Syyskuiset 2011
Kommentit (708)
Kolme yötä jouluun on, laskin ihan itse eilen, kun näin silmät tonttusen ;)
EVE: Kysypä seuraavaksi, että voiko se alkio olla kohdunkaulakanavassa. Kuulin , että sekin on mahdollista, se näkyy myöhemmin ultralla. Tsemppiä. Jossain alkio on, mutta totaali väärässä paikassa :/ Hitsi.
MARJANA: SE on varmaan ollut plussa, vuotanut sitten kuitenkin pois... Mutta uutta ovista kohden, mars.
MINNYLLE peukkuja, plussa sieltä tulla pärähtää ;).
PRIS: Mahtava lämpö, kumpa se jatkuisi ja kohta tulisi sullekin plussa.
ITSE: Flunssassa, korvaakin vihloo, ei kiva. Mä olen näitä ihmisiä, jotka alkaa sairastaa lomien lähestyessä, sitten taas loman jäklkeen terve ku pukki. Tänään vietetään valmistujaisia AMK.ssa, sinne suunta siis käyttämään oma puheenvuoro jne. Iltapäivällä jumppaan (meinaan mennä, vaikka nuha onkin). Ei uutta oiretta, ei ovisplussaa, iltapv tikutus ja huomenna ultra ;).
ILTIS kp 12
Ovis oli ja meni, pari viikkoa pitäisi taas malttaa jännäillä. Uudenvuoden aattona pitää testata sitten jo, se ois silloin dpo12. Kaksi nuorimmaista on myös testattu plussaksi uuden vuoden aattona, että jospa nyt sitten viimein jotain tapahtuisi. En kyllä vain jotenkin jaksa enää uskoa.
Eilen illalla makoillessani mahallaan tuntui, kuin olisi pingispallo kohdun kohdalla. Semmosta tunnetta ollut joskus ennenkin, mutta vasta vähän ennen menkkojen alkamista. Tuli jo mieleen, että ei kai siellä ole sitten jotain ylimääräistä. Jonkinlaista pistosta tuntunut tuonne nivusiinkin jo jonkin aikaa. Mun äitiltä on poistettu joskus, kun olin lapsi, kohdusta kasvain. Että semmoinenkin tullut mieleen. Pitäisi käydä tutkituttaan tilanne, jos ei tästäkään kierrosta tulosta tule. Se vain on niin äärettömään ikävää mennä sinne tutkimukseen..
Muutoin vähän flunssaoireita täälläkin ilmassa. Töissä pitäisi vielä tänään käydä, ja sitten paketoida lahjat. Jotenkin ei ole ollenkaan jouluinen olo. Mutta ehkä se juhlamieli sieltä vielä tulee. Viimeistään aattona. Mulla vaan on niin monta läheistä joukosta pois (kuolleet siis), ja tämmöiset perhejuhlat varsinkin nostaa aina niin kovan ikävän ja mielen painuksiin. Onneksi on nuo lapset olemassa!
tuutuli kp16/28-32, dpo2 yk 10
Tyylipuhdas nega aamulla ja kuin irvaillakseen täti kurvasi paikalle heti miten testin tehtyäni.
Plääh...uusi kierto taas käyntiin ja kp5 eka clomi naamaan.
Pitäis varmaan lekurille soitella, ei toimi clomitit pelkästään vaan taidan tarvita terot myös. Ja olisi kyllä kiva päästä ultraankin ja saada tietää alakerran tilanne muutenkin...
Minny kp1 yk6
Tyylipuhdas nega aamulla ja kuin irvaillakseen täti kurvasi paikalle heti miten testin tehtyäni.
Pitäis varmaan lekurille soitella, ei toimi clomitit pelkästään vaan taidan tarvita terot myös. Ja olisi kyllä kiva päästä ultraankin ja saada tietää alakerran tilanne muutenkin...
Minny kp1 yk6
Minny kp1 yk6
Minny: Harmi, harmi, harmi... oikeesti! TOivottavasti sun lekuri nyt sitten auttaa, tutkii ja antaa toivoa taasen!
ILTIS: Sun huomista(ko?) ultraa odotellessa, laita tietoja sitten mitä näkyy, hih! Tikutukset ja viivan paksuus, mulla vähän heitteli se, mut silti kroppa ei pettänyt vaikka luulinki jo niin, maltti olisi valttia.
Tuutuli: Testataan sit vuoden lopulla, jos ei se täti hyökkää kuokkimaan joulun juhliin, ei kyllä oo kutsuttu.
Evis: Sulle kyllä tapahtuu, kolarikin vielä. Mikä on tilanne nyt? Miltä tuntuu?
ON: Kilareita, kilareita, 37.1 lämpö edelleen. Mitäs ne keltarauhasen aiheuttamat oireet olikaan? Taitaa tulla kovat PMS:t mulle, voi nenä, joulu ja kaikkea. Nyt tarvis saada jotain helpotusta, kokeilempa sitä sitä punkkulasillista ruoanlaiton ohessa.
PRIS
.. miten entiset elokuiseni täällä voivat, Evis & Iltis ja muut.
Evis, voi juukelispuukelis kuinka sulle nyt tapahtuu! Ikäänkuin ei olisi tarpeeksi raskasta muutenkin, kuinka paljon paskaa sitä yhdelle ihmiselle suodaankaan, huokaus. Iso Halaus, toivottavasti selkä ei mennyt huonommaksi? Miten voit? Mikä tilanne? En edelleen ymmärrä miten ei voi olla mitään toivoa jos arvot nousee jaja.. no mutta pääasia ja hyvä, että tutkivat asian tarkkaan. Jos mitään toivoa ei olisi, tuskin asiaa tutkittaisi?
Iltikselle tsempitykset ultraan, vaikka kaikki siis varmastikkin kunnossa, ei sen puolesta hämminkiä, muotovalio kun olet ;-D Toivon pikaista ovisplussaa ja sen myötä tulevia makkarijumppia ;-) Koitahan levätä, ettei mee aatto ihan sairasteluksi.
Halauksia kaikille ihanille, ja tsemppiä tähän kuukauteen!
- Pikku Basse & Nappi (ötö) rv 8+1 (Ensimmäistä neuvola käyntiä rikkaampana:)
Tänne tulin kurkkimaan ja tutustumaan tuolta elokuisista. Täti odotellaan tänne kylään, onkin jo 5pv myöhässä, mutta testit näyttää negaa. Ovis tulikin 4 päivää myöhemmin joten tästä kierostakin sit tais tulla pidempi.
Monet tunteekin mut jo tuolta elokuisista (harmi et tänne niin moni tipahti), mut teille muille pieni esittely: Minä 25v ja mies 24v ja esikoinen toiveissa. Nyt menossa yk3 ja kierrot olleet heti pillereiden jälkeen kellon tarkka 27pv (paitsi nyt).
-tinneri kp32/27 odottelee tätiä kylään
BASSE: kiva kun kävit kurkkimassa. Mitä neuvolassa?
MINNY: Pahoittelut... Mutta hei, uutta yritystä. Clomien kanssa voi mennä muutamia kuukausia, malttia ;).
PRIS: keltarauhasoireita ovat päänsärky, ketutus, itkuisuus, palelu, valkovuodon lisääntyminen (ei kaikilla), makeanhimo... Siinä muutama. Peukkuja, että punaviini tuottaa tulosta :).
TINNERI: Älä heitä vielä pyyhettä kehään. JOS kuitenkin?
ITSE: Flunssaa flunssaa.. Tikutus samanlainen kuin eilen, huomenna tosiaan ultra, hehe, itseäkin kiinnostaa, kerran maksettu, nyt mennään ;). Toivottavasti on follikkeli kasvanut priimasti. Mitään ovisoireita ei ole; valkovuoto on normaalia, valkoista, ei paksua, ei vettä, eikä tule paljoa, ei liian vähän. Tissit normaalit, lämpö normaali 36,0-36,2, kohduunapukka en ole testannut vielä. Ei kipuja, ajoittain tuntuu pientä viiltelyä oikeella, hyvin pientä. Saisi kyllä ovulaatio tulla joulun pyhinä, tai edes 30-31.12. ;). Ettei vaan mene hukkaan.
ILTIS kp 12
Oon tuolla Kolmosissa jo kirjotellutkin. Eli meillä kolmas lapsi olisi tervetullut. Aiemmin ollut kolme raskautta joista yksi kohdunulkoinen. Edellisistä on tärpännyt aina tosi nopeasti, nyt menossa yk2 ja tädin pitäs ihan näinä päivinä kurvata paikalle. Ehkäisynä ennen yrityksen aloitusta oli kuparikierukka. Onko kenelläkään tietoa voiko sitä kuparia jäädä elimistöön jotenkin ettei ihan heti tärppäisikään?
Nyt on kahdessa viime kierrossa myös ollut tissit kipeät n. viikko ennen menkkoja (en ainakaan muista että aiemmin olisi tälläistä ollut) eli PMS-oireita ilmeisesti?
Eleanora kp28/28 yk2
Viimeinen työpäivä tällä viikolla, lomalle ja ti 28.12. takaisin. Kontollani on opisk.ryhmä, joka on opiskelemassa (täydennyskoulu, työvoima sellainen, siksi näin) myös ns. loman aikana...
ELEANORA:tervetuloa, mukaan mahtuu hienosti :). Mulla oli myös kuparikierukka liki 7 vuotta (juu, kontrollissa 5 v kohdalla sanottiin,e ttä voi VUODEN vielä olla, se sitten vähän lipes se vuosi) ja nyt päätettiin kanssa haaveilla ja toivoa vielä kolmosta, isommat lapset, pojat, ovat 9v ja 11v. Kuparista pitäisi kyllä tulla raskaaksi vaikka heti sen poiston jälkeen, mutta oma gyne sanoi,e ttä tavallisesti se kupari saattaa kuukauden, jopa kaksi häiritä (kierukan oltua pitkään) limakalvoa ja siten raskautumista. ONNEA yritykseen, jospa se ois tämä kierros teillä! Itselläni oli kuparikierukan kanssa tuntemukset kaikki tosi voimakkaat, nyt tuntuu,ettei enää olisi. Mutta en sitten tiedä, kuvittelenko... Oviksen tunnen hyvin, vuoto on nyt niukentunut ja menkkapäivät lyhentyneet jopa yhdellä :D. Ja valkovuotoa ei tule niin kuin k-kierukan kanssa tuli, tiesin aina ja tasan tarkkaan, mikä kohta kierrosta meneillään ihan valkiksen perusteella.
ITSEÄ perään: Sekstaillessa eilen jo hippasen kirpaisi alavatsaa, taitaa munis kypsyä. Tänään 12.30 ultra, mutta raportti vasta illalla- mulla on jouluostot ym. tänään koko pv, kun täältä pääsen 12.00 (työstä lääkäriin, sitten kaupunkiin!).
ILTIS kp 13
Eve, sulla sitten sattuu ja tapahtuu! Hui kamala. Ootko ihan kunnossa?
Tuutuli, plussaonnea sinne! Toivotaan että kolmaskin uudenvuoden aatto olisi suotuisa :)
Minny, tsemppihalit sinne!
Tinneri, toivotaan ettei sun tarvii liittyä tänne meijän seuraan :) Eli plussaonnea!
Basse, miten oot voinut? Mitkä viikot sulla olikaan menossa? :)
Iltikselle tsemppiä ultraan!!
Ja tervetuloa Eleanora :)
Omaa: Edelleen aamuiset kuvotukset jatkuu, hmph. Muuten ei vielä uutta, ovista odotellaan ja joulua tietysti! Ihanaa kun naapuritkin tuolla ulkona raahaa joulukuusia sisälle, hihh :) Mä niin tykkään joulusta!
kp 8/28-35
Neuvolassa meni kivasti, valitsin synnäriksi naistenklinikan ja tarkistettiin hb, verenpaine ja sokerit, kaikki kunnossa. :-) Seuraavaksi odottelen kirjettä klinikalta millon pääsee ultraan, 2-4vkn sisällä kuulemma olisi aika sitten. Säästelin itseäni enkä käynyt varhaisessa, joten odotan todella innolla/pelolla onko Ötö kunnossa ja oikeassa paikassaan. Olo on ok, mitä nyt pientä pahoinvointia ja muuta, mutta suomalaisen sisulla etiäpäin, toivottavasti tulee sen arvonen palkintokin sitten, 1.8.2011 ois neuvolatädin mukaan LA, joka kyllä varmaan pompsii suuntaan tai toiseen ultran jälkeen. Eli viikot ois nyt 8+2. :-)
Oottelen teille kaikille plussaa tässä kuussa, jospa se juna ei nyt jättäisi asemille maksavia asiakkaitaan ; ) Suukkoja ja halauksia, ja ihanaa joulua !
- Pikku Basse
Menossa kp 31/31 dpo 14. Ei mitään oloja suuntaan taikka toiseen. Testasin äsken apteekin omalla testillä kirkkaan negan, nelisen tuntia ehti pissa odotella rakossa ennen testiä. Vessakäynnin aikana tuli hiukan ruskeaa tuhrua paperiin. Jospa se tällä kertaa tarkottaisi niiden menkkojen alkua. Kipuja oli viimeksi eilen. Ehkäpä tämä tästä. Väsyttää, ärsyttää ja päätä särkee.
Uuve elokuisista
Siis kai dpo 4, KP 17/21-26(28)
Kurkkua aristaa, kylmä jos jää paikalleen, vaikka sisällä ei oikeasti ole. Jos se flunssan tekee niin olihan ajoitus. Pientä viiltelyä alavatsalla oikealla puolen, jos oikein kuulostelee tarkkaan. TIssit vähän arat, ei paljoa, edelleen menee hermo aika nopsaan.
Mut päivitystä muutkin, dpo:t ja kp:t mukaan.
PRIS
Olen kirjoitellut tuonne kolmosta toivoviin aiemmin muutaman kerran ja nyt tulin kurkkimaan tännekin...eli tosiaan kolmas toivessa ensi vuodelle (aiemmin tyttö -05 ja poika -07).
Kierukka poistettu 24.11. sen jälkeen tyhjennysvuoto(&menkat?) ja nyt ekat "oikeat" menkat alkaneet tänään. Kierto voi olla vielä hakusessa (hormonikierukan aikana jäi menkat kokonaan pois), mutta tästä lähdetään katsomaan koska tärppäis...Kaksi aiempaa saaneet alkunsa ekasta ja tokasta yrityskierrosta:)
Leivontapuuhat menossa tytön kanssa, nyt takaisin kakkuja vahtimaan.
Oikein mukavaa joulua kaikille!!
Kaardemamma KP 1/28? YK 1
Hei kaikille, UUSILLE tervetuloa!!
UUVE: Voi hitsi, ei sen pitänyt olla nega. Peukkuja kuitenkin vielä, jos kuitenkin...
BASSE: Tosi ihanaa, että kaikki sujunut hyvin! Ultraa odotellessa sitten vaan. Mukavaa joulua!
PRIS: Taitaa olla keltarauhanen ku jomottelee hyvähyvä. Nyt alkaa kohta olla käsillä ne päivätr, jolloin mahdollisesti hedelmöittynyt alkio suuntaa kohtuun, muuta apv ja se on siellä, sitten kiinnittyminen (muutama pv )ja HCG erittäminen muutama pv ja sitten se plussa testi ;).
ITSE: OLin siis gynellä, ultrattiin huolella: oikealla on edelleen johtofollikkeli, mittaa nyt 1,1-1,2 cm, riippuu vähän mistä suunnasta kateltiin. Eli nyt pitäisi 2-5vrk sisään tulla ovisplussa, kierto pysyttelee 32 pinnassa. Limakalvo oli kasvanut hyvin, ollen nyt liki 5mm, eli oviksen aikoihin on sen yli 6-7, jopa enemmänkin, ja se on HYVÄ merkki, sanoi tohtori :). Itsellä ei kipuja vielä, ajoittaisia viiltelyitä muutama/ kerta, mutta pari pv ja saattaa hyvinkin alkaa kunnon ovisoireet. Toivotaan. O -plussa ei saisi osua ma tai to. Pliis. Jouluostot tehty, perhekuvat vielä hakematta. Haen ne vielä ruuan jälkeen, kun muksut menee leffaan. Sitten alkaa paketointi, huoh.
ILTIS kp 13
Kiitos ILTIS taas päivityksestäsi. Aina tulee niin hyvä olo kun lukee tekstiäsi. Hienoa, että gynereissulta hyviä uutisia. Mukava kuulla tuollaisia tietoja niin saa itsekin faktoista kiinni. Sulla varmaan lahjalistalla tuo ovis.
ITSE: Kamala kun suutun nopeasti kaikesta.
Ei muuta kun tsemppiä, kohta on joulu!
Basse, mahtavaa että neuvolakäynti meni hyvin. Ajattele, kohta näet pikkuötökän pörräämässä sisälläsi. Nostaa varmaan tunteet pintaan.
Iltis, loistavaa, että gynellä kaikki hyvin ja ovis lähestyy. Pääset taas testaamaan.
Täällä on paljon uusiakin tullut mukaan, tervetuloa munkin puolesta.
Kävin tänään taas naistenklinikalla. Arvot oli taas noussu ja nyt lääkäri näki "löydöksen" vasemmassa munajohtimessa. Meinas että seurataan vielä pari päivää, jouluaattona tulisin uudelleen. No way! Sanoin, että anna nyt vaan se piikki niin päästään eroon siitä. Pitkän pähkäilyn jälkeen sain sen sitten lopulta eli pikkumyy on nyt saanut tappavan annoksen solumyrkkyä. Yhyy. Mutta olen helpottunut että löytyi vihdoin ja toivottavasti poistuu nyt kokonaan ettei tartte enää mitään leikkauksia tai tule mitään komplikaatioita. Sunnuntaina pitää käydä verikokeessa tsekkauksessa alkaako arvot laskea ja ens keskiviikkona uudelleen ja samalla ultra. Huh mikä sotku tästä tuli. Toisaalta helpompi ymmärtää kohdunulkoinen raskaus kun se on vaan huonoa tuuria ja voi sattua kelle vaan. Eli ei ainakaan tarvitse syyttää itseään, että olis tehnyt jotain väärin. Noin neljän päivän kuluttua pitäisi alkaa kunnon vuoto ja saattaa tulla kipujakin. Jos burana ei auta kipuihin niin sitten pitää taas mennä kiireellä naistenklinikalle kun saattaa vuotaa vatsaonteloon. Hurjaa meininkiä. Mutta toivottavasti tämä loppuu onnellisesti ja pääsen jatkamaan hoitoja mahdollisimman pian. Aika hyvin olen pystynyt pitämään itseni kasassa tuolla klinikalla kun näkyy tulevia äitejä mahat pystyssä. Tänään näin juuri vastasyntyneen ja heidän onnelliset vanhemmat niin meinas kyllä kontrolli pettää pahemman kerran. Oli pakko mennä ulos hengittelemään etten ihan totaalisesti hajoa. Tosi kiva kätilö siellä oli, joka jutteli pitkään mun kanssa piikityksen jälkeen. Kertoi mistä voi saada tukea tällaisessa surussa ja kyseli muutenkin "henkisestä" jaksamisesta. Ihana ihminen.
Ihan hyvä oikeestaan että on tämä joulu just nyt niin saa siirrettyä ajatukset kaikkeen kokkaamiseen ja muuhun sälään. Joulupyhät voi tietty tuntua raskaalta, mutta pitää vaan koittaa nauttia koirista ja lepäillä ja toivoa ettei tule kovasti kipuja.
Ou jee, mulla on jo kinkku uunissa, nam. Alkaa jo tulla herkkutuoksut..koiratkin sen huomaa, hih.
Mukavaa iltaa kaikille!
En ole muutamaan päivään täällä nyt käynytkään ja nytkin hieman kiireellä. Enkä syytä joulua vaan töitä ja eläimiä. En ehtinyt ihan kaikkia kirjoituksianne edes lukea vielä. Pahoittelen.
Täällä elellään tasaista kautta ennen ovulaatiota. Vuoto kesti ihan helkutin pitkään tuon haalean plussatuloksen ulkoistumisen jälkeen. YLI VIIKKO! Huh. Nyt näyttäisi silti, että vuoto on loppunut ja odotellaan sitä seuraavaa ovulaatiota, jonka ajankohta on varmaan hieman arvoitus. Mietin lähinnä vaikuttaako tämä epänormaali vuoto nyt ennakoivastai vai viivyttävästi. Mutta sen näkee kyllä sitten ja kädet ristissä toivon, että sen verran viivyttävästi, että saisin sen miehen kotia reissun päältä sitä ennen. :)
Ja toki, peittoja pöllytellään jo etukäteen ihan jo hauskuuden nimissä. ;)
Tulen paremmalla aikaa lukemaan teidän kirjoituksianne, mutta kovasti tsemppiä kaikille ovulaatiota kytistäville ja testien tekijöille! :)