Kertokaapa hauskoja kommentteja, jotka ovat vetäneet teidät sanattomaksi.
Tuli mieleen tosta haalarin väri -keskustelusta, kun joku totesi, että pk-tädin kommentti oli niin tökerö, ettei siihen varmaan olisi jotenkin hämmennyksissä osannut mitään sanoa.
Minun tyttöni kävi aikanaan logopedillä ja tämä nainen oli kyllä ihmeellinen. Oli siis ystävällinen ja tyttöni mielestä ihan kiva, mutta sanoi aina mulle jotain outoa, ihan ystävälliseen sävyyn. Tässä pari esimerkkiä:
Olin raskaana, odotin kolmostamme, ja vähän flunssassa. Nainen katsoi minua ja sanoi: "Taitaa sullakin olla jokin polyyppiongelma nenässä kun sun koko naama on aina niin turvonnut ja outo!" Enkä mielestäni ollut mitenkään erityisen turvonnut vielä siinä vaiheessa.
Mulla oli aika vähän enää vatsan kohdalta päälle mahtuvia vaatteita, erityisesti talvella. Käytössäni oli ehkä 3 isompaa villapaitaa, jotka näyttivät vielä hyviltä. Olin sitten sattunut vissiin valitsemaan liian usein juuri saman paidan päälleni, kun nainen toivotti meidät tervetulleeksi sanomalla: "Onks sulla montakin tollasta samanlaista paitaa, kun en ole mitään muuta sun päällä nähnyt."
Kommentit (84)
sanoi minulle joskus, ettei olisi mennyt isäni kaltaisen idiootin kanssa naimisiin, jos ei olisi vahingossa tullut raskaaksi ja alkanut odottaa minua eli on mun vika että hän joutui naimisiin. Kerran meinasin tukehtua ja tilanteen mentyä ohi hän totesi, että olisiko se nyt niin suuri vahinko ollut, vaikka olisin tukehtunutkin. Ja kun minulla oli ongelmia painoni kanssa, muisti painottaa joka kerta nähdessämme, että veljeni tyttöystävä sen kun laihtuu. Samaista tyttöystävää kehui myös aina enkelin näköiseksi, kun harmittelin omaa rumuuttani.
Äitini on sitä tyyppiä, joka laukoo ihan mitä sylki suuhun tuo tajuamatta yhtään, että on tahditon.
Oltiin "kaverin" kanssa suunnittelemassa naamiaisia ja kerroin, etten ollut vielä päättänyt, miksi pukeutuisin. Kaveri siinä sitten ihan pokkana ehdottaa että "sähän voisit olla parrakas nainen! Tai ruumis!"
Sama kaveri eräissä bileissä "omisti" minulle sir iivon kappaleen "sontsan alla".. jos joku ei tiedä ko. biisiä, niin youtubesta löytyy..
-minulla on pco:n aiheuttama hormonihäiriö, jonka vuoksi painoa on vaikea saada pudotettua (tällä hetkellä 85kg, eli läskiä löytyy ja leuassakin tosiaan kasvaa vaaleita partakarvoja....
ja hyvässä kunnossa (sekä omasta mielestäni ja muiden mielestä). Odotin Sellon edessä junaa aamulla kun n. 40-kymppinen mies ja nainen ilmestyivät paikalle. Heillä oli ilmeisesti ollut aika pitkä putki päällä - likaisia, naama pöhöttynyt, viittä vaille elämänsä krapulassa. Mies katsoi minua arvostelevasti ja suorastaan huusi "Voi v***u minkä näköinen nainen. Kamala!" ja nainen yritti rauhoitella häntä sanomalla että olin vain raskaana mutta mies sen kuin jatkoi keuhkoamista. Minua alkoi naurattaa ja oli pakko sanoa ettei mies mikään minun unelmamieheni ollut. Vieläkin naurattaa kun ajattelen tilannetta.
siitä, autanko minä häntä ripustamaan omat pyykkinsä, kuten hän pyysi. Vetosin siihen, ettei hänkään juuri auta minua lasten kanssa. Vastaus oli että no itsehän olet lapsesi tehnyt, mulla nyt on vaan nämä sukat, mitkä pitäisi ripustaa.
Toista lastani odottaessa minulla oli pitkät rastat, joissa oli pinkkiä seassa. Bussissa takanani keski-ikäiset naiset juttelivat että on se kun pitää olla kaikenmaailman rastatukat nykynuorilla. Ja huumeitakin ne vetää. En saanut sanaa sanotuksi, koskaan en ole huumeisiin koskenut, ja vaikka olisinkin, niin ei kai sitä tukkatyylistä voi nähdä?
jotkut sitten kuvittelee voivansa sanoa mitä vaan.
isäni naisystävä sanoi kerran kylässä ollessani, kun taputteli jokusen kuukauden ikäisen poikani pyllyä,että "näin se on äitiskin pyllyä taputeltu vauvana, siks sillä onkin niin leveä ahteri!" olin sanaton..
Samainen nainen sanoi muutama viikko sitten toiselle pojalleni (3kk) että "ompas niin pullea poika että varmasti kasvaa yhtä iso maha ku äidilläänkin!" sanoi myös samankaltaisen kommentin vielä hetken päästä uudestaankin. Olin päättänyt olla kommentoimatta kyseisen akan puheita mutta nyt olen päättänyt avata suuni jos vielä laukoo vastaavaa.
Näitä olis niin paljon, että ei aika riitä kirjottaa...
Tämä ämmä jaksaa aina muistuttaa miten paljon paremmat lapset ja lapsenlapset hänellä on.
Raskaana ollessani oli sanonut veljeni vaimolle: "X:n raskausmaha on niin ylhäällä, että se vauva on vammainen!"
olin kaupassa ja juuri maksanut ostokseni ja tein lähtöä. söpö nuori kassapoika siinä sitten ihan yllättäen kysyi että "haluaisitko sä saada kukkia" ja veti kukkakimpin tiskin alta. no totta kai minä halusin kukkia ja lähdin sitten ilmainen kimppu kainalossa kotiin (totta kai kauniisti kiitettyäni).
elämäni ensimmäisiä piilolinssejä optikolla. Olin lukenut kaiken mahdollisen asiasta ja kysyin, että voinko käyttää meikkejä vai pitääkö etsiä sellaisia meikkejä, jotka sopii piilarin käyttäjille. Optikko, keski-ikäinen mies, katsoi minua ja sanoi "mutta eihän sinun tarvitse käyttää meikkiä ollenkaan".
Olin jotenkin ihan hölmistynyt typerästä kommentista. Hetken hiljaisuuden jälkeen sanoin, että kun minä haluan käyttää meikkiä, tarvitsi tai ei.
Että kyllä se kuulkaa niin on, että vain rumien on käytettävä meikkiä. Tuo oli yllättävää siksikin, etten ole mikään kaunotar, varsin vaalea ja halju, mutta iho oli silloin kyllä hyvä. Se oli niin käsittämättömän typerä kommentti.
kiva kaveri:
"No sinähän olet vain tuollainen miesten teinifantasia, kun olet pienikokoinen"
"Niin, ehkä sinä et ole tyttöystävämateriaalia" "Ai sait kesätyöpaikan? Luuletko, että ne otti sinut koska ei ollut muitakaan hakijoita?"
"Et varmaan aio valmistua yliopistosta, se ammattikorkeakouluhan on paljon helpompi" (kun olin kirjoilla molemmissa)
Erään eksän kommentteja en viitsi edes muistella, jälkikäteen väitti että ne kaikki oli vaan läppää vaikka ei varmasti ollut.
Narsisteille tyypillistä laukoa mitä vaan. Kyllä siinä normaali ihminen hieman ihmetteleekin... Ja hetken päästä ovat kuin eivät olisi laukoneetkaan mitään ilkeää. Ja jos kysyt että mitä hän oikein tarkoitti, niin se oletkin suunnilleen sinä joka muka sanoit ikävästi, vaikka hän itse ja ainoastaan olisi ollut se ikävä ja tahditon todellakin.
karjui pää punaisena mulle, että olen talon vittumaisin ämmä. Talossa sentään liki 800 työntekijää, että melkoinen saavutus.. veti hiljaiseksi.
Ihana!! Nooh, ole onnellinen saavutuksestasi :D.
pohdin yhdessä viiden kollegani kanssa (me kaikki olemme suuren organisaatiomme esimiehiä) haussa ollutta tulevaa kollegaamme haun ollessa juuri päättymässä. Yksi kollegani totesi tuolloin ykskantaan, että "Muita vaatimuksia ei ole kuin että ketään alle 40-vuotiasta aivotonta pentua ei valita, koska ne pullamössöpaskiaiset ei tiedä elämästä yhtään mitään!"
Olin itse tuolloin 32v ja jo neljättä vuotta talossa. Enpä osannut sanoa mitään.
Siivosin työpöytääni koska olin jäämässä äitiyslomalle. Huonekaveri (mies) ihmetteli, että mihin mä muka olen menossa. Kun kerroin, hän tuijotti mun vatsaa ja sanoi luulleensa että olen vaan lihonut, ettei naisista koskaan tiedä kun jotkut voi lihoa niin hirveästi lyhyessäkin ajassa. Mua nauratti ihan hysteerisenä, kun tajusin miksi hän meni aina niin hämilleen kun olin jutellut jotain vauvasta - oli luullut että olen päästäni sekaisin koska eihän mulla mitään vauvaa ollut. Reppana oli luullut olleensa kuukausitolkulla samassa huoneessa jättimäisen hullun naisen kanssa - voi elämä! Hänen puolustuksekseen täytyy sanoa, että hän on niitä jotka on superälykkäitä muttei sitten tajua ympäristöstään päivänselviä asioita.
Siivosin työpöytääni koska olin jäämässä äitiyslomalle. Huonekaveri (mies) ihmetteli, että mihin mä muka olen menossa. Kun kerroin, hän tuijotti mun vatsaa ja sanoi luulleensa että olen vaan lihonut, ettei naisista koskaan tiedä kun jotkut voi lihoa niin hirveästi lyhyessäkin ajassa. Mua nauratti ihan hysteerisenä, kun tajusin miksi hän meni aina niin hämilleen kun olin jutellut jotain vauvasta - oli luullut että olen päästäni sekaisin koska eihän mulla mitään vauvaa ollut. Reppana oli luullut olleensa kuukausitolkulla samassa huoneessa jättimäisen hullun naisen kanssa - voi elämä! Hänen puolustuksekseen täytyy sanoa, että hän on niitä jotka on superälykkäitä muttei sitten tajua ympäristöstään päivänselviä asioita.
luulenpa ettei se vaan ole kuunnellut yhtään mitä puhut. Eihän ne superälykkäät nyt sentään noin epäloogisesti ajattele.
"meidän 5-vuotias tyttö saa sen oikean petshop-läppärin,jolla pääsee nettiin:) , nintendo xl:n ja nokian vaaleanpunaisen kännykän(entinen meni rikki...äidin vika.kastelin sen)
mietin,että mitä muuta jotain pientä kivaa sitä 5v saattaisi kaivata?"
kuunteli, ei ehkä kovin tarkkaavaisesti mut kuunteli kuitenkin. Esimerkiksi kerran hän soitti pianoa, ja sanoin että mieheni soittaa vauvalle pianoa joka ilta. Hän tuijotti mua tosi pitkään ja sanoi sitten hitaasti että "a-ha". Olisi pitänyt tuokin lause aloittaa sillä lauseella, että nyt kun olen raskaana niin.. Enhän mä koskaan kertonyt hänelle että olen raskaana, koska omasta mielestäni se olin NIIN päivänselvää. Ehkä se ei tosiaan ole sellaista nuorelle miehelle, jolle naiset ylipäänsä on muutenkin mysteeri.
Tuli puhetta etuhampaistani, jotka ovat ulkonevat. Niiden oikomisesta aikuisiällä kenties jne. Hammashoitaja lohdutti minua sanomalla, että kyllä noihinkin hampaisiin voi joku mies vielä rakastua. Hoitaja tosin tiesi kaiketi, etä olin eronnut parisuhteesta, mutta melko tahditonta silti.
kuunteli, ei ehkä kovin tarkkaavaisesti mut kuunteli kuitenkin. Esimerkiksi kerran hän soitti pianoa, ja sanoin että mieheni soittaa vauvalle pianoa joka ilta. Hän tuijotti mua tosi pitkään ja sanoi sitten hitaasti että "a-ha". Olisi pitänyt tuokin lause aloittaa sillä lauseella, että nyt kun olen raskaana niin.. Enhän mä koskaan kertonyt hänelle että olen raskaana, koska omasta mielestäni se olin NIIN päivänselvää. Ehkä se ei tosiaan ole sellaista nuorelle miehelle, jolle naiset ylipäänsä on muutenkin mysteeri.
kyllä minäkin olisin tuosta päätellyt, että sinulla on kotona vauva. Ja muutakaan tuohon ei lie voi kommentoida, kuin "aijaa". Jos siis on mies jota ei vauvat kiinnosta. En siis usko, että mies olisi pitänyt sinua hulluna.
olin laittamassa kylpyvettä lapsille ammeeseen alasti, koska olin juuri käynyt itse suihkussa. Poika tuli taakse ja katteli mua, ja sitten sanoi:"Aiti, sulla on niin iso pylly". Mä sitten, että vai niin. (Olin oikeesti hoikassa kunnossa). Poika kattelee lisää ja jatko:"Aiti, sulla on niin pienet tissit." ;D
ainakin puolet näistä kommenteista kielivät puhujan huumorintajusta. Te ette vain ole olleet samalla aaltopituudella.