Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MENE TÖIHIN!!! Argghhh, kertokaa MITEN!!!

Vierailija
08.11.2010 |

Täällä jokainen sanoo sossun asiakkaalle: MENE TÖIHIN, toitä tekevälle riittää jne..

Voi helvetti sentään, montakohan hakemusta olen laittanut, kymmeniä,kymmeniä ja vielä kerran kymmeniä! Joka päivä katson avoimia työpaikkoja, laitan hakemuksia ja soittelen.

Eipä ole viel 6kk aikana tuottanut tulosta :/

Opinnot jäivät kesken raskauden vuoksi, hoidin lasta kotona 3vuotta ja tässä välissä jäin vielä yksinhuoltajaksi.

Yritin jatkaa opintoja, tuloksetta osittain masennukseni vuoksi, osittain siksi ettei kyseinen ala yksinhuoltajana todellakaan napannut.

Mietin kauan mitä haluaisin opiskella, nyt olen laittanut hakemuksia mieleisen alan koulutukseen JA olen hakenut töitä.

Ei vain mistään vastata mitään, ei ole työkokemusta muulta kuin yhdeltä alalta enkä siihen enää palaa taikaisin.

Kyllä menen heti töihin, tarjoaako joku minulle työpaikan??

Älkää jaksako lässyttää tuota MENE töihin, oikeasti.

Haluan nähdä sen työpaikan jonne vain mennään!

Elämäntilanteet joskus vain vievät erisuuntiin kuin on ensin ajatellut, todellakin voi helposti pudota kelkasta erinäisten sattumusten vuoksi!

Anteeksi sekava teksti, pakko oli purkaa johonkin.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kouluttaa itseään lisää.

Perustaa oma yritys?

Vierailija
22/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurihan kirjoitin, että olen hakenut koulutusta (keskenjäänyttä sellaista) vastaamatonta työtä, TULOKSETTA.

Koulutta itseä lisää, no joo kouluun olen hakenut, mutta alkaa vasta monen kuukauden päästä!

Työtä hakenut viimeisest 6kk, edelleen olen kotona.

Perustaa oma yritys, sehän se ratkaisee kaikkien työttömien tilanteen!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse Yt-neuvotteluissa kenkää viime keväänä ja olin kotona 5kk ennen kuin sain uuden työn. Mulla ei ole koulutusta mutta on asiantuntijatehtävään 12v työkokemusta ja sillä tuo paikkakin heltisi.

Vierailija
24/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun asenne on toi, että "voi taivas, vai että itse pitäis ruveta jotain tekee, ei helkkari".

Jokainen pääsee vähintään puhelinmyyjäksi tai siivoojaksi. Sä et vain tahdo. On paljon kivempaa olla kotona ja ruikuttaa, kun elämä ei tuonutkaan unelmia lahjapaketissa kotiovelle.

Uutistuokio: ei tuonut kellekään muullekaan. Itse se on jokaisen oma peppunsa penkistä nostettava.

Vierailija
25/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun asenne on toi, että "voi taivas, vai että itse pitäis ruveta jotain tekee, ei helkkari".

Jokainen pääsee vähintään puhelinmyyjäksi tai siivoojaksi. Sä et vain tahdo. On paljon kivempaa olla kotona ja ruikuttaa, kun elämä ei tuonutkaan unelmia lahjapaketissa kotiovelle.

Uutistuokio: ei tuonut kellekään muullekaan. Itse se on jokaisen oma peppunsa penkistä nostettava.

Vierailija
26/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrityksen, niin voisitteko samalla kertoa, että minkä alan?

Kun välttämättä kaikilla ei ole kosmetologin, kampaajan, putkimiehen,sähköasentajan tms koulutusta. Ja kun sen yrityksen pitäis vielä tuottaakin, joten semmoinen "lahjakauppa" ja koriste-esineiden askartelu ja myynti ei ehkä ole paras vaihtoehto...

Vierailija
27/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hakemuksia laittanut siivousfirmoihinkin.

Kappas, monet VAATIVAT laitoshuoltajakoulutuksen.

Ne kenellä ei ole joko koulutusta tai töissä opittuja taitoja ei saa paikkaa.

Äläkä tule sanomaan ettet halua töihin, et minua tunne.

Tänne puran nyt ärsytystä joka tänään purkautuu!

ap

Vierailija
28/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen opiskelijana tehnyt siivoojan töitä. Ei tasan ollut mulla mitään koulutusta siihen eikä ollut kenellekään työkavereistanikaan - joista muuten suurin osa ei edes puhunut suomea.

Moni kaveri teki lehdenjakajan, postinlajittelijan, lisäkassan tai puhelinmyyjän töitä. Arvaa mitä, niihinkään ei vaadittu mitään koulutusta!

Jokaisessa hommassa oli myös vastaavaa työtä tekeviä ihmisiä, jotka tekivät sitä päätyökseen.

Eihän sulla voi olla työssä opittuja taitoja, jos sä et mitään töitä mene tekemään!

Oletko kysäissyt teidän läheisestä kioskista, kahvilasta, pizzapaikasta tai videovuokraamosta tarviiko ne joskus kiireapulaista? Oletko katsellut MOLin sivuilta ne työt, joita yksityiset tarjoavat? Esim. lastenhoitajaksi pari iltaa viikossa voisit hyvinkin päästä ihan vain siksi, että sulla on omia lapsia. Entäs oppisopimuskoulutus?

Jos lähtee siitä, että tekee vain sellaista, mikä oikeasti kiehtoo, päätyy pitkäaikaistyöttömäksi.

Vierailija
29/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivojaks ja silti sain siivoojan paikan heti ekalla yrittämällä, yleensä riittää et on asiakaspalvelu henkinen ja on valmis sietämään asiakkaan nurinaan loppuneesta käsi saippuasta... hae oppisopimuksella jonnekki... ja vaikka firma ei hae työntekijää niin voi sinne silti laittaa hakemuksen

Vierailija
30/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on keikkaduunia monilla aloilla ja duunia on niin paljon kuin haluat/jaksat tehdä.

Halutessasi sitä kautta on helppo työllistyä johonkin asiakasyritykseen.

Vierailija
31/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä pitäisi hakea. siis valitettavasti mä en käsitä kuinka joku voi olla vuosia tekemättä töitä vaikka haluaisinkin, en tarkoita nyt ap.tä koska en tiedä kuinka kauan olet ollut työttömänä, mutta tunnen tapauksia. itse olen 2viikkoa ollut työttömänä opiskelujen aikaan, aina on jotain saanut ja yhtäkään työhakemusta en ole täyttänyt. eli siis kokeilkaa jalkautua!!

Vierailija
32/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä pitäisi hakea. siis valitettavasti mä en käsitä kuinka joku voi olla vuosia tekemättä töitä vaikka haluaisinkin, en tarkoita nyt ap.tä koska en tiedä kuinka kauan olet ollut työttömänä, mutta tunnen tapauksia. itse olen 2viikkoa ollut työttömänä opiskelujen aikaan, aina on jotain saanut ja yhtäkään työhakemusta en ole täyttänyt. eli siis kokeilkaa jalkautua!!

vai menisit sä paikanpäälle kysymään töitä, voi elämä... aivan pöljä idea, nykyään ei todellakaan jaeta töitä ovenpielessä notkujille!

Vierailija
33/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ap, mutta olen opiskelija ja tarvitsisin kipeästi osa-aikatöitä. Minulla ei ole autoa, mutta työhaluja kylläkin.

Yhteenkään siivojaan paikkaan en ole päässyt edes haastatteluun. Monissa vaaditaan sitä kokemusta ja omaa autoakin.

Kaikki lehdenjakajan ja postinjakajan paikat mitä täällä on ollut ovat vaatineet omaa autoa.

Puhelinmyyjänä en pärjää sillä kuulossa on hieman vikaa ja jännitän puhelinkeskusteluja ihan älyttömästi. Ei oikein toimi jos en saa selvää mitä toisessa päässä sanotaan.

Lisäkassaksi olen hakenut, en ole päässyt.

Videovuokraamoon olen hakenut, en ole päässyt.

Molin sivuja katselen lähes joka päivä, yhteenkään paikkaan en ole sitä kautta päässyt.

Kaikki yksityiset jotka tarvitsevat lastenhoitoapua tms. tarvitsevat sitä päiväaikaan, jolloin minulla on pakollisia luentoja ja demoja, en voi olla kaikilta poissa.

En haluaisi kuitenkaan lopettaa opiskeluja satunnaisen hanttihomman vuoksi, sillä jos valmistun on työpaikan saanti (melkein) varmaa ja palkkaus hyvä.

Minä itse olen opiskelijana tehnyt siivoojan töitä. Ei tasan ollut mulla mitään koulutusta siihen eikä ollut kenellekään työkavereistanikaan - joista muuten suurin osa ei edes puhunut suomea.

Moni kaveri teki lehdenjakajan, postinlajittelijan, lisäkassan tai puhelinmyyjän töitä. Arvaa mitä, niihinkään ei vaadittu mitään koulutusta!

Jokaisessa hommassa oli myös vastaavaa työtä tekeviä ihmisiä, jotka tekivät sitä päätyökseen.

Eihän sulla voi olla työssä opittuja taitoja, jos sä et mitään töitä mene tekemään!

Oletko kysäissyt teidän läheisestä kioskista, kahvilasta, pizzapaikasta tai videovuokraamosta tarviiko ne joskus kiireapulaista? Oletko katsellut MOLin sivuilta ne työt, joita yksityiset tarjoavat? Esim. lastenhoitajaksi pari iltaa viikossa voisit hyvinkin päästä ihan vain siksi, että sulla on omia lapsia. Entäs oppisopimuskoulutus?

Jos lähtee siitä, että tekee vain sellaista, mikä oikeasti kiehtoo, päätyy pitkäaikaistyöttömäksi.

Vierailija
34/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä menisit sinne paikan päälle kysymään töitä? Sehän menis näin; ensin painat ovisummeria ja sulta tullaan kysymään, että mitäs asiaa. Sitten kerrot sille vastaanottovirkailijalle että tulit hakemaan töitä. Et tiedä, keneltä etkä että mitä töitä eikä sulla ole mitään yhteyttä ko. firmaan. Sitten kuljet siellä lukittujen ovien viidakossa, koputtelemassa tuntemattomien, kiireisten ihmisten oville ja kyselet, että onko sulla töitä tarjolla? Näinkö? Oikeasti? Ne ajat, kun jonnekin firmaan mennä lompsoteltiin sisälle hattu kourassa on olleet ja menneet. Nykyään johtajatason ihmiset on ensinnäkin puolet viikosta pois toimistolta ja toisekseen aika harva voi enää itsenäisesti päättää, että kenet ottaa töihin. Omalla alallani on niin kova kilpailu, että jos menet sinne toikkaroimaan vaikket tunne niitä ihmisiä, niin sut kirjaimellisesti nauretaan ulos; heillä on jo tiedostot täynnä avoimia hakemuksia pätevämmiltä työntekijöiltä.

Jotkut tosiaan elää ihan eri maailmassa kuin mitä minä elän...

Vierailija
35/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene pariksi illaksi viikossa hoitamaan lapsia, mitähän siitä sitten on hyötyä, vie omat lapset hoitoon ja maksa hoitajalle ja hoida toisten lapsia. Sepä onkin oikein fiksua, vain ex-anoppillani elävässä elämässä on ollut noin hienoja ehdotuksia.

Itse olin työttömänä 1½v, hain töitä mutta en ihan mitä tahansa älytöntä olisi suostunut tekemään vain siksi että olisin saanut käydä töissä eli en suostunut maksamaan siitä että menen töihin. Puhelinmyyjänä en varmasti olisi saanut yhtään kauppaan, jos myyn jotain minun on oikeasti uskottava siihen mitä myyn.

Minulla oli koulutus alalle jolle hain, mutta monta kertaa liian koulutettu, useammin kuin 10x sain vastauksen että sinä et saa tästä työstä mitään, sinulle ei ole tässä työssä mitään haastetta, sinä et kauan meillä pysy. Niihin töihin joihin koulutukseni sopiva olin liian kokematon, oman alan työkokemusta oli 3vuotta, muuten 12v.

Lopulta vaihdoin alaa, en koskaan ollut rakastanut tuota ensimmäistä ammattiani, mutta siitä on paljon hyötyä nykyisessä, vaikka koulutus ei ole yhtä korkea ja palkkakin 3/4 entisen ammatinpalkasta, olen nyt tyytyväinen ja töitäkin sain heti valmistuttani, olihan minulla niin monipuolinen koulutus, hassua kyllä ei kertaakaan sanottu että sitä on liikaa ja kyllästyn pian.

Vierailija
36/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma, mutta vielä jaksan luottaa että sinnykkyys palkitaan! Tsemppiä sinulle!

Vierailija
37/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaa tuossa jalkautumisessa jos yrität pieneen firmaan töihin, eri asia varmaan mennä johonkin isompaan. tuskin nauretaan pihalle

Vierailija
38/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 15 vuotiaasta asti erilaisia töitä ja käynyt koulua siinä sivussa. Jäin yh:ksi ja siitä lähtien työnhaku on ollut tuskaa. Sain potkut, osittain sen vuoksi, etten enää kyennyt venymään kaikkiin vuoroihin. Uutta paikkaa hakiessani törmään jatkuvasti samaan ongelmaan; olen pienen lapsen yh-äiti. Aloin opiskella jatkotutkintoa, mutta keikkatyöt menevät sivusuun.

En saa töitä! Yhyy...

Vierailija
39/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin hakemuksessa kannattaa mainita olevansa yh, eikä kyllä haastattelussakaan

Vierailija
40/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea neuvoa, kun ei tiedä sun tilanteesta enemmän. Jotenkin epäilen sua provoksi.