Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*...*...* Kissankulman naiset joulukuussa *...*...

Kommentit (187)

41/187 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikilla muillakin sujui kivasti:)

Meillä käytiin hiihtämässä ja luistelemassa tänään, muksut vaatimalla vaati molempia;) Sitte syötiin hyvää ruokaa ja saunottiin, illasta katottiin linnanjuhlia ja arvatkaas: Mun SERKKU tyttö yks kaks oli KÄTTELYVUOROSSA!! Ihan puuntakaa tuli, ei ollu suvulle huudellu moisesta pikku keikasta;) Nimikin mainittiin ja kaikki! Wau:) Tais olla eka meiän suvusta ikinä siellä kutsuttuna ollu;) Kerran ollu kyllä toisen serkun puoliso pääesiintyjänä tanssisalissa, mutta siitä ei sen enmpää;) Mut hassua kun sukulaisia siellä nyt pyöriny sitte.

Miten mulla voikin olla näin ähky ja iso olo, vauvan piti olla keskikäyrällä ja suht pieni.. ei tod. oo. Niin kömpelöä meno on. Päällänsäkin tosiaan alkanu kaivertaa ja supistellu muutaman kerran ihan kivasti joka päivä. Saa nähä onko mitään aikaan saanu, huomenna olis aamusta vika lääkäri, sitte tietää:)

Jännnnäää, huomenna viimistään omppuliinilla vaavi kainalossa!!:) Jos et oo vielä tähän mennessä jakautunu, niin mielettömästi tsemppiä ja onnea huomiselle!!!:) Luulen kyllä, et oot jo kahtena..;)

Koitahan kaima saada ens yönä unta!:) Pirulaista on kyllä:/ Ite nukun, mutta pätkissä, pyörimistä on melkosesti ja aamusta sitte nukuttais.. huoh.

Verottaa kyllä päivästä melkosesti. Sulla varsinki, ku ei välttis kauaa vauvan tuloon, ni olis enempi ku tarpeellista, et sais yöllä levättyä kunnolla. Koitetaan jaksella!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille:) Tuokoon se ihania vauvantuoksuja taas tullessaan..:) Uutisia odotellessa.

mami@6 tasan 35 jee, enää 4vkoa jäljellä!! Apuva.

Vierailija
42/187 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, omenaista mäkin täällä uteliaana odottelen:) Jos et tosiaan ole jo naukujaa saanu, niin kovasti onnea ja voimia:) tulet sitten HETI kertomaan miten meni ja millanen tuli!!! ISO HALI:)

mami: Joo, en tiiä hukkasko posti mun linnankutsun, mutta ei taaskaan tullu meille!! mutta kiva päivä oli meilläkin:D tuleppas sinäkin heti kertomaan mitä lääkäri sano!!

Täällä samat fiilikset jatkuu... unetonta on:( kyllä muakin sitten päivällä nukuttas... ihan hirvittää tää päivä miten selviin hengissä, oon taas 3:sta asti ollu hereillä ja mies tietysti menee töihin tänään:( Ei supistele, ei yhtään.... kaikkea muuta kyllä on! vähemmän "hyödyllistä" vaivaa... hiukan helpottanut närästys palasi takasin veemäisempänä kuin koskaan!! ihan horroria!! suonta vetää pitkin yötä, alapää ihan turta ja tunnoton... sukkapuikkopistoja ja toi häpylyy NIIIIN kipee... koskaan ollu tällästä, vanhuus ei tule yksin... Niin, se olis tässä kuussa mun ja Pepin synttärit ainakin, saas nähdä onko Veikonki;) Mulla on to neuvola ja pe sitten se hyvinkää, muuten tavallinen viikko... sairaalakassin tossa pakkasin, onpahan sitten valmiina.

Eipä tässä muuta, lähen ton koiran kanssa heittää taas tunnin lenkin, tullu aamuöinen tapa, nyt sentään jo rehellisesti aamu:)

mami

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä myös että Ompulla on ja nyytti kainalossa, uutisia odotellessa.

Oma olo on kyllä nyt taas niin alavireinen etten musita edes pitikö jotain oikeasti kommentoidakin, ei kai? Itsenäisyyspäivä oli ja meni. Mies oli senkin ajan "töissä" (auttamassa kaveriaan jossain projektissa). Olin esittänyt kyllä toiveen että voisi olla kotona, ja tulla vaikka kirkkoon katsomaan kuopuksen partiolupauksen antoa, vaan muut jutut oli taas tärkeämpiä. Jotensakin kypsyttää. Eli me sitten oltiin, minä ja 2 nuorempaa, noissa partiojutuissa iltapäivä. Ja koska olin varannut karjalanpaistilihan päivälliseksi, oli meillä ruokakin joskus kasin aikaan illalla.. eipä niitä lihoja ollut kukaan laittamassa täällä. Olinhan mä leivinuunia koittanut aamupäivällä lämmittää, mutta koska olen puiden haun suhteen toisista riippuvainen, venyi lämmitys liian myöhäiseksi, enkä ehtinyt lämmittää leivaria tarpeeksi kuumaksi, niin eipä noista lihoista mitään tullut ennen kuin iskin ne illalla sähköuuniin. Onpahan tämän päivän ruoka tehtynä, jos jotain positiivista koitan asiasta löytää.

Mulla on kyllä sellainen olo, että jos synnytys käynnistyy aikanaan niin, että mies on varsinaisen työajan ulkopuolella kiinni jossain epämääräisessä jutussa, niin siinähän on. Kyllä mä täältä itseni sairaalaan hoidan, ja olkoon lapset sitten keskenään (vanhin on tosiaan 17v) sen ajan. En ala perään soittelemaan, kun ei hän pahemmin tästä raskauden etenemisestä ole kiinnostunut.

Joo tiedän ettei se oikeasti niin mene, mies nyt vaan on mikä on, pohjalaista perua; ei puhu eikä pukahda kovin helposti. Mutta nyt tuo vaan pännii enemmän kuin paljon.

Äh, anteeksi hormonisävytteinen vuodatus, mulla alkaa selvästi nyt 3 kk kotona käkkimisen jälkeen jo seinät kaatumaan päälle. Ja mua pännii sekin, ettei mulla oikeasti ole enää päälle mahtuvaa vaatetta. Jotain verkkareita tietty, mitkä voi jättää mahan alle. Mutta sitten palelee maha, kun ei mikään paitakaan peitä kunnolla. Ei kauheasti lohduta että tässä ei ole "enää" kuin 4- 5 viikkoa odotettavaa- se tuntuu valovuodelta juuri nyt.

Andrea 35+ mitälie

44/187 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andrea, älä turhaan anteeksi pyytele vaan anna tulla vain, sitä vartenhan me täällä ollaan ja kirjotellaan :) Ja ymmärretään hyvin vaihtelevat mielialat ja pännimiset ukkoon ;)

Toi vaateasia on kyllä kurja, olisko teillä esim HM siinä lähellä josta vois hakea yhet housut, on aika edullisia sieltä mulla kaikki oikeestaan onki.

Mulla meni linnanjuhlat ohi, mut eipä sielä moisia ylläreitä olis ollutkaan mitä mami@lla oli.

Kiva itsenäisyyspäivä oli, maisteltiin laatikot ja kaikki on sellasia et kehtaa jouluaattona pöytään laittaa, meillä onki iso porukka aattona syömässä. Uutena kokeiluna tein lanttubataatti laatikkoo ja hyvää oli!

Kävin tänään sokerirasituksessa ja neuvolakin oli samalla, huomenna kuulee tuomion kokeen tuloksesta.

Itellä ja vauvallakin kaikki ok painoa oli tullut vähän mut ei vieläkään olla lähtöpainossa, hb 117 paineet 112/62 pissa puhas vauvan syke 140 ja mitta huikeet 28 :D Viitsisittekö te joille sanottu et vauva olis iso, niin kattoo paljo teillä toi mitta on ollu rv26-27 tienoilla??

En nyt vielä huolestuis eikä neuvolantätikään, katotaan se enskerralla, vauva oli kaiketi aika ylhäälläkin ja vettä hyvin ja sit se varmaanki on pitkä pika taas :) Nyt vaan tuli sellanen olo et poika on ja pitkä, niin noi pikkupojatki oli molemmat 54cm syntyessään.

Omppu onki jo varmana vauvansa saanut, malttamattomana oottelen uutisia.

Ja koittakaahan mamit saada kumpikin nukuttua, juu helpommin sanottu kun tehty tiän :)

wattu

45/187 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Lääkäri totes et kohdunsuu pehmentyny, 2cm vielä kanavaa, mutta ulkosuu auki sormelle. Hyvä tilanne siis, et jos tosta nyt 4vkossa avautua ite kohdunsuuki vähäsen, ni pääsee kalvot puhkomaan sitte. Laitto lähetteen synnärille, ennen joulua kutsu varmaanki käy kontrolliin. Painoa ei ollu tullu yhtään? Tais mahapöpö tehä tehtävänsä, ku ennen ja jälkeen sen oon kyl syöny ku porsas;)

masu mitta oli vaan 31, mut vauva on mulla kyllä ihan selkärankaa vasten, et mitta ei kerro totuutta hään koosta. Keskukäyrällä muka kasvaa, pöh, kyllä mä ite tunnen, ettei mikään pieni oo;)

wattu, mulla oli rv 28 masun korkeus 26, mut tosiaan masu seistessä iso, eli on vaan mitatessa vauva takana piilossa;)

Meillä suruakin tässä, kun mun mummi teholla sairaalassa, keuhkot yks kaks täynnä nestettä, sydämessä 3 isoa tukosta ja ootettava, et pääsis ohitusleik. Mut siinä jauhee riski ku on niin huonossa kunnossa;( koko syksyn ravannu lääkärissä, kun henkeä ahistanu, lääkärit määränny vaan lisää ja lisää astmapiippua, vaikka syy ollu sydämessä!:( hoitovirhe, pääs noin pahaks tilanne sit. Ei auta ku ootella mitä tuleva tuo. Täyttäis nyt 14.12 79v.

Vanhuus se vaan tulee lopulta yks kaks, Ollu tähän asti hyvinvoiva ja sirpakka, verenpainetauti vaan riesana.

No, nyt mentävä taasen..

Mami@6

Vierailija
46/187 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti ennen kauppaan lähtöä. Meillä on HM tuolla lähikaupungissa. Mutta ei sieltä löytynyt alkusyksystäkään yksiäkään päälle sopivia housuja, siis mistään farkuista tms tämän kelin housuista. Ja kun (voit varmaan kuvitella) tuo pukukoppi ja sovittaminen ei mitenkään tunnu kiehtovalta.. kun tulos todennäköisesti on ei- sopivia, niin en vaivaudu tuonne edes yrittämään, ei tuo kaupunki niin lähellä ole (25 km suuntaansa matkaa).

Mahamitasta; mulla menee mitat keskikäyrällä, on aina mennyt. Tai jopa inan allekin, mittaajasta riippuen. Joten ei ne mitat mitään kerro.. vauvat ovat olleet (täysiaikaiset) 4,4-4,9 kg, ja samoihin mennään nytkin. Pituutta noilla tyypeillä on ollut 53-54cm. Tätä ei ole sen kummemmin arvioitu, mutta sen ainoan kerran kun gynellä kävin joskus rv 23, niin totesi vaan silloin ettei tämäkään mikään keijukainen tule olemaan. Uskotaan. En jaksa asiaa sen enempää vatvoa, kai se mahtuu tulemaan ,kunhan ei kovin yliaikaiseksi mene.

47/187 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en mäkään huolissani ole, nyt vain oon varma et poika se on ja ainaki sen 54cm mitä noi pikkupojatki oli kun synty, tuskin painoo ny paljoo enempää on ku mitä noillakaan :)

Vierailija
48/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepskukkuu, täällä valvotaan taas... lämmitin tossa äsken palan pitsaa, alko nälättää tää valvominen! Nyt ei kyllä mitään vaivojakaan, mikäs hitto sitte valvottaa???? outoa ja ärsyttävää!!

Wattu: mulla oli noilla viikoilla sf 26. Mulla kanssa sillon se, että vauva oli ylhäällä... mutta kyllähän tollaset pistää mietityttää, sen ymmärrän, pisti mutkin:) Hyvä että kaikki oli kuten pitääkin! kuulostaa ihan törkeen hyvältä toi lanttubataattilaatikko, kokeilemisen arvonen:) bataattia tulee laitettua ihan liian vähän.... joskus teen perunabataattimuussia, sekin on hyvää!

Andrean kanssa jaan saman olotilan.... jotenki vituttaa, anteeksi suora ilmaus, ja itkettää ja harmittaa kaikki:( "seesteinen loppuraskaus" juupa juu... mä olen kun perseeseen ammuttu karhu, kun nukun liian vähän, ja sellanen, no niin, sellanen tympee ja alakulonen fiilis... mä kanssa ilmotin isännälle viimeksi eilen että menen tosiaan yksin synnyttää, kun ei sitä mikään kiinnosta... sit kun sanon asioista jotka ahistaa niin vastaus on aina " kyllä mä kulta välitän " joo, no voisko sitä näyttää jotenkin ? Siihen vastaus on AINA sama " mä teen näitä töitä siksi että me pärjättäs, en mä siellä huvikseen ole ", ei tietenkään, kuka olis, mutta sit esim. iltasin olis joskus ihan kiva vaikka olla vaan yhdessä ja jutella... aina pitää tehdä jotain "omaa hommaa"... ja mulla kanssa tilanne nyt se, että isoinkaan talvitakki ei mene enää kiinni... äitiyshousut ei mahdu mahasta enää... miehen toppahousuissa pitää vissiin vedellä viimiset viikot!! Joten usko pois, mä ymmärrän täysin miltä susta tuntuu... koita jaksaa, * halaa sitä*

kaima: Onnea siitä että on jotain edistystä tapahtunut:)) kiva kuulla!!! kyllä mäkin uskon että se siitä ainakin sen verran kehkeytyy vielä että saapi kalvot puhkastua sitten aikanaan... olen tosi tosi pahoillani teidän mummun puolesta:( ikävä kuulla... *halii sitäkin*

Huomenna aamulla pitäs raahautua perhekerhon joulujuhlaan... millähän hiivatilla sinne menis?? jos ei ole aurattu niin tulee tenkkapoo. Tekee pahaa kropalle, mutta niiiiiin hyvää päälle:) ja tytteli se osaa jo sitä odottaa, joten senkin takia sinne on mentävä... mitähän hiivattia sitä keksis loppuyöksi tekemistä???

Kuinka kauan ihminen voi pärjätä tälläsellä unimäärällä?? kauan vissiin... menny ihan selkeesti jo sen puolelle että on niin yliväsyny että ei siksikään saa unta... päätäkin särkee koko ajan:(

mami

Vierailija
49/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hey kamoon, mullei oo ees talvivaatteita!!! Softshell-takki ja miehen sadehousut :D Takin ostin, kun miun äiti sponssas, ehheh. Kaipaan ihan kauheesti miun henkselitoppiksia ja toppatakkia..

Ja alan näköjään pikkuhiljaa liittyä The Valvojiin :( Ei erityistä vaivaa, miks en sais nukuttua. Mut yleensä havahdun johonkin. Illalla mentiin jo klo 21 miehen kans nukkuu. Heräsin 00.30 kuumuuteen, no sit pissitti, ku masukki alkoi potkia ja sen seurauksena iski nälkä. Eikä väsyttäny enää yhtään! Että tosiaan alkaa äidin uni herkistyä vauvaa varten, argh.

Hali Mamin mummon johdosta!!!

Eilinen nla meni ihan ok arvoilla. Oma terkka käsitti kyllä paljon paremmin miun ärsytyksen poliajasta, soittaa sit rv40 nlassa sinne. Kun miun toiveet ei oo mahdottomia: toivoin käyntiä la tienoilla ja käynnistystä tabletein sitten, kun se on ajankohtaista. En toivonut kuningattaren kohtelua!! Enkä tosiaankaan synnytystä laskettuna päivänä. Ei luulisi olevan yhtä poliaikaa mahdotonta toteuttaa!!

Eilen illalla minnuu jopa supisti pari-kolme kertaa hieman harkkoja napakammin. No, jo oli tietty aikakin.

Pe kasattiin pinnasänky ja sain yhestä kaapista järjestettyä pari hyllyä tilaa vauvan vaatteille. Hyvä mie! Mitäs sit.. Kaukalon telakan vois asentaa autoon ja laittaa vaikka sairaalakampetta hieman valmiiks ainakin vauvalle.

6v lähössä kouluun, pitää mennä ohjeistamaan..

Ananasmehu rv 38+2 (mistä näitä viikkoja oikein tulee?)

50/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks täältä myös hali mami@! Hiukka nolo olo tuli kun en eilen muistanut mitään mainita, tuli vaan omaa napaa niin :(

Valvojille, lukekaa kirjaa tai katelkaa tallennuksia/elokuvia tai kirjotelkaa tänne :)

Ikäväähän toi on toki, mulla myös oli sellanen jakso tässä, ei vaivoja mut ei vain uni tullu, en sit jääny sänkyyn vaan nousin tekeen jotain noista mitä mainitsin, sytyttelin kynttilät ilokseni. Mut toi meni ohi kyllä, nyt nukun yöt mut eiköhän se unettomuus vielä tuu noilla teidän viikoilla sit viimestään.

Koitin soitella jo neuvolaan eilisen rasituksen tuloksia mut eihän sieltä ketää kii saa ennenku tarkkana soittoaikana, pöh no puol 11 uus yritys.

Mä oon kuulkaas nyt ihan varma et poika meille todellakin tulee, Viljami siis ;) Mua niin vaivaski kun ei ollu mitään oloja ennen eilistä et kumpi on, mut korjaantu nyt sekin asia sitten.

Tän myötä sit tuli synnytys sanotaan nyt kammon vaikka lisäks se et niin se olis poika ja noilla meiän pikkupojillahan oli takkuinen alku, Tuomolla lievempi kun Antilla mut Tuomon juttu jatku kotiin saakka, sellanen outo hengitysääni jota yöllä kuuntelin ja jos ei kuulunut, se saatto hetkeks lakata se ääni ilman et hengitys pysähty, niin minä pompin sydänkurkussa tarkistaan et no hengittääkös se ollenkaan :(

Lääkäri vain viimeks sano et toi vois olla sellanen et meiän pojille ne tulee noi jutut, Antista ensin epäiltiin et synnytys joka oli rajuhko olis ollu syynä, mut kun toisellekin tuli niin arveli sit tollasta. No mulla on vielä tän vuoden puolella nlalääkäri niin kyselen siltä et voisko ton keuhkoasian takia laittaa lähetteen et jos se näkyis vaikka paremmilla laitteilla jo ennen syntymää, vaikka en mä tiä voiko siihen mitenkään valmistautua et vauvaa ei saa viereen, ikävää se on. No mut koitan ny olla noita murehtimatta, jännätään teidän muiden synnytykset ensin :)

Mulla on miehen henkselitoppikset käytössä kun ulkoillaan ja ostin takin joka muka menee raskauden ajan ja pyh alkaa kinnata mun jättimahani kohdalta, mut pidän peukkuja et kestäis alennusmyynteihin asti, pakko ostaa sit joku muu oikein kunnon telttapomppa et maha varmana mahtuu muuten onki sit hullun näkönen ku muuten iso :D

Kiva lukea kun te niin laitatte vauvoille valmiiksi, mäki haluuuuun! Mut ehei meillä kun toi autotallikatosvarastojenhässäkkä rakennus on antura vaiheessa vasta, talvikun tuli tänäkin vuonna ;) ei ehtiny harkkoja muutaan kun tuli pakkaset, joten meiän vauvan huone toimii varastona nyt sitte niin kauan kunnes saadaan toi tehtyä, no positiivistakin löytyy, nyt mä ainaski saan sit ostaa yhen ihanan hoitopöytälipasto jutun jota himoinnut, siinä on isot laatikot niin sinne kyllä mahtuu vaatetta hyvin ja isompia voin pitää sielä varastohuoneessa säilössä, hoitopöytä mahtuu kyllä meiän makkariin ku en halua mihkään varastoon toisen hoitotilaa laittaa :) Toi ei oo ees mikään kallis juttu ja saahan sen sit myytyä kun ei enää tarvi.

Mutta ihan suosiolla saan ootella tammikuulle et voin alottaa tän asian suhteen hössöttämisen ja ohan siinä aikaakin vielä koko helmikuukin.

Hyvä että ananasmehun terkka käsitti asian ja soittelee sit sinne polille.

Nyt aamupalalle!

wattu ja viljami

51/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käry kävi hittovie! Ei muutaku tiukka ruokavalio ja mittailuja ja polikäyntejä...

Onneks mä oon päässy jo sukulakuista irti ja suklaastakin, mut pitsa voi itkujen itku sitä tulee ny kyllä ikävä!

Juu suuret on huolet mulla :D

wattu taas

52/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä toinen, joka narahti... Argh! Kaikki muut oli reippaasti alle, mutta keskimmäinen oli just rajalla. Polikäynneistä ei vielä puhuttu mitää, mutta mittarin saan kaveriksi keskiviikkona neuvolareissulla. Mutta silti: PÖH! No onneksi sai edes kipsin pois hetkeksi. Jos alkaa särkeä, niin sitte katotaan uudestaan tilannetta ja otetaan uudet kuvat.

Eipä tänne muuta, pikaisesti luin, mutten muista enää mitää. Ja kiirettä pukkaa, joten lyhyestä virsi kaunis...

Äippä ja vissiin jotain 12+

Vierailija
53/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masu hikkaa päivittäin noin 10-15 kertaa. Välillä ihan kyllästyy kun koko ajan nakuttaa vatsa. Missä kohtaa masua teillä tuntuu hikka voimakkaimmin?? mietin tässä että missähän asennossa tää tyllerö on ? Mulla se on muuttunut nyt niin että hikka tuntuu aika alhaalla. Ajattelin että olisko se kääntynyt? Ennen se tuntui enemmän oikealla puolella.

Nyt tuntuu ihanalta kun ukko on jäänyt kotiin yli kuudeksi viikoksi. Ei tarvitse enää yksin raahata noita lapsia mukanaan. aah. ja mä olen vielä saanut nukkuakin kun se on ottanut valvontavuorot tuon pienimmän kanssa. On se niin ihana mies :)

On se kumma että aina kun käy neuvolossa niin jännittää tuota sokeria. Kahdessa ensimmäisessä mulla narahti plussalle mutta nää kaks tyttöä mitä tuli niin ei ole tullut ja eikä tästäkään masusta ole vielä tullut mutta pelko on takamuksessa. EN tahdo mennä sinne rasitukseen. Hyväähän ne tarkoittaa mutta silti...

Pirre 29+0

54/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huomata, että mua on kaivattu, vaikka syykin on aika ilmeinen :D Ekaks onnea 93-vuotiaalle Suomelle (ja samalla meidän 7-vuotiselle avioliitolle :D )!!! Sit kauhea itkuntyrskäys poisnukkuneen Kari Tapion muistolle, todellakin yksi kauneimmista suomalaisäänistä on pois, tai ääni todennäköisesti jää kyllä elämään, mutta mies on mennyt :(

Onnea myös meidän pienelle ihmeelle (josta todennäköisesti tulee KariTa, jos minä saan päättää...vitsi!)!!! TYTÄR syntyi siis lauantaina 4.12. klo:13:37. Painoa 3790g ja pituutta kotiin lähtiessä itsenäisyyspäivänä 50cm. Vähän sen jälkeen kun kävin perjantaina langoilla, isäntä pyyhkäisi kotiin ja ilmoitti, että nyt lähtee akka telakalle "urheilemaan", kun ei töistä eikä mistään tule mitään ku huolestuttaa koko ajan. Oho, sanoin minä! Heitti pienen tytön kanssa S-joelle ja kävelin pokkana päivystysluukulle hakemaan taksilapun ja sillä sitten Kuopioon. Oli tosi "löllö"-tunne, mut ei mitään muuta ihmeellistä. Kattovat siellä, että kohdunsuu reilut 3cm auki ja kanavaa puolisen senttiä, synnytys ei käynnissä, mutta osastolle yöksi tarkkailuun, koska matka niin pitkä. Ajattelin sitten, että fine, ollaan ukon mieliksi yö sairaalassa ja aamulla sitten, jos ei kerta mitään tapahdukaan, niin synttäreitä kotiin viettämään :)

Aamu tuli, olo ihan samanlainen ja jo olin kassi valmiina lekuria odottelemassa, kun vessakäynnillä huomasin, että housuihin on selvästi lirahtanut vettä, hyvin vähän, mutta selvästi vettä. Yhdeltätoista tuli lääkäri, joka sanoi, että oli jo ajatellut vievänsä saliin kalvojen puhkaisuun, mutta että katotaas nyt vielä, jos kuitenkin lähtis itestään, kun kalvo selvästi tuntu hajanaiselta. Kotiinlähdön saisin kuitenkin unohtaa kokonaan. Voi pee! Ei mitään muuta tuntemusta kuin "löllö" olo jalkovälissä ja nyt sit sinne vaan oleilemaan. Puolen päivän jälkeen soitin ukolle ja sanoin, että rupeen kattomaan hiihtoja ja harmitus lapsen synttärijuhlista on ISO! 12:35 tuntui selkeästi sellainen kipeä vihlaisu mahanpohjassa ja pieni puristus, jota seurasi hetken päästä toinen, ei mitään maata järisyttävää, mutta ajattelin, että supistuksia taitavat olla. Muutaman jälkeen kävin sanomassa kansliassa hoitajalle, että nyt taitaa supistella ja lupasi tulla katsomaan. Sanoi, että jos on enemmän ku sen kolme auki, niin voidaan varmaan lähteä saliin..."Joo, tää on sellaset neljä...viis...kuus, joo nyt lähdetään!" Kävelin "odotusosastolta" synnytysosastolle ja suoraan saliin ja totesin, että yks maailman ihanimmista kätilöistä oli annettu mulle, heti synkkas niin hyvin.

Seisoin siinä sängyn vieressä ja juteltiin niitä näitä, välillä supisti ja keinuttelin itteeni. Selkeästi tuntu, kuinka aina supistukset voimistu kerta kerralta ja sit vaan totesin, että painattaa ihan hirveesti alas, jolloin käski mut petille. Paikat auki ja sain ponnistaa. Ekalla ponnistuksella tyttö tuli sen verta hyvin, että korvien yläreunat tuli jo näkyviin ja parilla työnnöllä koko mukula pihalle. Ponnistusvaihe 4min. ja koko synnytys ekasta supistuksesta 1h 2min. Sain melkein heti soittaa ukolle, joka ei meinannu millään uskoa, kun vasta puhuttiin puhelimessa...

Kaikki jännitykset jäi kyllä sit siihen laverille :) Ponnistusvaihe selvästi kivuliaampi kuin edellisen perätilasynnytyksessä, mutta toi avautuminen oli kyllä aika unelma. Pieni on, no pieni. Sellanen "siron" oloinen (laitan kuvan kyllä heti kun esikko kaivaa sen kaapelin jostain jemmoistaan) ja kovasti oman näköinen, vaikka toki sisaruksiaan muistuttaakin (Eelin näköinen minusta eniten). Rankasta reissusta muistuttaa verenpurkauma oikeassa silmässä, mutta eiköhän tuo parane, muuten oikein soma tyttönen. Tukkaa on taas reilusti, oikein sellaiset "niskakiharatkin" jo :)

Kotiin tultiin siis sopivasti Tarjan vastaanotolle ja hieman tuo Emppu-neiti osoitti mieltään, työnti vauvaa pois sylistä ja itse istui sitten kun tatti :) Tänään käynyt kyllä jo monta kertaa tuonne petiin kurkistamassa ja sanoo vauva, liikuttava. Viime yö meni vauvan osalta ihan ok, mutta tuota Emppua on kyllä käytettävä lekurissa, sen verta koris yöllä tuo hengitys ja heräili muutamia kertoja yskimään ihan tukossa. Kiva kun nyt sit tuli kipeeks just tähän saumaan.

Mutta se minun "haljenneesta" navasta tässä vaiheessa. Täällä palstalla odotus tiivistyy... Voi kökkö teille, jotka narahti rasituksessa (hyvä muisti), ei ole kiva juttu. Toivottavasti pääsette nyt "lievimmällä" mahdollisella, ettei tartte ruveta tökkimään piikkejä sun muuta :(

Ja ananasmehuko se kirjoitti joulutorttu-käynnistyksestä ja sairaalan ruoista? Meinas pissa tulla housuun ku nauroin vedet silmissä täällä :D Sairaalaruoat oli täälläkin minusta ihan ok, tosin siellähän syödään kyllä sitten ihan vähän väliä, mikä oli eka hiukka haastavaa, kun oli tottunut näihin kerran-kaksi päivässä -tyyppisiin ateriointeihin, mutta kyllä synnytyksen jälkeen ruoka on maistunut :) Hieman negaa itsenäisyyspäivän iltaruoasta, josta odotin "jotain juhlavaa". Liisterimuussi ja teollisuuskalamureke ei kyllä ollu ihan sitä!!!

Pakko kai lähtee pottukattila lyömään tulille, viikonlopun "varaäiti" oli tehny kauheen kattilallisen jauhelihakastiketta meille, ettei mun "tarvii" heti ruveta ruokia miettimään (jotkut ystävät ovat takuulla oikeita enkeleitä!). Molemmat typyt nukkuu, eskarilainen askartelee, pojat meni mummolle yöks ja ukko on töissä, todellinen "hiljainen hetki" siis :) Ja olishan nyt voinu tietenkin itekkin nukkua... Palataan naiset!

-omppu ja Yllis-neiti 4pvä-

55/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa omppu! Kovasti onnea koko teidän perheelle!!!

Mä tavasin ja tavasin tota seinäjoki kohtaa ja en tajunnu siis hä miks siellä kävit juu u tänään käyny muutenki entistäkin hitaammalla joten en tajua lukemaanikaan :D

Äipälle kohtalotoverille tsempit myös! Mulla pomppas paasto ja 2h arvo, toi keskimmäinen jäi rimaa hipoen alle rajan.

Eiköhän tää ruokavaliolla pysy kurissa, tuskin insuliinille sentäs. Ja hienoo et sait kipsin pois, toivottavasti nyt paranis eikä tulis mitään kipuja.

Pirre, mullakin hikkaileva vauva, tuntuu alhaalla.

Sit oikein mulle mieluisa uutinen....putkimies !"#¤%¤%&&%&%/ ei tule meille tänä vuonna, enskuun puolivälissä joten lopun varmaan arvaattekin...peeerk.....noh en jää tätä kauaksi aikaa manaamaan, laitetaan joulu sit tänne koirankoppiin :)

wattu jälleen

Vierailija
56/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompulla kaikki hyvin ja tyttö maailmassa:)

* ruusunnuppu, suukkosuu

silmäs uuteen aamuun avautuu,

ihmeitä täynnä päivän joka hetki

alkaa uuden elämän ihmeellinen retki *

Aivan mielettömän ihanan kuulonen synnytys sulla, jotenkin ihan uskomatonta että joillain voi mennä noin!!! ite oon aina ihan tuskissani...

Vielä kerran onnea koko perheelle:) Laita tosiaan sitä kuvaa tulemaan kun jaksat ja ehdit!!

Mites muuta vauvautuneet? miten teillä sujuu siellä? tulkaahan linjoille!!!

mami

Vierailija
57/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee Ompulle ja poppoolle

58/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ompulle ja koko perheelle ihanasta prinsessasta! Ja ihanan nopea synnytys! :)

Wattu: onkohan tolla meidän rasituksen aiheuttamalla järkytyksellä jotain tekemistä sen Seinäjoki-sekoilun kanssa, kun mäkin sitä tankkasin ja ihmettelin monta kertaa. Kunnes tulinkin ajatelleeksi, jospa Omppu tarkoittaakin S-joella Seinäjoen sijaan SUONENjokea? :) Onhan se huomattavasti lähempänä Kuopiota. Meillä vaan jostain kumman syystä on Seinäjoki ensimmäisenä mielessä, kun puhutaan S-joesta. :D

Kipsi tosiaan läks ja jalka on sen näköinen, että on kipsissä ollut: turvonnut, punainen ja hilseilevä. Heti syömisen jälkeen piti mennä pesemään ylimääräiset pois ja sitten kunnon rasvat päälle. Oon täällä jo hiljaa toivonu, että nää satunnaiset vihlaisut ja kiristykset ei oo parantumattomasta murtumasta johtuvia, vaan kauan käyttämättä olleitten lihasten reagointia yhtäkkiseen tarpeeseen, vaikka oonkin ottanu tosi iisisti koko päivän. Ihokin kiristää, kun on niin kuiva. Siteen kietaisin vielä vähä lisätukea antamaan.

Mun rasituksissa on yleensä aina ollu häikkää just ton keskimmäisen kohdalla, jos jotain on ollu. Ja tääkin vahvistaa mun teoriaa, että nyt olis poika tulossa. Poikien aikana on ollu eniten, vaikkakin nelosen aikana selvisin puhtain paperein nipin napin sopivasti nostettujen rajojen ansiosta. Tyttöjen aikana ei oo ollu mitään tämmöstä. Ja kun vaan 1 arvo oli just rajalla (10.0), niin selviän kotimittauksilla, jos ne on kunnossa. Ja edellisiä ajatellen tuskin tarvitsee mitään dieettiäkään pitää.

Joulukortteja täällä kirjoittelen, kun ei oikein muuhun nyt innostus riitä. Siivota pitäis ja jouluvaloja vaikka laittaa, mutta olo on nyt vähän plääh ja öh. Ja jalankin takia pitää olla pari päivää hissukseen, jos ei sitten uutta kipsiä joudu hakemaan...

Mami@:lle hali mummon johdosta täältäkin! Omat mummot kuoli jo kun olin pieni eikä lapsillakaan oo kuin 1 jäljellä. On toisaalta vähän kade olo, kun osalla on 4-5 polveakin suvussa. Omassa on just ja just 3 ja isännän puolella vaan 2.

Mutta jos jatkais urakan loppuun ja oikaisis sitte tohon soffalle kinttuineen.

Jännityksellä lisää vauvauutisia odotellen,

Äippä 12+4 (piti ihan pakosta tarkistaa :P)

59/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömän hyvin meni synnytys!:) olipas hyvä, että olit jo valmiina sairaalassa! Olis muuten tullu hoppu;) jättisuuret onnittelut koko perheelle ihanasta rinsessasta:)

täällä ollu ärripurri potutus päivä, eli samoissa fiiliksissä mennään kaiman ja ananaksen kanssa. Ihan veto veks ja pinna kireellä. No, onneks tässä jotain on saanu ees aikaseks.

Omppuliinin rinsessan kuvaa ootellessa..:)

mami@6 35+2

Vierailija
60/187 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämättömän nopeita, ja helpon kuuloisia synnytyksiä teillä on ollut tähän mennessä!

Suuren suuret onnittelut vielä käerran pienen tyttären johdosta! ja kuvaa odotellessa täälläkin :)