Miksi ihmisillä on salainen numero? Syy? Jos ei esim. toimi poliisina
Kommentit (129)
Yllättävän moni ammatti on sellainen, ettei halua että kuka tahansa voi soittaa. Monella tuntemallani opettajalla esim. on salainen numero, kun eivät halua iltaisin vanhempien yhteydenottoja. Hoitoalalla yleistä myös., ja joissakin asiakastöissä.
Ja jos on vakiintunut tuttavapiiri niin kenen se numero sitten tarvitsisi tietää? Jakaa itse niille joiden kanssa jostakin syystä haluaa olla tekemisissä.
Yksinkertaisesti ahdistaa se että vaikkapa fonectan sovelluksella kenen tahansa nimellä hakemalla löytyy puhelinnumero ja monesti vielä jopa osoite... En halua että tuntemattomat saavat numeroani tai osoittettani muutamalla näpytyksellä selville (enkä ymmärrä kuka haluaisi). Tutuilla on numeroni.
Olen todella isossa organisaatiossa työssä. En halua, että kukaan tietää, missä asun tai mikä on privanumeroni. Työminän haluan erottaa kokonaan yksityiselämästä. Kokemus on osoittanut vuosien mittaan, että kusipäitä riittää niin asiakkaissa kuin työpaikallakin. Moni ei työssä myöskään ymmärrä ohjeista huolimatta kieltoa olla kertomatta kyselijöille tietoja. Kysely saattaa olla hyväntahtoinen, mutta myös jotain aivan muuta.
Työ vankilasta vapautuneiden huumeveikkojen kanssa. Joo, Trafiinkin ilmoitus etteivät saa rekkarista selville henkilötietojani, puhumattakaan puhelinnumerosta tai osoitteesta, tämä estetään maistraatin kautta.
Kuusamossa kannattaa pitää salaisena oma numero, ne kusipäät häiriköi ja soittelee, älkääkä antako kuusamolaisille puhelinnnumeroitanne, ne ei osaa niitä käyttää oikein, häiriköivät ja muutenkin puhuvat paskaa, ja sitä on vaikea oikoa ku paskanpuhujaa uskotaan.
Ettei ap:n kaltaiset urpot soittele.
Eron jälkeen oli todella tarpeen. Tiesin, että puhelin pitäisi ottaa seinästä (aikana ennen kännyjä) öisin ja muulloin aina pelkäisin vastata.
Itse vaihdoin lukioaikana numeroa ja halusin uuden olevan salainen, jotta oikeasti sairas ex-poikaystäväni ei saisi muhun yhteyttä enää. En usko, että riskiä enää olisi noin 7 vuotta myöhemmin, varmaan jo seuraavat ahdisteltavat ja vainottavat hänellä, mutta olen silti ihan tyytyväinen salaiseen numerooni. Koen, että vähentänyt vähän esim. puhelinmyyjien turhia soittoja. Enkä keksi mitään haittaa tästä, numeroni on kyllä tiedossa niillä/saatavilla niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.
Poliitikko ei halua erikoisia yhteydenottoja.
On niitä paljon muitakin ammatteja, joissa haluaa salaisen numeron, hullujen tai yli-innokkaiden asiakkaiden vuoksi. Toisekeen, miksi kennelläkään muulla pitäisi olla puhelinnumoeroani jos en ole itse sitä heille antanut? Salaisella numerolla blokkaa aika monta puhelinmyyjääkin.
Minulla on kahdesta syystä: työ ja harvinainen sukunimi. Työssäni kohtaan henkisesti ei-niin-tasapainoisia ihmisiä, ja vaikka suurin osa on ihan harmittomia, niin... ei sitä koskaan tiedä. Harvinaisen nimen vuoksi minut olisi myös erittäin helppo löytää.
Koska en halua exän häiritsevän.
Lähinnä tuikitavallisten salaiset numerot ja jokin korttien lähetyskin työn takana?
Otetaan varmaan uusi liittymä ja kaikki mahdolliset kiellot varman päälle?
Väsyin puhelinmyyjiin. Numero ollut salainen jo 20 vuotta.
Ihana rauha. Entinen numero oli minulla 15v ajan, ja jokaisen puhelinmyyntifirman tiedossa. Nyt salainen numero, jonka olen antanut minulle tärkeille henkilöille ja muutamalle viranomaiselle. Olen eläkeläinen, mutta turhat puhelut eivät minun päivääni piristäneet.
Kuusamossa asumisen takia, puhuttu paskaa ja väitetty kaikkea, siksi salainen numerokin nykyään.
Numeroa en anna vaikka kuinka ruinaavat, kuusamolaisille en suosittele kenenkään antavan puhelinnnumeroaan, ne levittelee sitä
Oma työ, puolison työ. Tympeät sukulaiset tai sellaiseksi tekeytyvät. Tiedän yleensä, että jotain aitoa asiaa soittajalla. Markkinointikielto karsii turhan läpisijät. En usko mitään merkittävää jääneen puhelimen takia elämässä väliin.
Olen Migrissä. Riittänee selitykseksi.
"Itse vaihdoin lukioaikana numeroa ja halusin uuden olevan salainen, jotta oikeasti sairas ex-poikaystäväni ei saisi muhun yhteyttä enää. En usko, että riskiä enää olisi noin 7 vuotta myöhemmin, varmaan jo seuraavat ahdisteltavat ja vainottavat hänellä, mutta olen silti ihan tyytyväinen salaiseen numerooni. Koen, että vähentänyt vähän esim. puhelinmyyjien turhia soittoja. Enkä keksi mitään haittaa tästä, numeroni on kyllä tiedossa niillä/saatavilla niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat."
Tunnistettu, tiiän kuka oot
Muiden kuin viranomaisten tavoitettavissa oleminen ei kiinnosta. Tutut ihmiset tavoittavat muita reittejä.
Inhoan puhelimia muutenkin, harva kapistus on niin huomionkipeä.