Syyskuiset 2011
Kommentit (708)
ettei mikään voi mennä putkeen mun kohdalla.
soittivat äsken naistenklinikalta kun arvo olikin noussut jo 2500 vaikka sen olisi pitänyt laskea. Eli joudun menemään taas huomenna sinne uusiin labroihin ja ultraan lääkärille. Toisaalta hoitsu sanoi, että hyvä et vuoto on alkanut, voisi olla merkki arvojen laskusta. Vuoto alkoi siis vasta eilen illalla ja verikokeet otettiin päivällä.
En vaan enää oikein jaksais tätä rumbaa...
Monilla ovis aika näköjään :)
Itse sain ovistikkuun aikas selkeän viivan 17 kiertopäivän aamuna, toivottavasti oli sitten "oikea" ovis silloin koska kavin kp 14 ultrassa ja gyne sanoi että se yksi valmiin näköinen munasolu irtoaisi jo vuorokauden tai kahden sisällä. Clomeja en tässä kierrossa syöny, aattelin että saa munasarjat vähän levätä lääkkeistä välillä.
Nyt sitten saa taas jännittävää odotusta viikon verran onko tärpänny. Rinnat on ollu nyt muutaman päivän kipeet, samoin ne oli vähän oviksen jälkeen pari päivää eikä välillä yhtään. Toivon tietysti että ne olis nyt jotenkin vähän erilailla kipeet kuin ennen kuukautisia :)
Evelle jaksuja ja toivottavasti nyt alkaisi tilanne selviämään että pääsisit uuten kiertoon nopeasti!
Lis. kp 26 (32-?)
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Olen kyllä lueskellut teidän kirjoituksia melkein päivittäin.
Pahoittelut niille, jotka täti pääsi yllättämään:(
Ovis oli ainakin muutamalla ovella, joten onnea yritykseen.
Täällä on tosiaan piinaviikko menossa, eli ajattelin testata uuden vuoden aattona. Nyt on kp 28/30 ja DPO 14. Mermaid ja PRIS taitaa elää kans jännittäviä aikoja, ja pian myös Helene.
Toivotaan niin plussaa kaikille++++
Nuppu3
kirjoittelinkin jo pitkät rimpsut, ja sitten vahingossa painoin jotain nappia, ja kaikki katos... no, uusi yritys sitten vaan..
eli
VAUVAHAAVE: peukkuja sulle! Odottavan aika on aina pitkä! Yksi viikkokin on niiiiiiiin pitkä, kun mennään piinaviikkoja! Toivottavasti odotus palkitaan!
PRIS: voi ei noita menkkaoireita! Ikävähän se on kipeäkin olla! Toivottavasti pian alkaa helpottaan! Vaikka kuitenkin siltikin pidän sullekkin peukkuja ja toivon parasta! Kun onhan ne menkkaoireet oikeasti tosi yleisiä raskauden alussakin!
HELENE: Meillä taas just sama dpo! Eli mullakin dpo8 nyt menossa! Milloin aiot testata? Aiotko odottaa perjantaihin vai vieläkin pidemmälle?
NUPPU3: Sullahan ne vasta piinaviikot on menossa! Aiotko todella malttaa odottaa perjantaihin, kun kuitenkin noiden dpo päivien mukaan vois testi hyvinkin näyttää positiivista jo ennemminkin! Itse en varmaan malttaisi... Toivon sullekkin positiivista uutta vuotta!
MERMAIDILLA myös jo jännät paikat! Isot peukutukset sinnekkin! Aika lupaavia oireita!
ILTIS: toivottavasti nyt ovis tuottaa tulosta! Innokkaita peittojen heilutteluja teille ;)
UUVE: jospa ne menkat ei alkaiskaan! Joillakinhan se plussa tulee vasta tosi myöhään! Toivottavasti sulla vielä plussaksi muuttuisi!
JANSKUU: jospa se mies pian tervehtyisi! Meillä myös on sairasteltu jouluna. Ei kivoja nuo taudit!
MARJANA: toivottavasti miehesi ehtii kotiin ovista hyödyntämään!
ON: oireita täällä
-mahaa pistelee edelleen (voi siis hyvinkin johtua joulun herkutteluista..)
-rinnat kipeät (normaali menkkaoire)
-finnejä (normaali menkka oire)
-lämpöä (normaali menkka oire)
-väsyttää
-huimaa (joskus loppukierrosta tätäkin esiintynyt, tosin on kyllä ollut myös raskausoire mulla jo ennen plussaamista)
-välillä yököttää
tuutuli kp21 dpo8
Täälläpä on ollut vilkasta sen jälkeen kun viimeksi kävin kirjaamassa että menkat alko.. No nyt on täti taas häipynyt ja saa alkaa taas suuntaamaan katseet seuraavaan ovulaatioon. Laskeskelin tuossa että jos nyt tärppää niin LA olis 27.9. joten saan pysyä samassa syyspinossa vielä jonkun aikaa ;) Nyt on toiveet raskautumiseen korkealla, nää oli ekat luomumenkat pillereiden jälkeen. Oli muuten tosi kipeät ja runsaat, en muistanutkaan miten kamalaa se on..
Toivottavasti peitot on kaikilla heiluneet ahkerasti, ja saadaan kuulla pian paljon plussauutisia :)
ja negahan sieltä tuli. Ensin tein predictorin earlylla ja siinä näkyy viivanpaikka tai ehkä haamujen haamujen haamu, mutta negana sitä pidän näillä kp-luvuilla. apteekin oma nega.
Lievää menkkasärkyä, joten eiköhän ne sieltä ala ihan aikataulussa, huomenna olis viimenen kp normikierron sisään. Ketutuskäyräkin nousussa aika kovaa, et vielä ehtii repäistä parit pms-hepulit. Äääääh!!
Pöh. Kyllästyttää. Ei huvittais lähteä taas ovista tikutteleen.. juu eihän tässä muuta ku tjottailla ja vasta yk4 lähdössä.. täytyy jatkossa rajoittaa tätä oireiden seurailua, hulluks tulee muuten. Tjot. (juuuu... et ovista odotellessa ;) siitä se sitten taas lähtee..)
Pöh ja pöh.
Mutta hengessä mukana kaikille, tsemppiä tsemppiä ja paljon plussatuulia!!!
Evelle halaus ja toivotaan että ne arvot nyt lähtis laskemaan.. Jaksuja!
kp30/25-31 ja dpo 15-16
Miten sitä pystyis unohtamaan koko menkka-asian? Pelkään (tai tiedän) että tää odottaminen saa menkat vaan pysymään kauemmin poissa. En mitään muuta toivo niin paljon ku tätiä kylään just nyt. Ahdistaa, kun en voi kenellekään oikeen vaahdota tästä asiasta. Alkais nyt ne menkat. Alkaisalkaisalkais...
Anteeksi siskot oma napa, mutta kun HALUAN SEN PERKELEEN TÄDIN KYLÄÄN ETTÄ PÄÄSEN ALOITTAMAAN UUTTA KIERTOA!!!
Huokaus.
Anteeksi.
Uuve
Mulla on aikamoiset kivut alamahassa, ei menkkamaiset mut sellaset ovulaatiomaiset, ja tein cittarin ovulaatio testin ja siihen tuli haamu, tuleeko niihin viivanpaikka vai mitä toi on?
ymmärrän hyvin! Mäkin toivon nyt niitä menkkoja alkavaksi pikaisesti, kun kerran ei raskauttakaan ole tiedossa - ja mulla on vasta normikierto menossa. Koitahan jaksaa... mä mietin, et meniskö vaikka saunaan tai tekis jotain muuta rentouttavaa.. tai sitten jotain semihyödyllistä, kuten vahais sääret, nyppis kulmakarvat tms... jos vaikka omaan itseen ja/tai hyvään oloon panostaminen auttais? Veis ajatuksia pois ja "ryhdistäis"..
Mammuska, testasitko siis ovista vai raskautta..? Missä vaiheessa sun kierto on? Ovista testattaessa ne haamut vahvistuu ajan kans, mutta joskus ne voi kai näyttää raskauttakin, jos kierto on siellä puolen..
Pitäiskin tilata uusia ovistestejä, varmaan taas niitä davidin ja sit hymynaamoja. Ehtiihän tuota.
.. taas, että miten täällä voidaan :-) En osaa luopua vieläkään näistä kuumeilijoiden pinoista, varsinkin kun tänne jäi niin monta tuttua elokuisista.
Iltiksellä ovis käsillä! Jee, nyt jumppaa, jumppaa ja jumppaa, ja mä jännäilen tääälä sivussa ja odottelen muutaman viikon päästä plussaa!
Eviksellä huono tuuri jatkuu :-( Toivottavasti arvot lähtevät laskuun ja ei tarvittaisi mitään kamalia säätöjä asian eteen, vaan asiat lähtis rullaamaan ja pääsisit pian uutta kiertoa ja jännäilyä kohti! oot niin ihailtavan vahva kyllä, halaukset sinne ja paljon jaksamista. Mä muuten olen valinnut naistenklinikan omaksi paikakseni, ja siellä jo tänäänkin vierailin alavatsa kipujen takia, ultrattiin ja otettiin arvoja jne.., ties vaikka nähtäis tietämättä toisiamme, heh..
Kaikille hirveesti plussa puhureita tähän kiertoon ! Toivottavasti juna täyttyy !
Uuvellako se oli kinkkinen tilanne, täti myöhässä mut negaa näyttää? HMPF, tiedän kuinka ärsyttävää moinen voi olla! Toivottavasti tulee pian ratkaisua suuntaan tai toiseen, tiedottomana odottelu on kaikkein inhottavinta!
- Pikku Basse & Ötö, rv 8+6
UUVE: Ymmärrän ärtymyksesi, en tiedä omalla kohdallani, paitsi kun kierto on ollut aina pitkähkö, tulee jossain kohtaa turhautuminen. Tsemppiä. Toivotaan nyt plussaa. Jos ei sitä, niin menkat kiitos.
OVISHAAMUA joku kyseli: haamu ovista bongatessa ei ole plus, mutta raskautta se voi näyttää, jos sitä käyttää kierron loppuosasa. Ja silloinkin YLEENSÄ pitäisi olla aika vahva testiviiva, jotta on plussa.
mERMAID: ÄLÄ NYT LUOVUTA! Prediin ei tule haamuja nykyään, näin olen lukenut ja kuullut. Herkässä testissä ei ole haamuja, joskus se on tuota tehnyt, muttei enää, koska testiä on uudistettu. Jos sittenki ois plussa :)??!!!! Peukut. Sulla vasta vähän yli DPO 14, muutama pv ja haamut vahvistuu, jos vahvistuu. Usko vaan, joillain hcg nousee hitaasti. Maltti on valttia. Hahaa, helppo se on toisia neuvoa ;).
EVE: Outs. MIten voi olla nyt niin hankalaa... HUomennako se ultra on? Toivottavasti alkavat käyttää nyt järkeä ja antavat kunnon tropit tai sittne osastolle ja jotain, kunhan ei johdinta pois. jaksamista!
BASSE: IHanaa, että kurkit täällä. Ja ihanat viikot kasassa. Nyt alkaa 9. viikon alussa istukka toimia, yksi etappi takana, 12 seuraava :). MÄ en jaksa uskoa (vaikka nyt pitäs vaan uskoa ja olla asenteella) plussaan, huomenna kyetään ässäilemään illalla, toivon mukaan ei liian myöhäistä.
ITSE: Edelleen se V....N Davidin testi on haalee haalee, paljon vaaleempi ku kontrolli, First step on plussa, ostin (joo joo, ostin...hullu!!!) Cittarista niitä Pregcheckejä ja nekin vielä vaaleempia. MITÄ HITSIÄ? NO, jatkan testailua, mutta Davideja en osta enää koskaan. Pyh. Oireet ennallaan, tänään bongattu ekat limatkin ;). Kyllä se ti-ke on ovis, lämmöt ollut nyt 35,9. 36,1 = hyvä merkki. HUomenna työhön taas, tenttien tekoa ja luentojen pitoa, huoh. Mutta toisaalta ihan kiva mennä työhönkin välissä. 31.12. jo vapaa.
ILTIS kp 18
Täällä oli tapahtunut kaikenlaista... kun ei tosiaan kerkiä joka päivä käymään...
Täällä tulossa kohta ovisaika, eli peittoa pitäis heilutella ja eilen tietenkin anoppi tuli yökylään (piti tulla meidän pienintä hoitamaan aamulla ja tulikin jo sitten yöks ettei aamulla tarvi). Itellä selkä kipee (jotenkin joulunalla onnisuin venäyttämään). No ehkä tänään kuitenkin? Ainakin mies vähän tuos jo vihjaili... ;)
Mutta katsotaan nyt miten homma etenee... en vielä oo noihin tikutuksiin lähteny, vaikka kovasti ne houkuttelis.. :)
Meillä siis yk 3 menossa ja mulla ennestään 12 v. ja miehellä 2 v. lapset, ensimmäistä yhteistä siis yritetään. Ikää meillä yli 30 v.
Tuossa joku kertoi, että mies empii...taitaa olla tuota joka miehellä... meillä ainakin vähän väliä empii, varsinkin jos uhmaikänen vähänkin tinttailee, niin heti miettii, että jaksaako toistakin pientä... mutta kyllä se aina sit ohi menee.. miehille ei vaan saa tuputtaa liikaa vauvatietoa... Ja pitää nyt yrittää ennen kun vanhempi saa murkkuiän, niin sitten ei ainkaan enää suostu lapsia harkitsemaan... ;)
Mulle vissiin lempparia yritettiin keksiä... hmmm... ööö... tosta mun pitkästä nimimerkistä on kyl paha keksiä... Kokis vaikkapa... :)
Ai niin, rupesin tarkemmin laskeen viimeisten kiertojen päiviä, niin mulla olis kierto 26-27 pv pitkä nykyään, ku ennen oli se tasan 28... eli ovisaikakin sit vähän aikaistu... hyvä ku huomasin, etten ihan missaa...
Kokis ja kp 12/26-27
Miten kävi UUVEN, MERMEIDIN ja PRISIN menkkojen alkamisen kanssa? Onko vielä toivoa raskautumisesta? :)
EVE: Paljon voimia!
UUtena vuotena testaajille peukkuja. Olisipa mahtava tapa aloittaa uusi vuosi ihanilla uutisilla. :)
OMAT:
Mahaa vähän nipitistelee ovulaatiota enteillen. Jos perinteiseen tapaan mennään, niin 2 päivää olen tosi kipeä. Mutta ilmeisesti ovis ei ehdi mennä ohi, kun mies tulee huomenna kotiin. Ellei ole salakavalasti ollut oireeton ovulaatio.
Marjana kp 14
Mulla on nyt n. viikko oviksesta. Ja tänään oli silti oviskipuja ja tosiaan cittarin ovis näytti haamua, tiedä sitten voiko niihin tulla viivanpaikkaa.
Marjana:Kohta on sulla ovis...jee, laita vaan lisää luettelo ja päivitystä.
Kokis: Ja sullakin ovis käsillä, oireita, oireta...
ILTIS: Mäkin huomasin ton FS:n tarkemmaksi testiksi, sillä tikuttelin muistaakseni oviksen jälkeen (hölmö ku olin) ovista sit kolme päivää putkeen, ihmettelin et eiks se ollenkaa vaalene, mut vaaleni neljäntenä päivänä vasta. Kamalan vaikea noita on tulkita, sit vaa päädyin käyttään yhtä merkkiä vain. No ostan tietty seuraavaan kietoon jotain lisää, en vaa voi sille mitään.
Tuutuli: Plussaonnea, koska testaat r-testillä?
Nuppu:Koska testaat?
Omat:
-Tissikipu jatkuu, ei nännit vaan tissit
-Pinna tiukalla, ei sais kukaan sanoo pahasti nyt ;)
-Alavatsassa ydinsota, buranan voimalla mennään, en sit tiä mitä se burana tässä vaiheessa saa aikaan
-Ei menkkoja VIELÄ - vain ajan kysymys enää.
PRIS KP 22/21-26(28) DPO 9
..ilmoittautuu innokkaana mukaan..!!
Elikkä Heipähei vaan kaikille!
Meillä aloitettiin yrittäminen elo-syyskuun vaihteessa, ja tähän asti r-testit näyttänyt yhtä viivaa.. Haalean haamun bongasin tikkuun 22.12 kun alkoi pari päivää ennemmin outo öllötys/pahoinvointi.. Tälle vuodelle on tämä nainen ehtinyt saamaan vasta 4 kuukautiset (Tammi,touko,syys ja marraskuussa) jotenka kierron pituutta on hankala ollut selvittää.. Vielä ei olla täällä kyllä oikein kunnolla uskallettu iloita asiasta, huomenna toivottavasti saadaan selvyyttä asioihin jos vain postisetä sattuisi tuomaan r-testi tilauksen... :)
Mermula jää jännittämään ja pitää peukkuja teille muille!
Mermula! Vertaistukea täs hommassa tarvitaan, joten ota kaikki ilo irti :)
Mulla sitten alkoi ne menkat, eli ihan normikierron sisään kp31/31 nyt sitten tässä kierrossa. Illalla olin niin pms-masentunut, että linnottauduin vaatehuoneeseen ja järjestin kaikki hyllyt uusiksi. Mies tajus pysyä pois tieltä, kiukuttelin sille päivällä, kun ei hakenu mulle testejä apteekista, vaikka apteekki olis ollu enempi sen reitillä kuin mun.. tulkitsin asian, että asia ei siis kiinnosta.. hieman ylireagointia, mutta hyvä syy vetää kunnon hepulit ja mököttää iltakin (hain siis ne testit itte..). Kyllä tuli vaatehuoneesta hieno, mut iltapesuilla niistin pölyä -yäk! Mieskin oli lepytelly mua aamuksi, jättäny kaffit ja aamupalan pöydälle, tietää kyllä nää pms-kuviot ja vielä tän yrittämisen "ihanuuden"... Mua niiin harmitti, kun se ei tärpänny, vaikka ovis oli mun mielestä niiiin selvä viime kierrossa, se toinen siis. Aamullakin vielä harmitti, kun tajusin että hanat on auki.. otin jo illalla lääkettä, kun tiesin et yöstä ei tuu mitään, jos alkaa kipuilla, oli semmosta tuttua enteilevää, et siitä kyllä tiesi kans.
Joten kp1/26-31, sovitaan nyt tuo vaihteluväli viimesen puolen vuoden sisältä. Harmitus on ehkä vähän lieventynyt, helpottihan tuo, että ne menkat kuitenkin nyt alkoi. Sympatiat Uuvelle!!! Voi kun se täti nyt tajuis tulla paikalle tai sitten se plussa, jompikumpi!! Laskettu aika taitaa mennä kuitenkin syyskuun puolelle vielä, pitääkin se tarkistaa.. *muoks* lokakuun puolelle se meneekin.. no katotaan, tuleeko sille kuulle pinoa, toivotaan tietty että ei!
Prisillä on jännät paikat, peukkujapeukkuja!
Ja Mammuskalla jotain testihämmennystä... hm... toivottavasti selviää suuntaan tai toiseen!
Muutaman lepopäivän jälkeen siis uuteen nousuun. Ens kerralla se tärppää.
Mermaid: Voi ei, tuohon ei voi muuta sanoa kun, että onneksi sulla on hyvä kierto. Mikä tuli DPO:ksi jos pystyt sitä laskemaan mitenkään?
Mermula: Testin tulos?
Mamuska: Kumpaaasä nyt testasit? o vai r? Jotenkin meni vähän ohi...
OMA: Nyt on sitten alaselkäkin kipeä. Ei vielä menkkoja, ravaan vessassa puolen tunnin välein tarkistamassa, kun lurahdusolo. Sekopäätouhua sanon minä. Ovistestin tein testihulluus ei laannu. Siinä oli vaalea testiviiva sikavahvan controllin vieressä, joten ei raskautta. Ovistestillä pitäs olla ainakin tasavahva ellei vahvempi. Kuka käski testin tehä? Ny tarvii taas mennä veskireissulle.
PRIS KP 23/21-26(28) DPO 10
Nyt on sitten joulut vietetty ja paluu arkeen alkanut. Hetkeen en oo täällä ehtinyt käydä kun on muka ollu niin kiireistä, mutta nyt innolla mukana jännäilemässä taas :)
Ensinnäkin pahoittelut niille, joiden luokse täti on tullu vierailemaan! Tiedän niin sen paskan fiiliksen mikä siitä tulee.. Mutta vaikka se onkin vaikeaa niin yrittäkää vaan jaksaa tsempata! Yleensä kun seuraava ovis lähestyy niin into ja ilo tähän hommaan palailee.
ON: Ovisplussan testasin tasan viikko sitten ja nyt on alkanu rinnat hieman kipuileen ja alavatsalla nippailee aina välillä. Viime kierrossa mun rinnat tuli kans kipeeks ennen menkkoja, mutta ei kyllä mun muistaakseni näin aikasin.. Kierto kuitenkin nyt varmaan 30-32 päivän luokkaa. Tiedä häntä.
Tsemppiä kaikille testejä tekeville! Toivotaan paljon plussia tähän pinoon!!!
ruusunnuppunen kp 23/26-35 (ovis kp 16, kierto siis tod.näk. yli 30)
Se on joulu vietetty, minusta oli mukavaa että oli "lyhyt" joulu eikä kamalan pitkiä arkipyhiä, tämä arki on ihan sujuvaa, sellaiset pitkät pyhät sekoittaa niin oman kuin muksujenkin rytmit:)
Juu, niinhän se on että kerrastahan se raskautuminen on joka kierrossa kiinni, ei siihen tarvita kymmentä satsia:) En vaan tiedä mitä ovis tykkäs lääkekuureistani ja tosiaan olin aivan sairaana vielä oviksen aikaan..Tilasin joka tapauksessa Kotitestiltä Sofi one step-herkkiä liuskoja kun olivat hirvittävän halpoja (10kpl 9,90) mutta nyt googlatessani luin kommentteja noista testeistä niin tulin hiukan katumapäälle, eivät kuulema ole kovin hyviä testejä..Mutta eipä voi mitään, minusta nuo liuskat eivät muutenkaan ole ikinä kovin hääppöisiä testejä joten tuskin suurta eroa muunmerkkisiinkään liuskoihin. Minulla ei ole MITÄÄN merkkejä raskautumisesta, joskaan ei pms-oireitakaan. Voihan se olla niinkin että ovis jäi tulematta kokonaan lääkekuurien vuoksi. Alamahaa kyllä ovismaisesti sattui viime maanantaina mutta toisaalta koko kroppa särki muutenkin tauottoman yskimisen seurauksena. Eipä auta arvuutella, näkee sitten. Tuntuu että tuskin sitä ainakaan nyt on raskautunut jos ei terveissä kierroissakaan edes nappisuorituksilla ole raskautunut.
Helene kp.21/22-29, yk.11, dpo.8