Miksi ihmisillä on salainen numero? Syy? Jos ei esim. toimi poliisina
Kommentit (129)
annan niille ketkä sitä tarvii muut saa pysyä loitolla varsinkin kaupustelijat. Tajua miten jotkut jaksaa vastailla kaikenmaailman urpoille päivät pitkät. Salaisen numeronhan saa kuitenkin näkymään puhelimen asetuksista kun itse soittaa ettei se näy tuntemattomana.
Salaisen numeronhan saa kuitenkin näkymään puhelimen asetuksista kun itse soittaa ettei se näy tuntemattomana.
Salainen numero on numero, jota ei löydy numerotiedustelusta tai puhelinluettelosta.
A-tilaajanäytön esto on se, kun estetään numeron näkyminen puhelun vastaanottajalle.
Mä jopa vaihdoin numeron kun vanhat tutut 10 vuoden takaa saattoivat kännipäissään saada lähipubissa päähänsä keskellä yötä että mitä mulle kuuluu. Eivät tajunneet että mä en enää ole bilehile vaan siihen aikaan perhepedissä täydessä unessa. En edes vastannut puheluihin mutta kyllä sitä keskellä yötä soivaa puhelinta pelästy niin ettei enää saanut unta. Lisäksi mies oli tosi vihainen kun hänkin tietty heräsi siihen. Ei näitä tapahtunut kuin ehkä 3-4 krt vuodessa mutta ärsytti se silti.
Otin uuden numeron jonka laitoin salaiseksi ja vielä suoramarkkinointikiellonkin eikä yhtään puhelinmyyjää ole soittanut. Ei edes gallupin tekijät tai hyväntekeväisyysihmiset.
mies tuomitsee sellaisia vankilaan, siksi meillä on molemmilla salainen nro. Sellaisia ammattejahan on aivan valtavasti, joissa ei halua yksityisnumeroaan kaiken kansan tietoon.
Syynä väkivaltaiset ja vainoamistaipumuksia kehittäneet sukulaiset. Ja tietty säästyy lehtimyyjiltä kans.
Nuorempana tuli hölmöiltyä, en halua enää ikinä yhteydenottoja tietyiltä ihmisiltä...
syrjinnän vastaista työtä, antanut työstäni haastatteluja yms.
ja saanut sen verran paljon uhkauksia
AP:n aloituksen ja oletuksen siitä, että salainen numero voi olla vain poliisilla niin, että hän kuuluu ns. poliisin vanhojen tuttujen luokkaan, joiden perheessä ko. poliisi vierailee useinkin jäsentelemässä asioita.
niin, että salainen numero on siksi poliisilla, koska muuten satelisi uhkauksia "asiakkailta". Samasta syystä kuin itsellänikin on, koska olen psykiatristen potilaiden kanssa tekemisissä työni puolesta. Samoin ei myöskään autoni rekisterinumerosta irtoa mitään asuinpaikkkatietoja.
Jotakin kertoo se, että poliisit ovat AP:n ainoat tutut jotka soittelevat salaisista numeroista. Useimmat ihmiset ovat tuskin koskaan saaneet soittoa poliisilta salaisesta numerosta.
Onhan näitä ammatteja paljon joissa on numero laitettava salaiseksi jos ei halua työpuheluita vapaalla.
Jotakin kertoo se, että poliisit ovat AP:n ainoat tutut jotka soittelevat salaisista numeroista. Useimmat ihmiset ovat tuskin koskaan saaneet soittoa poliisilta salaisesta numerosta.
poliisipartio soitti perään, kun autoani oli kolhittu parkkipaikalla mutta en ollut sitä huomannut.
Ja toinen partio soitti perään, kun olin jättänyt silminnäkijänä yhteystiedot liikenneonnettomuuden toiselle osapuolelle.
Eli ei se taida kertoa vielä mitään, jos onkin poliisi joskus soittanut salaisesta numerosta.
Eksät soitteli perään pitkin öitä. Työskentelin myös melko näkyvässä työssä, ja kaikenlaisia stalkkereita alkoi soittelemaan ja viestittelemään. Helpoin ratkaisu oli numeron vaihto salaiseksi.
Oikeampi olisi "Miksi joku ihminen julkistaa puhelinnumeronsa kaikkien saatavaksi?"
niin, että salainen numero on siksi poliisilla, koska muuten satelisi uhkauksia "asiakkailta". Samasta syystä kuin itsellänikin on, koska olen psykiatristen potilaiden kanssa tekemisissä työni puolesta. Samoin ei myöskään autoni rekisterinumerosta irtoa mitään asuinpaikkkatietoja.
olen ap ja ymmärsit ihan oikein =)
Ja tietenkin on salainen numero, samoin osoitetiedot. Ei tällä alalla voi numeroaan jakaa.