Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?

Vierailija
17.11.2010 |

Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.

Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voisi viedä naapuriin leikkimään, että pääsisi itse kuntoilemaan. Joo, kun meidän naapuri kippaa lapsensa hoitoon meille ihan kysymättä. Ja jumppakuminauha ei vie tilaa, voi voimistella vaikka vessassa. Meidän kämpässä ei ole yhtään tilaa, ja vessassa voi jumpata vain istuessaan pöntöllä. Kuminauhaa en osaa käyttää enkä mitään palloakaan, pitäisi käydä ensin ohjatussa liikuntaryhmässä. Pilatesta olen ennen lapsia sen verran harrastanut, että tiedän hengityksen olevan siinä sen oleellinen juttu, mutta paljon muuta en muista. Riittääköhän jalkojen ja käsien ojentelu pyykkiä ripustaessa ja soppakauhan varressa? Ei ihan taida. Kunhan naapurinrouva hakee lapsensa täältä meiltä, niin päästään syömään oman perheen kesken ja vaihtamaan päivän kuulumisia. Ja kun lapset nukkuu, otan kirjan käteen.

Vierailija
182/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voisi viedä naapuriin leikkimään, että pääsisi itse kuntoilemaan. Joo, kun meidän naapuri kippaa lapsensa hoitoon meille ihan kysymättä. Ja jumppakuminauha ei vie tilaa, voi voimistella vaikka vessassa. Meidän kämpässä ei ole yhtään tilaa, ja vessassa voi jumpata vain istuessaan pöntöllä. Kuminauhaa en osaa käyttää enkä mitään palloakaan, pitäisi käydä ensin ohjatussa liikuntaryhmässä. Pilatesta olen ennen lapsia sen verran harrastanut, että tiedän hengityksen olevan siinä sen oleellinen juttu, mutta paljon muuta en muista. Riittääköhän jalkojen ja käsien ojentelu pyykkiä ripustaessa ja soppakauhan varressa? Ei ihan taida. Kunhan naapurinrouva hakee lapsensa täältä meiltä, niin päästään syömään oman perheen kesken ja vaihtamaan päivän kuulumisia. Ja kun lapset nukkuu, otan kirjan käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on venyttää jotakin jumppakuminauhaa 5 min aamulla ennen töihin lähtöä.

Ostin itselleni sellaisen kerraan mutta käyttämättä jäi. Ei siinä ollut mitään ideaa ja koko homma tuntui hölmöläisen hommalle.

Ai mut niin, siitähän sai syyn heittää kuraa toisten naamaan, että määhän on teitä parempi kun mää jumppaan ja pidän kunnostani huolta!

Vierailija
184/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään 5 minuuttia venyttelisi kuminauhalla, toki se on parempi kuin olla venyttelemättä, ei se mitään hölmöläisen hommaa ole.

Joku ketjussa jauhaa ehä sitä että ON HOIKKA, mitä sitten? Ihmisen sisäelimet tarttee sykettä kohottavaa liikuntaa.

Jos sulla nro 168 on vammanen lapsi niin kai sulla on joku omaistukipalvelu että pääset välillä hoitamaan omaa kuntoa?

Vierailija
185/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten pariin, konserttiin, teatteriin, ystävien kanssa lasilliselle. Ei ole. Todennäköisesti hän liikunnan lisäksi yksinäisyydessään myös lukee, käy pään sisäistä keskustelua ym ei-imbesilliä toimintaa. Aikaa kun on ihan loputtomasti, toisin kuin työssä käyvällä pienten lasten äidillä.

Ihmisten pariin voi mennä myös liikkumaan. Joukkuelajit tarjoavat sen. En näe mielipidevankia edes vapaana ollessaan konsertissa tai teatterissa. Et omista minun luomaa mielipidevankia, joka on kauniimpi ja hoikempi, kuin sinä koskaan olet ollut. Hän ei käy lasillisella vaan parantaa maailmaa käytännössä. Hän käy ystäviensä kanssa hyväntekeväisyys työssä ja pelaa jääkiekkoa hyväntekeväisyys keräyksissä. Et taida tuntea mielipidevankiani?

Et "näe" mielipidevankia "edes vapaana"? Näät sen sijaan minun ulkonäköni ja painoni ja menetät malttisi, vaikka kuntoilemalla verensokeriesi pitäisi olla kunnossa, jossa ei tarvitse kiukutella. Aika jännä on sellainen vanki, joka pelaa jääkiekkoa ja käy hyväntekeväisyystyössä. Ai niin, sehän olikin mielikuvitusystäväsi, luomasi kaunis "mielipidevanki". Vähän toista kuin oikeasti sellissä aikaa tappava vanki. Olisit heti kertonut, että et puhu ollenkaan reaalimaailmasta, sillä eihän sinun mielikuvitusmaailmaasi voi todellakaan kantaa ottaa, sillä säännöt ovat pääsi sisällä ja lehmäkin voi lentää.

Tottakai ihmisten pariin voi mennä liikkumaan jos pitää sosiaalisena elämänä sitä, että samassa tilassa on ihmisiä. Itse kaipaan kyllä muutakin sosiaalista elämää kuin että molemmilla puolilla ja edessä sekä takana on väkeä tuijottamassa samaan suuntaan ja nostelemassa raajojaan.

Ehkä on kuitenkin turha kertoa enempää, sillä sinun maailmassasihan voi mielipidevankiporukka elää normaalia elämää vankilan ulkopuolella ja jumpata yhdessä, ollen samalla telepaattisella tasolla innostavan keskustelun pyörteissä, joka tekee maailmasta paremman paikan elää.

Kerro ihmeessä lisää!

Kyllä hän pääsi lomille vankilasta toisinaan. Suomessa on useita mielipidevankeja. Et taida tuntea ainuttakaan? Millainen snobi oikein mahdat olla. Koppavakin olet. Sietäisit saada hansikkaasta kasvoillesi. Niin julkea ja nenäkäs olet koko tämän keskustelun ajan ollut. On suorastaan ihme että viitsin edes vastata sinulle mitään.

Senkin apina.

Vierailija
186/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen suomalaisen mielipidevangin. Hän pääsi välillä lomille ja vietti aikaansa monin tavoin. Kyllä mielipidevangeillakin on mahdollisuutta harrastaa muutakin kuin liikuntaa, vaikka liikunta on varmasti suosituin tapa ajanvietossa.

tekee ollessaan kiven sisällä. Siellä on olosuhteiden pakosta vähän rajalliset nuo ajanviettotavat.

Eli käytännössä on kiven sisässä. Et taida tuntea näitä asioita laisinkaan? Mitä jos pitäisit pääsi kiinni.

Vierailija
187/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppijumppa on mun lemppari ja sitä voi tehdä oikeasti missä välissä vain vaikka telkkua katsellen =)

Vierailija
188/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneella äidillä se vaatii järjestämistä enemmän, sitten on ne pakolliset työtkin! Lapset on vain joka 2. viikonloppu isällään, joten kuntoiluaika on kortilla, ja montaa lasta ei viitsi viedä salin vauvaparkkiin, eivät enää viihdy siellä kun ovat isompia mutta toisaalta, eivät myöskään pärjää vielä yksin kotona.

Vierailija
189/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim mulla on työmatka pitkä 1,5h suuntaansa. Lähden töihin 5.25 ja olen kotona klo 17. Sitten pitäis lastenkin kanssa olla, tehdä ruokaa ja muita kotihommia. Viimeistään klo 21 on pakko mennä nukkumaan kun herätyskello soi 4.45. Toki jos löydän töitä lähempää esim että työmatka olisi vain 1h suuntaansa niin siinähän olisi jo 1h kuntoiluun joka päivä...

Vierailija
190/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne isommat lapset voisi kuljettaa kaverille?

Minä ainakin olen valmis ottaan lapsien kavereita kylään että mammat saa omaa aikaa jos on yksinhuoltajia.

Ihme marttyyreitä linjoilla, buuhuu kun on niin vaikeeta.

Eikö teidän lapset voisi nähdä isiä vähän enempi vaikka olettekin eronnu?

Vaikka keskiviikkosin isä hakee tarhasta ja pitää jonkun aikaa?

Vierailija
191/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä harrastaa liikuntaa!

Niinkun ei tartte joka päivä tehdä kauppamatkoja tai maalata posliinia. Tee iso kattila soppaa ja jatkat kun meinaa loppua. Viipaloi/keitä illalla jo valmiiksi kaappiin.

Rasittavaa että ihmisillä voi olla niin ahtaat ajatusmallit!

Juu, on se niin kamalan vaikeaa liikkua! Näköjään on! Nytkin istutte koneella kun voisi liikkua, kauanko olette tässä istunut?

Vierailija
192/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taas uusi ponnistus. Sarjojen välillä voi pitää yhden kirjoituksen tauon.

=> taas menoksi

Vierailija
193/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat isompia. Eiköhän sitä kuntoa ehdi kohottamaan vielä silloinkin.

Nyt kun nuorimmainenkin on jo 8, on jo aivan eri tilanne ja liikunnan harrastamisesta on tullut ilo.

Vierailija
194/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei haluta liikkua, eikä viitsi.

On turha keksiä tekosyitä. Ja kun ei ole liikkunut nuorena ja silloin kun lapset on pieniä, tuskin aloittaa sitä vanhempanakaan.

Osa on sohvaperunoita. Huolestuttavaa vain on, kuinka paljon lapset imee saman mallin. Läskejä lapsia näkyy nyt jo huolestuttavan paljon.

Vierailija
195/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen suomalaisen mielipidevangin. Hän pääsi välillä lomille ja vietti aikaansa monin tavoin. Kyllä mielipidevangeillakin on mahdollisuutta harrastaa muutakin kuin liikuntaa, vaikka liikunta on varmasti suosituin tapa ajanvietossa.

tekee ollessaan kiven sisällä. Siellä on olosuhteiden pakosta vähän rajalliset nuo ajanviettotavat.

Eli käytännössä on kiven sisässä. Et taida tuntea näitä asioita laisinkaan? Mitä jos pitäisit pääsi kiinni.

kiven sisällä, vaan onko fyysisesti siellä, sillä alunperin puhe oli ajankäytöstä eikä vapausrangaistusten terminologiasta.

kiven sisällä

Vierailija
196/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppijumppa on mun lemppari ja sitä voi tehdä oikeasti missä välissä vain vaikka telkkua katsellen =)

telkkari vaan lukeminen. Sille raivaan aina tilaa!

Vierailija
197/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et nyt tunne tätä keskustelua, tässä ei ole kyse reaalimaailmasta vaan luoduista mielipidevangeista ja nehän voi kuvitella lomillaan vapaiksi kuin taivaan linnut! Tai sitten voimistelemaaan hartaasti ja huolella.

Vierailija
198/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin silloin, kun ikä lähestyy viittäkymppiä ja jaksaminen ei ole enää entisellään. Sitä huomaa, että on ihan pakko alkaa liikkua, jos aikoo ylipäätään olla työelämässä vielä 15-20 vuotta nuorempien tönittävänä. Ei kerta kaikkiaan jaksa, ellei ala kuntoilla. Moni aloittaa liikunnan ihan terveyssyistä, kun verenpaine nousee tai diabetes alkaa uhata. Nuorena nämä terveysasiat ei tunnu vielä niin ajankohtaisilta, mutta vanhempana ovat jo ihan eri tavalla motivoivia. Ja silloin ei enää ole niitä pikkulapsia tekosyynä.

Vierailija
199/203 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3-vuorotyö, miehellä iltapainotteinen 2-vuorotyö. Alle kouluikäinen lapsi, vuoropäiväkodissa, jossa saa pitää hoidossa ainoastaan työvuorojen aikaan. 200 kilometrin säteellä ei mummoja, pappoja, tätejä, setiä, enoja, kummeja jne. No joo, mä voisin kuntoilla klo 22-06 välisenä aikana, mutta mä oon ajatellu nukkuakin jossain välissä.

Vierailija
200/203 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin silloin, kun ikä lähestyy viittäkymppiä ja jaksaminen ei ole enää entisellään. Sitä huomaa, että on ihan pakko alkaa liikkua, jos aikoo ylipäätään olla työelämässä vielä 15-20 vuotta nuorempien tönittävänä. Ei kerta kaikkiaan jaksa, ellei ala kuntoilla. Moni aloittaa liikunnan ihan terveyssyistä, kun verenpaine nousee tai diabetes alkaa uhata. Nuorena nämä terveysasiat ei tunnu vielä niin ajankohtaisilta, mutta vanhempana ovat jo ihan eri tavalla motivoivia. Ja silloin ei enää ole niitä pikkulapsia tekosyynä.

edes on enää pikkulapsia, teinitkin rupeavat olemana usealla jo omillaan.

Joten sitten on aikaa. Siitähän se myös johtuu.