Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin työpaikka jossa olet ollut

Vierailija
23.11.2010 |

miksi se oli kamalin.

Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.

Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h

Kiertäkää kaukaa ne hommat.

Kommentit (922)

Vierailija
61/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ABC on huono työpaikka? Kertokaa?

Vierailija
62/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkoti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2010 klo 14:49"]

Rankkaa henkisesti (apinat etenkin) ja vikat kuukaudet myös fyysisesti.

[/quote]

Itse hoidan kaloja. Ei ole rankaa, koska tiedän tutkimukset, joihin käytetään tarkaan ja että niiden avulla saadaan uutta tietoa eri tautien syntymekanismeista.

Vierailija
64/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sivistysalan paikkaa pohjoisessa menee tasoihin. Vaikea näin jälkeen päin sanoa, kumpi oli pahempi. Itse olin 'pikkupomona' molemmissa. Kuntapuolella alainen todettiin sosiopaatiksi, mutta jätettiin rangaistukseen tuomitsematta. Kai se suljetulla osastolla olo katsottiin riittäväksil Toisessa taas oli ja on vieläkin sekopäinen pomo, jota ei vuosien mittaan ole kestänyt kuin hänen oma perheenjäsen. Onneksi oli määräaikainen työ.

Terveisiä teille, jotka tunnistatte ja olette olleet samassa paikassa (jälkimmäisessä). Uskotte varmaan, että nautin täysillä työttömyydestä.

Vierailija
65/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunta

Vierailija
66/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOK-ELANTO RAVINTOLAT PISTE.

Vierailija
67/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehtitoimisto Espoossa, erikoistunut asuntosuunnitteluun. 

Pomo oli ahne omahyväinen ahdisteleva limanuljaska, jonka mustasukkainen avovaimo pyllisteli ranskalaisissa koroissa, minihameessa ja verkkosukissa toimiston pojille. Avovaimo haukkui työntekijöitä lähes päivittäin kaikkien kuullen ja vaati vähän väliä raivoissaan jonkun erottamista.

Laittomia irtisanomisia tapahtukin hetken mielijohteesta ehkä noin kerran kuussa. Jatkuvaa potkuilla uhkaamista myös jos ei suostunut viikonloppuna ja iltaisin ylitöihin. Omia työntekijöitä haukuttiin puhelimessa asiakkaille koko toimiston kuullen.

Palkkasivat ja riistivät tarkoituksella kokemattomia nuoria opiskelijoita ja vastavalmistuneita jotka eivät vielä tienneet mitä normaalin työelämän pitäisi olla. Työntekijät peloiteltiin raatamaan ja suostumaan surkeisiin oloihin.

Työtunteja saattoi kertyä esim 230-270 tuntia /kk . Palkka tietysti alle kaikkien alan suositusten. Pikkujouluissa eräs työntekijöistä uhkasi tappaa pomon tai tehdä itsemurhan... Toinen uskalsi vihdoin juovuksissa irtisanoutua.

Pahimmillaan joskus 90- luvulla, sama meno huhujen mukaan on jatkunut pitkään, ehkä vieläkin. Tällaiset mätämunat pilaavat koko alan maineen. Varokaa.

Vierailija
68/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas av-mammat tekevät muitakin töitä kun lääkärin ja lakimiehen hommia....

Vierailija
69/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pieni K-kauppa Turussa, kauppias oli täysmulkku ja kohteli mua kuin paskaa. Olin siis työharjoittelussa 6 viikkoa, ja sain olla kassalla vain pari tuntia, jonka jälkeen hän totesi , että olen niin huono, parempi vaan että täyttelen hyllyjä. Enkä edes ollut huono! Kerran hän haukkui mut niin pahasti, että menin hyllyjen väliin piiloon itkemään, yks mamma tuli mun luokse ja halas ja lohdutti. Olin nuori, parikymppinen, ollut vain kivoissa työpaikoissa, joten toi tuli oikeesti aikamoisena järkytyksenä. Sen jälkeen en ole uskaltanut hakea koskaan kauppaan töihin, mulla jäi traumat siitä, ja monesti katselen kaupankassoja ja ajattelen että nii-in, tohon työhön musta ei sitten muka ollut.

Vierailija
70/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tiedätte että työsuojeluun voi ottaa yhteyttä jos tulee selkeitä lainsäädännöllisiä rikkomuksia? Tarkastajat tekevät tarkastuksia ja käyvät ohjeet läpi. Eivät hekään taikoja tee mutta säikäyttääpähän työnantajaa että joku vahtii ettei voi elää ku siat pellossa.

Vierailija
71/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 23:18"]

McDonalds. Tuskin kaipaa perusteluja.

[/quote]

-aivan uskomattoman törkeitä asiakkaita. En tykkää sanasta wt, mutta se kyllä kuvaa suurta osaa asiakkaista parhaita. Ei minkäänlaisia käytöstapoja, tervehdys on tyyliin 'juustohampurilainen',roskat heitellään mihin sattuu, tyytymättömyys ilmaistaan huutamalla.

[/quote]

Olen aina yllättynyt hyvin iloisesti siitä kuinka todella hyvää palvelua olen saanut Mäkkärissä (harvoin) asioidessani, mutta se taitaakin johtua siitä, että työntekijät ovat niin iloisesti yllättyneitä siitä, että olen asiakkaana hyvin kohtelias ja kiitän aina kauniisti. 

Vierailija
72/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin töihin yhden kauppaketjun myymälään, jonka myymälä oli juuri remontoitu ja siellä myynti oli noussut. Silti paikka ei saanut yhtään lisää työtunteja. Vaikka paikan myymäläpäälllikkö oli rekrynnyt mut siten, että tiesin, että siellä on kiireistä, niin se kiire ja stressi kyllä ylitti kaikki odotukset ja meni täysin yli.

Työvuoroissa oli tunne, että koskaan ei ehtinyt tekemään kaikkea sitä, mitä oli määritelty. Eikä ehtinytkään. Myymäläpäällikkö ja apulaismyymäläpäällikkö tekivät usein 10-12 -tuntisia päiviä ilman lisäkorvausta ja näin siis ainakin koko sen parin kuukauden ajan, mitä itse viihdyin ko. paikassa. Itse taas purin kassalla yksin pitkää jonoa, jos soitin toisen työntekijä, tämä tuli huokaisten paikalle, koska keskeytin hänen hyllytystyönsä. Eli tekipä työnsä niin tai näin niin aina työtä oli liikaa tai tuntui tekevän vääriä valintoja.

Jatkuva kiire huononsi työilmapiiria, heikommaksi lenkiksi koettuja syyteltiin selän takana.

Yhtenä aamuna minun piti tulla kahdeksaksi töihin. Kun tulin myymälän pihalle, näin, että myymälä ei ollut auki. Kun selvittelin asiaa, selvisi, että myymäläpäällikkö oli nukkunut pommiin, koska oli niin uupunut tehtyään monta viikkoa noita 10- 12 -tunnin päiviä.

Meillä oli kuitenkin kiireestä ja liian vähästä ajasta huolimatta tiukat ohjeet tehdä asiat huolellisesti ja hyvin, mikä ei vaan aina ollut mahdollista. Siihen päälle käytettiin vielä vuokratyöntekijöitä, joiden matalamman osaamistason vuoksi oli vielä lisää paineita.

Minut lopulta mursi se, kun näin, kuinka kohtuuttomat paineet vaikuttivat muihin työntekijöihin ja koin myös paineet kohtuuttomina suhteessa työhön, jonka omasta mielestäni pitäisi olla vain sellaista, että tekee työnsä ja lähtee kotiin.

Vierailija
73/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan kaupungin nuorisopalvelut.nuorisotoimenjohtaja hirvittävän huono johtaja ja työpaikalla todella huono ilmapiiri. 

Vierailija
74/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 23:04"]

Mulla eräs nimeltämainitsematon saksalainen vähittäistavaraketju.

Inventaariossa aluepäällikkö istui taukotilassa vetämässä sipsiä, karkkia ja limuu ja lukemassa Iltalehtee. Me työntekijät sillä välin keskellä yötä kädet kohmeessa lasketaan satoja keittovihannespusseja ja tää ihanuus tulee huuteleen sipsituokionsa välissä, että "mites helvetissä sä vasta tossa vaiheessa olet, nyt vauhtia Marketta ja Jenni sinä siellä pikkasen liikettä niveliin!!" aivan kusipäiseen tyyliin ja sitten menee taas lepuuttelemaan karkkiensa ääreen.

Mutta tosiaan, päälliköt vaikuttaa, tää oli aivan syvältä. Seuraava oli jo ihan toista luokkaa. Mutta tuolla sai kyllä töitä paiskia, koko ajan vähennettiin työntekijöitä vuoroissa ja aina vaan piti silti olla siistimpää, tehokkaampaa jne. Mutta sitähän se on kai joka paikassa nykyään...

[/quote]samoja kokemuksia Lidlistä, olin apulaismyymäläpäällikö. Eräänkin kerran inventaariossa aluepäällikkö huusi pää punaisena, "vittu te ootte paskoja, tää on paskin inventaario missä olen ollut." Eräistä työntekijöistä ko. aluepäällikkö sanoi, "vittu että ne on ääliöitä, tekis mieli lyödä niiden typerät päät yhteen ehkä ne sitten tajuaisi jotain". Toista apulaismyymäläpäälliköä se repi hiuksista "leikillään". Taukoa ei oltais saatu inviksen aikana pitää kun oltiin niin hitaita ja huonoja. Kaikki lisät oli sisällytetty palkkaan, mutta se palkka ei tosiaan kattanut tehtyjä ylitöitä, 10-15h päiviä tehtiin jatkuvasti. Ja taukoja ei ehtinyt pitämään oikeastaan koskaan. Sairaslomalle jos jäi niin annettiin ymmärtää että on paska työntekijä. Erään kerran lapseni sairastui ja ilmoitin tästä aluepäällikölle (hänelle piti ilmoittaa jos sairastui/lapsen takia jäi pois töistä), olin koko yön ja päivän hoitanut oksentavaa lasta, enkä ollut nukkunut yhtään. Niin aluepäällikkö määräsi, että tulet sitten iltavuoroon kun miehesi tulee kotiin. No meninhän minä, mutta kerkesin olla pari tuntia töissä kun aloin itsekin oksentaa, ajoin sitten kotiin 30km työmatkani pysähdellen oksentamaan tien poskeen.. 

Pyysimme myös työsuojeluvaltuutettua puuttumaan asioihin, mutta en tiedä miten kävi, irtisanouduin ennen kuin työsuojeluvaltuutettu tuli paikalle.. Varmasti monia muita epäkohtia jäi vielä kertomatta.. 

Vierailija
75/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs venäläisten pyörittämä yksityinen päiväkotiketju.

En edes aloita kertomaan miten sairasta sakkia ja touhua siellä sen 2v ajan oli mitä siellä jaksoin olla, sanon vain että niin pöyristyttävää, niin luokeatonta, niin moraalitonta, niin kuvottavaa että yhä vieläkin se ajanjakso tulee välillä mieleeni ja ihmettelen kuinka sitä siedinkään...harmittaa helvetisti että itse annoin kaikkeni ja enemmänkin "moisille".

Vierailija
76/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 08:52"]

Suomalainen Kirjakauppa!

Mulla on kokemusta yhdestä jos toisestakin lafkasta kaupan alalta mutta Suomalainen veti kyllä pohjat! Paljon kertonee jo se, että mm. r-kioskin myyjänäkin oli minusta parempi olla. Ilmapiiri kirjakaupassa kuin hiekkapaperia, akat kyttää toisiaan ja pomo huohottamassa ja nykimässä käsivarresta kokoajan. Todella painostava työpaikka. Jokaista asiakast piti käydä ahdistelemassa vaikka se ei olisi ollut tilanteessa luontevaa. Monesti asiakas kääntyi kannoillaan kun heti ahdisteltiin. Mutta pakko kun pomo tyrkkii selästä että menepäs nyt. Myymälässä noudatimme tuntiaikataulua, lukujärjestystä joka jokaisella piti olla taskussa, että tiesi missä kunkin paikka on mikäkin tunti, kassan takana, vai "kentällä" vai varastossa. Paikat vaihtui siis tunneittain. Mitään emme saaneet keskenämme sopia, kuka tekee mitä vaan kaikki oli ennalta määrätty. Myös kaikki lyyjykynän myymiset piti merkata omaan pieneen lappuseen joka sekin piti ottaa joka työpäivän alussa taskuun ja palauttaa pomolle lähtiessä. Sellaiset kaikki myynnit piti tuohon kirjata, mitä oli itse ollut tekemässä, olkoon vaikka pyyhekumi. Jos myyntilaput ei pomoa viikon ajan miellyttäneet niin sai tuiman hymiön ilmoitustaulun listaan, jos taas oli myynyt hyvin näitä lyyjäreitä sun muita höpöjä niin sai iloisen hymiön. Pahempaa kyttäystä ja alentavampaa työnantajaa saa etsiä.

[/quote]

Olin vähän aikaa Suomalaisessa kirjakaupassa harjoittelussa ja ei jäänyt kovin hyvä kuva... Pomo oli mukava, mutta moni muu ei sitten ollutkaan. Itseäni ahdisti juuri tuo tyrkyttäminen ja asiakkaiden ahdistelu. Työkaverit (naiset) vaikuttivat kyttääjiltä ja osa puhui kuin lapselle...

Pelkkää huonoa olen kuullut myös Hesestä ja ABC:stä. 

Vierailija
77/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten pienessä jäätelökioskissa. Hirveä kuuma koppi, jossa pyöri usein jopa kymmenen ampiaista makean tuoksun perässä. Lisäksi töykeät ja vaativat asiakkaat sekä kopin puutteelliset hygieniaolot (toivottavasti nykyisin vesihana on pakollinen ominaisuus jäätelökioskissa).

En tämän johdosta itse osta koskaan jäätelöä katukioskista. :p

Vierailija
78/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LähiTapiola mainittu pariin kertaan. Kertoisitteko vielä paikkakunnan/toimiston? En jotenkin jaksa uskoa että kaikki konttorit ympäri Suomen ovat läpimätiä...

Vierailija
79/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kerrat kun olen erehtynyt tekemään työtä yksityisellä hoitoalan firmoilla on kaduttanut. Olen päättänyt pysyä julkisella sektorilla.

Vierailija
80/922 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu-Töölön lukio. Epäpätevä hissukka rehtorina, sijainen ei saa minkäänlaista opastusta, kukaan ei edes tervehdi, nenänvarttaan pitkin katselevia herppeenluomia kollegoina. Opiskelijat veteliä alisuoriutujia. Ei ihme, että keikkuvat aina yo-tulosten pohjalla.