Syyskuiset 2011
Kommentit (708)
PRIS: Ihan just näin, miehet on miehiä, vaikka voissa paistais ;). PMS-oireet voivat viitata kuule raskauteenkin. Onko sulla aina noin lyhyt luteaalivaihe? Eli aika oviksesta menkkoihin? Tosi lyhyt, jos alle 10 jää! Kannattaa pyytää gyneltä kannanotto, jos tarvitset keltarauhasapua.. Se luteaalivaihe , siis k-rauhasen toiminta, vaikuttaa raskauteen ja alkion kiinnittymiseen. Ja sen tulisi olla yli 10, mieluusti 12+. Peukuttelen kuitenkin plussaa sulle, ja pitkäääää luteaalia ;).
ITSE: Oli sitten pakko (?) testata ovista myös aamulla, vaikka noissa Davidin testeissä onkin ohjeena, että EI aamupissaa. Samanlainen viiva ku eilen joka tapauksessa. KYSYN: Onko jollain David testejä käytössä? kauanko sen toisen viivan piirtyminen teillä vie tai on vienyt? Mulla menee 5 minuuttia ja joskus kauemminkin, mutta siinä kyl lukee, että 10 min voi mennäkin, ja yli 30 min kuluttua ei saa lukea. Voiko noihin testeihin uskoa? Pitänee kipaista apteekissa ostaa jotain toistakin, hahaa :D. Nyt testihullu pääsi taas irti.Testaan uudelleen iltapäivällä, nyt alkaa kyllä selässä ja nivusessa oikeella tuntua jo. Taitaa olla muutaman pv sisään ovis. Ihan nappiin, tutun 32 kierron mukaan :).
ILTIS kp 17
tiesittekö muuten, että suomessa sitä on vietetty talvisena hevosmiesten päivänä?
No joo, on tässä tullut nyt pari päivää pelailtua lasten kanssa joulupukin tuomaa trivial pursuita. Siitä tuollainen tuiki tärkeä tieto..
PRIS: me ollaan siis melko lailla samoilla päivillä! Vielä hetki jännäilyä!
EVIS: toivottavasti se piikki nyt sitten tekee tehtävänsä (niin ikävää kuin se olikin, että siihen jouduit). Mutta ihanaa ja ihailtavaa on se, kuinka kuitenkin jaksat pitää pitää toivoa yllä ja odottaa seuraavaa yritystä! Ja niin ehdottomasti pitääkin! Toivottavasti pääset pian uuteen yritykseen!
ILTIS: Kyllähän ne vaihtelee nuo ajatukset siitä, että tahtooko lisää lapsia vai ei. Itsekkin välillä olen sitä mieltä, että ei enää ikinä yhtään lasta lisää ja ehkäisy otetaan ehdottomasti heti käyttöön. Mutta sitten taas ajatukset saattaa jo pikkuhetkessä muuttua. Ja onhan se varmasti ihan viisastakin sitä asiaa miettiä ja välillä ajatella sitäkin, että ei enää ikinä yhtään! Kun sitä käy niitä tunteita ja tilanteita läpi, jotka ovat niitä kaikkein väsyttävimpiä. Ja sitten, kun taas tuntuu, että sittenkin tahdon vauvan, niin siinä löytää ne vauva-perheen parhaimmat puolet. Että kuitenkin loppujen lopuksi, vaikka se uusi ihminen vaatii PALJON, niin kuitenkin se antaa vielä enemmän!
Jospa se sunkin miehelläsi, ILTIS, oli vain tällainen ohi menevä hetken epäilys vaihe.
Toivottavasti jouluajan ovikset on hyödynnetty ja pian sataa paljon plussia!
ON: kp 20, dpo 7. Onkohan mulla oireita? No rinnat on arat (normaalia tässä vaiheessa kiertoa), lämpöä vähän (normaalia), finnejä (normaalia). Vatsassa hetkittäin pistelee, mutta eiköhän tuo johtune jouluherkuista. Eli tulee varmasti suoliston puolelta. Huomenna taidan tehdä tilausta mammaksilta. Jospa se ehtisi ennen perjantaita tänne. En oikein kehtaisi noihin paikallisiin apteekkeihin ja kauppoihin enää kehtaisi näillä asioilla mennä.. Pikku paikka, ja aina joku tuttu tai tutun tuttu sattuu paikalle, kun testiä olen ostamassa.
Eli virallisesti ollaan tässä pinossa! nyt ei ehdi paljoa kirjottelemaan, vielä jouluruokia tänään syömään!
Eleanora kp3/30 (kierto ilmeisesti pitenee joka kuukausi yhdellä päivällä :O)
Eleanora: Voi täti, että kehtas. Perästä tullaan, oireet aika vahvat.
Tuutuli: Samoissa mennään, toivon sulle tärppiä. Onko menkkajomotuksia? Sun kierron pituus?
ILTIS: Mun luteaali on aina ollut lyhyenpuoleinen, mut oon dpo 13:stakin joskus saanut. Kokonaisuudessaan en oo koskaan saanut esim. 30 pv kiertoa osakseni. Se oliskin ollut juhlaa silloin kun ei lasta ole tehty. Ovistesti one stepillä mennyt jotakuinkin noin kun sulla davidilla. Ei se haamuvaalenpunainen tule nopeasti onesteppeihin. Mut sit ihan yöstä noista haamuja seuraa testiajanpuitteissa tullut vaha viiva. Olen ajatellut niin, et se vähäinen lh hormoni sen tekee kun antaa olla, mut kun ylittää sen rajan nii sitten vasta tumma viiva pamahtaa hetimiten. Pah noita testejä, toivottavasti joku osaa sanoa davidista jotain. Apteekin oman o-testin havaitsin onesteppejä tarkemmaksi. Tuli nopeammin vahvempi viiva ja näytti aikaisemmin ja taas pidempään.
PRIS
Muutama sana: Mulla aina ollut ns. hyviä testejä (Cittarinkin halpikset ovat minulle hyviä), nyt tilasin ja sain tuollaisia David-testejä, joihin en ihan tyytyväinen ole ;). Menen tänään apteekkiin ja ostan muita.KIN. Piste. Lämmöt näyttää nyt 36,7 mitä hittoa!!? Kipujahan tässä on ollut muutaman pv, mutta ultrankin mukaan ovis vasta huomenna- tiistaina. Eli lieneekö syy kahvissa, lämpöisessä suihkussa tms. Lienee. Limaakaan ei vielä ole tullut, tai ehken huomaa, koska rojuakin rännissä ;).
ELEANOORA: Voi kökkö. Kurja lahja. Mutta uutta kiertoa päin, hops.
ILTIS edelleen, kohta suuntana apteekki (onneksi sieltä tarttee hakea esikoisenkin lääkkeitä, ei ihan pelkäksi testitouhuksi mene ;)) 17kp
Mitä kertoo apteekin testi verrattuna davidiin?
ON: Menkkoja odotellessa, niin on menkkaolo... hitsinhitsinhitsi.
PRIS
Nyt alkoi tulla pientä verenvuotoa. jospa se pikkumyy nyt tulisi pois ihan nätisti eikä temppuilisi ollenkaan. Kävin taas labrassa ja sanoivat että soittavat iltapäivällä jos jotain outoa. Soittoa ei kuulunut eli kaiketi kaikki on menossa hyvään suuntaan. Keskiviikkona uudet labrat ja ultra lekurilla. Vielä ei ole kovia kipuja, pientä menkkamaista juilintaa vaan. toivottavasti ei kovaksi heittäydykään.
voi ihanaa, kun tuutulilla, prisillä on jännät paikat, oireita ihan selvästi. Peukutan täällä kovasti.
Harmi, eleonoora että täti tuli joululahjaksi, voimia sulle.
Ja iltis, sinä testailun mestari (mun jälkeen hehehe) Mulla on ollut davidin r-testejä ja ne on toiminut kyllä ihan hyvin, mutta antaa haaleampaa viivaa kuin esim. CB. Testasin silloin raskautta myös davidin ovistestillä ja kyllä se siinä ihan toimi. Mutta en ole niitä siis käyttänyt varsinaiseen tarkoitukseen. Minusta paras on cb;n hymynaama vaikka onkin sikakallis. Tein alkuun muilla halvoilla liuskatesteillä ja kun alkoi viivat vahvistumaan, siirryin hymynaamaan. Toimii.
Tiedättekös koskahan pääsen jatkamaan hoitoja. Oletetaan nyt ettei tästä tule mitään komplikaatioita ja arvot laskee nollille piakkoin. Sitten tulee normimenkat niin voiskohan sitä jos siihen kiertoon alkaa piikittää hormonia? Vai pitääkö välissä olla yhdet normimenkat? Haluaisin niin kovin päästä takaisin jännäilemään teidän kanssa oireita ja testien tuloksia.
Puhaltelen täältä kovasti teille plussia, puuhhh!!
Negaa näytti ja menkat alko,harmittaa mutta ei auta lannistua ehkä sit ensi kuussa tärppäis.Outoa oli kun nännistä tuli niinku "maitoo"?!mitä lie tarkottaa.
Apteekki käyty ja ruuat syöty, iltateetä vaille valmis ja sitten nukkumaan...jos vähän ässäiltäisiin ennen ;)?
TESTIT: Ostin apteekista First signal (kaikki pahuksen muut loppu) ovistestjä. Tein ekan ja kyllä se plussa taita aolla, tai jos ei ole, on inan inan vajaa. Huomenna siis viimeistään ovisplussa, David sen sijaan näytti eilen tummepaa kuin nyt, eikä kumpikaan ole yhtä tumma saati tummempi ku kontrolli, testaaminen jatkuu siis :). Tuo on ehkä nipinnapin vajaa plussa tuo FS testi. Kipua on kylkeen saakka, lämmöt just sellaiset, ku pv-2 ennen ovista - tippuneet, ollen nyt 36.1, koko kierto ollut 36.2- 36.5 tänään sain jonkun ihmeen heittolukeman suihkun jälkeen ;). Nyt ennen ovista luku selkeesti.
EVE: Wuhuu, jospa nyt alkaisi tapahtua! Lääkäri osaa vastailla siihen, pitääkö olla normimenkat ennen yrittelyä. Oletan, että sanovat PITÄÄ. Mutta siis helmikuussa pääsisit uuteen yritykseen? Kunnolla... Tsemiä.
KRISLEE: Pahoittelut... rinnoista/ nänneistä voi tulla nestettä hormonikierron loppuvaiheessa muutenkin kuin raskaana ollessa, mutta harvinaista se on. Joissain tapauksissa vaatii seurantaa ja lääkäriä, ettie ole mitään pahanlaatuista.
PRIS: Testikertomus yllä ;). Menkkaolo voi olla myös kiinnitt.jälkeistä oloa! Ihan tyypillistä, ei siis nyt luovuteta vielä, tsot tsot.
ITSE: On tosi väsy, hermostunut (Mini pms, edeltää ovista) ja sitä rataa.
ILTIS kp 17
mulla on ollu aina niitä davidin testejä, ja on ne tummunu, mut vaikea saada tummemaksi kuin se kontrolliviiva, mun mielestä, nyt otin sitte hymynaaman mukaan et aloin testailla sillä jossain vaiheessa ja minusta se näytti plussaa vaikka tikut herjas "vajaata".. no nyt nähdään pitikö hymynaama paikkansa, kp29/25-31.. menkkoja ei näy, aattona oli menkkakipuilua, mutta eilen ja tänään on ollu semmonen euforinen "olen raskaana" -olo.. oon parkunu kaikki perheleffat ja kuorosodat järestänsä.. ei menkkaoireita, mut flunssaa pukkaa, lämmöt kyllä heittelee välillä 36-37 (mä en luota omiin mittailuihini), tosi normiolo vatsan seudulla, ei turvotusta, paitsi rinnoissa, yleensä mahtuu käteen, mutta nytpä ei ;) eivät ole kuitenkaan kipeet juurikaan, yleensä menkkoja ennen on. Turvotusta pitäis menkkameiningillä myös olla, mutta hm... tuos puol tuntia sitten tuli semmonen ikävä menkan tunne :( veskis ei mitään, valkkaria enemmän ku koko viikonloppuna.. luulen, että sieltä ne huomenna pärähtää, voi vitja. Sitä vain niin toivoo...
Niin mulla ei oo testin testiä, että ehkä huomenna käyn apteekissa. Mietin kyllä, että jospa vain odottais niitä menkkoja, kun sitte mua harmittaa jos tulee sitä negaa.. mieluummin otan reilusti menkat kuin sen negan :( Olis saanu kyllä alkaa sitte jo, jos meinaa alkaa.. Toivottavasti pääsis testaileen, vaikka tuos ke-to.. sillon olis jo hyvällä mallilla. Katotaan niin huomenna apteekissa ;)
Tsemppiä yrittäjille ja piinatuille edelleen, pahoittelut negoista ja kansainväliset käsimerkit kutsumattomille tädeille! Ekstrahalaus Evelle!
*muoks* ei tarvinne huomenna apteekkiin (korkeintaan ovistestejä hakeen), kyl nyt on niin menkkaoireet päällä :(
Hei kaikille!
Täällä on palailtu mökkijoulun vietosta takaisin kotiin ja lukemaan teidän kuulumisia.
ILTIS: Ihana kun jaksat kirjoitella aina niin ahkerasti. Tsemppiä tähän kiertoon ja ovulaation metsästykseen! Ja pöh pöhkölle miehelle, joka alkaa arpomaan asiaa tässä vaiheessa.
Vaikka eipä se meilläkään ihan selkeää ollut, että lasta ruvetaan yrittämään. Asiasta oli puhuttu, mutta erityisesti miestä tuntui jännittävän tehdä päätöstä. Esitin kysymyksen, että ostanko lisää e-pillereitä ja vastaukseksi sain: ”Älä osta”. Itse asiassa nyt kun ehdin saada haalean plussatuloksen viime kierrosta ja se valui ulos, tuntui mies kiinnostavan entisestään tähän lapsiprojektiin. Ilmeisesti odottaa kuitenkin tuloksia enemmän kuin antaa ymmärtää. ?
EVE: Kuulostaa kauhean raskaalta tuo sinun tilanteesi. Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen.
PRIS: Alkoiko menkat vai onko toivoa?
TUUTULI: Pidetään peukkuja sinulle perjantaina! Ja varpaita kans!
OMAT: Joulun pyhät hyödynnetty tehokkaasti mökin natisevaa sänkyä kiusaten. Ovulaation ajankohta on hieman arvoitus vielä, mutta äsken hieman vihlaisi oikealta alamasusta. Enteileeköhän alkavaa ovista vai kiukutteli muuten vaan. Mies on nyt vielä pari kolme päivää mökillä yli 200km päässä, joten sitä ennen ei kaivattaisi ovulaatiota, vaikka eilenkin harrasteltiin ns. ”varastoon”. Onneksi minulla tuo kipuilu alkaa kuitenkin jo 2-3 päivää ennen ovista. Yleensä ovis sattuu kiertopäivien 18-20 kieppeille, mutta kaksi viimeistää kertaa on ollut kp 15.
Marjana kp 13
Oivoi, masu pullollaan jouluruokaa ja suklaata ja vaikka sun mitän :) Ihana joulu!
Täällä on palstailtu paljon joulusta huolimatta :)
Tinneri, harmi kun tänne putosit :/ Mutta toivotaan tälle kierrolle parempaa tuuria.
Helene, se yksikin kerta voi riittää. Toivotaan parasta! :)
Eve, nyt peukut pystyyn että pikkumyy2 tulee pois kokonaan eikä suurempia operaatioita tarvita!
Iltis, kyllä se ovisplussa pian sieltä sulle saadaan ja nythän oot jo ennakoinu ihan kivasti ovista eli ;)
Omaa, täällä ei mitään uutta. Ovista odotellaan saapuvaksi. Toivottavasti mies vaan paranee ennen sitä, tuli raukka nimittäin jouluaattona kipeeksi :/ Tuntuu että kaikki tutut ja tuntemattomat on tällä hetkellä raskaana, tänään taas sain vauvauutisia serkultani. Onnellinen toki olen heidän puolestaan :) Mutta silti haikea olo. Että tämmöstä täälläpäin :)
kp 12/28-35
Eli lyhyesti omaa napaa... Ei minusta valitettavasti ollut syyskuisten plussajunan veturinkuljettajaks, toivottavasti joku pian plussaa ja kaappaa ison porukan mukaansa ;) Kivut on kovimmat sitten pillereitten keväisen lopettamisen, eka kerta kun kipulääkettä menkkoihin otan sitten teinivuosien. Jos kurjasta pitää jotain positiivista ettiä, niin luteaalivaihe oli pisin tähänastisista, ja kierto edes kohtuullisen mittainen. Ehkä keho alkaa palautua kymmenvuotisesta pillerinpopsinnasta kun näin kovasti kivistää? Tsemppiä muille!
Mallu, yk.8 (oi ei), kp1/30-36 tai jotain
Marjana: Toivotaan, että nuijapäät jaksavat odotella vielä pari päivää sitä ovista. Eikö ne voi elää neljäkin päivää, vai muistanko väärin?
Janskuu: Toivotaan, että mies paranee vauvantekopuuhiin! Ehkä se ootkin sinä, joka seuraavana saa kertoilla iloisia uutisia muille! Peukkuja!
Mermaid: Tuliko täti ihan todenteolla paikalle, vai tuntuuko vaan siltä, että on tulossa pian? Meinaan vaan, että mulla on ollu monta kertaa tässä kierrossa jo olo, että nyt ne alkaa (on ollu kunnon menkkakivut ja maha sekaisin niinku aina ennen menkkoja), mutta mitään ei oo kuulunu. Oireet ainakin kuulostaa hyviltä! Peukutan!
Iltatähtönen ja muut ovista bongaavat: Mulla sama juttu noissa ovistesteissä (tosin yhden kierron olen vasta testannu) kuin Mermaidilla. Davidin liuskoilla sain alkukierron ihan hailakoita haamuja, jotka sitte vahvistu hiukan. Ei kuitenkaan lähellekään sitä kontrolliviivaa ollut tummuudeltaan, mutta CB:n hymydigillä katsoin huvikseni, niin antoikin plussan! Eli noin puolet kontrollin vahvuudesta oli mulla plussaa. Ajattelinkin jatkossa varmistaa digillä, kun Davidit hiukan tummuu.
Krislee: Pahoittelut menkoista! Mulla ei oo tollasesta nesteestä tietoa, kannattaa varmaan selvittää, ettei oo mikään tulehdus (en siis yhtään tiedä, mutta ajattelin).
Eve: Toivotaan, että tulisi ulos ilman suurempaa tappelua. Voimia sinne! Ja katse tulevaisuuteen, niinkuin ootkin jo ihailtavasti tehnyt!
Pris: Menkkaolo ei vielä tarkoita mitään! Älä luovuta vielä! Toivotaan joulun ihmettä!
Eleanora ja Mallu: Tyhmä täti! Mutta uutta kiertoa päin!
Tuutuli: Mulla sama ongelma noiden testiostosten kanssa... Asutaan pienehköllä paikkakunnalla, ja miehen äiti sattuu olemaan tosi hanakka juorujen perään. Ei olla kerrottu yrityksestä mitään vielä (saattaa kyllä arvata muutenkin), joten apteekissa asioiminen on aina "jännää". En haluais ruokakaupan kassaneidiltä kommenttia mistään testin ostosta. Anoppi kaivaa jo nyt kaapeista miehen vanhoja vauvakamoja muka sillä verukkeella, että siivoaa kaappeja... Just joo. Mutta ihanaahan se on kun ollaan innoissaan :) Oon itse tilannu testit nyt mammaksilta (oon suurkuluttaja, tulee halvemmaksi) ja hyvin ovat toimineet.
ON: kp 35/31 taijotainsinnepäin... dpo 18
Ei niin minkään valtakunnan oireita yhtään mihinkään suuntaan. Ärsyttää. Kaikki mahdolliset ohjelmat saa tipan linssiin. Alkais jo menkat niin pääsis uutta kiertoa päin! Menkkaoireita (lähinnä sitä jomotusta) oli useamman kerran muutama päivä sitten, mutta se siitä. Nyt ei mitään. Tänään lorahti valkkaria siihen malliin, et hihkaisin jo miehelle että nyt ne alko! Mutta ei. Testit negaa. Ainoastaan yks viallinen testi, joka muutama päivä sitte näytti roskishaamun haamua. (Olin säälittävä ja kaivoin testin seuraavana päivänä roskiksesta, ja kun oikein tihrustin valon alla, niin sain siihen näkyviin sen KOHDAN, mihin viivan pitäis tulla. Mies näki sen myös, eli en kuvitellu... Kaikki muut on ollu kirkasta negaa...) Mutta aika lailla masentaa jo noi negat aamusta toiseen. Pitäis lopettaa, tiedän, mutta mutta. Miksei ne ala? Mikseimikseimiksei??
No, ehkä tää tästä taas. Jos pystyisin olemaan ajattelematta niitä menkkoja niin ehkä ne sit tulis.
Plussaonnea!
Uuve
Uuve: Älä nyt vielä oo niin varma tädin tulosta, niin kauan kun sitä ei näy on ehdottomasti toivoa! Mä ainaki pidän täällä peukkuja pystyssä, että plussa tulee eikä täti :)
Oioi telkkarista tulee Pahat Pojat, nuorempana olin ihan heikkona tohon Jasper Pääkköseen :D Enkä väitä, etteikö tuo kyseinen elokuva vielä tänäkin päivänä tarjoa ihan mukavaa silmänruokaa ;)
MALLU84: Voi harmi! Tsemppiä seuraavaan kiertoon!
JANSKUU: Ollaan melkoisen samassa veneessä siis ovista odotellessa. Sinä odotat vaan miestä tervehtyväksi ja minä miestä kotiinsaapuvaksi ennen ovulaatiota. ?
UUVE: Jospa odotat niin kovasti, ettei ne menkat uskalla alkaa. Tuskallista odottaa niiden alkua, kun toivoo kuitenkin, etteivät alkaisi ollenkaan… Oletko testannut aamuvirtsasta?
ON: Eiliset vihlaisut masussa taisi olla vain jouluruokien aiheuttamaa kiukuttelua, joten mies ehtinee kotiin ennen minun ovulaatiota. Jes! Aamulämpöjä voisi toki mittailla, niin näkisi sen lämpötilan muutoksen…
Mutta rupean nyt siivoamaan ja sitten töihin.
Marjana kp 14
Huomenia!
Pikaisesti ennen jumppaa:
NYT SE ON PLUSSA! Ihan selvä plussa. Testiviiva tulee ennen kontrollia ja ovat tummat molemmat, todella tumma myös testiviiva. Vaan mitä näyttää Davidit? MITÄÄN. Pientä hailakkaa viivaa. Mä en osta noita enää koskaan. Sain 2 pv niissä (2 pv sitten) tummimmat, ja nekin vaaleemmat kuin kontrolliviiva. Pyh moisille testeille. AAmulla yritettiin harrastella, vaan lapsi äkkäsi jotain ja syöksyi huoneeseen, hitsi. Nyt yritin, jos voitaisi vetästä loppuu, mut ei taida onnata. Huomenna kuulemma illalla TPS pelin jälkeen ON aikaa. Sitten onkin jo pikipakko ;). Muuten ei ole tsäännssiä tässä kierrossa. Tai no, olihan meillä aattona ja 25.12. menoa, mutten usko niillä olevan MITÄÄn vaikutusta. Miten mä kekkaisin tän sänkyhomman nyt just ennen jumppaa...hmmm. Oikeella nippaa ja selkään saakka.
MARJANA: Hienoa, nyt vaan tuumasta toimeen :)
MALLUko oli saanut menkat kaverikseen, pahoittelut! Uutta kierrosta kohti!
PRIS: Oireita? Uutta? Ihmeellistä?
Nyt pakko mennä,
ILTIS kp 18 ja ovisplussa, kierrosta tulee siis 32-33 taas ja jälleen
Huomenta kaikille, vielä lomailijoille ja niille, jotka jo ahertavat arkea.
Mulla melkoiset menkkajomottelut, yöllä burana ja tänään aamulla toinen. Tiedän joo, ei pitäs kai ottaa mut tämä on enää sitä ällöttävää verilurahdusta vaille paketissa koko kierto. Joo tiedän iltis, ei sais heittää kirvestä kaivoon vieläkään, mutta kyll n nyt alkaa tänään tai viimeistään huomenna. Se plussapäivän touhu ei riittänyt sitten, tai sitten muut kohdat eivät natsanneet. En tykkää yhtään kun maha on kipeä, mut toisaalta vuoto vapauttaa noista kivuista sitten ja pääsee viisaampanana jatkaan yritystä. Tosin on jo ollut hetken aikaa sellalinen olo, et ei jaksais aina pettyäkään. No tulipas surkea selitys, anteeksi vain kaikille.
Eli niille jotka ei jaksa lukea tuota edellistä niin oireet:
Menkkajootus, buranaa otettu
Tissit kipeet
Maha täyden ja turvonneen oloinen
Hei listatkaa oireita!!! Jee!!! Nyt kauppaan, taitaa olla joku toinenkin siellä ;)
PRIS KP 22/21-26(28) DPO 9
Pris, surku homma :( Tiedän just nuo kivut, mulla on kans tosi kipeä se menkkojen alku. Toivotaan, että ne ny sitten alkais! Tai sitten jäisivät tulematta ja tää olis joku väärä häly..
Uuvelle kans tsemppiä, taidetaan piinailla samaa kuviota. Ei ne menkat alkanu, ja nyt on ihan normiolo, ei menkkaoireita. Ja hei, aamulla yökötti..! Nukuin tosi huonosti, oli semmosia ihme kuumia aaltoja, ensin oli kylmä, sitten laitto vaatteita, tuli hiki.. kurkkua karhaa ja nousin viideltä juomaan lämmintä mehua. Että kyllä tässä nyt jotain tehdään, joko jekkua itelle, flunssaa tai sitten jotain muuta, toivotaan, että sitä muuta!
Kävi mielessä, että jos on flunssakin tulossa, niin sekin voi lykätä menkkoja. Katoin, että viimsen vuoden aikana on ollu yks 31-kierto, suurin osa on ollu 26-29.
Niin että pitäis varmaan sinne apteekkiin... ei vain jotenki malttais :/ pelottaa, et jos se onkin nega. Nyt on niin hyvä kutina päällä.
Iloisia peitonheilutteluja ovis-plussia saaneille! Peukut pystyssä ja vähän muutakin ;)
*muoks* nyt siis kp30/25-31, dpo 15-16. Oireita:
- nippailua, menkkaoireita -> ja sitten ei
- rinnat pehmeet, "täydet" (siis isot lollot :D), mutta ei kuitenkaan kipeet
- herkkyys, itkettäääää milloin mikäkin
- flunssainen olo, lämpöilyä, välillä kylmä, sit taas kuuma, kurkkua karhaa
- tänä aamuna oli huono olo..
Menkkoihin nähden on aika normiolo, masua ei turvota eikä se ole arka, niinku yleensä menkkojen aikaan..
Raportoin tilanteen muutoksista :)
Huomenta!
Aika vahvat menkkaoireet jo. Alustava jomottelu alkanaut. Vielä ei mitään punaista ilmaantunut, mutta ihan on tunne, että vain ajan kysymys. Liian lyhyttä luteaalia siis pukkaisi. Taidanpa sitten gynelle tästä suunnata seuravassa kierrossa. Hiukan tuli valkkaria aamulla, mutta jo vähän supistelee/särkee/mikä se tunne ikinä onkaan.
Eli oireita:
Menkkasärky
Tissikipu
Hyvin vähän valkkaria
Pari nopeaa pistostuntemusta vasemmalla nivusissa.
Hankala tulkita oireita, kun on syöty vähän ylimääräistä koko ajan kolme päivää.
ILTIS: MIEHET!!!!!, tuttu keskustelu, mut jotenkin se vaan kitenkin kallistuu lopulta lapsen puolelle... siis meillä. Ne ei oikeen tajua aina, et se on naisille vaativampi tehtävä tulla ja olla raskaana ja synnyttää. Vaatii vähän sunnittelua. Sitten on nämä kaikki maailman ehkäisyt, mahdolliset lääkitykset sun muut joiden kanssa joutuu taiteilemaan, että kiitti vaan kaikki maailman miehet ;) Taidan voida lisätä PMS:t listalle...
Mitä muille kuuluu?
PRIS dpo8