Syyskuiset 2011
Kommentit (708)
En tykkää punaviinistä, joten voipi olla vaikea saada sitä joka ilta alas.. :P Noh, mut kattoo... Kiitos Iltis niistä kuumeenmittaus-vinkeistä. Kokeilen niitä ainakin. :)
-Kokis-
Tuli tosi paha mieli noista menkoista sulla. Voin vain kuvitella miten ottaa pattiin. Tää ei sua varmaan lohduta yhtään, mut multa tuli just kynnenpäänkokonen ruskea veritahra pikkareihin, valkoisiin :( Tuli sellainen kauhun/kylmä hiki, että täti, voi p...ele.
Miina: Sut on vallannut tuo testibuumi sitten, hyvä niin, jotta vähän voi kristallipallolla katsoa josko sais vinkkiä tulevasta.
Iltis: Mä varaan ens viikoksi sen ultran, ei hajuakaan mikä viikko mut 6 + jotain se sitten on, sanotaanko sitä sitten rv 7:ksi, en tiedä? Hämärä laskutapa, jos ei 7 oo ees täys niin puhutaan silti seitsemännestä, tai sit vaa se järki on siel narikassa, siis mulla. Ja se pikku tuhru tähän päälle, et voi v...tu sentään.
Lootuska: Sulla vähä huonompi kokemus aikaisesta ultrasta, vitsit, nyt tiä miten pitäs tehdä.
Janskuu: Tee vain, mut kyl toi CB ei digi ihan luotettava on.
Evis: Todella mielenkiintoista, hyvä tietää. Henoa, että viitsit sen testin tehdä tollai koemielessä. Jos vaik ois jollekin apua tosta.
Oma: Jaha, tissikipu jatkuu, vähä höntti olo jos ei syö, saamaton olo.
PRIS
Mulla tuli esikoista odottaessa verta sillee ihan selvästi, siis oli pikkarit ihan veriset... silloin kyllä olin ihan varma että nyt on menoa... Kävin heti päivystyksessä ja onneks sydänäänet sitten jo kuului, vaikka meinas ettei vielä kuuluis (en muista enää mikä viikko oli menossa, mutta hyvin alussa olin). Meni sillä se verenvuoto, kunnes tuli eka lääkärintarkastus ja se lääkäri oli tosi kova kourainen ja sai verentulon taas alkamaan. Noh, onneks sekin loppui ja sitten ei enää verta tullu. Mutta tiedän todella miltä sekin tuntuu...
-Kokis-
Huomenta naiset!
Minun piti ruveta ihan kyselemään, että onko kuinka moni ylipäätään esikoista väsäämässä?
Olen vain nyt kiinnittänyt huomiota, että aika monella on lapsukaisia ennestään. Kuinka moni on kanssani samassa veneessä, että ensimmäinen oma pieni nyytti olisi haaveissa? :)
Ihana kyllä, että täällä on paljon teitä, joilla on jo lapsia tai lapsia, niin kuulee noista raskausaikojen oireista ym. Itsellä on aika noviisiolo välillä. Vaikka sinänsä on ehkä teoriatietoa ja varsinkin saatavilla sitä tietoa vähän liikaakin, kun alkaa työkoneella availemaan tietokantoja. Mutta kun se teoriatieto ei korvaa tämmöisessa asiassa käytännön kokemusta.
PRIS ja ILTIS: Mahtavaa kun pääsette odottelemaan nyt sitä ultraa! Sehän se varmasti sitten kyllä jännittääkin…
MIINA: Tulehan kertomaan mitä ovistestit näyttivät.
OMAA NAPAA:
Ei menkkoja vielä ainakaan. Jotenkin tämä lähes oireettomuus on outoa. Odotan vaan, että millä hetkellä alkaa voimakkaampi alavatsakipu ja menkat alkaa. Eilen nippaili alavatsaa, mutta nyt taas ei mitään. Liekkö tämä kierto vaan jostain syystä venynyt pitemmäksi, vaikka oviksen mielestäni suunnilleen bongasin (ja siitä laskin kierron pituuden).
Mutta tosiaan on melko vaikea edes huomata oireitaan, kun on niin rankka kuumetauti ollut tämän viikon. Ensimmäisen kerran sain viime yönä kuumeen laskemaan lääkkeellä oikeastaan kokonaan. Meni kyllä aamulla petivaatteet vaihtoon, kun heräsin neljän aikaan siihen, että olin aivan läpimärkä. Iyh. Mutta ehkä se tauti alkaa talttumaan lopultakin, kun kertaakaan aiemmin ei kuumelääke ole auttanut laskemaan alle 37,5 lämpöä.
Alkaisi kieltämättä tekemään mieli jo ulkoilemaan koiran kanssa ja ratsastamaan…
Minulla on ollut melkein tapana ostaa joku hyvä viinipullo kaappiin odottamaan silloin, kun kierto on lopuillaan. Jos ne menkat alkaa, niin sitten viritellään kynttiläillallinen viinipullon kanssa lohdutukseksi. Nyt minun tekisi mieli hankkia yskänlääkepullo odottamaan sitä hetkeä, jos ne menkat alkaa, että loppuisi tämä keuhkojen pihalle yskiminen.
Joka tapauksessa… pientä toivetta elätän, ettei ne menkat edes alkaisi…
Hitsin ärsyttävää odottaa!
Marjana kp 32/30-33
MARJANA: testaa, testaa :). Mullakin nippailee ja viiltelee vatsaa. ja on ihan vetelänäkin. Yököttää.
KOKIS. Jos ihan pienet kulausket pystyisit jotain lämmintä, HYVÄÄ viiniä vetämään? tsemppiä**
PRIS: Tuhruttaako sulla? Mä olisin varmaan ihan paniikissa. Mutta normaaliakin se voi olla, joten ei hätää. Testaa kato, rahoitut :D.
OMAT: AAmulla se plussa-testin (CB) pystyviiva piirtyi heti siihen :). Uskottava on. Ja ihaninta: mies on iloinen, jaksaa kuunnella mun juttuja jne. Meillä oli ihana ilta eilen, jopa vähän ässäiltiin (vaikka pelottikin ;D).Pyörrytää, huikoo ja yököttää. Nyt jo??? No kuopuksestakin oli sama homma 4 viikolta saakka. Nukun huonosti. Nippailuja on. Tänään soittoaika gynelle, jännää.
ILTIs DPO 14 tai 4+0-4+1
Kokis, ekaksi pahoittelut tädistä. :( Täällä kans yks joka ei voi edes sietää punaviinin hajua saati sen makua. No saatiinpas appiukolta ja joltain muultakin joululahjaksi punaviini pullot ja maistoin ukolta sit ku se avas pullon. Hups heijaa ku oli hyvää. Kerronpa vielä tuon appiukolta saadun pullon niin kokeileppas sitä maistella. Elikkäs castillo montroy reserva. Itsellä tarkoitus tänään käydä hakemassa tuota pullo ruokajuomaksi huomiseksi.
Marjana, täällä yks joka esikoisesta haaveilee kovasti, joten yhdessä jännäillään ekaa kertaa ja tutkitaan noita outoja oireita jota mukamas kuvitellaan raskausoireiksi. Onneksi täälä tosiaan monella kokemusta jo raskauksista niin saa heiltä oppia oireisiin. :D Toivotaan, että sinulle pian tulis jotain selvyyttä tuohon odotteluun, eli se plussa. Jos vain olet niitä jotka plussaa vasta myöhemmillä viikoilla.
ON: ei mitään uutta, turvotusta edelleen, lämmöt oli aamulla vielä 37.2. Ei yhtään kuumeinen tai muutenkaan sairas olo.
-tinneri dpo6 ja kp23/27-33 (tämä varmaankin 31)
TINNERI: Hienoa, mukavaa että on joku muukin esikoistakin väsäävä. :) Kauankos te olette yrittäneet? Meillä pillerit on jätetty pois maaliskuussa 2010. Sinullahan nuo lämmöt kuulostaa varsin lupaavilta!
ILTIS: Voi kun uskaltaisi testata... Masentanut nuo kaksi negatestiä sen verran, että yritän malttaa odottaa muutaman päivän. Ei masentaisi enempää. Varsinkin jos ne menkat tästä sitten alkaakin...
Teillä kuulostaa olevan mukavaa kotona :) Nauti tuosta ajasta ja olotilasta!!
Marjana kp 32/30-33
Eikös muuten greippimehulla ole sama vaikutus kun punaviinillä tuohon kiinnittymisjuttuun? Mä oon ainakin juonu greippimehua monta litraa ja aluksi se oli TOSI pahaa mutta siihen makuun jotenkin tottuu ja sitten se on jo hyvää ja tekee jopa mielikin:)
Ihania testaajia ootte:) Mä ajattelin etten testaa ennen kun menkat on muutaman päivän myöhässä, on tullut sen verran pettymyksiä tässä parin kuukauden aikana. Ensi viikon lopulla niiden sit pitäis alkaa. Mulla on nännit ihan hiukan arat mutta niin ne on usein ennen menkkojakin e ota niistä nyt sitte selvää!
Varhaisultrasta: meillä päin ainakin pääsi sairaalaan ultrattavaksi, ei tarvinnut mennä yksityiselle. Toki mulla taustalla se kohdunulkoinen raskaus ja soitin polille et pitäiskiö tarkistaa onko alkio oikeassa paikassa. Ja ultrassa siis kävin rv6+4 ja syke siellä näkyi:)
ITSE: en jaksa kovin suuria toiveita elätellä tästä kierrosta vaikka oviksen aikaan ässäiltiinkin. Tämä stressi kuitenkin päällä kokoajan niin saattaa vaikuttaa vauvatekohommiin:/
Eleanora kp21/28-30
KOKIS: Pahoittelut tädistä :( Voi surkee sen kanssa!
PRIS: Toivotaan että se tuhru oli vaan joku yksittäinen tuhru eikä jatku enää :) Mä tein sen digi testin vaan siks kun se sattu tuolla kaapissa olemaan, en olis sitä menny ostamaan vartavasten. Olisin sitte vana luottanu noihin plussatesteihin :)
MARJANA: Meillä myös sitä esikoista toivotaan :) Toivottavasti saat pian selkeyden tohon sun tilanteeseen!
OMAA: Tein siis aamulla ton CB digitestin kun se tuolla kaapissa sattui olemaan ja näyttihän se että Raskaana 1-2 :) Uskottava se on. Oireet on pysyny samana kun aiemminkin. Voiko tätä yökötysoloa tosiaan jo olla vai onks tää jotain kuvitelmaa?? Koko ajan on pieni pelko että mitä tässä vielä tapahtuu, vaikka kuinka yrittää ajatella positiivisesti. Jos ensi viikolla sitä varhaisultraa soittelis. Minkäs hintanen se suunnilleen mahtaa olla? :)
JANSKU kp 31 (raskauskiekon mukaan rv 4+3)
Ihanaa kun on viikonloppu ovella! Vaikka olenkin tämän viikon, vaan aamulla vienyt poitsun eskariin ja tullut takaisin kotiin nukkumaan, herännyt vasta puolilta päivin itse kunnolla. Tehnyt siis vaan 12-17 töitä ja vielä kotitoimisto viikkoa pitänyt, niin silti vaan väsyttää ja tekisi mieli vaan painua takaisin sohvalle....
Meillä on isäntä vielä huomisen töissä, eli meille tulee vain lyhyt viikonloppu nyt :( ja ensi viikolla pitäisi alkaa muuttokuormaa kasaamaan, isännän ollessa iltavuorossa, eli taitaa jäädä meikäläisen hommaksi. Mutta ihana kyllä päästä isompaan muuttamaan! Kauppoja tehdessämme olin vielä raskaana, ja suunnittelime että saamme vauvan tavarat varastosta suoraan, uudessa kodissa laittaa paikoilleen, mutta taitaakin olla nyt niin että sinne ne menee uuteen varastoon vielä hetkeksi odottamaan....
Oloja pidellessä; pahaa oloa, ruokaa ei tee mieli, kolme kiloa pudonnu paino mutta vatsa näyttää ihan pallolta, väsymys tosiaan kaamea, närästää, ala vatsaa polttaa, vihloo ja kramppaa välillä vaan toiselta puolelta ja välillä ihan napaan asti, lämmöt esim. eilen 36.4/36.8/37.3 eli eilinen aamu lämpö olisi ollut normaali iltalämpö ja iltalämpö sellainen että kipeänä, olen lähes toimintakyvytön, vatsalla meetessa tuntuu painetta, itkettää ja kiukuttaa, eilen vällyjen välissä tuntu kipua ja tänään tuli limasta valkovuotoa jossa oli pienenpieni viiru verta, päässä humisee ja sitä särkee...
Tänään siis kp 51/?? tai 22/28 ja viikko sitten negaa testasin. Tänään tarkoitus tosiaan mennä illalla kauppaan, kun isäntä tulee töistä ja samalla napata o-testejä sekä r-testejä. Illalla testaan ovistikulla ja jos siihen jotain ilmestyy, niin "mielenkiinnosta" sitten aamulla raskaustesti ;)
MIINA: Tsemppiä muuttoruljanssiin. Se on aina yhtä ankeaa hommaa. Toisaalta on innoissaan, mutta toivoisi, että kaikki olisi jo paikoillaan. Minä katselen joka päivä tyytyväisenä, kun meillä voidaan vaan pohtia mitä kohtaa haluttaisiin nyt ruveta remppailemaan. Pikkuhiljaa uudistettu omannäköiseksi tätä taloa.
OMAA: Alavatsaa vihloo siihen malliin, että menkat varmaan alkaa vielä tänään. Voi argh!
Moni valitellut ruokahaluttomuutta... Minulla on ollut tällä viikolla valtava ruokahalu! Yhtenä yönäkin herätessä oli nälkä (en kyllä mennyt periaatteesta syömään). Mieskin ihmetteli, kun kipeänä olen, että melkoisen hyvin ruoka maistuu. =D
Marjana kp 32/30-33.
Nyt ei parane enää unirytmiä sekottaa lomarytmiseksi.
Iltis: Ei tule enää mitään, aamulla tuli jotain pientä paperiin, mutta oli sellasta kuivunutta verta muutama hippu. Kyllä toki, paniikki on täydellinen, vähä jo itselleni nauranutki välistä sit iskee paha mieli perään. Tosi kiva. Saitko ultra-ajan varattua. Mulla olisi ens viikon torstaina sitten. Saas nähdä onko mitään kyydissä, tuntuu et ei. Oireita kyllä on. Tein testinkin ja hyvin vahva viiva, vahvempi kun aikaisemmin taas.
Marjana: Testaa, saat tietoa taasen.
PRIS
Minulla on oikeasti aika paha tekemisen puute. Hihkun riemusta, kun huomaan jonkun kirjoittaneen tähän keskusteluun, että on jotain uutta luettavaa.
5 päivää lähes pelkästään sisätiloissa kotona on liikaa ihmiselle, joka normaalisti vapaa-ajalla on aina jossain liikkeellä, urheilemassa, kavereiden kanssa tai kotonakin vähintään siivoaa tms. Huh.
PRIS: Testattu on. Tänäänkin testi negatiivinen. Prkl! Nyt päätin, että en tee enää yhtään testiä vaan odottelen niitä menkkoja ihan nöyrästi saapuvaksi. 3 negatiivista testiä saa riittää. :(
Äläkä sinä maalaa piruja seinälle. Ethän sinä vielä sitä kyytiläistä sen kummemmin tunnekaan. Usko vaan, siellä se reissaa jo matkassa mukana! :)
Marjana kp 32/30-33
MARJANA: Nauroin ääneen tuota sun hihkumista, kun joku on kirjoittanut jotain :D. Millä rtestillä testaat? Jos predictor early, vaihdat testiä heti. ne ei näytä oikein, itse saan nyt kahdesta testistä rahat takaisin, laitoin kunnon selostuksen maahantuojalle. Kannatti.
PRIS: Joo, tuollaisia tuhruja tulee ja menee, vaikea ottaa vaan iisisti, YMMÄRRÄN ;). Mä pelkään niin hiivatisti, joka nipistys ja mikä vaan olotila pelottaa. Onko oireita, eikö ole, miten paljon vai vähän jne. Mä testailin kanssa taas, liuskoilla (ne oli halpoja, Pregcheckin liuskat) ja aika tummaa viivaa, vaikkei todellakaa yhtä tummaa kuin kontrolli. Huomiksi aamuksi on pregchec ja Cb plussatesti, sit seuraavaksi vasta viikkonäytöllä su- ma ;) Mä olen hullu.
JANSKUU: Kyllä voi olla oireita ja oloja jo nyt. Mulla kuopuksesta oli 4 viikolta asti kammo olot, oksensin, makasin, pyörtyilin, koko ajan haisi nenässä paska. Miellyttävää ;). Viikolle 20 saakka, esikoisesta ei mitään huonoja oloja, päänsärkyä ja vsymystä vaan ja näytin hyvältä siinä raskaudessa. Kasvoista siis. Molemmista maha ollut ihana, pelkkä maha hoikassa olemuksessa. Kuivan kesän orava kuin olen ;).
OMAT: siis ei kummallista, uutta. Pahaa oloa tai oikeemmin etovaa olo tulee aina syömisen jälkeen, ja aamulla ihan ekana, sokerit kun alhaalla. Valkkaria tulee nipin napin, mustissa housusissa huomaa. Mahaa nipistelee ja oikeelle juilii, vatsa löysällä edelleen. Siinä tärkeimmät. Pommacia tekisi mieli ja sellaista kiinalaista noodelia paistettuna, jossa katkarapuja mukana, aijai. ULTRA: Sain helmikuun alkuun, voi olla (lue: näin toimin) että aikaistan sitä muutamilla päivillä ;)
ILTIS DPO 14 tai 4+0/ 4+1
ILTIS: Heh, hypin oikeasti seinille täällä! :D Kilpaa koiran kanssa, joka ei sekään saa tarpeeksi liikuntaa kun mie makaan vuoteen omana. Mies käyttää lyhyempiä lenkkejä kuin minä ja minulla juoksee koira lisäksi 1-2 viikossa hevosen mukana maastolenkkejä.
Testaan apteekin omalla r-testillä, jonka kyllä oletan olevan luotettava. Ainakin asiakkaille myyn sitä luotettavana testinä, joten pakkohan se on itsekin uskoa. =P
Iltis olet kyllä aktiivinen testien tekijä! Toisaalta nythän tuo on mukavaa, kun tulos on mieluinen. :)
Omassa navassa pinkeyttä ja turvonnutta oloa. Rinnat ei arista ollenkaan ja maha on ihan super kovalla =/
Alamahaan sattuu ja tuikkii oikeaan munasarjaankin.
Täällä meneillään dpo8 ja herkkä testi puhdas nega.
Joo,tiedän olevani ajoissa testien kanssa,mutta eihän sitä malta.
Negaa odotinkin ja odotan jatkossakin.
KOKIS:Suuret pahoittelut tädistä.
Minny dpo8
Olipas jotekin raskas viikko loman jälkeen, vaikkei mitään sen kummampaa tapahtunutkaan.
En tiedä sit miten mua näin väsyttää, kunpa pääsis pian testailemaan...
Marjana: Koita jaksaa, mullekin "lepäily" tuottaa aina tuskaa. En kans osaa olla yhtään paikoillani. Ja täällä kans koira hyppii seinille (tai juoksee ympäri huushollia) kun en pääse lenkille ennen kuin mies palaa kotiin lastenvahdiksi, yhdeksän jälkeen varmaankin:(
Kokis: Ymmärrän fiilikset, aina niin toivoo ja vaikka kuinka asennoituu niin aina ne menkat sit ketuttaa. Jaksuja, ja lokakuussa sit tärppää!
Iltis: Hymyilytti toi sun testaamis-into, itse koitan malttaa alkuviikkoon ja mulle kyllä riittäis ykskin plussa ;)
Itse: Alamahaa nippaa oikealta ja HERMOT MENEE! Ikävä kyllä olen tässä korottanut ääntäni lapsille yhdestä jos toisestakin asiasta :( Ei jaksais mitään kyselyitä tai muutakaan, plääh.
Poika 3v oli tänään päiväkodissa sanonut tädeille että meille tulee vauva:D Siis kiva, mistähän se sen keksi kun mitään ei olla ääneen puhuttu...Siinä sit selitin että varmaan tuli siitä kun näki tuttujen vauvaa...Heh.
Mies uskoo että nyt olis tärpännyt, itse en uskalla uskoa.
Nyt apinat nukkumaan ja itselle lasi punkkua :)
Kaardis 24/28
MARJANA: Muakin nauratti toi sun hihkumisviesti :D Mutta ymmärrän hyvin. Miten flunssa, helpottaako vieläkään?
ILTIS: Mulla tosiaan tuntuu semmosta yökötysoloa lähes koko ajan! Minkä hintanen teilläpäin on se varhaisultra? Mä aattelin ens viikolla soitella :)
MINNY: Älä luovuta, plussa saattaa hyvinkin vielä tulla :)
KAARDIS: Tsemppiä sinne hei! Pinna on kireellä itsekullakin välillä ja se on ihan okei :) Onnea loppukiertoon!
OMAA: Flunssa alkaa helpottamaan, tänään ollu jo aika semmonen ihmismäinen olo :) Yökötysoloa on olevinaan vähän koko ajan ja tuntuu että saan juosta vessassa koko ajan kun pissattaa. Selässä on vähän väliä sitä menkkajuilintaa :/ Toivottavasti menee ohi, tai ettei ainakaan enteile mitään ikävää. Mies ainakin on ihana ja koko ajan rauhottelee että kaikki menee kyllä ihan hyvin, koitan uskoa sen :)
JANSKU kp 31 (rv 4+3)
Iltis: täytyy harkita tuota punaviiniä... onhan sitä pahempaakin joskus joutunut juomaan... :) Voi kun sais olla sun kanssa samassa tilassa...hieman oon kateellinen...nauti Iltis nauti, joka nippailusta ja huonosta olostakin. :)Tuo sun testailu on kyllä aika hauskaa ;) Eikös se nyt riittäis jo, SÄ OOT RASKAAANA, usko jo! :D
Tinneri: Onko tuo punaviini josta mainitsit kuivaa, makeaa tai millaista? Ajattelinkin kysäistä kaverilta mitä mulle suosittelis, kun on jonkinsortin viiniasiantuntija...osais varmasti suositella jotain mikä mullekin kelpais...tuntee mun makumieltymykset. :) Sähän pääset kohta testaileen, tsemppiä ja peukkuja plussaan! :)
Eleanora: greippimehu menis varmasti mulla paremmin alas, mutta siinä se ongelma, että olen sitrushedelmille allerginen... :(
Jansku: uskos nyt jo, että raskaana olet. :) Kyllä kaikki menee hyvin, ei kannata varmuuden vuoksi murehtia, nauti olostasi! :)
Marjana: Toivottavasti ei täti löydä sinne, niin kuin tänne... Tänne se järkkäs megakivuliaat menkat, niin ei sen tarttis enää muita kiusata. :/
Kaardis: peukkuja, ehkä sun mies ja 3 v. aavistelee jotain... Plussatuulia! :)
Yritän seurata teidän vielä jännittävien tilannetta vaikka jo tuonne lokakuisiin ilmoittaudun... toivottavasti sinne ei enää kukaan teistä tule! Sovitaanko, että se juna on jo täynnä, eli voitte loput plussata! jep, SOVITTU! :)
Täällä tosiaan megaärsyttävät menkat, niin kipeet ettette usko. :( Täti nyt kyllä oikein kettuilee mulle. :(
-Kokis-
Taidan hakea, sekä ovis-, että raskaustestejä huomenna... ensin alottaa niillä ovistesteillä, ja jos niissä näkyy jotain niin sitten ihan varuiks tehä r-testin!? ;)
Koska nyt jo tuli, etten mä malta oottaa tietoa, että mistä johtuu kun jo pari viikkoa ollut tällänen olo.... Pakko saada kroppa "hallintaan"!! :)
tai jos se nyt plussan antais, niin se jhallinta taitaa olla mennyttä 9 kuukaudeksi!