Miksi ihmisillä on salainen numero? Syy? Jos ei esim. toimi poliisina
Kommentit (129)
Teinipojat soitteli. "Onko mäen anna? Mikset sä mulle anna?"
Olette vissiin niin nuorta sakkia että ette enää ees MUISTA lankapuhelimia,ei niissäkään mitään numeroa näkyny kun joku siihen soitti ja aina siihen vastattiin!!
Jos on joku poliisinpelkääjä niin sillon kun poliisi jo sinullesoittaa on se varmaa että tavoittaa MYÖs sinut tavallatai toisella ennemmin tai myöhemmin!
JA voihan sillä poliisilalkin olla positiivistakin asiaa,jos vaikka on sun auto varastettu tms ja ne on sen löytäny,siinä sitten et vastaa ja saat pelkän romun takasin,näppärää eikö? ja syy vain ittessa!!
No aika köyhä mielikuvitus pitää olla, jos ei itse keksi syitä, miksi ihmisillä voisi olla salainen puhelinnumero...!
Itselläni on menneisyydessä eräs epävakaa "ystävä", jolla oli tapana vainota aina muutaman kuukauden välein tekstiviesteillä ja puheluilla sen jälkeen kun olin pistänyt välit poikki... Ei ole enää ongelmaa, kun muutin numeron salaiseksi. Nykyinen työnikin on toisaalta sellainen, etten halua iltaisin olla tavoitettavissa ja ns. töissä. Olen opettaja.
Tilaan aikakauslehtiä. Sain eräänä päivänä neljä puhelua myyjiltä.
Huvittavinta on, että soitin lehtitaloon ennen näitä puheluita. Soitin niiden jälkeen uudelleen. Puhelimeen vastannut henkilö vakuutti, että he eivät keräile asiakkaiden numeroita. Eivätpä tietenkään... Olisi pitänyt poistaa numeronäyttö ennen soittoa, mutta en tullut ajatelleeksi, että tieto otetaan talteen. Kielloista huolimatta.
Väkivaltainen, narsistinen ex-puoliso, joka otti eromme myötä elämäntyökseen häiriköidä ja uhkailla minua. 30 haukku- ja uhkailuviestiä oli päivän normaalisaldo. Lähestymiskieltoa en saanut pelkän viestittelyn vuoksi, koska välimatkaa oli parisataa kilsaa.
Nykyään numeroni tietävät ne, joilla ees joskus voisi olla minulle asiaa. En käsitä, miksi minun pitäisi olla kaiken aikaa tavoitettavissa. Lähettää postikortin, jos on asiaa.
Tappouhkauksen jälkeen vaihdoin maisemaa ja muutin samalla numeron salaiseksi ja tein tietojenluovutuskiellon maistraattiin. Ihan vain varmuuden vuoksi.
Ja juurikin siitä syystä, että en halua kaikkien soittavan minulle enää uhkauspuheluita jne. Osoitetiedot siitä syystä, etten halua porukan yrittävän murtautua sisään. Minkä sille tekee, kun nuoruus oli vähän liian villi.
tämän hetkinen työ sellaista, että salainen numero välttämätön. tosin jotkut kekkulat ovat keksineet lähetellä facebookissa viestejä. suomessa ei toista saman nimistä henkilöä ole, joten helppo etsiä bookista nimen perusteella.
profiilinimekseen jotain muutakin, esim. serkullani eka ja toinen nimi, ei sukunimeä ollenkaan. Tms. muuta, josta kaverit tunnistaa mutta häiriköt ei. Ja kuvaksi samoin jotain viitteellisempää, ei suoraa kasvokuvaa.
Alun alkaen häiriintynyt ex, jolta sateli erovaiheessa tappouhkauksia.
Nykyisin ammatin takia (opettaja), haluan pitää työajan ja vapaa-ajan erillään. Virka-aikana minut tavoittaa työpaikalta.
Ei mun miehelläkään. Ikinä ei ole omaan numeroon soiteltu. Työkännykkään kylläkin vapaa-ajalla ja silloinkin narkomaanilla/asianomistajalla oli jotain ihan asiaakin.
Itse olen julkisessa työssä ja siksi numeroni on salainen. Puhelinmyynnin pystyy estämään paljon helpommin kun tekee suoramarkkinointikiellon Väestörekisterikeskuksen sivuilla.
ja kantapään kautta opin salaamaan numeroni.
Hullut soittelee perään.
Olen luokanopettaja ja oli vain pakko vaihtaa numero salaiseksi kun aikuiset ihmiset eivät osaa alkeellisimpiakaan käytössääntöjä. (Meillä ei siis ole työkännyä.) Soittoja tuli viikonloppuisin ja iltaisin aina yömyöhäiseen asti. Kerrankin joku soitti klo 23.15 ettei saa lasta nukkumaan kun huominen sanakoe jännittää, että voisinko vähän jutella jotain rauhoittavaa :-O, siis mitä hittoa?! Aamulla on soitettu puoli seiskalta, että pitääkö laittaa saappaat retkelle (ulkona tihutti vettä.) Viikonloppuna on kyselty, että voinko antaa jotain pientä tarkennusta mitkä oisi tärkeimpiä asioita koealueessa kun lapsen harrastuksen kisamatkan takia ei ihan kaikkea varmaan ehdi lukea. Jep jep. Ja sitten klo 16-18 soi joka viikko puhelin kun ilmoitettiin milloin mistäkin hammaslääkäristä, seuraavan päivän poissaolosta, kyseltiin ihan vain miten lapsella menee jne.
Ei vain riitä ymmärrys vanhemmilla, että minullakin on perhe ja pieniä lapsia, joiden kanssa haluaisin vapaa-aikani viettää ilman työhäiriöitä. Eihän muillekaan työssäkäyville soitella ilman erillistä korvausta pitkin iltoja ja viikonloppuja, jos ei ole töissä niin ei ole ja asian annetaan sitten odottaa. Laittakoot vaikka sähköpostia sitten jos ei malta, kyllä minä ne seuraavana aamuna sitten luen. En tee näillä poissaolotiedoilla yhtään mitään illalla. Toinen asia mitä ihmettelen on nämä tekstarit ja odotukset siitä, että jokaiseen vastaan omasta liittymästäni. Niin kauan kun ei ole työkännyä, en soita yhden yhtä puhelua tai vastaa jatkuviin tekstareihin omaan laskuuni. Muissakin ammateissa, joissa paljon joutuu soittelemaan on työnumero, josta voi soittaa työnantajan piikkiin. Niin kauan kun tämä mahdollisuus puuttuu, en soita omaan laskuuni. Siksi salainen numero on paras.
ja meidän puljussa lähetteissä lukee aina myyjän koko nimi.
Se ei ollut kovin mukavaa kun alkoi tulla treffikutsuja, uhkailusoittoja, ja pilapuheluita.
Ja silloin kun itse on menossa iltavuoroon töihin ja saisi nukkua pitkään niin puhelin soi ennen seitsämää ja joku kysyy, että kasaisitkos mulle laminaattia sata neliötä.
Tai sekoitatko maalin valmiiksi, tulen kohta hakemaan.
Ärsyttävää. Asiakkaat varmaan luulee, että asun työpaikalla.
puhelinmyjät voi kieltää myös numerosta 060013404.
itse haluan, että vanhat tutut löytää mut, esim. luokkakokousta varten. kohta vaihtuu nimi, sen jälkeen numero voisi hyvinkin olla salainen, kun ei julkisuudesta ole enää hyötyä.
Sain joskus läähätyspilasoiton 6 lk:ilta pojilta, joka pilasi tunnelmat ja ajattelin, etten anna siihen enää mahdollisuutta. En ole mikään erityinen hottis tai tosikko, mutta pahoitin mieleni. Siitä lähtien numeroni on salainen.
ja meidän puljussa lähetteissä lukee aina myyjän koko nimi.
Se ei ollut kovin mukavaa kun alkoi tulla treffikutsuja, uhkailusoittoja, ja pilapuheluita.
Ja silloin kun itse on menossa iltavuoroon töihin ja saisi nukkua pitkään niin puhelin soi ennen seitsämää ja joku kysyy, että kasaisitkos mulle laminaattia sata neliötä.
Tai sekoitatko maalin valmiiksi, tulen kohta hakemaan.
Ärsyttävää. Asiakkaat varmaan luulee, että asun työpaikalla.
Numeroni muuttui salaiseksi sillä hetkellä, kun ensimmäinen kuusamolaisen vajokin puhelu tuli mulle, en halua olla niiden kuusamolaisten kanssa tekemisissä, mitäs torjuivat nuorena mut.
Niin sitä sanotaan "minkä taakseen jättää, edestään löytää".
Kuusamolaiset KISS MY ASS AND SUCK MY DICK
Helppo tapa estää juoppojen sukulaisten soittelut.
Terveisiä vaan sinne. Itse olet elämäsi pilannut, joten turha odottaa myötätuntoa tai pääsyä mun asioita tonkimaan.
Kyllä mä narsistin haistan jo sadan metrin päästä.
Yksinkertainen syy: Tyhmät kuusamolaiset jotka keksii perättömyyksiä.
En halua, että se tieto on julkinen. Eikä mieheni.