Kukaan ei uskalla enää kuluttaa Suomessa.
Kertokaa hidasälyiselle, että millaisia huonoja vaikutuksia sillä on koko maan tilaa ja tulevaisuutta ajatellen. Myös hyviä vaikutuksia voi kertoa. Nimimerkki "vähän yksinkertainen nainen"
Kommentit (52)
Se miten nyt elämme ja p@skaamme luontoa, annamme sen perinnöksi lasten lapsillemme. Ainoa järkevä asia jota ihan oikeasti kannattaa vähän miettiä.
Köyhät kuluttaisi esim. ruokaan, koska on vähän pakko syödä. Nyt nämä neropatit hallituksessa leikkaavat köyhiltä ja antavat rikkaille verohelpotuksia. Voit vaan kuvitella, kuluttavatko ja investoivatko nämä upporikkaat, joilla on jo kaikki. Jep, jep hyvä kokoomus.
Kyllä tuolla kauppakeskuksissa näkyy olevan parkkipaikat täynnä. Mitähän ne ihmiset siellä tekee jos eivät kuluta.
Köyhät kuluttavat mutta rikkaat eivät vieläkään halua. Köyhillä sekä keskituloisilla saattaa olla pelkoja kuluttamisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla kauppakeskuksissa näkyy olevan parkkipaikat täynnä. Mitähän ne ihmiset siellä tekee jos eivät kuluta.
Kaikille tulee pakollisia ostoksia tai lääkärissä asiointia.
Temutetaan vaan niin. Onko järkeä? Kannattaisi ostaa Suomesta, suomalaisilta yrittäjiltä. Mutta ei. Suomalaiset on aina olleet hyviä kusemaan omiin muroihin. Niinhän se suuri Nokiakin kaatui, kun piti kaikkien ruveta haluamaan AiPhouneja.
Miksi kuluttaisi. Eipä tota tarvitse paljoa muuta kuin ruokaa. Lomalla ulkomaille. En halua kerätä mitään romua.
Vierailija kirjoitti:
Samoin satamat ja lentokenttä ja myös Helsingin ravintoloilla menee hyvin.
Minä olen ostanut vähän talous- ja apteekkitavaroita varastoon. Uskon että jotkut muutkin ovat ehkä hamstranneet vähän jotain. Koska emme luota tulevaisuuteen. Kuten siihen, mistä hallitus seuraavaksi ottaa rahaa pois. Tai mitä maailmalla tapahtuu ja jos hinnat kallistuu sen takia, ja sitten ei saa ostettua mitään, koska hallitus on kiristänyt nälkävyön äärimmilleen.
Että jos on näyttänyt siltä, että ihmiset ovat nostaneet kulutustaan, se saattaa johtua ihan muista syistä kuin mitä hallitus luulee. Se on voinut olla vain varautumista ja sitten kun ensi vuosi alkaa, ostaminen lakkaa ja säästäminen alkaa.
Kyllä kannatti hoitaa oma kivitalo ja oma tontti ajoissa ja nyt tulee toimeen velattomana vaikka liiton rahoilla kun liikkumisvälineetkin on maksettu heti ostettaessa , talosta löytyvä takka on luxux näin sähköllähuijauksen aikana.
Ryssikää talous ihan miten tahansa , ei osu meikään.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kuluttaisi esim. ruokaan, koska on vähän pakko syödä. Nyt nämä neropatit hallituksessa leikkaavat köyhiltä ja antavat rikkaille verohelpotuksia. Voit vaan kuvitella, kuluttavatko ja investoivatko nämä upporikkaat, joilla on jo kaikki. Jep, jep hyvä kokoomus.
Ja köyhien ruokaostoksilla Suomen talous nousuun?.
Hilloan kaiken mitä irti saan. Myyn marjoja ja sieniä syksyllä, sötkötän fillarilla niin kauan kuin säät sallivat (nyt en valitettavasti enää voi fillaroida, vaan olen pakotettu olemaan kotona). Kiertelen kirppareilla, ostan halvalla ja myyn pienellä voitolla eteenpäin, neulon sukkia myyntiin ja tilauksesta. Ruokabudjetti on 200 €/kk. Olen laihtunut, mutta onneksi on varaa, tosin ruokavalio ei nyt sovi sairauteeni. Lääkkeet puolitan. Nyt ei tuhlata. En käy missään maksullisissa tapahtumissa ellei joku tarjoudu maksamaan, leikkaan itse hiukseni, kuten myös lähipiirin hiukset. Minulla ei ole mitään maksullisia suoratoistopalveluja tai vastaavia, en käytä alkoa, paitsi jos joku tarjoaa, en tupakoi. Näillä keinoilla pystyn avustamaan opiskelevia lapsiani.
Elintaso ei ole korkea, mutta mulla on kaikkea mitä tarvitsen.
Hän joka tuhlaa rahansa on köyhä, hän joka säästää ja sijoittaa on päivä päivältä rikkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja köyhien ruokaostoksilla Suomen talous nousuun?.
Jos tuhannelta köyhältä leikataan kymppi kuukaudessa. Yhden varakkaan täytyy syödä kymppitonnilla enemmän kuukaudessa, että ruokaupan tuotto pysyy ennallaan.
len omaa kulutusta pienentänyt tosi paljon. Ruokaan menee paljon vähemmän rahaa kuin ennen. En muutenkaan osta mitään enkä käy missään mikä maksaa kuten konsertit. En kulje bussilla vaan kävelen tai pyöräilen. Säästöön jää 650 euroa kk.
Vierailija kirjoitti:
len omaa kulutusta pienentänyt tosi paljon. Ruokaan menee paljon vähemmän rahaa kuin ennen. En muutenkaan osta mitään enkä käy missään mikä maksaa kuten konsertit. En kulje bussilla vaan kävelen tai pyöräilen. Säästöön jää 650 euroa kk.
Eräänä aamuna menin isoon ruokakauppaan siellä oli valtavasti tuotteita punalappu-alennuksessa. Kyllä ruokakuppiaat tämän tietävät. Välillä keräävät niitä pois että ei näytä niin pahalta.
Suomalaisethan kuluttavat oman osuutensa maapallon kestävän rajan luonnonvaroista jo kevääseen mennessä. Luulisi poliitikkojen olevan tyytyväisiä laskevaan kulutukseen päästövähennysten nimissä.