Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin työpaikka jossa olet ollut

Vierailija
23.11.2010 |

miksi se oli kamalin.

Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.

Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h

Kiertäkää kaukaa ne hommat.

Kommentit (922)

Vierailija
101/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 09:07"]

Kai te tiedätte että työsuojeluun voi ottaa yhteyttä jos tulee selkeitä lainsäädännöllisiä rikkomuksia? Tarkastajat tekevät tarkastuksia ja käyvät ohjeet läpi. Eivät hekään taikoja tee mutta säikäyttääpähän työnantajaa että joku vahtii ettei voi elää ku siat pellossa.

[/quote]

Otin työsuojeluun yhteyttä kun minut irtisanottiin laittomasti, asiassa ei ollut mitään tulkinnanvaraa ja työnantaja luottikin siihen etten minä(kään) jaksa viedä asiaa eteenpäin sillä en kuulunut liittoon. Työsuojelusta asiaa ei haluttu ensin kommentoida, sitten valiteltiin liittoon kuulumattomuutta ja lopulta henkilö sanoi, että asian voi viedä oikeuteen, mutta joudun hoitamaan koko kalliin (nimenomaan tätä korostettiin vaikka aika itsestäänselvää oli että olisin voittanut) prosessin yksin. Yhtään minkäänlaista apua ei siis ollut tarjolla. Koska olin yli puoli vuotta kestäneen työpaikkakiusaamisen takia muutenkin henkisesti väsynyt, asia jäi osaltani siihen.

Vierailija
102/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:08"]

Otin työsuojeluun yhteyttä kun minut irtisanottiin laittomasti, asiassa ei ollut mitään tulkinnanvaraa ja työnantaja luottikin siihen etten minä(kään) jaksa viedä asiaa eteenpäin sillä en kuulunut liittoon. Työsuojelusta asiaa ei haluttu ensin kommentoida, sitten valiteltiin liittoon kuulumattomuutta ja lopulta henkilö sanoi, että asian voi viedä oikeuteen, mutta joudun hoitamaan koko kalliin (nimenomaan tätä korostettiin vaikka aika itsestäänselvää oli että olisin voittanut) prosessin yksin. Yhtään minkäänlaista apua ei siis ollut tarjolla. Koska olin yli puoli vuotta kestäneen työpaikkakiusaamisen takia muutenkin henkisesti väsynyt, asia jäi osaltani siihen.

[/quote]

Oliko Oulun AVI:sta? Ei ollut apua, ei vaikka vissiin kymmenen ihmistä erikseen soitteli. Olivat ne tekevinään tarkastuksen, ja mikä olikaan tulos? Paperia, paperia, eikä siellä enää mitään 'ongelmia' ollutkaan, kun kaikki 'hankalat tapaukset' olivat jo poissa.

Kannattaa liittyä liittoon viimeistään sinä päivänä, kun havaitsee olevansa paskamaisessa työpaikassa. Vaikka ei minulle ollut liitostakaan mitään apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:57"]

Kauan sitten pienessä jäätelökioskissa. Hirveä kuuma koppi, jossa pyöri usein jopa kymmenen ampiaista makean tuoksun perässä. Lisäksi töykeät ja vaativat asiakkaat sekä kopin puutteelliset hygieniaolot (toivottavasti nykyisin vesihana on pakollinen ominaisuus jäätelökioskissa).

En tämän johdosta itse osta koskaan jäätelöä katukioskista. :p

[/quote]

Meille tuli myös muurahaisongelma, koska omistaja ei omilla työvuoroillaan huolehtinut roskien poisviennistä ja kauhakupin veden hygieniasta riittävästi. Hillossa ja kastikkeessa oli muurahaisia ja ne murkunraadot olisi pitänyt vaan kaapia pois ja käyttää sitten loppuun ko. pakkaus. Ei tainnut aina edes tuoda tarpeeksi vettä kanisteriin. Lisäksi omistaja halusi maksaa palkat pimeänä ja toi talousvaa'an, joka avulla olisi pitänyt opetalla tekemään tasalaatuisia 25 % entistä pienempiä palloja. 

Edellisen omistajan aikana hygienia oli kunnossa ja veronmaksu myös. Lopetin sitten hommat jo kesän alkuun, vaikka syksyyn asti oli tarkoitus alun perin jatkaa. 

Vierailija
104/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:20"]

Missä ovat ne kovapalkkaiset palstalaiset nyt? 

Onko av:lla todellisuudessa vain kassoja, siivoojia, hoitoapulaisia ja lähihoitajia?

[/quote]

Hyväpalkkaiset duunit eivät yleensä ole niitä kauhutyöpaikkoja. Nämäkin esimerkit voivat joiltain kovapalkkaisilta olla opiskeluajoilta. 

Vierailija
105/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ciao caffe, surkea johto

Vierailija
106/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki, jossa esimies kävi käsiksi useamman työkaverin läsnäollessa.

Hän on edelleen esimiehenä useista ilmoituksista huolimatta.

Vierailija
107/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subway vuosaari, koko touhussa ollu muuta kuin vikaa..

Vierailija
108/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 00:13"]Satakunnassa Sol siivoupalvelut. Ihan mielenvikainen esimies. Heitti pomon kanssa joskus tosi hauskaa juttua siitä, miten hän sitten pamauttaa alaisia nyrkillä mikäli ei hommat ala sujumaan. Pelottava, vittumainen tyyppi ja kiero kuin korkkiruuvi. Naureskeli selän takana mm alaisten ulkonäköä. Minun lisäkseni lähti samaan aikaan myös 7 muuta. Heillä jatkuvasti useita paikkoja auki.. ei vaikea arvata miksi. Kertonee jotain tämän esimiehen kypsyydestä myös se, että hän osoittelee ja naureskelee minua aina kun huomaa minut jossain.
[/quote]

Sama Oulun SOL:lla, ihan jäätävä esimies ainaski pari vuotta sitten..

Vierailija
109/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
110/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Moda. Huono palkka, hommia jotka ei kuulunut sopimukseen, ei korvausta ylitöistä, hirveä huuto jos ei saanut myytyä tarpeeksi. Never ever again.

Vierailija
111/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous yksityisellä firmalla. Liian isot siivousalueet liian pienessä ajassa, taukoja pitämättäkään ei ehtinyt tehdä sellaista jälkeä mikä mielestäni olis asiallista (yksityisellä) terveysasemalla. Pomo juoruili minulle muista työntekijöistä ja suurin osa oli ulkomaalaisia. Palkka noin 8€ tunti. Onneksi pääsin pois sieltä, itselleni mieluisalle alalle.

Olen ollut joskus myös kaupungilla töissä siivoojana terveysasemalla, liksa oli parempi ja työ inhimillisempää. Siellä oli jopa yksi siivoojan työtä harrastava :D ei siis kuulemma hyötynyt rahallisesti yhtään (eikä tarvinnutkaan), kunhan halusi tekemistä päiviksi :D enkä ihmettele, siellä oli ihan mukavaakin se duuni.

Vierailija
112/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän mielenkiintoinen ketju. Porukalla on ollu tosi kamalia työkokemuksia. Eniten saisi irti, jos ois mainittu paikkakunta, työnantaja ja syy, miksi oli kamalaa. Voisi joku tietoisesti osata välttää ko. paikkaa, varsinkin, jos kokemus olisi suht tuore. 

Vierailija
113/922 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:36"]

Yksi suomen johtavista lääkealanyrityksistä Espoossa. 

Työntekijöistä 80-90% naisia, osa ollut paikassa töissä melkein koko elämänsä. Mikään ei kelvannut heille, aina jos teit jotain erilailla teit automaattisesti väärin. "koska teet erilailla, eli väärin" Oli mukavaa yrittää oppia sitten se "oikea tapa" kun oli 4-eri työhönperehdyttäjää, ja jokainen teki saman työn erilailla.. Jatkuvaa selkäänpuukotusta, paskapuhumista ja valittamista. Tarvittavista koulutuksista tms ei pidetty kiinni. Itse en olisi esim saanut työskennellä koko paikassa ilman työturvallisuuskorttia, mutta olin töissä 2,5vuotta, ennen kun yksi esimies huomasi.. Ettei minulle oltu järjästetty koulutusta.. (Uusille työntekijöille pidettiin aina tämä kurssi)

Pari pikkupomoa.. Toinen oli koulutukseltaan parturikampaaja tms, ja oli ollut töissä alle vuoden.. Kun haki esimiehen virkaa (kaikki muut esimiehet oli suorittanut amk:n tai ylemmän amk- tutkinnon) En tiedä millä perusteella hänestä tehtiin esimies. "kusi" nousi päähän heti, ennen tuli juteltua joskus niitä näitä taukohuoneessa. Mutta kun tuli ylennys, ei voinut edes huomenta sanoa kun tuli käytävällä vastaan. 

Toinen pikku pomo, mikä oli itseäni nuorempi (olin silloin 26v) ja tuli suoraan koulusta valmistumisen jälkeen esimieheksi paikkaan, missä ei ollut tietoa mistään käytännön asioista. "En mä tiedä, en mä tiedä.." Sitten tuli kyselemään aina jostain itsestään selvyyksiä, ja yritti päteä typeristä asioista. 

Pari irstasta +40v miestä, heitti koko ajan jotain ällöjä alapää/tissi/perse/paska juttuja. Eikä niitä päässyt karkuun omalta työpisteeltä. Vaikka yritti olla välittämättä, tulee sit siihen viereen "etkö kuullut mun hyvää juttua äsken" YÄK.

Työpaikan "virkistyspäivä" oli aina saman yrityksen toisessa kaupungissa olevaan tehtaaseen katsomaan sitä samaa työtä.. Mitä tehtiin joka päivä töissä. Oli ihan hirmu piristävää katsoa, kun joku muu pakkas melkein samoja tuotteita.. 

[/quote] 

Ei siis mikään ihme että Orion hakee jatkuvasti uusia. Olen jo sitä ihmetellytkin... 
[/quote]

Vai viereinen lafka? Siellä ainakin ihan sama meininki, ellei jopa pahempi. Irstaita äijiä ja sovinismia. Pillun kourintaa väkisin pikkujouluissa. Suojatöissä roikkuva ukko uhkailee ja lopulta rikkoo fyysistä koskemuutta, asiasta ei silminnäkijöistä huolimatta jatkotoimenpiteitä koska tapaus ei tallennu kameralle. Palkoista puuttuu tunteja, kesätyöläisten oikeuksia rikotaan vuodesta toiseen. Listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Vierailija
114/922 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityispuolen terveydenhuoltoalan pieni yritys. Pomo (paikan omistaja) oli ja on edelleen narsisti. Jokainen työntekijä jatkuvasti burn-outin partaalla, mutta niin manipuloituja, etteivät osaa edes hakeutua muualle. Minä pääsin irti, luojan kiitos, mutta en kauaa ollutkaan. Vaikka palkka tippui aika tavalla, parani elämä niin paljon että palkalla ei ollut merkitystä. Sain kokonaan uuden suunnan kaikille toimilleni ja elän täyttä elämää, aikasemmin aina viikosta vaan yritettiin (muiden työntekijöiden kanssa) selviytyä ja koko viikonloppu meni stressiunia nukkuessa.

Jatkuvaa mitätöintiä, asiakkaiden aikana päin naamaa huutamista, typerien vitsien kertomista ja odottamista että niille myös kuuliaisesti nauretaan. Töissä ei saanut syödä juuri mitään, ehkä voileipiä tai jugurttia, lämpimät ruuat haisivat hänen mielestään kestämättömän pahalle (vaikka itsellään olisi ollut jopa samaa ruokaa). Lomien vahvistaminen liian myöhään, palkkojen maksaminen aina toisinaan ihan vittuillessaan PÄIVÄN myöhässä jne. jne. Joskus sitä raivoamista katsoessa piti pelätä myös fyysisen koskemattomuuden puolesta.

Kaiken kruunasivat toki hoitovirheet.

Vierailija
115/922 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

241, juurikin siitä paikasta kyse.

En suosittele paikkaa "perusduunarille" pakkaamossa tai valmistuksessa. Kahdella eri osastolla olin itse, aika sama meininki oli molemmissa. Palkakaan ei ollut kovin kummoinen, vaatimuksiin nähden. Koko ajan olisi pitänyt tehdä enemmän ja ennemmän. Välillä oli jotain ihmisiä "kellottomassa" siis ottamassa aikaa siitä, miten nopeasti jotain työvaiheita tehtiin, siinä tahdissa olisi pitänyt pysyä koko ajan.. Vaikka koneessa olisi ollut vikaa tms. Jos koneet pysähtyi, piti siitä kirjoittaa konekortiin ja tehdä kirjallinen selitys virhevihkoon miksi kone oli seisonut. 

Yhtenä iltana olin ollut äärimmäisen väsynyt, en vaan millään jaksanut juosta pääkolmanetena jalkana sillä aikaa kun työpari oli tauolla. Kone toimi silloin kuin "unelma" eli pysähtyi vain, jos en kerennyt lisätä tarpeeksi nopeasti materiaaleja tms. En sitten ollut merkinnyt miksi kone oli pysähtynyt muutaman kerran. Koska pysähdykset johtui minusta, kun en yksinkertaisesti vain jaksanut. Tuli yksi pikku pomo kyselemään seuraavana päivänä, että miksi kone oli pysähtynyt, enkä ollut merkinnyt mitään. Sanoin sille sitten että "Kävin paskalla pariin oteeseen, oli maha sekasin. Olisiko tämä pitänyt kirjoitaa konekortiin?"  Ei tullut kyselemään sen jälkeen. Koko ajan oli sellanen kyttäys fiilis. "olit tauolla 17min, 2 min liikaa!"

Ainut mitkä tuola vois olla ok, jos tekis töitä varastossa (poimis tuleville töille materiaaleja) tai sitten ajais trukkia (näitä töitä teki eri henkilöt) tai sitten olis eräpöytäkirjojen tarkastaja. Muuta en kyllä tekis. Ja varmaan tuotekehitys, jos olis labra alan koulutus. Tai en tiedä millanen meininki sielä on, kun olin vain perusduunari. 

Mutta pakkaamo ja valmistus kannattaa kiertää kaukaa. Ainakin Espoossa. En tiedä onko sama meininki myös Turun tehtaalla.

Vierailija
116/922 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskus Ison-omenan Hese!!! Oon ollut ennekin Hesessä töissä, ja ollut ihan ok duunia. Mutta tuo paikka oli jotain sanoinkuvailmeattoman paskaa.. Porukka vaihtui koko ajan, suurimmaksi osaksi jotain teinejä jotka saikutti koko ajan tai jätti kokonaan ilmoittamatta että ei tule töihin, kun ei kiinnostanut. Joten vuoroissa oli koko ajan liian vähän ihmisiä töissä. Ketään ei kiinnostanut, ja työt tehtiin miten sattuu. Olin tottunut edellisessä Hesessä Hesingin keskustassa että jokainen tekee omat työnsä/tietää mitä pitää tehdä jos on keittiössä/kassalla, eikä ketään tarvitse komentaa tms.

En ollut edes vp, eikä komennus olisi edes minulle kuulunut. Mutta välillä oli vain pakko komentaa, ettei joutunut itse olemaan kassalla, tekemään hamppareita ja viemään vielä tuotteita samaan aikaan. 

Vierailija
117/922 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti ei ole työtä vaan palkattua kiusantekoa

Vierailija
118/922 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs valmisruokapakkaamo, jossa tehtiin siis sämpylöitä, kolmioleipiä ja salaatteja yms. En edes muista nimeä, koska olin siellä vain kaksi päivää vuokrafirman kautta vuosia sitten. Mutta se kaksi päivää tuntui ikuisuudelta!

Työ oli ihan kamalaa. Tullessani aamulla paikalle kukaan ei opastanut minua mitenkään. Tyrkättiin essu käteen ja ohjeet oli luokkaa "tee leipiä". Siinä sitten räpelsin minkä osasin ja välillä tuli joku huutamaan miten teen kaiken väärin. Oikeaa tapaa ei kuitenkaan neuvottu.

Sämpylöitä tehtiin liukuhihnameiningillä, ja tahti oli ihan hullu. Minun oletettiin pystyvän samaan kuin vuosia talossa olleet, ja minuutin välein hihna piti pysäyttää kun en tietenkään pysynyt perässä. Tällöin pysäyttäjä huusi kovaan ääneen "Kaikki seis kun harjoittelija ei taaskaan pysy mukana!" ja muut kiroilivat ja haukkuivat minua. Tauolle mentäessä kaikki istuivat eri puolelle huonetta ja katsoivat muhun, kuiskivat jotain ja repeilivät nauruun. Ja olin siis ihan tavallinen parikymppinen tyttö, en tiedä mistä repivät huumoria. Kukaan ei ikinä moikannut tai puhunut mulle muuta kuin moittien, kaiken tein kuulemma väärin. En yleensä ole herkkä, mutt tuon ekan päivän jälkeen itkin koko illan.

Hygienian taso oli kamala. Heti alussa ihmettelin miksen saanut hiusverkkoa tai muuta kun kuitenkin oltiin elintarvikkeita käsittelemässä. Hanskoja eivät myöskään kaikki käyttäneet, osa teki ruokia laastarit/haavat käsissään.

Hauskinta oli kuitenkin se, kun olin viimeisenä päivänä lähdössä ja paikan pomo tuli tässä vaiheessa kehumaan mua ja kysymään haluanko vakkariksi. Siinä vaiheessa repesin oikeasti nauruun ja sanoin vaan ei kiitos :D

Vierailija
119/922 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediverkko!!! Raha ratkaisee, johdolle tuntuu kaikki muu olevan arvotonta.

Vierailija
120/922 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!