Ei ole rahaa lapsien joululahjoihin...
Meilla on kolme lasta, pienin ihan vauva joten hanelle nyt ei tarvitsekaan mitaan, mutta noille isommille ei ole varaa ostaa oikein mitaan.
Me ollaan pahassa taloudellisessa ahdingossa, lainat kaatuu paalle ja ma olen viela kotona aitiyslomalla toista, joten kaikki vahatkin rahat menee peruselamiseen.
Kovasti lapset toivovat sita sun tata, vaikea sanoa ettette te saa mitaan toivomaanne. Sukulaisiakaan meilla ei ole jotka ostaisivat lapsille edes yhdaet lahjat!
Isommat lapset ovat 7v ja 10v (poika ja tytto), mita heille voisi hommata minimibudjetilla?
Kommentit (48)
Itse olen saanut sieltä sekä lahjakortin että lahjoja lapsille.
lelu olisi käytetty. Käy kirpparilla! Minäkin voisin lähettää meidän lasten vanhoja leluja, jotka on siis ihan käypäisiä. Mitenhän voisi sulle lähettää?
jos laitat tähän s-postin jonne voin ottaa yhteyttä. Nyt mun on kyllä mentävä mutta enköhän mä tän ketjun täältä myöhemminkin löydä.
Vähän se mun jouluani meinaan kaivelee, että omat kakarat saa vaikka mitä ja sitten on niitä perheitä joissa pohditaan miten saada kympillä kolme lahjaa.
Ainoa vaan, että mistä tietäisi, että tämä ei ole mikään typerä provo. Oikeasti haluaisin lahjoja samoin kuin edellinen - omat saa vaikka mitä.
Neulopa niille jotain hauskempaa kuin villasukat. Vaikkapa pojalle kaulaliina ja tytölle säärystimet.
Onko lapsilla penaalit täynnä tavaraa? Uudet kivat kynät ilahduttavat koulupäivinä, jos edelliset on jo kulahtaneet.
Ainoa vaan, että mistä tietäisi, että tämä ei ole mikään typerä provo. Oikeasti haluaisin lahjoja samoin kuin edellinen - omat saa vaikka mitä.
jos ap laittaa anonyymin s-postin tänne ja joku siihen ottaa yhteyttä, ap antaa osoitteen ja lahjatoiveet. Mä voin ne ainakin lähettää, oli sit provo tai ei. Tulee ainakin itelle hyvä mieli, meni ne paketit sit mihin tahansa.
Ei ole mullakaan. Kasa laskuja ja rahaa ei ole.
Mutta sinä, mites saisit lahjoja kun on Joulupuukeräys ym.
Pelastusarmeija, sossu?
Diakoni?
Miten ne lahjat jaetaan?
Mutta veronpalautukset tulee ja kyllä meillä 1000€ riittää lahjoihin ja ruokaan. Meille sillä saadaan kiva joulu.
Lapsia 3
Mutta veronpalautukset tulee ja kyllä meillä 1000€ riittää lahjoihin ja ruokaan. Meille sillä saadaan kiva joulu. Lapsia 3
mene helvetti muualle leuhottelemaan. Tajuatko pässi, että kaikille ei veronpalautuksia tipahtele, ja ymmärrätkö, että tonni on ruhtinaallinen joulubudjetti?
Taman ei ollut tarkoitus olla mikaan kerjaysviesti missaan tapauksessa, ja sen verran on ylpeytta vai oliskohan paremminkin hapeaa, etten uskalla laittaa tanne osoitetta tunnistamisen pelossa. Pari kymppia tosiaankin ehka voisin lahjoihin laittaa, niilla ei kovin kummoista saa, mutta jotain, mita?
Ja neuloakaan en kylla osaa!
ap
Mutta veronpalautukset tulee ja kyllä meillä 1000€ riittää lahjoihin ja ruokaan. Meille sillä saadaan kiva joulu. Lapsia 3
mene helvetti muualle leuhottelemaan. Tajuatko pässi, että kaikille ei veronpalautuksia tipahtele, ja ymmärrätkö, että tonni on ruhtinaallinen joulubudjetti?
Joo, mä kuvittelin olevani hyväosainen, mutta tonni on kyllä mullekin hiton paljon!
pakettien jakoa koordinoi diakonia (nuorkauppakamarin sivulta luin). Ottaisin siis yhteyttä sinne, jos olisin tarpeessa.
Jonne voi siis vielä lapsille lahjoja. Ehkä saisitte lapsillenne lahjat tuota kautta?
Sinnekö voi viedä lahjoja? Millaisia? Ettei tule kovin montaa Barbieta, kun niitä poikiakin kait on.
Niissä on yleensä paljon lahjoja ja kirjoja myytävänä. Mulla on sellainen tapa, että ostan pitkin vuotta jemmaan lapsille leluja, jos esim. tulee jokin kiva juttu kirpparilla vastaan, tai esim. jos jossain kaupassa on poistomyynti tms.
Lisäksi erilaisissa halvan tavaran kaupoissa on leluja tosi halvalla. Tyttö 3v juhli synttäreitään syksyllä, ja ostin hänelle pienen nuken & nuken kylpyamme -setin, jossa oli pyyhe ja talkkipurkkikin mukana, 7,90e. Ei paha mun mielestäni! Mut jos menee lelukauppoihin tai vaikka ihan tavarataloihin, niin siellä lelut maksaa maltaita.
jos tyttö sitä toivoi. Pojalle joku pieni pikkulego -paketti, niitä saa alle kympillä. Tai yhteiseksi esim. Afrikan tähti (n. 14 €) ja lisäksi karkkia. Ottaisin kyllä sinuna yhteyttä myös hyväntekeväisyysjärjestöihin, niele ylpeytesi lastesi hyvän mielen tähden.
mä olen ostanut kirpparilta 7 v pojalle sen toivomia lahjoja. Onhan mukana ollut tuuriakin, että sattunut löytymään just toiveiden mukaisia juttua. Esimerkiksi Labyrintti pelin löysin 5 eurolla, jonkin motskari aiheisen hupparin toivoi - sellainenkin löytyi 2 eurolla (todella siisti), ja todella hyvä kuntoisia uuden näköisiä roope setiä (osaa jo jonkin verran lukea, toivottavasti ei ihmettele, miksi pukki tuo monta vuotta vanhoja lehtiä :)).
Suosittelen kirpparikierrosta.
Sinnekö voi viedä lahjoja? Millaisia? Ettei tule kovin montaa Barbieta, kun niitä poikiakin kait on.
Toi on ihan riittävä raha noin nuorille.Zuzu hamsteri on loistava lahja jne.
20€ = melkein 120 suomen markkaa.Mun mielestä se ei ole pikkusumma vaik itellä onkin rahaa enempään niin en osta kun en halua et lapset kasvaa illuusioon et materia on onnellisuuden määrite.Kaverit pilkkaa mua seläntakana kun "panttaan" rahojani mut mieluummin jätän ne perintönä sit joskus ja sitä ennen opetan lapset arvostamaan rahaa ja ymmärtämään et rahaa ja lahjoja saa vain työnteolla ja moni ei ollenkaan.Siitä sainkin idean,ehkä vien pennut tänä jouluna jäähallille Hurstin joulujuhlaan auttelemaan ja sillai he näkee todellisia vähäosaisia.Äkkiä omat pikkulahjat ja lämmin koti ruokineen on taivaan lahja.
avustusta vähävaraisille lapsiperheille?