoja pitäis alentaa, joskus lentäminen on ollut glamouria touhua, mutta ei enää nykypäivänä, miks lentoemännät ei tajua sitä? Ei nykyään enää kukaan lentoemäntiä ja lentämistä ihaile niinkuin joskus ennen.
niin puhutaan sitten lisää.
päivärahat määräytyvät lain mukaan ja niitä saavat kaikki työkseen matkustavat. kaikille palkkaa ja työn helppoutta kadehtiville voin vain sanoa, että tervetuloa seuraavalla haulla kokeilemaan. mistäs sitä ikinä tietää vaikka pullakärryjen työntämisestä tulisikin eläkammatti!
Ei toi nyt kauhea vaativaaa hommaa ole, ainakaan ton yhden emon luetteleman työnkuvan mukaan. Mutta ainahan se on kiva että saa hyvin rahaa helposta työstä. Palkkoja pitäis alentaa, joskus lentäminen on ollut glamouria touhua, mutta ei enää nykypäivänä, miks lentoemännät ei tajua sitä? Ei nykyään enää kukaan lentoemäntiä ja lentämistä ihaile niinkuin joskus ennen.
niin puhutaan sitten lisää.
"Haaveilen" lentoemännän työstä ja olen Finskille hakenutkin, se haku vaan keskeytettiin sillä kertaa eikä uusia hakuja ole sittemmin tullut.
Nyt kyllä mietityttää kannattaako alalle edes kuvitella lähtevänsä, kun lukee noita Finskin juttuja.
Millä yhtiöllä olet?
Mitä mieltä olet Finskin työnantaja puolen vaatimuksista/työehtojen heikentämisestä?
Oletko itse siis nyt tällä hetkellä myös lakossa?
lentohenkilokunnan eloa, ja itse en siihen helvettiin ikina alkaisi!!! Kroppa aivan sekaisin epasaannollisista tyoajoista (vuorokauden ympari), eipa se painevaihtelu koneensisalla myoskaan kovin terveellista ole. Varsinkin jos paivassa on esim. 4 lentoa (siis yhteensa 8 laskua tai nousua). Sairastaa saa useammin, kun viirusten ym. liikkuvuus on ihan eri luokkaa, kovasta ilmastoinnista puhumattakaan.
Matkustajiin mahtuu kaikenlaista idioottia. Ja vaikka naita idiootteja olisi vain yksi per lento, on se aika rankkaa. Huom. teille muille matkustajillehan ei naista kerrota, kylla ne yleensa hoidetaan hyshys kaikki tilanteet. Kukapa sita paniikkia haluaisi lietsoa. Ihmisia myos kuolee lennoilla suht. usein. Jonkunlaista sairaanhoitajaa saa "leikkia" harva se paiva.
Entas kun lennot on myohassa? Sanotaan vaikka se paivan viimeisin lento, takana jo 8h, edessa viimeinen 4 tunnin lento, joka pari-kolme tuntia myohassa. Pitkaksi tulee paiva ja vasyttaa, mutta eikun hymyilemaan!
Ja niita turvallisuusrutiinejakin ym. on paljon. Kylla siihen eraanlaista luonnetta tarvitaan, etta selviaa tuosta tyosta. Ei muuten oo heikoimmille...
Ei lentoemot ole ainoita. Olen myös tekemisissä kanssa, mua on yritetty lyödä, potkia, mun päälle on räitty, uhkailtu ja vaikka mitä. Silti pitäis hymyillä.
Ei pysytä aina aikataulussa jne.
Ainiin, mä tarjoilen joskus ruokaa.
Huvittaa noi lentoemäntien narinat. Menis oikeisiin töihin!
"Haaveilen" lentoemännän työstä ja olen Finskille hakenutkin, se haku vaan keskeytettiin sillä kertaa eikä uusia hakuja ole sittemmin tullut. Nyt kyllä mietityttää kannattaako alalle edes kuvitella lähtevänsä, kun lukee noita Finskin juttuja. Millä yhtiöllä olet? Mitä mieltä olet Finskin työnantaja puolen vaatimuksista/työehtojen heikentämisestä? Oletko itse siis nyt tällä hetkellä myös lakossa?
jos stressaantuu helposti, ei kannata harkita alalle ruhtymistä ollenkaan. näitä hyviä ja huonoja aikoja tulee ja menee nopeaan tahtiin.
itse olen lakossa juuri tällä hetkellä ja työnantajan esittämät muutokset tuntuvat hyvin vaikeilta hyväksyä. omalla kohdallani työn määrä lisääntyisi radikaalisti ja vapaa-aikaa olisi aina vain vähemmän. lisäksi asialistalla on muita kohtia joiden hyväksyminen toisi työhön myös pelon siitä, koska oma paikka annetaan jollekin toiselle. tämä luonnollisestikin vaikuttaisi yleiseen ilmapiiriin; jokainen haluaisi pitää kynsin, hampain kiinni omasta pallistaan.. tiedättehän, mihin sellainen työilmapiiri johtaa?
minusta ei ole hauskaa olla lakossa, mutta tällä hetkellä meillä ei ole ollut työehtosopimusta sitten 30.4.2010 jälkeen. tähän väliin on neuvoteltu, neuvoteltu ja neuvoteltu ja työnantaja on käyttänyt tilannetta luonnollisesti hyväkseen.
Ei lentoemot ole ainoita. Olen myös tekemisissä kanssa, mua on yritetty lyödä, potkia, mun päälle on räitty, uhkailtu ja vaikka mitä. Silti pitäis hymyillä. Ei pysytä aina aikataulussa jne. Ainiin, mä tarjoilen joskus ruokaa. Huvittaa noi lentoemäntien narinat. Menis oikeisiin töihin!
jos työnantajasi tuleekin ehdottamaan että saat jatkaa työtäsi, mutta ilman yölisää, vaikuttaa se vähän työintoosi?
Raha ja käytännöllisyys
Vie vähemmän tilaa kun heidän tuolinsa ovat seinää vasten käännettävää mallia. Istuinsuunta riippuu ihan siitä missä päin konetta nuo paikat ovat.
Jos tapahtuu onnettomuus ja kone tekee pakkolaskun, selviää siitä paremmin, jos istuu selkä menosuuntaan.
Vai etkö lukenut lapsena Tintti-sarjakuvia?
Jos kone tekee pakkolaskun, matkustamohenkilökunnan on avustettava matkustajat ulos. Eli heidän olisi hyvä olla tajuissaan.
Eri asia sitten, jos kone täynnä esim. savua, kykeneekö siinä kukaan ketään avustamaan. Mutta periaatteessa.
Ei lentoemot ole ainoita. Olen myös tekemisissä kanssa, mua on yritetty lyödä, potkia, mun päälle on räitty, uhkailtu ja vaikka mitä. Silti pitäis hymyillä. Ei pysytä aina aikataulussa jne. Ainiin, mä tarjoilen joskus ruokaa. Huvittaa noi lentoemäntien narinat. Menis oikeisiin töihin!
jos työnantajasi tuleekin ehdottamaan että saat jatkaa työtäsi, mutta ilman yölisää, vaikuttaa se vähän työintoosi?
Moni muukin tekee samoja hommia ja ihan paskapalkalla ja oikeesti on rankkaa, joten turha narista siitä että on rankkaa hymyillä vittuileville asiakkaille tai että aikataulut kusee!
joku ulkopuolinen kommentoi tuttavansa tai tuttaviensa työtä.
ja se, että aikataulut kusee, kuuluu työhön ilman muuta! nyt yritetään esittää sellaista, että jos esim. aikataulujen kusemisen vuoksi vapaapäiväni kuluu työntekoon, en saisi sitä vapaapäivää enää takaisin. minusta se ei ole hyväksyttävää!
Myös ravintolan tarjoilija vastaa ravintolan turvallisuudesta. Hänen pitää osata toimia jos ravintolassa syttyy tulipalo, evakuoida asiakkaat, täytyy tietää mitä tehdä jos sinne tulee vaikka joku joka uhkailee muita puukolla/aseella/riehuu tms.
Ravintolassa törmää myös vaaratilanteisiin huomattavasti useammin kuin lentokoneessa. Ennen lentokoneeseen menoa on jo matkustajilta otettu pois vaaralliset esineet, heidän tilansa arvioitu, liian päihtyneet käännytetty pois lennolta jne.
Ravintolaan voi kuka tahansa tulla minkä tahansa aseen kanssa.
Lentäjän työstä
Lentäjän ammattia verhoaa vielä entisaikojen glamour ja ammatin harvinaisuus ja suosio. Todellisuudessa työ on hyvin helppoa ja hyvin pitkälle automatisoitua. Lentäjää avustaa työssään koneen automatiikka, perämies, lennonjohto jne.
Lentokonemekaanikot tekevät suurimman työn, ilman heitä ei yksikään kone lentäisi. Lentäjiin verrattuna hyvin pienellä palkalla nämä mekaanikot vastaavat satojen ihmisten turvallisuudesta.
Ajatellaan sitten vaikka linja-autonkuljettajaa. Ei ole automaattiohjausta, ei muita valvomassa ettei joku aja päälle, ei toista kuljettaa apuna että voi itse levätä, itse ajat, nostat laukut ja muut matkatavarat autoon, rahastat asiakkaat yms.
puhuvat vain peruspalkastaan, kuten hoitsutkin aikanaan kun vinkuivat isompia palkkoja
onneks suurin osa näkee tuon sumutuksen läpi
puhuvat vain peruspalkastaan, kuten hoitsutkin aikanaan kun vinkuivat isompia palkkoja onneks suurin osa näkee tuon sumutuksen läpi
ja myös sen, mikä siinä on lisien osuus.
Myös ravintolan tarjoilija vastaa ravintolan turvallisuudesta. Hänen pitää osata toimia jos ravintolassa syttyy tulipalo, evakuoida asiakkaat, täytyy tietää mitä tehdä jos sinne tulee vaikka joku joka uhkailee muita puukolla/aseella/riehuu tms.
"Ravintolassa törmää myös vaaratilanteisiin huomattavasti useammin kuin lentokoneessa. Ennen lentokoneeseen menoa on jo matkustajilta otettu pois vaaralliset esineet, heidän tilansa arvioitu, liian päihtyneet käännytetty pois lennolta jne.
Ravintolaan voi kuka tahansa tulla minkä tahansa aseen kanssa."
-> ravintolasta pääsee myös ulos heti, kun avaa oven. tajuat kai, ettei näitä asioita oikein voi vertailla? mutta jos sulla on jotain kysyttävää, vastaan mielelläni.
Lisien kanssa se voi vaihdella rajustikin. Samahan se on esim. palomiehillä.
Mun mielestä sairhaanhoitaja ja esim. palomies tekee töitä joista maksetaan liian vähän. Lentoemännän palkka on duuniin nähden törkeen ylihinnoiteltu!
että todellakin riippuu aivan konetyypistä miten päin hankilökunta istuu. itse olen töissä kahdessa konetyypissä ja, positiosta riippuen, istun joko meno- tai tulosuuntaan. hätätilanteessa on melko lailla sama, kummin päin istuu, kunhan suojaa päänsä ja vartalonsa ja on noudattanut ennen joka nousua ja laskua annettuja turvaohjeita.