*...*...* Kissankulman naiset joulukuussa *...*...
Kommentit (187)
nyt väsyttäs niin maan perkuleesti:( kohta pääsee onneksi päiväunille... tai ei nyt ihan just, mutta vajaa 3h!! voi kun vedettäs oikein piiiiitkät unet!!
Omppu: Voi hitsinvitsit, nyt tässä saa alkaa jännittää sua:)) en mäkään usko että sä sinne tiistaihin pääset käynnistykseen! Mut sillon sit ihan viimoseks!! kovasti voimia ja onnea!!!
katjalah: Kiva kun jaksoit tulla jo kertoilee miten sujuu:) totta se on, ei siihen tunteeseen koskaan totu kun saa vauvan kainaloon... aina yhtä ihmeellistä ja ihanaa!! onko poika "tutun" näköinen? vai ihan oman näkösensä? onko tukkaa päässä?
Wattu: Onnea remppaloppukiristä:) ei käy yhtään tympäsee sun remppajutut, anna tulla vaan:) on tässä kyllä tosiaan jännät paikat kun niin moni saamassa yhtä aikaa vauvan... hui!!!
Jaa, jos suoriutus pihalle!
kun tässä on nyt lähiaikoina enemmänkin näitä pikkuisia tulossa maailmaan, josko tuonne vauvapuolelle avaisi pinoa, en ainakaan huomannut siellä sellaista eihän näitä syntyneitä tietysti vielä monia olekaan, mutta varmasti jo jouluun mennessä on monta uutta pikkutonttua kodeissa tuhisemassa.
Noista miehistä kun on ollut puhetta niin meillä on kyllä niin, että perheen kasvaessa tuo isukkikin on yhä enenevissä määrin alkanut ottaa myös kotihommia (lähinnä siivoilua ja tiskausta) vastuulleen. Alkuun tuppasi olla niin, että jos johonkin asiaan kiinnitti huomiota niin mainitsi minulle, että se ja se pitäisi joskus tehdä, mutta nykyään kyllä jos huomaa vaikkapa vessan lavuaarin likaiseksi ei ala minulle marmattaa vaan ottaa harjan käteen ja pesee sen. Tilanne alkoi muuttua nykyisen kaltaiseksi siinä vaiheessa, kun silloin kolmatta lasta odottaessa makoilin täällä Taysissa ja mies joutui jonkin viikon olemaan kotona poikia hoitamassa. Silloin käsitti, ettei se lastenhoitokaan pelkkää leikkiä ole. Jotain hyötyä sentään vaikeista raskauksistakin ollut.
Katjalah+Anselmi
tuo poika näytti alkuun mielestäni ihan kopiolta tuosta ex-kuopuksesta, jota nyt pitää alkaa ajatella toiseksi nuorimpana, mutta kyllä tuolla joitain ihan omiakin piirteitä nyt jo alkaa huomata (tällä hetkellä nukkuu tuossa kopassa, joten tässä on aikaa naputella...) Pojalla on samanlainen paksu tumma tukka kuin kahdella edelliselläkin oli syntyessään, saa nähdä muuttuuko tuokin vaaleaksi kasvaessaan. yritänpä liittää tähän kuvan...
Voi että kun on suloinen ja mikä tukka!!! Meillä on kaikki ollut kaljupäitä tai lähes kaljupäitä :)
Kiva kun laitoit kuvan, saa sitä nyt sitten ihastella kaiket päivät :D
Voi katjalah miten kaunis vauva:) saako sanoa pojasta niin?? AIVAN ihana!!!! mulla tuli kyyneleet.... sanattomaksi vetää aina vastasyntyneen kohtaaminen....
mami
Komeille viikoille sinä pienen sait kohdun suojassa pitää. Ja voi kun hän on suloinen
Ompulla on kanssa jännät paikat, tuskinpa vaan sitä käynnistyspäivää tulet näkemään yhdessä koossa?
Omasta voinnista en olekaan mitään uutta kerrottavaa, kypsyttää päivä päivältä enemmän. Edelleen silti vielä yhden lapsen haluaisin, mutta nyt ajatus tuntuu lähinnä hullulta. Mahtaako tuo mieskään enää suostua, kun tämä on ollut niin takkuista??
Illalla olisi seurakunnan lasten- ja nuortenkerholaisten puurojuhla, sinne suuntaan noiden kahden nuoremman kanssa- ja samalla luistan ruuanlaitoista, teinit syökööt eineslihapullia, tai jotain mitä kaapista sattuu löytymään..
Andrea *35*
Tosi komia poika on:) Olipa ihana kun laitoit kuvan! On ne ensihetket aina yhtä ihmeellisiä!
Voi että omenainen, taitaa pian lähtö tulla!
Käynnistys kalvojenpuhkasulla ollu mulle hyvä synnytystapa, on edenny rauhallisemmin ja hallitummin kun 2 ekaa luomu lähtöä:) Kalvojenpuhkasusta menny reipas tunti ekaan kunnon suppariin, niitä alkanu sit pikkuhiljaa tulla 15min. ja 10min. välein. Sit aika pian laitettu epiduraali ja samalla oksitosiini tippa. Vauvat syntyny 4-6h puhkasusta. Ite hermoilen luomu lähtöä siis enempi, kun viimisen luomun kokonaiskesto vesien menosta syntymään oli nippa nappa 2h ja aivan kamalaa rytinää. Eli jos vauva ei kerkiä ulos ennen ti, ni älä pelkää, hienosti menee, eikä syöksähdä ulos:) Kovasti nyt tsempppiä ja onnea matkaan! Toivotaan, että aikasintaan huomenna sit juhlien jälkeen:)
Hienoa wattu, että alkaa olla jo pian valmista:) Jouluksi muutatte? Ihanaa päästä uuteen kotiin, ei kauaa siihen sit enää:)
Mullakin kaimaseni yöt ollu huonoja:/ Pyörrimistä ja vessa käyntejä. Mikä ihaninta, meille rantautu joku hemmetin oksu tauti!! Just eilen kerhossa maainitsin, ettei meil oo tänä vuonna ykätty, niin heti aamusta heräsin siihen, ku 7v. ykää lattialle. Nyt ei muilla mitään, itellä päätä särkee ja vähän velloo. Kerhossa yks pesue oli masupöpön takia poissa, siks siitä siel keskusteltiin ja arvasin, et eiköhän me sit seuraavana! No, hyvissä ajoin ennen joulua kuitenki;)
Jänniä aikoja täällä mennään..
Ihanaa lumista viikonloppua kaikille!
mami@6 34+4
ihana vauva. kyllä ne on suloisia. tulee itselle malttamaton olo saada oma pikkuinen syliin.
nyt on tosiaan piakkoin tulossa uusia vauvoja kissankulmille. jännää aikaa.
oma napa: ihan kamalaa penikkatauti kipua jaloissa. mikähän niihin auttaisi? onko teillä muilla ollut vastaavaa?
pirre 28+2
Mutta ensin Katjalahille, perheelle ja Anselmille onnittelut!!! Hienoille viikoille pääsit ja niin suloinen Pieni
Mutta ensin Katjalahille, perheelle ja Anselmille onnittelut!!! Hienoille viikoille pääsit ja niin suloinen Pieni
Nyt vitutusta ja valitusta ja ihan pientä katkeruutta :( Tänään tuli äitipolilta kirje. Poliaika varattu 31.12. klo 10!!! Joo kiitos, on miun paperit niiiiiin hyvin luettu. Tosin se pelkopolin kätilö oli kirjoittanut aika ympäripyöreästi "tulee käymään lasketun ajan jälkeen".
No anyway, siis 11pv yli lasketun ja minä kun niin käsitin, että menen tyyliin 27.pv viimestään käymään näytillä. Minullahan ei siis vauvan koko vaikuta, mutta nyt ei näytä edes vaikuttavan kaksi edellistä istukkaongelmaa. Perse! Tietty käynnistelyyn pitää olla paikoissakin kypsyyttä, mut silti. Ja tietää, kun tuo 31.pv on uuden vuoden aatto ja vielä perjantai, että tiskillä pannaan leima otsaan ja toivotetaan tulemaan maanantaina :/
Kolmosta alettiin käynnistelee tabletein pe ja neiti synty su aamuyöllä. Synnytys oli miusta paljon hellempi, vaikka toki tipat oli vahvat. Kohdusta tuli valtavia hyytymiä kylläkin eli verta meni paljon.
Nelosesta kävin ya-kontrollissa pe ja lääkäri hyvin nuivasti kattoi papereita ja sanoi, että kypsytät viikonlopun paikkoja, ettei tartte taas niin kauan käynnistellä. Eli tuli ihan semmonen olo, että olisin vaan siellä vaivana. Ma kalvot puhki, tippa ja loppu olikin sitten kipua ja verta istukan jumimisen takia ja kaavinta nukutuksessa plus poju teholle, koska jumi napanuorasta kiinni ja se jouduttiin katkasee liian aikasin.
Anteeks, tää on nyt kyllä sekoa tekstiä :/ Mutta joskus oikeesti harmittaa, kun toiset saa syystä tai toisesta käynnistelyjä tai kun toiset ne lähtee supparien tai vesien menojen takia synnyttää. Vaikka tietty kaikki on tapauskohtaista, tasan mie sen tiedän. Kovasti haluaisin kokea ns. normisynnytyksen, mutta minkäs teen. Toki olen tyytyväinen, ettei miulla ole koskaan ollut pelkoa ennen aikojaan syntyvästä.
Mutta nyt kyllä harmittaa kympillä. Hienosti selvisin marraskuun murehtimatta synnytystä, mutta nyt tuon kirjeen myötä huolestuttaa jo etukäteen koko loppuhärdelli. Onneksi ti on neuvola niin pääsee purkautumaan.
Hapan ananasmehu rv 37+4
Katjalah ja koko perhe ihanasta prinssistä! Pitkälle tosiaan pääsit tällä kertaa. :)
Ananakselle halit ja tsemppit! Mulla on kokemusta vain lääkekäynnistyksestä, en oikein tiedä mitä se kalvojen puhkaisulla käynnistettävä on. Kolmonen syntyi heti ensimmäisenä yönä, nelonen halus sinnitellä 3 päivää. Ja se jos mikä söi naista... Kai se vähän sairaalakohtaistakin on toi käynnistys systeemi. Ei mulle kukaan oo edes ehdottanut kalvojen puhkaisua.
Mua ottaa tosissaan taas päähän muksujen jatkuva sekaaminen. Mitään ei uskota eikä tehdä mitä pyydetään. Isäntä laittoi eilen järjestystä uusiksi (lue: sotki jo valmiiksi sotkuista huushollia lisää) etsiessään taskulamppua. 3 kpl piti olla, mutta yhtään ei lasten leikkien jäljiltä löytynyt eikä kukaan tiennyt missä vois olla. Ja arvatkaa kaks kertaa kuka joutuu siivoamaan? Muksut laittaa isän syyksi ja päinvastoin... Nuoremmille koitti jo joulukin, keskimmäisellä on 8 yötä, kakkosella 3 ja vanhimmalla 21. Aamulla sillä välin kun yritin itseäni hilata ylhäältä alas, nämä vikkeläkinttuiset olivat tyhjänneet omat suklaakalenterinsa ja osan kakkosen legokalenteristakin. Ja voi taivas mikä meteli siitä syntyi, kun kakkonen koulusta kotiutui... :(
Mutta jos sitä vääntäytyis taas sänkyyn mekastamaan, olis taas yks yö lähempänä keskiviikkoa. :)
Äippä huomenna rv tasan 12
miten kurja tilanne. Mikä ihme siinä on, että pitää verissäpäin taistella saadakseen tarvitsemaansa apua ja hoitoa ja silti se sitten saatetaan evätä. Toivoisin, että kokosit yllätyksen ja pääsisit ylläykseksesi synnyttämään jo piakkoin ja kaikki sujuisi ilman ongelmia. Älytöntä, että silloinkin, kun on rankkoja kokemuksia alla, asioita vähätellään eikä apua tarjota vaikka sitä pyytäisi. Pitäisi leipiintyneiden ammatti-ihmiten tajuta vihtaa alaa ajoissa,
Minulla tällä kertaa synnytys oli sikäli hieman säikäyttävä tapaus, että jälkeisvaiheen jälkeen tuli noita mainitsemas kaltaisia hyytymiä ja vuotoa kohdusta ja ei oikein tiedetty, mistä se johtui. Lääkäri kävi tonkimassa alapäätä ja tarkistamassa ettei vain kohdunkaulasta vuotanut mitään ja totesi, että kohdusta ne hyytymät tulivat. Jälkeiset olivat täydelliset, joten selitykseksi sitten ilmeisesti tuli se, että koska minulla oli noita supisteluja enemmän ja vähemmän parin kuukauden ajan niin kohtu oli väsynyt ja veltostunut eikä jaksanut alkaa supistumaan normaalisti. Se on muutenkin kuulemma suht tavallista, kun on näinkin monta synytystä takana. Kädessä oli oksitosiinitippa, mutta lisäksi iskettiin vielä neljä cytotecia peräsuolen kautta kohtua supistamaan. Verta meni arviolta reilu litra ja siinä alkuun olikin varsin hutera olo, mutta ennen osastolle siityoa sain nesteytyksen, joka auttoi nopeasti, verta ei onneksi tarvinnut antaa. Nyt ei enää ole mitään isompa vuotoa tai hyytymiä näkynyt.
Minulla muuten ensimmäinen synnytys aikanaan käynnistettiin kalvojen puhkaisulla (yritettiin ensin tipalla, mutta se ei tehonnut) ja se oli sitten melkoinen rytinä sen jälkeen - synnytyksen kestoksi merkittiin kaksi tuntia ja repeämät olivat melkoiset, silloin sain muistaakseni 12 tikkiä ja silläkin kertaa meni verta noin litra. Silloin olin jälkikäteen niin väsynyt, että kätilöt ottivat vauvan hoitoonsa ja eivät saaneet minua hereille yöllä yrittäessään tuoda poikaa syömään vaan antoivat sitten pullosta, kun eivät raaskineet järeämmin herätellä...
Ekaksi oikein paljon onnea KATJALAH Anselmin syntymän johdosta!! Aivan ihana pikkumies! ;)
Jospa mulla ois ihan hetki aikaa tännekin kirjoitella...Hirveen paljon ootte tänne kirjoitelleet sillä välin ku ite oon ollu tissibaarina..
Kiitoksia aivan ihanista vauvaonnitteluista!! Ihan herkistyin ja moooonta kertaa! Erityisesti Miksuliinun tervehdys sai mut ihan itkemään, sen verran pitkä "historia" meillä takana samoissa kuvioissa...Oikein ihanaa jatkoa teille sinne! Toivottavasti törmätään vielä jossain...
Seuraavaksi saadaanki sitte lukea varmaan Ompun ja Mamiof4:n vauvauutisia :) ne on kyllä aina yhtä ihania lukea...sitte niitä taitaaki tulla ihan tasaisen väliajoin...tässä vaiheessa laitan teille kaikille oikein paljon onnea tulevaan koitokseen ja hirmu paljo jaksuja sen oottamiseen! Kyllä se naiset kuulkaa kannattaa oottaa, on se vaan niin ihana tuo paketti mikä sieltä tulee ;)
Meillä tosiaan nukutaan ja tissitellään, onneksi tuo tankkaus on enemmän päiväaikaan, niin ei oo äitistä vielä ihan täyttä zombieta tullu. Yöllä syödään noin kaks kertaa.
Tosi kiltti tyttö on, ei turhia kitise, ainoastaan nälkäänsä kyllä ilmoittaa jos ei heti oo tissiä suuhun tyrkyttämässä. Kellertävä vielä on ja olenki miettiny että missä vaiheessa sitä tarttis mittailla noita arvoja...tietääkö kukaan? Tyttö on kyllä virkeä hereillä ollessaan ja syö hyvin, herää itekseen nälkäänsä, ei tartte herätellä, kakkaa ja pissaa ihan normisti...mutta äitinä tiiätte että kaikki vaivaa...
Isoveljet ovat ottaneet tytön ihan omakseen "prinsessaksi" kaikki pojat häntä kutsuvat. Ex-kuopus on kans aivan ihana, välillä vaan aivan ihme mustasukkasuus kohtauksia kuten sellasia että vauva pitää herättää ku just oon saanu sen nukkumaan...huoh!
Ristiäisiä meillä vietetään jo 2vkon päästä, yks kummi meillä on vielä hakusessa..Äiti ihanuus oli leiponu meidän pakastimet täyteen herkkuja joten mun osalle jää ruoka ja täytekakku...ja tietty tän kaaoksen siivoaminen..
Anteeksi, kutsu käy...en taaskaan ehtiny kommentoimaan teidän muiden juttuja...(saati sitte lukemaan)
Hanna ja neiti O 10 pv (kauhea ku aika menee äkkiä ;( )
Omenapomena on saattanut jo piltin hakuun lähteä:)) kovin kuulosti jänskältä tilanne, hui!!!!
Ananas: voi sua, *halii*... mitä perkelettä ne siellä vehtaa??? 11 päivää yli LA:n ??? järki ohoi!!!! ymmärrän kyllä vitutuksen oikein hyvin...
Pirre: juu, mulla penikat kipeytyy joka kevät kun alotan ulkona juoksemisen :( on muuten tosi kipee.... ei siihen muuta konstia ole kun lepo ja lepo... varovainen hieronta ja lämmin saattaa auttaa...
kaimaani: Pitäskö lähteä yhdessä valvomaan jonnekkin ? olis ainakin juttuseuraa :D
Katjalah ja Nani ne nauttii vauvan tuoksusta siellä:) nani, ei kuulosta siltä että sun tarttis enää huolestua siitä keltasuudesta, se väri lähtee aika hitaasti pois, vaikka bili arvot laskeekin:) kuulostaa kuitenkin että tyttö on "kunnossa", syö ja herää itse, pissaa ja kakkaa tulee... en olisi huolissani!
Mulla tosiaan nää yöt on menny ihan yleiseks hulinaks:(( en saa nukuttua kun 3-4h yössä... ihan perseestä! sitä on jo niin yliväsy että on muka pirtee... jos nää ei tästä parane niin kiva lähteä synnyttää...
pää niin jäässä että ei näköjään enempää ajatusta lähe.
mami
Mie aion kyllä ti neuvolan jälkeen soittaa tonne polille ja kokeilla vielä vedota niihin pelkopolin papereihin. Eiköhän ne oo vaan kattonu, et tätä tyyppiä on turha ees tonkia ennen 10-11pv yli :/
Nyt kun olemme kaupunkilaisia, niin ainoastaan keskusneuvolan ultriin voi neuvolasta vaikuttaa, sairaalan käyntien takia pitää ite soitella! Kyllä täytyy sanoa, että on mennyt vaan alaspäin nää palvelut, kun 2009 läks meiltä kunta ja tultiin Joensuulaisiksi. Sentäs se hyvä puoli, että keskusneuvolan ultrista ei tartte maksaa..
Mulla noi kolmosen jälkeiset hyytymät johtui varmaan niin hitaasta käynnistymisestä, nelosen istukan jumitus kai niin nopeesta käynnistyksestä.. Iso vauva eli iso istukka, joka ei kerennyt mukaan. Jälkikiitoksena huippuhuono olo, matala hB monta viikkoa ja alavatsa kipeä kuin ois pahoinpidelty, koska kätilöt joutuneet murjomaan mahaa. Nämä eivät näköjään ole mikään syy edes tarkistuksiin.
3xäipälläkin hurjan pitkä käynnistely takana, hui!
Kahtena viimeyönä oon nähny ihan outoja unia. Eka näin semmosta unta, et menin johonkin toimistoon, jossa miun syliin tuupattiin vastasyntynyt ja kerrottiin sen olevan 52cm pitkä. Sit miun piti sen vauvan kanssa lähteä etsimään kätilöä ja kiittämään. Mutta en edes muistanut synnyttäneeni! Toisessa unessa selitän jollekin, että tää lehessä oleva vauva on meidän, mut ei oo vielä viititty mennä kattomaan, kun ollaan niin flunssaisia. Enkä siinäkään ollut synnyttänyt sitä :( Pitkilleen en nimittäin oo vauvaan liittyviä unia nähnyt.
Mulla puutuu nyt öisin tosi herkkään kädet. Raivostuttavaa, tähän asti oon tosi hyvin nukkunut, niin nyt puutumiset ja sit noi unet.
Tuossa aamupäivällä ulkoiltiin, moottorikelkkailtiin ja mentiin laskemaan pellolle mäkeä. Sieltä vedin sitten kuopuksen kotia ja fiilistelin esikoisen talviodotusta (la oli 23.1.).. Jäin silloin joululomalta kotiin, kävin amista toista vuotta, ja olipa ihanaa kävellä koiran kanssa pitkiä lenkkejä ja olla vain. Paitsi tammikuussa aika kävi pitkäksi ja mietin, et ihan sama ois olla opiskelee.
Käynnistysvinkki muutes esikoisen ajoilta (miullei toiminut): Paista hirveellä tohinalla joulutorttuja. Ota tortut uunista ja ala laittaa niitä kakkulapiolla lautaselle. Tiputa tulikuuma torttu hillopuoli edellä paljaaseen jalkapöytään! Saat "muutaman" rakkulan ja luulisi alkavan supistelemaan.. Sitten vielä anopin koira tökkäsi aattona kynsillään niihin rakkuloihin. Auh.
Juu ja karmein ruoka mitä olen sairaalassa syönyt liittyy myös esikoisen saamiseen: juuri noin 20h kestäneen synnytyksen jälkeen päivälliseksi tarjottiin punajuurikeittoa (kuin verta!) ja jälkkäriksi luumupuuroa (kuin p*skaa!). Yäk.
Äh, nyt lopetan tään hölynpölyn. Ihanaa, huomenna Itsenäisyyspäivä (linnan juhla fani oon..)!
Ananasmehu rv 37+6
Karmeesta mahapöpöstä just ja just selvitty. Eilinen meni siis itellä maatessa tuskasissa maha kivuissa. Aamusta alkoivat, järkyttävät maha7suolisto krampit, niin kipeet että tuntu ku ois ollu kokopäivän synnyttämässä mut jollain tavalla pahempaa, ku kouristeli eritavalla kipeesti. Kramppeja tuli n. 5min. välein koko päivän, aamusta yöhön asti. Aattelin monenn kertaan kyllä etten jaksa enää, niin tuskasta oli. Välillä sitte sai juosta veskissä, mutta oksua ei tullu, sitä toista kylläkin:/ Korkeen kuumeen lykkäs sitte vielä ja yöllä hikoilin ku pieni ekäin sitä pois. Tänään jo parempi, joskin maha välistä kramppaa vieläkin ja heikkohan tää fiilis vielä. Mutta et oli kyllä aivan kauhee kokemus! Ilmeisesti vatsa painaa suolistoa niin paljon, et ku tollanen tauti iskee, niin kivut sata kertaset! Toivottavasti ei kelleen muulle täällä samanlaista tule, nythän taas jotain vatsatautia liikenteessä. Huh.
Noniin, sitten muita juttuja;)
Ananas, aika ihme toimintaa on kyllä, että vasta noin myöhään ottavat sut vastaan!!? Itellä käynnistyksen syy tosiaan se, että esikolta murtu syn. solisluu ison koon takia ja kakkonen oli vieläkin isompi ja synnytys raju ja hankala, olivat arvioineet painon kilon liian alhaseksi, joten shokkina tuli kaikille pojan mitat. Kasvavat siis muuten liian isoiksi ja riskinä tosiaan lapsen vammautuminen (jossei myös äidin) ja sitten se, että sairaalaan ei niin vaan varmaankaan ehdittäis ja ison vauvan synnytys kotioloissa johtais katastrofiin. Mutta kyllä niiden pitäis ottaa vakavammin toi sunkin tapaus!
Koita nyt saada se aika nopeemmin, jaksuja ja uskotaan, että kaikki meneekin parhain päin ja vauva ulkona ennen alkuperäistä aikaa:)
Voi että kaimalainen, on kyllä kurjaa nää valvomiset!:/ Toivotaan, ettei tää kestä synnytykseen asti! Mulla meni viimeyö tosiaan hikoilemiseen ja tuskassa pyörimiseen, plaah. Jotenki muutenki nyt mulla se tuskanen iso olo, eikä hyvää asentoa oikein mitenkään päin! Ahistaaa! Vois vauva laskeutua nyt äkkiä, et jospa ees helpottais vähän. On kyllä puukoniskuja pari kertaa tuntunu, et kaipa hää edes vähän alempana on. Toivottavasti nukkumatti nyt tajuais vierailla meiänki luona:)
Voi että, omenainen varmaan saattaa jo olla vauvaa hakemassa..:) Sitte tosiaan jo kaimalaisen vuoro!! Lopulta tää aika menee nyt sit tosi nopeesti! Ihan niinku Hanna totesi! Nopsaan teillä muutes on ristiäiset! Jaksatte pian järkätä. Ihana jos leipomuksia jo mummi tehny ja sit toisaalta samassa menee sit ristiäis ja joulusiivoukset:) Mellä olis miettiminen kans noiden kummihommien kanssa, kaikki kun on jossain määrin ehditty jo käyttää;)
Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille! Kivaa saada yks vapaapvä ja siten vajaa viikko joka toivottavasti menee siten nopsaan:)
mami@6 ja typy 34+6
Se olisi sitten huomenna itsepäisyys päivä:)
Ananas: teeppä niin, soitat sinne vaan!!!! Kiitos tosta käynnistysvinkistä;) jos tulee tarviimaan.... mä kanssa vahvasti uskon että sun vauveli syntyy ennen tota annettua aikaa:)
Mamikaima: kauhea tauti teillä ollu:( ei ole ison mahan kanssa kiva oksentaa ja ripuloida... toivotaan että huomenna jo parempi olo:) onneksi olkoon puukottamisista, kauheita on kyllä, mutta josko tosiaan saisi jotain aikaseksi:) meillä kanssa ihan totaalinen kummiongelma!!! ei ole oikein ketään...
Mä tosiaan viime yönkin valvoin sinne 4 asti:( mikä perkele vaivaa?? tai siis on toki noita raskausvaivoja mutta joku muukin "henkinen" kyllä valvottaa... ihan perseestä.
mami
IHANAA ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE :)
mami
Oltiin ompunkaa yhtäaikaa näköjään kirjotuspuuhissa.. pidetään peukkuja!!
Ja siivoojan tuloon, ei ole laiskuutta vain ainoastaan fiksua :) Mäki halusin tonne tekeen siivouksen, mut valmistuu niin huone kerrallaan ja ei osaa arvioida millepäivää sit ottais, eikä enää siivoojia saakkaan, joten ite se on vaan sit siivottava, pöh.
Kiva hulabaloo kun ovikello soi ja mä täälä en niin ovelle meno asussa, äkkiä vaatteet niskaan ja koirien kaa seata siinä samalla :D Tuli kissojen joululahja, uus kiipeilypuu.
wattu taas