Syyskuiset 2011
Kommentit (708)
Itse ensin: Laitan muutaman kuvan, katsotaan onnistunko ;). EVElle terkkuja, muistan aina sen sun koirakuva-episodin :D reps. Eli itsellä viivat tummenee, seuraava testi olkoot viikonäyttö aikaisintaan huomenna (mieluusti vasta ma/ti). Aamuilla verensokeri matala, tärinää ja heikotusta. Hontelo olo. AAmulämmöt 36,7 (vähänhan ne taitaa viikon jälkeen alkaa laskeakin, mitä jostain olen tutkinut joskus). Mies ja lapset lähti jäkikseen, mä siivoilen (hohhohhoijaa), nappasin kuvat lapsen hienolla puhelimella, kun sattui jättää kotiin ;).
MARJANA: Influenssa? Kuulostaa vahvasti siltä. Mars lääkäriin, pyydä r-testi samalla. Ihan lääkityksiäkin ajatellen ;). Näin ite tekisin. Ja vahvasti tuntuu myös siltä,e ttä plussa pärähtää pian. Niin, siis mikä testi ollut testauksen alla? Mullahan oudointa melkeen oli se, että munasarjaa tikutteli ja vihloi ihan 3 pv oviksesta lähtien, edelleen vihloo. Ja sattuu, tuikkii, miten sen nyt selittäisi. Painon tunne myös siellä suunnalla. Peukut vielä.
Mitähän vielä piti kertomani? ja kelle? Ei muista, siivoon välillä, sit jumppa. HEI, VOIKO JUMPISSA KÄYDÄ NORMISTI? TAHTOO TAHTOO. Nyt lenkit tuntuneet (siis reipas hikisauvakävely, ei juoksu) hyvälle ainakin raikkaassa ilmassa.
ILTIS Dpo 15 tai 4+1/4+2
Onnistuihan se. Vihdoin, meinas jo alkaa itku.
JANSKUU, PRIS YM: Sattuuko teillä koo lantio? Mulla aivan kauhee menkkaolo, pelko on läsnä, kauhee tunne.
ILtis
Ihanat kuvat Iltis! Kateeksi käy!
Minä testasin tänäkin aamuna ja negatiivinen oli. Tosin jouduin kyllä aamuyöllä käymään vessassa, mutta kyllä se virtsa ehti rakossa nelisen tuntia olemaan.
Apteekin omaa (sitä sinistä pakettia) raskaustestiä käytän.
Ja kyllä, lähden tästä päivystykseen heti, kun mies herää ja lähtee viemään minua. Hänelläkin on asioita kaupungilla, niin mennään samaa matkaa. Meillä on kuitenkin 25km tuonne keskustaan, niin ilman hengenhätää ei viitsi huvikseen kahdella autolla ajella näillä polttoaineen hinnoilla.
Yritän saada pyydettyä verestä sen r-testin, jos ne vaan millään suostuu sitä ottamaan päivystyksessä.
Tänä aamuna oli tissit turvoksissa. Se voi olla sekä hyvä että huono merkki. Viime kierrossa ennen haamuhaamuhaamuplussaa oli tissit tosi pinkeät ja kipeät. Mutta muistaakseni myös sitä edellisessä kierrossa olivat jonkin verran ihan vaan ennen menkkoja. Sitä aiemmin mielestäni rinnat ei ole oireilleen ennen menkkoja vaan pelkästään oviksen aikaan.
Koko ajan vaan pelkään milloin ne menkat alkaa. :( Ihan niinkuin tämä viikko ei olisi ollut tarpeeksi kiduttavaa tämän taudin takia. En kaipaisi menkkoja lisäharmiksi enää.
Marjana kp 33/30-33(-37)
Iltis, mielestäni liikuntaa voi harrastaa niin kauan ja sillä tehokkuudella kuin se hyvältä tuntuu. Ratsastus on aina tuntunut olevan sellainen harrastus, josta sitten varotellaan ja yritetään kieltää se kokonaan, mutta moni tuttu on kyllä ratsastanut siitä huolimatta vielä ison mahankin kanssa, jos se on vaan hyvältä tuntunut.
Näin aion itsekin tehdä jos raskaudun joskus, mutta vain omilla hevosilla, jotka tunnen kuin omat taskuni.
Marjana: täällä menossa vasta yk4 joten "tuore" tapaus ollaan vielä. :)
kokis: piti ihan alkon sivuilta tutkia tuota viiniä. Se on keskitäytteläistä ja ihanan punaherkukkaista. Mieskin joka paljon punaviiniä juo mainitsi et se maistuu aivan mehulta. Ja kiitos tsempeistä, viikon päästä tosiaan pitäis täti kurvata jos kurvaa.
Tuosta greippimehusta ku sitä täällä taas mainitaan. Itse viime kierolla testasin ja täytyy myöntä että ei toiminut mun kohdalla. Se kuivatti oloni täysin enkä kostunut edes kunnolla seksin aikana. Joten minun kohdalla greippi pois laskusta.
ON: aamula heräsin järkyttävään ja jopa outoon mahakipuun. Kohdun kohdalla kipua, en oikein tienyt miten olla. Nyt helpottanut. Nenä tukossa koko yön, noustua auennut. Turvotusta edellen. Mies naureskelee olohuoneessa toisen koneen ääressä ku täällä huoneessa kuuluu kovaa kirjoitusa. Kait se täytyy lopettaa ja lähtä laittautumaan. Autoja ku pitää lähteä katsomaan. :)
Palataan ystävät ihanaiset, viettäkää oikein mukava päivä. Ja plussia kehiin ensi viikolla meille lopuille, jos nuo plussanneet vain malttavat sitä plussajunaa odotuttaa meidän pysäkeillä. :D
-tinneri ja dpo7
mua niin nauratti toi sun kuvasähellys ja niin tuli mieleeni oma aiempi sählääminen. Hih, pelastit mun päivän.
Pahoittelut kokikselle tädistä ja toivotaan että lopuille vielä paikka plussajunaan.
Mulla arvot siis hyvin laskenut mutta aloin tänään vuotaa uudelleen. En tajuu, miten sitkeessä on tää homma. Ei onneks paljoo, mutta kuitenkin. Luulin jo et pikkumyy olis tullut kokonaan pois mutta vielä siellä jotain on. Kahden viikon päästä on jälkitarkastus ultralla niin toivottavasti siihen mennessä kaikki on tyhjentynyt varmasti.
Mukavaa pakkaspäivää toivottelee Evis
Tai päivähän tää vissiin jo kohta on :D
KOKIS: Kyllä mä jo uskon, että raskaana olen :) Ja ihanaa se onkin! Yritän parhaani mukaan nauttia tästä ja unohtaa kaikki typerät pelot :)
Hemmetin täti kun sulle nyt sitte oikeen alko vinoilemaan :/ Tsemppihalit!
MARJANA: No hyvä että olet menossa lääkäriin! Toi tosiaan taitaa olla jotain muuta kun vain flunssaa. Peukut pystyyn että ne ottaa sulta sen r-testinkin jos pyydät! :)
ILTIS: Hienot plussathan noi on! (ihan samanlaiset kun itellä vaikka niitä haamuiksi väitin :D) Ihanaa!!
Ja joo, mua sattuu selkään menkkamaisesti :/ Tiedän sun pelon. Ite juoksen vessassa koko ajan kattomassa et tuleeko täti sittenki, mut valkkaria se on vaan tähän asti ollu. Yritetään nauttia oloistamme ;)
TINNERI: Mun mies ja aina naureskelee kun kirjottelen niin kovin tänne :D Tsemppiä loppukiertoon ja toivotaan sulle plussaa :)
OMAA: Täällä ei mitään uutta :) Heräsin aamulla siihen yökötys oloon ja oli noustava syömään vaikka väsytti, tissit edelleen kipeät ja selässä ajoittain menkkajomotusta. Mutta niinkun kehotitte niin mä yritän nyt nauttia tästä olosta, yökötyksestä ja kaikesta :)
JANSKU kp 32 (rv 4+4)
Ei ole ehtinyt eikä jaksanut käydä lukemassa, kun töissä niin kiirettä ollut, että ylitöitäkin on painettu hullunlailla!
Paaaaaljon onnea kaikille plussanneille! siis VAU! :)
Itse odottelen tätä niin kutsuttua tätiä kylään. Omien laskelmien mukaan olisi tiistaina pitänyt alkaa, netin laskelmien mukaan eilen. Mutta veikkaanpa että huomenna alkavat. En enää itsekkään tiedä kuinka pitkä kierto mulla on! ARGH!
Donna testiin meni jotenkin luottamus.. Tai sitten oon vaan sekasin. Näytti ovulaatiota joulukuun 22 pv ja käytettiin se kyllä hyödyksi, mutta silti vieläkään ei ole menkkoja näkynyt! Kokeilin myös viime kierrossa sitä joidenkin suosittelemaa greippimehua. Siis hyi hitto se oli pahaa, eikä mitään apua! ovulaationa olin kuivempi kuin koskaan :D
Nyt siis päätin ( ja mies seuraa mukana) että joka toinen päivä pupuillaan, niin luulisi osuvan kohdalle. Ja donna pysyy piilossa!!
Tulipas kirjoitettua itsestä vaan. Harmittaa niin paljon! noh, ehkä yk7 toden sanoo :)
ILTIKSEN kuvat oli mahtavat!! Ehkä me muutkin vielä päästään tänne lisäilemään yhtä selkeitä kuvia :)
Tsemppiä kaikille!
-maikki, kp ??
EVE: Melko pitkään on kyllä kestänyt sinulle tuo myyn ulos saaminen. Voi että, jaksamisia edelleen sinne!
Maikki89: Oletko tehnyt raskaustestin?
TINNERI: Ja minä yritän viimeiseen asti pimittää tätä palstaa mieheltä. En tiedä miksi, mutta kai haluan nämä asiat pitää itselläni ja hötkyilyt ominani. =P
OMAA NAPAA:
Vietin 3 tuntia päivystyksessä, kävin labrassa ja keuhkokuvissa. Raskaustestiä eivät suostuneet ottamaan. Heillä on sellainen käytäntö, ettei sitä oteta päivystyksessä muilta kuin vatsavaivaisilta potilailta. No tuloksena joka tapauksessa keuhkokuvissa "ehkä jotain pientä" ja V-Pen Mega.
Nyt sitten ekan tabletin jälkeen aivastelen jatkuvasti ja huulia kutittaa. Odotan mielenkiinnolla toista tablettia, että olenko oikeasti allerginen penisilliinille vai meneekö elimistöllä vaan hetki tottua lääkkeeseen. Oon ennenkin aika herkkä ollut lääkkeille.
Ja ihan oikeaa asiaa... Menkkoja ei kuulu vielä. Odotan edelleen koko ajan niiden alkavan. Rinnat on turvoksissa. Ei mitään muita oireita.
Marjana kp 33/30-33(-37)
hui kuulostaa pahalta tuo huulien kutitus, ettet vaan olis allerginen penisilliinille. Mulla tuo samainen lääke ei ole koskaan tehnyt mitään oireita. Ihme etteivät ottaneet raskaustestiä ihan tuon lääkkeenkin takia. En kyllä nyt muista saako tuota lääkettä raskaana syödä mutta eihän tuo olisi ollut iso asia varmistaa. toivottavasti lääke ei aiheuta mitään isompaa reaktiota.
Kiitti tsempeistä. Aatella jos pikkumyy olis ollut oikeeassa paikassa niin siitä ois kyllä tullut varsinainen sissi!! Pitäisköhän antaa seuraavalla alkiolle nimeks Sissi? Oletan siis että pääsen vielä alkionsiirtoon, heh. Pikkumyy3 ei oikein tunnu enää hyvältä kerran kakkonen kuoli. Sissi vois olla aika hyvä, jee. Sitä odotellessa...mukavaa iltaa!
EVE:
Kyllä penisilliiniä voi syödä raskaana ollessa. Olen itse apteekkialalla, että jonkinverran ulkoakin muistan noita. Meinasi tarjota ensin toista lääkettä, mutta sanoin, että se ei taida sopia jos onkin raskaana.
Huulien kutina voi olla merkki pahastakin allergiasta, mutta tosiaan olen aina ollut melko herkkä lääkkeille ja elimistö on sitten tottunut käytön aikana vasta lääkkeeseen. Olen saanut samanlaista allergiaa mm. Buranasta ja jopa Beroccasta. Pakko vaan kokeilla vielä toinen tabu tuota V-Peniä ja katsoa vieläkö tulee allergiaa.
Tuo Sissi kuulostaa oikein hyvältä!! :)
ja sain jopa siivottua ja pestyä pyykkiä, silittämistä vaille valmis.
Iltis: Mul on ollu lantion aluen kipua, ulottuu siis vatsan ja kylkien kautta alaselkään. Mä pelkään, et se aiheuttaa jotain. Sitä verta tai siis ruskeita hippusia ei ole enää tullut, ei mitään punaista - siis onneksi.
Evis: Sissi on hyvä, kaunis nimi, sillä on merkitys sillä nimellä.
Marjana: Sulla onkin nyt sitkeessä toi plussan saaminen, harmi! Kysyy kovia hermoja, ei ole kiva odottaa. En mäkään tätä palstailua miehelle kerro, tää on jotenkin vain mun oma asia.
Maikki: Samoin sinä joudut odottelemaan tämän tärkeän asian selviämistä, jaksuja!
Oma: Vielä täällä roikun, eihän haittaa? Odotuspuolen kuvittelen olevan sellainen hössötyspuoli, kun ei tarvitse enää pinnaa venyttää sen plussan saamisen vuoksi. Vähän heikottaa, huoh, jotain tarvii syödä jatkuvasti.
PRIS
Ei sitten ollut eilisellä kauppa käynnillä cittarissa ovistestiä, joten ostin vaan raskaustestejä... Ja pelkästää oli liuskamallisia, inhottavia ainakin nuo Pregchech, kun joutuu antaa pissan jäähtyä, tiedä sitten kuinka vaikuttaa se lämpötila!?
Ja olisi pitäny odottaa, sinne ensi viikkoon sen testaamisen kanssa, koska negaahan se näytti :( Ehdin jo eilisten olojen perusteella ehkä pikkasen olla positiivin mielin, mutta :(
Kp 52/?? alan uskoa, että joulun tipat oli jotkin minimini kuukautiset eli silloin olisi kp 23/28
Olot; lämmöt aamulla 36.4 ja nyt 37.3 eli itselle ominaislämmöstä reilusti koholla, kuvottaa, vatsaa nippailee, väsyttää, päässä humisee, pinna niin kireellä kuin vaan voi, itku herkässä, vatsa turvoksissa REILUSTI...
Testattu hätähousuna tänään, ois kantsinut säästää ensi viikkoon: Näyttöön tuli alle minuutissa "raskaana" ja 3 minuutissa 1-2 Eli 1-2 vkoa hedelmöityksestä. Ja nyt DPO 16 ja menkat 2 pv myöhässä tai vkoa 4+2-3 ONKO TULOS JEES? Arvatkaa olenko pienessä paniikissa, kun jotenkin oisin halunntu 2-3 tuloksen ;). Mutta ne muut testit ovat tummuneet koko ajan, tänään en muulla kyllä testaillut. Pitää testat ensi viikon lopulla, jos tarvetta edes enää, uusi viikkonäyttö. OIREET: Tissit juilii, nännit arat, syömisen jälkeen sydämen tykytys ja krapula heikotus. Pissattaa, valkakria tulee, aika paksua kermaista. Nivusia, oikeeta munsarjaa ja alaselkää pakottaa. Väsyttää, mutta yöunet ovat katkonaisia. Kahvi ei houkuttele, aamulla juon kupin ja sekin hampaat irvessä :D. Päivisin ei tee mieli (IHME!).
Sellaista, täällä on hiljaista...
ILTIS DPO 16 tai 4+2
iltis hei, lopeta jo se testaaminen :D Eihän nuo lisätestit aiheuta muuta ku paniikkia ;)
Jokos VAILLAN on testannut???
Omaa: Nyt se kammottava vatsan turvotus tuli tännekin :/ Heti aamupalan jälkeen vatsa turpoo palloksi ja olo on tukala. Kaikenlaista vihlontaa ja pistelyä, tai särkyäkin löytyy. Iltaisin viimeistään on toooosi paha olo, ja on niiin turvonnut ja vatsa täynnä ilmaa, ettei tee edes mieli syödä mitään. Silti on sellanen olo, että PITÄIS syödä, muttei vaan pysty. Plaah, menis ohi tää turvotusvaihe.. Muistelin että olis kuopuksen raskaudessa mennyt ohi muutamassa viikossa. Muissa raskauksissa ei tämmöstä ole edes ollut, muistaakseni. Pissahätä on laantunut, edelleen on koko ajan kylmä ja väsyttää. Siinähän ne.
Lootuska 5+4
....joo mä teen myös sitä. Tätähän tietoutta voi käyttää opetuksessa, eikö :D? LOOTUSKA: mä siis en lopeta tätä ainakaan vielä, hähä.
Siis avasin testin ja luin seuraavilta sivuilta http://www.clearblue.com/uk/HCP/pdf/CI_monograph.pdf ohjeen, kun tsti on avattu ja kas kas. Mun tulos liuskojen mukaan on 2-3 SELVÄSTI. Mitähän tästäki pitäisi ajatella? Tosin, nyt vasta tajusin, etten kastanut tikkua niin kauaa (20 sek) kuin ohjeessa sanottiin (hosuli mikä hosuli), vaan maksimissaan 10s. Mutta olen siis avannut testin ja liuskoissa on juuri sellainen tulos kuin 2-3 viikkoa- tuloksessa tuolla CB ohjesivulla.
Sellaoista, omanapainen olen, anteeksi :)
ILTIS
Voi kehveli olen koukussa tähän palstaan! Mies purki tietokoneen eilen, eikä laittanu vielä kasaan, joten minä joudun surffaamaan miehen (onneksi hyvällä) puhelimella. Kirjottaminen on hidasta vaan.
Iltis, olet ihan höperö noiden testien kanssa. Rupea nyt nauttimaan nainen siitä olotilastasi!
Samoin tietty muille plussanneille ihania raskauspäiviä. Mukava kyllä kun pyöritte edelleen täällä valamassa uskoa muihin.
Sitten omaa napaa...
Penisilliiniin en ole vielä kuollut. Ehkä siis en ole allerginen sille kuitenkaan. Saikkua jatkuu vielä ma ja ti. Miten ihmeessä saan aikani kulumaan...
Kiertoni oli tällä kertaa jostain syystä myöhässä. Eilen alkoi rintoihin tehdä sellaista turvotusta mitä olisin ovulaatiosta laskien olettanut olevan torstaina. Liekkö ovis ollutkin sit myöhemmin tai sitten tämä rankka tauti viivästyttää menkkoja.
Menkkoja ei siis vielä ole, mutta nyt niitä voi oikeasti ruveta odottelemaan, kun tuli selkeästi tuo tissioire. Oon turhaan tehny testejä,kun ei ne mitään ole voinut näyttää,kun kierto ei ollut vielä lopussa.
Raskauden puolesta merkkejä:
- seksi oletettuna oviksen aikana limojen mukaan
- pientä kuvotusta aiemmin viikolla ja eilen, kun venyi ruokailuväli liian pitkäksi
- tissien turvotus
Menkkjen puolesta:
- testit negoja, kierto jotenkin oudon pitkä, tissioireet myös tähän
Sellaista tänne.
Marjana kp 34/30-37
ILTIS: Voi vitsit, sä avasit sen testin, miks, miks mä heitin omani jo pois. Olisin ne kans avannut, tämä on mielenkiintoista. Mul ois ollu se 2-3 ja 3+ tulos jos vaan oisin säilyttäny. Olinpas minä kömpelö nyt. Todella hienoa, että joku viitsii tutkia noita, kun sitten toisilla on hätä tulkinnoissa niiden viivojen kansaa.
Oma: krapulaolo, yök, ei haluu vessaan oksentaan ei ei ei.
Nää yöt on ollut niin hankalia, ettei huvita edes mennä nukkumaan =(
Kokis: Harmi, kun se täti sinut pääsi yllättämään. Otahan nappia naamaan, että säryt helpottaa.
Minny: Jospa se plussaksi muuttuisi, kuhan kierto alkaa olla lähempänä loppua.
Kaardikselle myös plussatuulia, kun sinullakin kierto alkaa olla loppupuolella jo. Toivotaan, että poika 3v on oikeassa!
Jansku: Ei helpota. Eikä tämä taida tavallinen flunssa enää edes olla. Ei ne yleensä pidä 5 päivää kuumetta 38 lähes jatkuvasti… Huomenna uudestaan päivystykseen. Keuhkoihin sattuu ja yskittää ja kuumetta vaan pitää. Olen jo arponut influenssan/sikainfluenssan ja keuhkokuumeen välillä, että kumpi tämä on… Ei nyt oikeasti tavallinen flunssa voi kaataa perustervettä urheilevaa ja terveellisesti syövää nuorta ihmistä petiin 5 päiväksi!
Onneksi sinun flunssasi on jo talttumaan päin. :)
Menkat ei sitten vielä alkaneet tänään kuitenkaan. Tosin onhan niillä vielä aikaa, kun joskus kierto on ollut pitempikin... Oikeaa munasarjaa jomottaa.
Marjana kp 33/30-33