Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuiset 2011

Kommentit (708)

Vierailija
81/708 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista toivotaan vai onko se toinen kun sain keskenmenon lokakuussa..?

Olen erittäin malttamaton.

Ollaan 22 ja 23 vuotitaita.

Vierailija
82/708 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindaliina: Tervetuloa! Sinua ei ainakaan ikä vielä paina, hienoa!!!

ILTIS: Onko sulla kovat oviskivut? Mulla oli muutaman tunnin tänään iltapäiällä melko tuskainen oli. Kipu yltyi tuntumaan aina alaselän puolelle, pinna kiristyi ja teki mieli kertoa kotonakin pari valittua sanaa. Tämä oviskipu on meillä vaikea ymmärtää. Kipu yltyi melko pahaksi, olisin umppariksi voinut luulla. Nyt jo hellittää vaikka jomottaa. Saas nähdä vieläkö tänään saan miestä vauvahaaveilemaan.

EVIS: Miten vuoto? Mikä olo? Kipuja?

Maatiainen: Joko testaat?

OMAT: Ovistestin viiva vaalentunut, nyt jo negatiivista näyttää. Oikeastaan iloinen tuosta negasta, kerran positiivine jatkui neljättä päivää ja siitä vähän huolestuin, mutta taas mennään normisetillä. Vähän mietityttää tuo kova oviskipu. Gyne laittoi sen rakkulasta vuotavan nesteen piikkiin. Ärsytää kuulemma vatsan kalvoa. Miks ei ennen ollut näin?

Jahas, miestä odotellessa taidan vielä pyykit laitella. Palataan!

PRIS KP 13/21-26(28)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/708 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ajattelin, että pysyn poissa koko palstalta. Otti taas niin koville tuo tädin kaahaaminen paikalle, kun toiveet oli niin korkealla.

Mutta ihmeellisesti se toivo taas päätään nostaa, kun eletään ovis aikoja. Jos kuitenkin tänne teidän kanssa tulisin jännittämään, miten käy. Jos kuitenkin nyt onnistaisi!

Osa nimimerkeistä olikin tuttuja tuolta elokuisista.

Muille tiedoksi:

olen 33v kolmen lapsen äiti ja neljättä haaveillaan. Yritys on aloitettu viime keväänä, nyt jo 10 kk menossa, ja toivottomalle näyttää.

Mutta yhä toivotaan.

tuutuli kp 13/28-32, yk 10

Vierailija
84/708 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUUTULI: Koitetaan jaksaa, tervetuloa syyskuisiin kumminkin.

ILTIS: Mukavat juhlat? Menikö myöhään?

OMAT: Munasolu irtosi eilen ip, mutta harmittaa, kun eilinen vauvahaaveilu ei toteutunut. Nukkumatti vei mennessään. Nyt vaan voi toivoa, että perjantain "työt" tuovat tulosta. VOin sanoa, että nyt ei tunnu kivalta. Kaikki mahdollista mutta kuitenkin se eilinen olisi ollut tärkein hetki. Voi voi!

Ihan pientä kipua enää jäljellä, rinnoissa jo tuntuu olotiloja, jotka mulla alkaa aina oviksen jälkeen. Mutta ei mitään muuta?

Ei muuta kun etiäpäin, joulua valmistelemaan, kovasti touhua, onneksi ei stressiä, kun ei yksin joudu puurtamaan.

Vierailija
85/708 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ja huomenta!

OLi todella kivat kekkerit, kotiuduttiin vajaa 02, nukuttiin ja "hommailtiin" pari kertaa tässä aamulla ihan rauhassa, loistavaa. Tätä nyt sitten seuraavat viikot, jos vaikka tämä yk olisi SE tärppiyk. Toivotaan :)

PRIS: Mulla on synnytysten jälkeen alkanut tuntua ovikset paremmin. Ennen esikoistakin tunsin, mutta silloon se oli muutama päivä, viilteli ja oli sellaista kummallista tärinäkipua ja painelukipua, myös yhdynnässä tuntui. Synn. jälkeen tuntuukin sitten viikko ainakin, tietää heti, mitä tapahtuu ja missä. Ei epäselvyyksiä. Mulla alkaa viiltelyt viikkoa ennen, sitten se terävöityy ja särkee selkään ja nivusiin, vielä päivä- 3 pv o jälkeenkin. Sitten se laimenee ja muuttuu ajoittaiseksi keltarauhaspistelyksi. SUURIN KIPU on just ovulaatiohetkellä, se kestää vajaa vrk. Pupuilkaa vielä tänään ;). Sekin voi vielä olla jees! Peukut!

UUSILLE tervetuloa!

ITSE: Ei kummia, tikutan iltapäivällä, nyt lähdemme kahdestaan kahville ja jouluostoja tekemään hetkeksi, ihanaa!! Ekat viiltelyt tänään seksin aikana (wuhuu), eli viikko NOIn, sitten pitäs tapahtua. Keskiviikkona ultra taas (on tää hullua) ja tikut aktiivisessa käytössä, joulun aikaan pupuillaan aktiivisti :). Pää särkee hieman, mutta se taitaa johtua eilisestä, hip. Ja huomenna on TAAS arki, ääh, muutama pv ja sitten lomille.

ILTIS kp 10

Vierailija
86/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pikaseen kyselen kun mulla tuli eilen vahva plussa ovistestiin ja edellisenä iltana oltiin peittoja heiluteltu ja eilen en miestä saanut innostumaan, tänä aamuna on vielä todella vahva viiva, onko illalla enään mitä hyötyä peottojen heiluttamisesta? Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastata. Mut nyt lähen töihin.

Vierailija
87/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Taas töistä pikakirjoittelen..

MAMMUSKA: Tänään ehtii hyvin vielä. Jotkut tikut näyttää vahvan plussan 2 pv, jotkut jopa 3 (harvinaista), jos näyttää 3 pv ennen ovista, silloin aikaakin on enemmän, eli ne edellisetkin siittiöt voivat olla iskussa vielä, mutta tänään kannattaa todella puuhastella ;). Huomenna on kaiketi ovis, koska tää oli toinen vahva plussa tikkuun sulla. Peukkuja. Muista nostaa kintut kattoon 5-10 minuutiksi aktin jälkeen :).

Miten täällä on niin hiljaista? Eikai kukaan nyt mitään joulua vaan laita? Mulla on kaikki vaiheessa. Ja vasta 23. pv alkaa loma poiketen siitä, miten täällä opetussektorilla opettajien lomat, teen siis myös koulutusssuunnittelua ja siksi työ- ja loma-ajat poikkeavat joskus hiukan ns. totutusta ;).

ITSE: Ei uutta, karmee kurkkukipu, nuhaa pukkaa, ihan väsynyt olo. Hiukan kirpelee ajoittain jo oikeella, eilen tikku oli vahvin tähän mennessä, mutta edelleen huomatt. vaaleempi kuin kontrolliviiva. Olettaisin, että loppuviikolla tai viikonlopulla tulee vahva, mutta se on vasta olettamus. Kierto on kuitenkin pidempi ku se oppikirja 28, joten en hötkyile (en en). Ja keskiviikkona tattadaa tattadaa on uusinta ultra, mielenkiintoista. Valkovuoto on vielä ihan normi niukkaa vaaleeta litkua.

ILTIS kp 11. ja työt kutsuu

Vierailija
88/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova vauvakuume ollut jo melkein vuoden, mutta mies ei halua vielä vauvaa. Nyt kuitenkin suostui siihen että ens vuoden puolella voidaan jättää ehkäisy pois. Itse oon 21v. ja mies 24v. Seurustelua takana meillä vasta vähän reilu vuosi. Pillerit jätin pois jo monta kuukautta sitten, sen takia että raskaus alkais sitten mahdollisimman pian kun mies on siihen valmis. Joillakihan raskaus alkaa heti kun pillerit jättää pois, mutta joihinkin vaikuttaa että ei ala.

Eihän tässä mikään kiire oo iän puolesta. Mutta itse oisin vaikka välittömästi valmis vauvaan. Kuumeilu on mennyt mulla jo niin "yli", että oon hommannut vauvan ensimmäiselle vuodelle valmiiksi kaikki vaatteet :D vaatteet on siis unisex että sopivat yhtä hyvin tytölle ja pojalle. Ja muitakin vauvan tarvikkeita olen hankkinut. Niitä on monta säkillistä varastossa odottamassa että saatais ne käyttöön.

Aloin puhumaan vauvan hankinnasta miehelle jo muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Sillon mies sanoi että haluaa kyllä lapsia itekkin mutta ois parempi että molemmilla ois kokoaikanen työpaikka ensin hankittuna ja asuttais isommassa kämpässä. Nyt molemmilla on kokoaikanen työ ja kämppäkin on isompi :) olisin vauvaan täysin valmis vaikka heti.

89/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jaksan raahautua koneelle..tämä kierto on mennyt sinänsä hukkaan, ei YHTÄÄN petipuuhia, ollaan sairastettu aivan urakalla, kausi-influenssa vienyt koko perheen aivan järjettömän huonoon kuntoon. Tosin oviskipuja alkoi tuntua vasta viime yönä, kai se on yritettävä hyödyntää, en vaan millään usko että näillä lääkekuureilla tärppiä tulee, kyllä antibiootit&tulehduskipulääkkeet jotain vahinkoa ovikseen ja irtoavaan munasoluun tekee niin ettei tärppiä tule, kun ei ole terveinäkään kiertoina tullut. Mutta enpä jää pahoittelemaan sitten käyttämättä jäänyttä ovista jos yrittäis tänään vähän puuhailla, josko voimat riittävät enää illalla. Parempia vointeja muille ja petipuuhia!!

Helene kp.14/22-29, yk.11

Vierailija
90/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joukkoon vielä sopii!

Täällä olis esikoinen tilauksessa ja tietysti mielellään syyskuulle :) Yritys ykkönen meneillään. Ovista olen koittanut tikutella kp:t 10-19, tuloksetta... Aikamoisen sekavaa on ollut noitten tikkujen kanssa, välillä vaaleeta viivaa ja välillä jo melko tummaa, muttei kuitenkaan ihan täysin kontrolliviivaa vastaavaa. Testeinä mulla apteekin omat ja mammaksi-testit. Apteekin omat on antaneet paljon vahvempaa viivaa kuin mammaksit. Mitään erityisiä tuntemuksia, joista olisi voinut ovista päätellä, ei ole ollut. Eli pienessä epätietoisuudessa ovulaation suhteen mennään. Luultavasti kierto näin pillereiden jälkeen taasen venähtää, ties mihinkä, kuten ennen pillereitä. Jokatapauksessa vauvantekohommissa ollaan viihdytty kovasti ja samaan malliin jatketaan :)

Ikää mulla sekä miehellä molemmilla 25 ja yhdessä reilut 2 vuotta.

Anju kp 21/??, yk 1

Vierailija
91/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä täti tuli käymään viikko sitten ja jouduin siis tänne siirtymään tuolta elokuisista. Jostain syystä mun kone ei oo kuukauteen avannu tätä vauva.fi sivua ollenkaan ja oon ollu aika tulisilla hiilillä kun en oo päässy palstailee :D

Sen verran siis taustatietoa, että pillerit on lopetettu vasta syyskuun alussa ja sen jälkeen tullu menkat säännöllisen epäsäännöllisesti kp 29-35. Ovista en oo tikutellu vielä kertaakaan, vaan ollaan yritetty nyt näin alkuun vaan tuntemusten perusteella. Oon ajatellu, että jos tästä kierrosta nyt ei nappaa niin ens kierrossa sitten alan tikuttelemaan :) Itsellä ikää on vasta 19v. ja miehellä 24v. eli kiirettä ei ole, mutta kuume aivan valtava! Ja siis esikoinen on toiveissa.

Luin aika pintapuolisesti nyt nää jutut ja sen takia tuli nyt näin omanapainen teksti, pahoittelut :) Yritän perehtyä paremmin teidän muiden tilanteisiin!

Mutta siis nyt menossa kp7 ja kummallista kuvotusta on ollu ilmassa kolmena viime aamuna, tämä aamu mukaan lukien, kummallista.

kp 7/28-35

Vierailija
92/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovista ei käytetty kuten oli tarkoitus, saas nähdä, mutta ensi kerralla viisaampana tämän kierron takia sitten. Tulihan ainakin ovisplussa tikkuun saatua. Miksi muuten tulee vielä (hyvin vähän kuitenkin) limaa, ovis oli la ip kovan järkyn kivun perusteella? Mun mielestä tällaista ei ole ollut ennen, siis oviksen jälkeen alkanut saharameininki. Rinnat jo aremmat, että nopeasti se oire alkoi taas. No se on mulle tyypillinen, mutta en ole koskaan oikein mihinkään ylös laittanut miten aikaisin oireita tulee päivälleen, nopeesti kuitenkin.

Kaikille kovasti tsemppia vauvailuun.

PRIS KP 15, DPO 2

P.S Oireitanne kaipailen kp:een ja DPO:iin verrattuna....

Vierailija
93/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Vaihteeksi on kiire. Nyt esikoisen joulujuhlaan...

PRIS: Miten hyödynsitte oviksen? SEkin voi riittää, että touhuaa ennen ovista ja ovisaikaan, jopa jälkeenkin. Vuorokauden, sitten ei enää munasolu ole hengissä. Tuo tissijuttu on kiintoisa, samoin limat. Yleensä limat loppuu o jälkeen, mutta jos teillä olisikin JOTAIN tapahtunut? Joillain tulee rinnat heti kipeeksi, jopa ovisaikaan jo, toisilla vasta, JOS raskautuu, just siihen DPO 14 kohille. Keltarauhanen on alkanut toimia, se on usein merkki juuri siitä, joten nyt vaan ootrellaan 10 päivää, saatko tikkuun plussan ;). Ihanaa, anna tulla vaan oireluetteloa. JOS on hedelmöittynyt, kestää matka kohtuun n. 4-7pv, kiinnittyminen tapahtuu keskimäärin 7-10pv oviksesta (ulkolainen lähde, iso tutkimus, suomal. lähde sanoo 5-9pv. Kuitenkin varsinaisia RASK.oireita voi tulla siis vasta 7 DPO kohilla. Mutta hedelmöitys jo muuttaa hormonitoimintaa, sekin aiheuttaa oiretta, samoin se kuuluisa keltarauhanen. Miten lämmöt? Joko koholla? Itsellä kovimmat oireet (vaikka siis kuvitellut nyt näissä kierroissa, eivät ole olleet r-oireita) on just DPO 5+, ja DPO 8+ seuraava "huippu", väsymys, oksetus, ellotus, päänsärky, limaisuus, vitutus... Kiinnitt.aikaan VOI tulla vuotelua, rusehtavaa, vertakin, se on sitten se viikko oviksesta, joko vähän vajaa tai esim. vielä DPO 10-11.

EVE: Missä on EVE? Huhuu?

UUDET tervetuloa!

ITSE tikutti äsken, samanlainen viiva ku eilenkin... Väsyttää. Flunssanen olo. Kaikki joulu vielä tekemättä, kääk.

ILTIS kp 11 (meinas kirjoitaa DP0 11...)

Vierailija
94/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti kiirettä pitää vaikka lapsettomia ollaan, voin vaan kuvitella mikä tonttutouhuilu on menossa teillä joilla jo lapsukaisia on! Joulu on kyllä niin lasten juhlaa, mielellään jo ensi jouluna osallistuis tähän valmisteluun äitinä... Muutenkin näin joulun alla tuntuu tunteet olevan kovin pinnassa, pitänee varmaan alkaa suunnitella, mitä vastaa kaikkiin niihin raivostuttaviin "millonkas teillä? / Ottakaahan mallia serkustasi / jokos perheenlisäystä on tulossa?" yms. muihin yhtä mielikuvituksellisiin kysymyksiin, joita sukulaiset tykkäävät laukoa. Joskus on tullut mieleen kiljasta et prs-kele, kohta vuosi ollaan yritetty eikä näy nappaavan, että rouva voi kysymyksineen vaan jatkaa matkaa kohti seuraavaa uhria! ...Mutta tämä siis vaan salaisissa kuvitelmissani, tietenkin tyydyn vain vaivaantunut hymy naamalla sanomaan jotain yhdentekevää... Tietenkään kukaan ei pahaa tarkoita, mut jotenkin toivos (etenkin kun nykyisin niin iso prosentti pareista kokee vaikeuksia näitten vauva-asioitten kanssa), et ihmiset malttas mielensä eivätkä ainakaan kolmenkymmenen hengen sukulaislauman kuunnellessa näitä tivaisi, kerrasta toiseen. Anteeks vuodatus, yritän saada kiukun jo valmiiks pois, pms on näet odotettavissa joulunpyhiks ja jos se täti-punainenkin vielä joulupäivänä/ Tapanina saapuu niin pitää osata hillitä kielensä, ihan joulurauhan takia :D

Olikos se niin että ainakin Maatianen piinailee suht samoina päivinä, ja Rupikonnakin pieneksi jääneestä yrityksestä huolimatta voi edes vähän osallistua jännäilyyn? Ja Mammuskakin ja Pris taitaa myös olla jo oviksen ohittaneet? Kauhiaa ois ainoana jännittää, kun toiset vasta peittoja pöllyttää! Täällä on jo niin iso joukko kuumeilijoita ettei millään kaikkia muista, mutta tsemppiä tasapuolisesti kaikille!

Omia tuntemuksia: ovis oli siis aika varmasti viime ma-iltana, pupuiltiin sunnuntaina ja sit aikalailla oviksen aikaan. Tuttuun tapaan rinnat kipeytyi heti oviksen jälkeen pariksi päiväksi. Lauantaina ajattelin että kiinnittyminen (mikäli hedelmöittyminen ois tapahtunut) ois lähellä, joten piristin iltaani parilla punkkulasillisella, mikä taas johti vauvantekopaineettomaan sänkyilyyn - kivaa! Eikös sekä punkku että pupuilu edesauta lantionalueen verenkiertoa! :D La-su yönä heräsin pistävään kipuun mahassa, n. 5 cm navan alapuolella (joku anatomian asiantuntija vois kertoa onko kohtu suunnilleen siinä..) Sen jälkeen pari kertaa päivässä pieniä mutta raastavia kipuja kohdun alueella, ja tuttua munasarjanippailua. Näitä tuntemuksia on ollut joskus ennenkin, joten negaan yrittää varautua hän. Nyt vaan pitäs päättää, kumpi on mukavampi tapa pettyä: joulupukin vanavedessä iloa pilaamaan hiipivä täti punainen, vai talvisen lumivalkoisena hehkuva raskaustesti.. Tosin tiedän, mitä te testihirmut tähän ehdotatte :D

Hankkikaahan siskot olo joka on kuin jouluomenalla: punaiset posket ja siemenet sisällä! (Anteeks maailmankaikkeuden huonoin vitsi, ite kuulin tota ukkokullalta viime viikolla niin paljon et ajattelin laittaa sen kiertämään...)

Mallu

Vierailija
95/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka alkaa testaamaan ensimmäisten joukossa r-testiä??

Mallu84: Millainen se sun kieto olikaan?

ILTIS: Kiitos kommenteista. Lämpö oli illalla 37.1, aamulla en ikinä muista mitata, mut kohollaan ennen ovista olleeseen iltalämpöön verrattuan. Sitä en tiedä nousiko lämpö jo eilen... vasta mittasin.

Minny: Miten sun tilnne? Tuliko se ärtsyiijä kyläilemään punaisena?

EVIS:???Missä oot?

OMAA: Tissikipua, ei paha kumminkaan vielä.

PRIS

Vierailija
96/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pillereitten lopettamisen jälkeen kierto on ollut kaikkea 27-38 päivän välillä, vakiintunut nyt n. 31-35 päivään, eli aika pitkä. Ovulaatio yleensä aika myöhään, n. kp.20-25, ja aikaa oviksesta menkkoihin lähes aina 12 päivää - oon paljon miettinyt et onko se liian vähän vauvautumista ajatellen :(

Varmaan r-testissä näkyis jo perjantaina jos raskaana olisin, mut ajattelin odotella ihan rauhassa (just joo, mitään muuta osaa ajatellakaan)... Ollaan me höppänöitä.

Kirjoitelkaahan kaikki kuulumisia!

Vierailija
97/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, ei ole täti tänne vielä tietään löytänyt.

Elokuisissa tarkempi selostus..

Huomisaamua odottaa apteekin oma testi joka kertokoot totuuden :D

Tätin kannalla itse olen.

Masua jomottelee, rintoja sattuu ja aivan super kylmä on ihan koko ajan.

Minny kp30/31-39 dpo14 yk5

Vierailija
98/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa täti olla tulossa, kuten jalat maassa ajattelinkin.. Tuhrua tuli tänään, ja mahaa jomottelee sen verran että taitaapi yön aikana alkaa kunnolla.. Ääh, kylläpä tuntuu pettyneeltä..

99/708 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengissä ollaan, vaikkakin lähtö oli lähellä kun tänään olin menossa taksilla naistenklinikalle niin yks urpo täti ajoi suoraan taksin kylkeen siihen oveen, millä puolella istuin. Onneks vauhtia ei ollut paljoa, joten tuli vaan pieni niksahdus mulle ja taksin ovi meni kyllä vaihtoon. Nyt on olo kyllä kun jyrän alle jäänyt.

Jep, olin siellä naistenklinikalla odottelemassa neljä tuntia. Arvo oli noussut nyt jotain 1500 mutta edelleenkään vauvaa ei näy missään. Eli en saanut vieläkään mitään lääkettä vaan mun täytyy kahden päivän välein ravata siellä verikokeessa ja ultrassa. Voiko enempää vituttaa, anteeksi vaan kielenkäyttöni. Mutta mitta alkaa olla jokseenkin täysi. En tajuu miks ne ei voi antaa sitä lääkettä niin pääsis tästä jatkamaan elämään. Kun kerran siitä ei voi kasvaa oikeata vauvaa niin miksi vaan seurataan. Niin kuin ei olis muuta tekemistä näin joulun alla ja ennen kaikkea jouluna kun istua siellä tuntitolkulla turhan takia. Olen niiiiiiin vihainen. Ja väsynyt.

Kirjoittelen ja kommentoin teidän juttuja huomenna nyt on niin itkupotkuraivariolo, etten jaksa keskittyä mihinkään. Ja piti vielä se kolarikin olla, mitä vielä??? sattuu joka paikkaan..uuaah en jaksa.

Vierailija
100/708 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa, on ollu vähän koulujuttuja ja kun mieskin on ollut reissussa niin ihan yksin oon täällä ovista odotellu. Nyt enää 1,5 tuntia, niin mussu pääsee kotiin!!! JEE!

En oo ihan varma tosta oviksesta, en viittiny tikuttaa. Tänään kuitenkin jo kp 15, eli tod.näk. meni jo ku mulla yleensä 24-27 kierto. Mut kunhan saan rakkaani kotiin, nii ei muulla väliä!

Nyt meen koittaan, jos saisin vähän unta...