Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen oli elämäsi kamalin joulu?

Vierailija
22.11.2010 |

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli makasi sairaalassa kuolemankielissä ja muu perhe masentuneena yrittää viettää kotona joulua, lisäksi oma silloinen poikaystäväni oli juuri jättänyt minut. Siitä jäi traumat, joiden vuoksi edelleen joulu ahdistaa

Vierailija
82/98 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kamala joulu oli kun olin 5-vuotias ja joulupukki antoi risun (piiska) lahjaksi. Sain sitten myöhemmin muitakin lahjoja, mutta joulu oli jo pilalla.

Itse olen myös saanut risuja, samoin siskoni, mieheni veli, joka sai myös mäntysuopaa ja tiedän lukuisia muita jotka ovat saaneet risuja joululahjaksi (toki eivät koskaan ole oikeasti saaneet risusta), niin KAIKKIA vaan naurattaa ne risut, ei kenelläkään ole mielessä että se joulu olisi ollut pilalla.. Melkoisen erikoiselta kuulostaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieheni sairaanhoitaja-siskon ansiosta pääsin kotiin.

Lapsi syntyi 15.12. Oli pari päivää kotona ja sitten oli pakko mennä kaksin kerroin hitain askelin NKL:n päivystykseen.

Raju kohtutulehdus. Suonensisäinen lääkitys ja joulu NKL:lla. Oishan se muuten mennyt, mutta kun luulin jo että saan olla joulun kotona.

Sain ykstyishuoneen ja lapseni vaipat vaihdettiin (en itse pystynyt, kun oli neula kädessä). Ex-anoppi oli laittanut ihanan joulun ja olisi ollut tosi kiva viettää se heillä. Nyt olin siis kalseassa houneessa. Tosin käskin exän tuoda koristeita kalseille seinille ja tarjoilin suklaata (hölmistyneille) ruoanjakajille...

Joulu herkistää minut tästä syystä aina. Tosin vuosi vuodelta vähemmän. Olen jouluihminen, siksi siis joulunvietto ko. paikassa ei innostanut.

Vierailija
84/98 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistiperheissä?

Toinen kamala joulu oli kun olin 5-vuotias ja joulupukki antoi risun (piiska) lahjaksi. Sain sitten myöhemmin muitakin lahjoja, mutta joulu oli jo pilalla.

Itse olen myös saanut risuja, samoin siskoni, mieheni veli, joka sai myös mäntysuopaa ja tiedän lukuisia muita jotka ovat saaneet risuja joululahjaksi (toki eivät koskaan ole oikeasti saaneet risusta), niin KAIKKIA vaan naurattaa ne risut, ei kenelläkään ole mielessä että se joulu olisi ollut pilalla.. Melkoisen erikoiselta kuulostaa..

Vierailija
85/98 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuonna ei ollut rahaa muuhun, kuin lipeäkalaan, keitettyihin perunoihin ja valkeaan kastikkeeseen. Vanhemmat juuri eronneet ja tunnelma kotona sen mukainen. Joululahjoja taisimme saada yhden jokainen.

Muutaman vuoden päästä äiti uudelleen naimisissa ja jätti minut (noin 11v) jouluaattoiltana yksin kotiin pienten sisarusteni kanssa ja lähti kavereilleen saunomaan ja ryyppäämään miehensä kanssa. Sitä ennen huusi ja syyllisti minua siitä, kun olen niin itsekäs etten edes tätä pientä iloa hänelle suo. Tämä siis sen takia, kun sanoin etten halua jäädä jopa jouluaattona yksin lapsenvahdiksi.

Vierailija
86/98 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti pyhien jälkeen pidettäväksi ja jouluna pesin vauvan arkkuvaatteen ja pakkailin vauvalle ostettuja joululahjoja kaapin perälle. Siellä ne ovat vieläkin.

Vierailija
87/98 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten kännäämistä, riitoja, väkivaltaa (aikuisten nyrkkitappeluita ym). Tätä seurasin hiljaa jostakin nurkasta.

Nuoruuden joulut:

Vain yksi ryyppäämässä, mummo ja minä hiljaa huoneissamme. Koko päivän. Äkkiä hiipimällä vessaan, yöllä hiipimällä jääkaapille. Yöllä radio hiljaisella. Kukaan maailmassa ei tuntunut miettivän miten minulla menee. Halusin kuolla.

Nuorena aikuisena:

Yksinäiset joulut. Olin kuitenkin turvassa ja tv kaverina.

Nyt on mukavia perhejouluja takana jo monta, tavanomainen lasten kinastelu ei tunnu missään.

Hyviä jouluja meille kaikille!

Vierailija
88/98 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni, minulle kovin rakas, kuoli aattoaamuna aivan yllättäen.

Vierailija
89/98 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tavoin kamalia on ollut monia.

Lapsena muistan, että yhtenä aattona itkin kovasti, en enää muista syytä. Isä oli luultavasti sanonut (lue:huutanut) mulle jostakin syystä pahasti. Vähän sen jälkeen on otettu valokuva, jossa istun sohvalla piirtelemässä. Ylläni on äidin kutoma leninki, valkoiset sukkahousut ja kiiltonahkakengät. En katso kameraan, koska vielä nieleskelen kyyneliä, olin noin kuuden vanha.

Myöhemmin isä oli yleensä kännissä jouluaaton. Juominen tietysti alkoi edellisiltana ja jatkui aaton iltaan, kun juomat loppuivat. Isällä on yleensä ollut tapana juoda kaikki alkoholipitoinen yhteen menoon, vaikka kuinka monta pulloa. Äiti siinä tietysti hermoili, koska juominen tekee nälkäiseksi ja isä kävi sitten natustamassa kinkkua ennen kuin se saatiin joulupöytään.

Murrosiässä koin itseni yksinäiseksi jouluna. Toisinaan kysyin, emmekö voisi käydä jouluna kylässä tapaamassa muita ihmisiä, vaikka sukulaisia. Isä vastusti sitä sanoen, että joulu on perhejuhla. Hänestä perhejuhla tarkoittaa sitä, että ollaan vain oman puolison ja omien lasten kanssa. Ei siis mennä tapaamaan isovanhempia, sisaruksia eikä serkkuja, muista puhumattakaan.

Sitten oli jouluja, jotka olivat ikäviä sairastumisen takia. Joskus oli aattona hirveät menkkakivut, niin että sängystä pääsi ylös vasta iltamyöhällä. Toisinaan oli kova yskä koko joululoman ajan, niin ettei voinut mennä ulos.

Rankanpuoleista aikaa oli myös pari vuotta sitten, kun äidilläni oli niin vahvat lääkkeet, että hän meni joulun alla aivan sekaisin. Hän kertoi minulle ihan iloisena, että hänen vanhempansa ovat soittaneet ja ilmoittaneet tulevansa käymään pian hänen luokseen. Hän harmitteli minulle, ettei löytänyt kaapista mitään kaunista vaatetta, jota voisi laittaa ylleen, kun äiti ja isä tulevat pitkästä aikaa kylään. Minä siinä sitten vain, että milloinkohan he oikein ovat tulossa (ovat oikeasti kuolleet jo 60-luvulla) ja katsotaan sitä leningin ostoa sitten, kun tiedät vierailun tarkemman ajan.

Toisaalta, jos oikeasti nyt mietin, niin todella kauheaa joulua minulla ei ole vielä onneksi ollut ollenkaan. Ei ole kukaan läheinen kuollut joulun alla eikä muutakaan oikeasti kauheaa.

Muuten, minusta on törkeää, että lapselle annetaan joululahjaksi risuja. Tämä nyt vain oheiskommenttina muutamaan aiempaan viestiin.

Vierailija
90/98 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömässä anopin länsirannikon salaattia ilman tietoakaan jouluherkuista tai edes suklaasta.

Jos välimatkaa olisi ollut vähemmän kuin se 350km, olisin vaihtanut joulunviettopaikkaa kesken joulun.

Vierailija
91/98 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet sen jälkeen kun vaari kuoli. Sinne meni joulufiiliskin.

Vierailija
92/98 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
93/98 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki elämäni joulut ja uudet vuodet, mistähän sitä aloittaisi:

- lapsuuden joulut kun kaikista paketeista paljastui jotain mistä ei pitänyt ja sama myös toisin päin muillakin, yleensä lahjaksi tuli sukulaisilta sellaista roskaa jota he eivät itse tarvinneet tai löysivät jostain eurolla ha hakusivat kierrättää tavaransa muille. Olessani 6-15 vuotias lahjoista löytyi mm. jalkaraspi, mummu jalkojenhoitotarvikkeita rupisille jaloille, kova ja karhea pesusieni, marmelaadeja joita en syönyt yms. Jonkun mielestä lahjoja ei saa haukkua mutta ihan oikeasti mieluummin en ota yhtään mitään lahjoja kuin sellaisia lahjoja mitä en tarvitse, ainiin lahjoista lasten sydänmeikkipaletti ja karseat läpinäkyvät alusvaatteet lähes unohtui, tuli siis lahjaksi ollessani noin 18v. Joillekin ihmisille joulu on jokin pilailupäivä että katsotaan ja nauretaan kun toiset eivät pidä lahjoista, ehe ehe.

- Joulu etäsuhteessa niin että exä paljasti pari päivää ennen joulua että aikoo muuttaa ja ei tarvitse tyttöystävää koska hän voi kyllä käydä huorissa, jätin hänet ja oksetti koko ihminen.

- Joulu ulkomailla niin että erään toimiston työntekijät juoksuttivat turisteja hoitamassa erilaisia heidän työnkuvaan kuuluvia asioita niin ettei ehtinyt kauppaan ostamaan jouluruokia eikä mitään muutakaan. Päivä valui hukkaan turhaan edes takas juostessa. Jouluna ei myöskään ollut nettiä ja patteri lakkasi toimimasta, vessa myös hajosi.

- Joulu kodittomana kun vuokranantaja sulki puhelimensa ja odotin häntä juna-asemalla 8 tuntia lähes tuhlaten turhaan satoja euroja junalippuihin. Hän sai jo rahansa eikä vuokraaminen enää kiinnostanut, jouluiloa.

Ps. jouluinnolla odotan tulevien vuosien p'skajouluja, taidan vaihtaa uskontoa ja lopettaa joulun vieton kokonaan, helpompi niin.

Vierailija
94/98 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää oli yksi kerta sellainen että satoi kaatamalla vettä ja oli hyttysiä. Meni fiivikset.

Vierailija
95/98 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hassua vastata tälläiseen vanhaan ketjuun juhannuksena .D mutta vastaan nyt kumminkin.

Eli joulu 2008: Keskenmeno viikolla 15 2pv ennen aattoa, , 2 v vesirokossa, miehellä selästä pamahtanut välilevy ! Äitini tuli meille ja koetti pitää tilannetta kasassa minun itkiessä, lapsen raapiessa ja miehen maatessa lääkepöhnässä sohvalla 

Vierailija
96/98 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää tuo tarinasi...

Vierailija
97/98 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tän vanhan ketjun ja nostin.

Vierailija
98/98 |