Ei ole rahaa lapsien joululahjoihin...
Meilla on kolme lasta, pienin ihan vauva joten hanelle nyt ei tarvitsekaan mitaan, mutta noille isommille ei ole varaa ostaa oikein mitaan.
Me ollaan pahassa taloudellisessa ahdingossa, lainat kaatuu paalle ja ma olen viela kotona aitiyslomalla toista, joten kaikki vahatkin rahat menee peruselamiseen.
Kovasti lapset toivovat sita sun tata, vaikea sanoa ettette te saa mitaan toivomaanne. Sukulaisiakaan meilla ei ole jotka ostaisivat lapsille edes yhdaet lahjat!
Isommat lapset ovat 7v ja 10v (poika ja tytto), mita heille voisi hommata minimibudjetilla?
Kommentit (48)
Yhdenkö vain? Tiedän, että paljous on turhaa ja lapsi ei jaksa kiinnostua mistään jos lahjoja on liikaa.
Mutta itse sorrun aina ostamaan liikaa. Tämä ei kuulu tähän ketjuun tiedän. Mutta kunpa oppisin tänä jouluna ostamaan vain muutaman lahjan, jotka jaksaisivat kiinnostaa ja niitä lapset arvostaisivat
vähavaraisten lasten perheille, varmaan tekin sellaiset saisitte.
Mutta tee itse! Minä aplikoin lapsille koristetyynyt. Lainaa kirjastosta Tilda-kirja ja ompele tytölle vaikka meikkipussi.
Ja käytettynäkin saa uudenveroista ostettua, meillä lapset saa käytettynä ostetun pelikonsolin.
Jos lapset ovat 7v ja 10v, niin kannattaisi tehdä selväksi, ettei mihinkään isoon vain yksinkertaisesti ole varaa.
Kaverini sai muutama vuotta sitten suht samoissa oloissa 60 e joulun ruokiin ja 20 e per lapsi lahjoihin. Ota rohkeasti sinne yhteyttä, älä ylpeile suotta! Samoin kirkon diakoniatyö auttaa taatusti!
Toivottavasti saatte hyvän joulun, tavaravuori ei sitä todellakaan takaa mutta pari pakettia joka lapsen pitäisi jouluna saada!
mutta vaivaa joutuu näkemään.
Vaatekaupoissa on poistotankoja, joissa myydään ihan kuranttia tavaraa, ovat vain hajakokoja.
Minä olen ostanut 3-4€:lla hienoja t-paitoja, pikkuhousupaketteja (3-4 pikkuhousut), mekkoja, farkut maksoi 8€.
Kirjoja myydään usein alennuksella marketeissa, Anttilassa on usein ihan hyviä DVD-levyjä myynnissä muutamalla eurolla.
Osallistu kaikkiin mahdollisiin nettikilpailuihin sekä kauppojen arvontoihin.
Minä voitin yhtenä jouluna nettikilpailusta ison kasan kirjoja, viime vuonna voitin niin ikään kirjapaketin marketissa. Kerran voitin sukset.
on niin paljon leluja ettei enempää osteta vaikka miehellä rahaa oliskin. Eikö teillä muilla huoneet pursua leluja.
Isovanhemmat varmaan paketit ostaa mut itse ei yhtäkään. joulumieli saa tulla jostain muusta asiasta.
Nämä avustusjärjestöt on tarkoitettu oikeasti varattomille. Sairaille,työttömille, köyhille yksinhuoltajille. Ei sellaisille,joilla on niin hyvät tulot,että pankkikin luottaa maksukykyyn. On meilläkin asuntolaina ja rahat tiukilla ja olen äitiyslomalla. Silti en ikinä menisi mitään joulupuuavustuksia yms hakemaan,koska tiedän että oikeasti köyhiä on olemassa. 30 euroa riittää hyvin lahjoihin.
meillä ainakin on kova juttu Legon Hero Factor ukkelit. Niitä saa Anttilasta 'a 5e. Toinen on Salama autot, niitä saa kans jotain 7-8e hintaan.
Mulla olis yksi ylimääräinen Lego robotti, olen miettinyt että miten sen saisi lahjoitettua jollekin kaltaisellesi. Saatiin synttärilahjaksi kaksi samanlaista.
Meillä lapsi 7v toivoo joululahjaksi toppahousuja. Tuntui vähän pahalta, kun niitä lahjaksi pyysi. Ei vaan ole ollut varaa ostaa niitä.
Yksi vaihtoehto on ostaa sitä mikä pitäisi muutenkin ostaa ja sitä ei ole.
jopa itsestä riippumatta niin, että tavallinenkin tallaaja voi joutua taloudelliseen ahdinkoon. Meillekin meinasi käydä niin ja jollei vanhemmat olisi tarjoutuneet auttamaan olisi voinut jopa talo mennä alta. Pienikin rahallinen tuki oikeassa kohtaa voi pelastaa suurelta taloudelliselta katastrofilta.
itse olen ostanut muutaman käytetyn jutun lahjaksi vaikka olisikin mahdollisesti varaa ostaa uutena, mutta minusta se on hirvittävää tuhlausta ostaa kolmelle lapselle ja isolle suvulle kaikki uutena... laita paikalliseen lehteen viesti että lahjoituksia otetaan vastaan ja käy seurakunnalla, niin voit saada lahjakortteja esim vaateostoksiin, minun vanhempani sai noita lahjakortteja kun olin murkku!
meillä on yksi tyttö 12v. viime jouluna ei ollut oikein rahaa mutta tytön lahjat maksoivat yyhteensä jotain 450€, osa tuli tutuilta ja osa meiltä. saatiin vielä jouluavustuskortti ja oli kiva joulu, kun sai ilmaista ruokaa 70€ :)
että katsotte aloittajan viestin päivämäärää.. Tämä ongelma ratkesi jo kaksi vuotta sitten.
meillä on yksi tyttö 12v. viime jouluna ei ollut oikein rahaa mutta tytön lahjat maksoivat yyhteensä jotain 450€, osa tuli tutuilta ja osa meiltä. saatiin vielä jouluavustuskortti ja oli kiva joulu, kun sai ilmaista ruokaa 70€ :)
Häpeäisit edes jos osaat.
t. köyhä eläkeläinen
ruokakauppaan,kun hänellä oli vaikea taloudellinen tilanne ja pieniä lapsia.
Voisin sen jollekin tarvitsevalle lähettää.
Hei minäkin voisin ottaa lahjoituksena vastaan lasten leluja olen kahden pienen lapsen äiti ja elämme pienien rahojen varassa tanja nasri puh 0465232788
meilä myös kolm lasta, 5.vpoika, 11.vpoika ja 13.v tyttö..todella pahassa tilanteessa, kaikki mikä vähäinen raha saadaan menee elämiseen, luotot menneet joskus 15-18.v sitten, lainaa ei saa..tällä hetkellä vaimo sairaalassa, pääsee ehkä kotiin ennen joulua, itse opiskelija/työtön..todella ahdistava tilanne kun lapsset toivovat lahjakortteja, toinen pyytää vain alle 100e puhelinta, pienimmäinen pyytää ps3 pelejä, starwars/ninjago-legoja..mitään ei voi laittaa,ei ole ainuttakaan sukulaista, toinen mummo ryyppää ja tuhosi oman pojan elämän viemällä perinnöstä valehtelemalla 70000, ja toinen mummo ei välitä myöskään yhtään, sen mitä kumpikin mummo osaa on soittaa lastensuojeluun ja tehdä imoituksia, onneksi lastensuojelussa tiedetään mummojen taustat..mutta itse tilanteeseen mistä saada lapsille lahjat ja iloinen joulu..ainuat välittävät ulkopuoliset ovat tukiperhe, mutta ei sekään auta tässä tilanteessa..ELI LÖYTYISIKÖHÄN YHTÄÄN IHANAA JA VÄLITTÄVÄÄ IHMISTÄ JOKA HALUAISI AUTTAA JA TUKEA..JA JATKOSSA PITÄÄ YHTEYTTÄ, JOS VAIKKA LÖYTYISI IHANAT UUDET MUMMOT JA PAPAT TÄTÄ KAUTTA..TOIVON SINULLE ETTÄ SAAT LAPSILLESI JOULULAHJAT JA HYVÄN MIELEN..SIUNAUSTA KAIKILLE..:)OTTAKAA TÄTÄ KAUTTA YHTEYTTÄ NIIN ANNAMME YHTEYSTIEDOT SINULLE JOKA VÄLITÄT...
ensi alkuun ja sitten katson jos tarvitaan viela muuta.
ap