Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?

Vierailija
17.11.2010 |

Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.

Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä varmaan koskaan kuntoile 3 kertaa enempää viikossa, jos olen töissä. Siinähän menisi kaikki arki-illat. Lasten kanssakin olisi kiva olla kotona ja miehenkin kiva päästä jumppaan vähintään yhtä monta kertaa viikossa. Koko perheenä olisi kiva viettää edes yksi arki-ilta yhdessä kokonaan.

Tykkään myöskin urheilla, niin että teen jotain mistä nautin, enkä mitään tylsää jumppaa tai ainaista lenkillä käyntiä. Välillä tietty lenkkeilykin on ihan kivaa, mutta tarvitsen kyllä vaihtelua.

Nyt kun olen äitiyslomalla voin tietysti käydä päiväjumpassa vauvan kanssa tai salilla jossa on lapsiparkki. Liikuntaa tulee ehkä n. 3-4 kertaa viikossa. Kävely yksikseen vaunujen kanssa on niin tylsää, etten millään jaksa muuta kun kaupassa tms käydä.

Ja vielä tuosta palautumisesta, että olin kyllä niin kipeä ekat 4 viikkoa synnytyksestä, etten edes kävelemään päässyt kunnolla. Kyllä siinä oltiin pidemmän aikaa huonossa kunnossa sen takia. Muutenkin varmaan vasta 2 kk päästä synnytyksestä pystyi oleen suht normaalisti, niinkuin istumaan kunnolla yms.

Ihan typerää ajatella, että kaikki voisivat palautua yhtä nopeasti. Luin jopa että olisi terveellisempää palautua ihan rauhassa vuodenkin verran varsinkin, jos imettää, niin ei maito lopu tai käy vähiin, vauva saa äidin laihduttamisen takia ympäristömyrkkyjä imetyksessä ja elimistö saa rauhassa totutella muutoksiin. Niveletkin saa palautua rauhassa ennalleen ennen rankkaa rasitusta, ettei niihin tule pysyviä vammoja...

Jotkut myös lihoo paljon enemmän raskausaikana kuin toiset syystä tai toisesta.

Lisäksi vielä osa äideistä esim. masentuu tai vauvalla voi olla vaivoja, mikä saa ajatukset muualle kuin omaan ulkonäköön.

Vierailija
62/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä:"Kunt 21-22 välisenä aikana. Pikainen suihku ja nukkumaan. :)"

Jos lapsi/lapset herättää monta kertaa yössä ja päivä alkaa n. 5.30, kun nuorimmainen herää, ei kauheesti ole energiaa enää kuntoilla klo 21-22 vaikka olisi aikaa!

Toki välillä jaksan esim. jumppaan mennä, mutta minun (uskoakseni monen muunkin) elimistö toimii niin, ettei heti treenin jälkeen pysty nukkumaan. pitäisi siis valvoa melkein klo 24, jotta saisi nukuttua kunnolla ja herätys taasviimeistään 5.30. KIITOS EI!

Myönnän kyllä, että voin huonosti ja haluaisin liikkua enemmän, mutta sen aika tulee sitten, kun saan taas nukkua yöllä kunnolla:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu ehkäisee elimistön rappeutumista yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa. Kaikki eivät kunnioita kuntoilua ja ruokavaliota. Kunnioitus herää viimeistään, kun toinen jalka on haudassa tai ei päästä sängystä ylös selkävaivan kanssa.

Kuntoilu itsessään ei auta voimistumisessa. Ruokavalio on oltava monipuolinen. Ihminen kykenee voimistamaan itsensä säännöllisellä liikunnalla nelinkertaiseksi.

Tärkeintä olisi liikkua säännöllisesti aamuin ja iltapäivisin. Tehdä voimisteluliikkeet oikein ja maltilla jokaiseen askeleeseen keskittyen. Muutoin liikunnasta saatava hyöty saattaa olla, jopa haitallinen.

Osaa väestöstä tämä ei kosketa. He eivät tahdo elää vanhoiksi tai työskennellä enää 80 vuotiaina. On erilaisia arvoja. Minulla ei ole taka-ajatuksia. Tahdon vain kivuttoman vanhuuden.

Suosittelen liikuntaa Jeesuksen tilalle.

Vierailija
64/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ehkä ole noita kaikkia laitteita kotona. Tottakai se olis helppoa kuntoilla jos olis oma kuntosali kotona!

Lapset on pieniä, ei voi jättää yksin ja olen kiinni heidän hoidossaan 24/7, paitsi joka toinen vkl. SILLOIN kyllä käyn lenkillä, mutta niin harvoin kun menee, se ei laihduta eikä kohota oikein kuntoakaan. Väliaikoina olen yrittänyt joskus jumpata kotona, mutta tilaa on vähän ja kun jumppaohjelman panee pyörimään, jompi kumpi lapsista yleensä herää siihen.

Onko isommat lapset päiväkodissa? Itse kuntoilen päivällä ku vauva päiväunilla. Mulla on kotona kaikki kuntolaitteet (pyörä, juoksumatto, crosstr., stepperi, vatsalihaslaite, reisiojentaja, pallo, painot yms.) ku en itsekään oikein näe mieltä lähteä salille niin helpompaa kuntoilla kotona. Tai sit teen zumbaa tai pilatesta. Ja tietenkin vauvulenkit siihen päälle. Ja jos lapset kotona niin laitat ne omaan huoneeseen ja leffa pyörimään tms. ja sanot että äiti kuntoilee nyt. Sekin toimii välillä. :) t. n27+ lapset 5, 3 ja 2kk

Kolmivuotiasta ja vauvaa ei panna "omaan huoneeseen" katsomaan leffaa sillä aikaa, kun äiti kuntoilee. Meillä on muuten kaksio ja tv on siellä olohuoneessa, jossa periaatteessa voisin jumpata. Ei ole makkarissa siis.

Kolmivuotias ei tietenkään ole hoidossa, kun olen vielä nuoremman kanssa kotona.

Minusta on oikeastaan aika hauskaa, mikä vimma teillä on todistella, että kun TE voitte tehdä jotakin, se tietenkin onnistuu kaikilta. Uutinen: kaikilla ei ole samalla lailla aikaa, rahaa ja mahdollisuuksia.

Sitä paitsi, MINÄ en koe tätä hetkellistä urheilun vähyyttä minään ongelmana. Arkiliikuntaa saan runsain mitoin lasten kanssa, se ei vaan ole hikiliikuntaa.

Kun lapset ensi elokuussa menevät hoitoon, alan taas saada aikaa liikkumiseenkin. Tämä on vain elämänvaihe, enkä jaksa kantaa siitä murhetta, älkää tekään...

-yh-

Vierailija
65/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oikeastaan minullakin, jos laiskuudeksi lasketaan se, että menen puoli kymmeneltä (=töiden jälkeen) mieluummin nukkumaan kuin lenkille.

Vierailija
66/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuinka kauan sulla sitä unta oikein riittää? Normaalisti aikuinen nukkuu 7-9h yössä eli heräät viimeistään klo 06.00. Toisaalta jos tulet töistä vasta kuudelta, menet sinne varmaan aikaisintaan yhdeksäksi. Mitäpä jos kuntoilisit siis klo 06-09 välisenä aikana? Aamutoimiin EI VOI mennä kolmea tuntia missään perheessä.

Ennen nukkumaan menoa ei ole hyvä kuntoilla ja sitä paitsi etkö lukenut että menen nukkumaan klo. 21.00

että työmatkat saattavat hyvinkin kestää tunnin, etenkin jos niihin kuuluu myös hoitopaikan kautta koukkaaminen tai kauppareissu.

on kiva käydä kylässä, rentoutua hyvän kirjan ääressä, olla rauhassa lasten kanssa, tehdä perusteellisempi siivo tai vaan löhöillä luovasti!

Tai sitten voi kuntoilla jos siitä tykkää.

Vierailija
67/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuinka kauan sulla sitä unta oikein riittää? Normaalisti aikuinen nukkuu 7-9h yössä eli heräät viimeistään klo 06.00. Toisaalta jos tulet töistä vasta kuudelta, menet sinne varmaan aikaisintaan yhdeksäksi.

Mitäpä jos kuntoilisit siis klo 06-09 välisenä aikana? Aamutoimiin EI VOI mennä kolmea tuntia missään perheessä.

Ennen nukkumaan menoa ei ole hyvä kuntoilla ja sitä paitsi etkö lukenut että menen nukkumaan klo. 21.00

joten en todella kuntoile aamulla. Enkä kyllä kuntoilisi muutenkaan. En ole yhtään aamuihminen.

Vierailija
68/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan pseukoneen pyörimään, ehtii hyvin kotiin ennenkö ohjelma päättyy, käy suihkussa ja vaihtaa uudet pesuun.

28

toki jätä perukonetta päälle pyörimään, kun olet itse lenkillä ja pois kotoa? vai onko puoliso silloin kotona? jos, niin ei sitten mitään.

Vierailija
69/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin yöllä. Mihin laittais 3 alle kouluikäistä?

Vierailija
70/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut joskus lapset tarhassa ja työmatkaan meni tunti yhteensä. Mutta omalla kohdalla mies joko vei tai haki myös, riippuen missä vuorossa olin. Kaupassa ei ravattu päivittäin, haettiin paljon kerralla ja lapun kanssa niin oltiin nopeita. Ruoka taas odotti valmiina tai toinen teki ruokaa ja toinen lähti kuntoilemaan ja toinen lähti lenkille kun toinen jäi nukuttamaan ipanoita. Meillä on seuraavan päivän vaatteet pennut valinnut illalla ja iltasiivoamisia tehty lapsien kanssa ennen iltapalaa tai ne muutamat lelut sitten nosti paikoilleen 10 minuutissa. 28

haaveilla siitä, että kotona odottaa ruoka valmiina tai kotona on joka ilta toinen aikuinen apuna. Puolen tunnin työmatka per siivu on sekin aika lyhyt, etenkin jos siihen mahtuu vielä hoidosta haku. Voitko ymmärtää että vaikka sinulla oli tällainen ideaalitilanne, kaikilla ei ole?

Vierailija
71/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa tarvitaan. Tilaa ei niinkään. Tehokkaan kuntoilun voi hoitaa vaikka vessassa.

Kuntoiluun tarvitaan lujaa tahtoa ja liikkeet tulisi osata tehdä kunnolla, oikealla ryhdikkyydellä.

Luulen että suurimmalla osalla esteenä on laiskuus ja liikunnan säännöttömyys. Säännöllisyys on avainsana. Ihminen toimii aikatauluttamalla. Mikäli liikunta on osana aikataulua kuten hampaiden pesu ja ruokailu, se suoritetaan marisematta.

Moni maksaa maltaita kuntosaleille ja klubeille. Vain sen takia että joku kannustaa heitä jumppaan, jonka jokainen osaisi itsekin.

Te huijaatte itseänne.

Vierailija
72/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu ehkäisee elimistön rappeutumista yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa. Kaikki eivät kunnioita kuntoilua ja ruokavaliota. Kunnioitus herää viimeistään, kun toinen jalka on haudassa tai ei päästä sängystä ylös selkävaivan kanssa. Kuntoilu itsessään ei auta voimistumisessa. Ruokavalio on oltava monipuolinen. Ihminen kykenee voimistamaan itsensä säännöllisellä liikunnalla nelinkertaiseksi. Tärkeintä olisi liikkua säännöllisesti aamuin ja iltapäivisin. Tehdä voimisteluliikkeet oikein ja maltilla jokaiseen askeleeseen keskittyen. Muutoin liikunnasta saatava hyöty saattaa olla, jopa haitallinen. Osaa väestöstä tämä ei kosketa. He eivät tahdo elää vanhoiksi tai työskennellä enää 80 vuotiaina. On erilaisia arvoja. Minulla ei ole taka-ajatuksia. Tahdon vain kivuttoman vanhuuden. Suosittelen liikuntaa Jeesuksen tilalle.

ja terveitä vanhuksia ja hekö ovat kuntoilleet säännöllisesti aamuisin ja iltapäivällä? Voimisteluliikkeet maltilla ja oikein joka askeleeseen keskittyen?

En toki kiellä liikunnan merkitystä, mutta kyllä olisi elämä ankeaa jos kaiken välttämättömän, kuten työssä käymisen ja ihan minimitason kodinhoidon lisäksi pitäisi elää aamuisin ja iltapäivisin kuntoillen. Minä ainakin haluan elämääni älyllisiä haasteita, virikkeitä, taiteellisia elämyksiä ja sosiaalisi suhteita. Jos elämä olisi vain arkiaskareita ja ruumiinkulttuuria, ei se olisi elämisen arvoista.

Vierailija
73/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikentävät elimistöään syömällä huonosti. Kiukuttelevat pienistä, kun elimistö ei jaksa ilman sokereita.

Vierailija
74/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikeastaan aika hauskaa, mikä vimma teillä on todistella, että kun TE voitte tehdä jotakin, se tietenkin onnistuu kaikilta. Uutinen: kaikilla ei ole samalla lailla aikaa, rahaa ja mahdollisuuksia. Sitä paitsi, MINÄ en koe tätä hetkellistä urheilun vähyyttä minään ongelmana. Arkiliikuntaa saan runsain mitoin lasten kanssa, se ei vaan ole hikiliikuntaa. Kun lapset ensi elokuussa menevät hoitoon, alan taas saada aikaa liikkumiseenkin. Tämä on vain elämänvaihe, enkä jaksa kantaa siitä murhetta, älkää tekään... -yh-

Minä olen jo töissä ja lapset sen verran isoja, että pärjäävät hetken kotona kahdestaan. Silloin käyn juoksemassa.

Oli aika hauskaa muuten huomata, että vaikka juoksemisessa ehti ollakin kolmen vuoden väli, niin kunto oli pysynyt yllättävänkin hyvänä! Kotona ollessa olin elänyt kuitenkin säännöllistä elämää ja harrastanut juurikin tuota arkiliikuntaa!

Eli se se taitaa olla olennaisin juttu. Käveltiin kaikki matkat, jotka olivat alle 2km. Ulkoiltiin päivittäin ja möyrittiin metsässä ja pulkkamäessä. Kannoin ostoksia, nostelin lapsia. Jne.

Ei siinä hiki tullut kuin hetkittäin, mutta aika hyvin sellainen pohjakunto säilyi, vaikka ikääkin oli töihin palatessani 37 vuotta.

Ei siis kannata syyllistyä tai ottaa stressia ap:n kaltaisten fanaatikkojen ja mustavalkoisesti asian näkevien ihmisten naputuksista. Liikunta on kivaa ja sen hetkellinen vähyys ei maailmaa kaada.

Vierailija
75/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa tarvitaan. Tilaa ei niinkään. Tehokkaan kuntoilun voi hoitaa vaikka vessassa. Kuntoiluun tarvitaan lujaa tahtoa ja liikkeet tulisi osata tehdä kunnolla, oikealla ryhdikkyydellä. Luulen että suurimmalla osalla esteenä on laiskuus ja liikunnan säännöttömyys. Säännöllisyys on avainsana. Ihminen toimii aikatauluttamalla. Mikäli liikunta on osana aikataulua kuten hampaiden pesu ja ruokailu, se suoritetaan marisematta. Moni maksaa maltaita kuntosaleille ja klubeille. Vain sen takia että joku kannustaa heitä jumppaan, jonka jokainen osaisi itsekin. Te huijaatte itseänne.

Valitsemme hitaan elämän ja aikatauluttomuuden niin paljon kun se tänä päivänä on mahdollista.

Vierailija
76/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu ehkäisee elimistön rappeutumista yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa. Kaikki eivät kunnioita kuntoilua ja ruokavaliota. Kunnioitus herää viimeistään, kun toinen jalka on haudassa tai ei päästä sängystä ylös selkävaivan kanssa. Kuntoilu itsessään ei auta voimistumisessa. Ruokavalio on oltava monipuolinen. Ihminen kykenee voimistamaan itsensä säännöllisellä liikunnalla nelinkertaiseksi. Tärkeintä olisi liikkua säännöllisesti aamuin ja iltapäivisin. Tehdä voimisteluliikkeet oikein ja maltilla jokaiseen askeleeseen keskittyen. Muutoin liikunnasta saatava hyöty saattaa olla, jopa haitallinen. Osaa väestöstä tämä ei kosketa. He eivät tahdo elää vanhoiksi tai työskennellä enää 80 vuotiaina. On erilaisia arvoja. Minulla ei ole taka-ajatuksia. Tahdon vain kivuttoman vanhuuden. Suosittelen liikuntaa Jeesuksen tilalle.

ja terveitä vanhuksia ja hekö ovat kuntoilleet säännöllisesti aamuisin ja iltapäivällä? Voimisteluliikkeet maltilla ja oikein joka askeleeseen keskittyen?

En toki kiellä liikunnan merkitystä, mutta kyllä olisi elämä ankeaa jos kaiken välttämättömän, kuten työssä käymisen ja ihan minimitason kodinhoidon lisäksi pitäisi elää aamuisin ja iltapäivisin kuntoillen. Minä ainakin haluan elämääni älyllisiä haasteita, virikkeitä, taiteellisia elämyksiä ja sosiaalisi suhteita. Jos elämä olisi vain arkiaskareita ja ruumiinkulttuuria, ei se olisi elämisen arvoista.

ikäänkuin nämä olisivat toistensa poissulkevia asioita...

Vierailija
77/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän silloin helposti hennoo olla tuon tunti-puolitoista tuntia pois vaikka joka päivä, jos lastenhoito on kunnossa. Jos on töissä, niin työmatkoineen päivät helposti venähtää niin ,että ei todellakaan tee mieli montaa kertaa viikossa lähteä illaksi kuntoilemaan. Kun niitä lapsiakin olisi kiva nähdä.

Vierailija
78/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ehkä ole noita kaikkia laitteita kotona. Tottakai se olis helppoa kuntoilla jos olis oma kuntosali kotona!

Ja lenkillekään ei voi mennä, jos ei ole lenkkareita. Eikä uimahalliin ilman uimapukua. Ja niin edelleen. Jos susta olisi helppoa kuntoilla kotona, jos siellä olisi kuntolaitteita, niin hanki ihmeessä jokin laite!

En hitossa halua olkkariin mitään kuntopyörää!

Vierailija
79/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lenkillekään ei voi mennä, jos ei ole lenkkareita. Eikä uimahalliin ilman uimapukua. Ja niin edelleen. Jos susta olisi helppoa kuntoilla kotona, jos siellä olisi kuntolaitteita, niin hanki ihmeessä jokin laite!

En hitossa halua olkkariin mitään kuntopyörää!

Vierailija
80/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeutta ja lamputonta tilaa, monta metriä.