Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MENE TÖIHIN!!! Argghhh, kertokaa MITEN!!!

Vierailija
08.11.2010 |

Täällä jokainen sanoo sossun asiakkaalle: MENE TÖIHIN, toitä tekevälle riittää jne..

Voi helvetti sentään, montakohan hakemusta olen laittanut, kymmeniä,kymmeniä ja vielä kerran kymmeniä! Joka päivä katson avoimia työpaikkoja, laitan hakemuksia ja soittelen.

Eipä ole viel 6kk aikana tuottanut tulosta :/

Opinnot jäivät kesken raskauden vuoksi, hoidin lasta kotona 3vuotta ja tässä välissä jäin vielä yksinhuoltajaksi.

Yritin jatkaa opintoja, tuloksetta osittain masennukseni vuoksi, osittain siksi ettei kyseinen ala yksinhuoltajana todellakaan napannut.

Mietin kauan mitä haluaisin opiskella, nyt olen laittanut hakemuksia mieleisen alan koulutukseen JA olen hakenut töitä.

Ei vain mistään vastata mitään, ei ole työkokemusta muulta kuin yhdeltä alalta enkä siihen enää palaa taikaisin.

Kyllä menen heti töihin, tarjoaako joku minulle työpaikan??

Älkää jaksako lässyttää tuota MENE töihin, oikeasti.

Haluan nähdä sen työpaikan jonne vain mennään!

Elämäntilanteet joskus vain vievät erisuuntiin kuin on ensin ajatellut, todellakin voi helposti pudota kelkasta erinäisten sattumusten vuoksi!

Anteeksi sekava teksti, pakko oli purkaa johonkin.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pääse muka hampurilasravintolaan, siivoojaksi, varamiespalveluun tms.

En usko.

Vierailija
62/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti puhuu ihan puolestaan ap:n älykkyydestä. Mä en ikinä moista idioottia palkkaisi. Kyllä ihminen todellakiin Suomessa saa töitä, jos haluaa. Älä ap LÄSSYTÄ! Miksi minulle kävi näin ym. ym.... Itse kävin kuuden vuoden yliopistokoulutuksen ihan yh:na ja rahoitin opiskeluni mm. siivoamalla. Että revi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä itsekkin ollut nuorempana työtön pidemmän pätkän, mutta silloin syynä oli se ettei työnteko huvittanut joten en koskaan edes hakenut töitä. Sen jälkeen kun kasvoin aikuiseksi ja alkoi työnteko kiinnostaa, olen saanut jokaisen työpaikan mitä olen hakenut, olen ollut puhelinmyyjä, lastenhoitaja, siivooja jne. nykyään toimin tutkijana, ilman koulutusta. Koskaan en ole potkujakaan saanut. Joten ihmettelen, millainen se ihminen on joka ei saa työtä tai ei pysty pitämään työpaikkojaan.

Vierailija
64/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ihmettelen, millainen se ihminen on joka ei saa työtä tai ei pysty pitämään työpaikkojaan.

Muutenkin tunnut olevan pumpulissa kasvanut, niin kyllähän siinä ihmettelee kaikenlaista.

Vierailija
65/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti puhuu ihan puolestaan ap:n älykkyydestä. Mä en ikinä moista idioottia palkkaisi. Kyllä ihminen todellakiin Suomessa saa töitä, jos haluaa. Älä ap LÄSSYTÄ! Miksi minulle kävi näin ym. ym.... Itse kävin kuuden vuoden yliopistokoulutuksen ihan yh:na ja rahoitin opiskeluni mm. siivoamalla. Että revi siitä.

varmaan sen koulutuksen ennen nykyistä lamaa?

Vierailija
66/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suuri osa noista "mene töihin" huutelijoista ovat täysiä taulapäitä.

..joo, sen verran taulapäitä että ovat ne omat työpaikkansa kaivaneet ties mistä, kerta toisensa jälkeen, suuremmin nirsoilematta, ja nyt maksavat sekä sinun että ap:n sekä monen muun ruikuttajan elämät ja lapset omiensa lisäksi. "Kiitokseksi" saa sitten kuunnella **ttuilua ja aliarvostavia kommentteja omasta työstä kun se ei kenellekään rutkuttajalle edes kelpaisi, vaikka paremmin silläkin elää kuin sossun rahoilla.

Vierailija
67/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai liittyykö nämä selvännäkijäntaitosi pelkästään nettikirjoituksiin?

Vierailija
68/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina löytyy jotain minkä takia joku toinen menee edelle, on nuorempia ja nätimpiä.

Juuri hain paikkaa joka olisi ollut unelmatyö minulle..

Joo, senpä takia kukaan ei olekaan töissä.. Ei kun mitenköhän se menee? Yllätys yllätys, jokaisen olemassaolevan työn on kyllä jotenkin joku onnistunut saamaan ja jokaisen auki olevan paikankin tulee joku saamaan. Yleensä se joku ei tosin ole tyyppi, joka hakee vain unelmatyötään kerran viidessä vuodessa ja sitten masentuu ja katkeroituu kun ei heti yhdellä kerralla tärppää.

Vierailija
69/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kukaan ei ottanut; ei suosituksia, kokemusta, suhteita. Sitten sain palkattoman harjoittelupaikan eräästä liikkeestä ja pomo oli ihmeissään miksi minä en ollut jo jonkun firman palkkalistoilla...ahkera, reipas ja asiakaspalvelutaitoinen nainen ei ollut kelvannut muille. Pomo olisi palkannut minut ns. extran extraksi, sanoin ei kiitos =). Varmaan vaikea monen ymmärtää mutta en enää tässä iässä ala kisaamaan tunneista parikymppisten opiskelijoiden kanssa. Laskin että keskivertokuukaudessa saisin palkkaa max. 400€ ja hermoni menisivät, koska työsopimus velvoittaisi olemaan "varalla" kaikissa muissakin ketjun liikkeissä. No thanks.

Vierailija
70/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina löytyy jotain minkä takia joku toinen menee edelle, on nuorempia ja nätimpiä.

Juuri hain paikkaa joka olisi ollut unelmatyö minulle..

Joo, senpä takia kukaan ei olekaan töissä.. Ei kun mitenköhän se menee? Yllätys yllätys, jokaisen olemassaolevan työn on kyllä jotenkin joku onnistunut saamaan ja jokaisen auki olevan paikankin tulee joku saamaan. Yleensä se joku ei tosin ole tyyppi, joka hakee vain unelmatyötään kerran viidessä vuodessa ja sitten masentuu ja katkeroituu kun ei heti yhdellä kerralla tärppää.

jos työpaikkoja on paljon vähemmän kuin hakijoita, niin eikö ole selvää, että osa niistä hakijoista olisi kyllä paremman tilanteen vallitessa saanut sen työn? Eikä kaikki ole mitään kerran vuodessa hakemuksen lähettäneitä? On se nyt kumma kun ollaan noin tietämättömiä yhteiskunnasta, mutta helppoa kai se on elää kun ajattelee vaan tv- sarjoja ja vauvankakkaa.

Vierailija
71/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin tyypillisiä nirppanokkien kirjoituksia. Mistä tunnistaa nirppanokan? Siitä, että heti pitäisi saada vakituinen työ ja kuukausipalkka.

Oikeesti, se on aika utopistinen ajatus. Muuta ei sitten haetakaan. Vaikka oikeassa elämässä moni etenee siihen vakityöhön juuri pätkätöiden, aivan oikein, niin taloudellisesti kannattamattomien pätkätöiden kautta.

Mulla on tuttavissa kanssa näitä, jotka "ei mene töihin, kun ei se ole taloudellisesti kannattavaa". Ovat mielessään laskeneet jonkun summan, joka pitäisi saada, jotta kannattaa.

Olen yrittänyt selittää, että voi mennä jopa useita vuosia siihen, että työssäkäynti kannattaa, mutta ei, kun pitäisi kannattaa heti.

Mulla itselläni eka työ oli freelancen hommaa. Sitten samassa talossa sijaisuuksia, sitten pitempi sijaisuus ja sitten vakituinen työ. Tähän meni 8 vuotta.

Mielestäni se on kuitenkin kannattanut, koska nyt nettopalkkani on 2600 euroa, mihin olen ihan tyytyväinen, vaikka en ole kouluja käynytkään.

Mutta jos olisin heti alussa laskenut, onko järkeä tehdä tunti siellä, toinen täällä, varmaan en tänä päivänä olisi vakityössä.

Taloon otetaan vakituisiksi sellaisia, jotka ovat aiemmin tehneet sijaisuuksia ja pätkätöitä tms. Sitä kautta suosittelen etenemään.

Vierailija
72/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ikävä fakta ainakin duunaripuolella...ihan täyttä akateemisen fantasiaa sellainen. Mutta onhan se helpompaa syytellä nirppanokaksi kuin huomata, että kaikilla työpaikoilla ei toimita kuten omalla.

Ja ei, minustakaan työssäkäynti ei kannata, jos käteen ei jää juuri mitään ja mielenterveys menee. Osalla se on herkemmässä...syystä tai toisesta.

Vierailija
73/83 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden saanti on oikeastaan aika yksinkertaista. Katsele lähialueen yrityksiä, valitse mieleiset. Ota puhelimella yhteyttä tai mene paikanpäälle ja kysy pääsisitkö työmarkkinatuella heille töihin.( kela maksaa sinulle, työnantajalle ilmainen)

Harva työnantaja kieltäytyy ja työkkäri huutaa hoosiannaa kun saavat yhden pois kortistosta.

Yhteensä voi olla 1,5 vuotta tuolla lailla talossa, puolen vuoden välein uusiminen. tai vaikka vaihtaa paikkaa jos tahtookin kokeilla jotain muuta..

Jos pärjäät paikassa hyvin niin vähintään määräaikainen työsuhde tulee melko varmasti. Näin he saavat ilmaiseksi koulutettua itselleen pätevän työntekijän. Toki ei voi olettaa pääsevänsä mihinkään vallan vaativiin tehtäviin, mutta alku se on sekin ja tehdystä työstä saa vähintään työtodistuksen joka helpottaa seuraavan paikan hakua:)

Onnea metsästykseen:)

Vierailija
74/83 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos makaa kotona minituilla ja harrastelee jotakin maailmanparannusta, on helppo mieltää työnteko lahtarien riistoksi.

Aloittajalle: en mä yhtään ihmettele, ettet työllisty. Ei koulutusta, vastuu lapsesta, ei työkokemusta.

En tiedä mikä meininki on nykyään, viimeksi olen ollut mopin varressa opiskelujen päätyttyä vuonna -97. Tutkinto oli muuten FL, vieraat kielet. Notta eipä päästy heti "oman alan" palkoille.

Siivoamaan pääsi ilman omaa autoa tai työkokemusta. Ehkä tämä ei nykyään enää onnistu, mene tiedä.

Olen yhden työn saanut "notkumalla" oven vieressä. Menin vaan erääseen pitseriaan ennen lounasaikaa. Pomo sattui olemaan paikalla.

Ekat oman alan työt oli freelancerina. Siitä sitten vakityöhön. Näin se vaan yleensä menee - ensin kitkutellaan ja opitaan se ala, sitten aukeaa parempia mahdollisuuksia.

Kuulostat AP melkoiselta vinkujalta. Työnhaku vaatii pitkää pinnaa. Omakohtaisesti hain pisimmillään työtä 8 kk. Samalla tein friikkuna töitä, joten mua ei oo kenenkään tarvinnut elättää.

Joten, vielä kerran:

MEE NYT SINNE TÖIHIN ÄLÄKÄ OO TURHAN KRANTTU!

Vierailija
75/83 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kouluttaa itseään lisää.

Perustaa oma yritys?

En ole aloittaja, mutta takana satoja turhia työhakemuksia.

Olen kouluttanut itseäni lisää. Tulos: en pääse enää niihin paikkoihin, joissa olin aiemmin, ennen akateemista tutkintoa.

Yrityksen perustaminen ei ole realistinen vaihtoehto, sillä työtä kyllä olisi, mutta ei tuloja. Yrityksen aloittaminen edellyttää yleensä alkupääomaa, jota minulla(kaan) ei ole. Tai sitten pitäisi olla rautainen tuote, valmis asiakaksunta ym.

Tiedän, kun olen yritysneuvojanakin työtä tehnyt.

Paras vaihtoehto on etsiä sellaista työtä, jota kukaan muu ei suostu tekemään. Valitettavasti vaan laittavat sitten paikan uudestaan hakuun, jos ei ole sitä toista hakijaa.

Vierailija
76/83 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap oli viestin lähettäessään hakenut töitä jo 6 kk ajan, myös koulutustaan vastaamatonta, niin ei häntä nyt oikein krantuksikaan voi kutsua... Toivottavasti sai töitä!

Sinulle, joka haluat mieluummin vain maata kotona tuilla: oletko miettinyt, mistä ne sinun tukesi maksetaan? Jos kaikki ajattelisivat kuten sinä, eipä olisi enää niitä tukiakaan. Työttömänä olemisen olosuhteiden pakosta ymmärrän, en laiskottelunhalusta johtuvaa.

Vierailija
77/83 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä meininki on nykyään, viimeksi olen ollut mopin varressa opiskelujen päätyttyä vuonna -97. Tutkinto oli muuten FL, vieraat kielet. Notta eipä päästy heti "oman alan" palkoille.

Siivoamaan pääsi ilman omaa autoa tai työkokemusta. Ehkä tämä ei nykyään enää onnistu, mene tiedä.

Olen yhden työn saanut "notkumalla" oven vieressä. Menin vaan erääseen pitseriaan ennen lounasaikaa. Pomo sattui olemaan paikalla.

Ekat oman alan työt oli freelancerina. Siitä sitten vakityöhön. Näin se vaan yleensä menee - ensin kitkutellaan ja opitaan se ala, sitten aukeaa parempia mahdollisuuksia.

Kuulostat AP melkoiselta vinkujalta. Työnhaku vaatii pitkää pinnaa. Omakohtaisesti hain pisimmillään työtä 8 kk. Samalla tein friikkuna töitä, joten mua ei oo kenenkään tarvinnut elättää.

Joten, vielä kerran:

Meininki on nykyään se, että siivoamaankin otetaan mieluummin joku alan ammattilainen, joita täällä on aika paljon työttömänä kuin joku työtön FL.

Ihan kaikilla aloilla ei niitä freelanserina voi tehdä. Tai ei niistä ainakaan makseta, tai siis ei ole ostajaa tilaamatta tehdylle työlle. Silloin ei muuten saa edes työttömyyskorvausta, kuten ei yrittäjänäkään, jos kuitenkin jotain "työtä" tekee.

Oi hellanlettas, ihan 8 KUUKAUTTA jouduit työtä hakemaan! Meistä moni on hakenut töitä 8 VUOTTA, ja kyllä siinä ajassa on jo ehtinyt lakata olemasta kranttu.

Enää ei ole muuta tavoitetta kuin se, että työllä voisi tulla toimeen.

Ei muuten ole itsestään selvää läheskään kaikissa matalapalkkatöissä varsinkaan sellaisilla paikkakunnilla, joilla on korkea vuokra- ja hintataso.

Vierailija
78/83 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen Pauligilla töissä ja palkka on tösi hyvä :) Siellä yleensä aina tarvitaan työtekijöitä - varsinkin, kun tuotannontyöntekijöiden keski-ikä on 50v.

Tässä sulle vaihdon nro 09 319 81. Soita ja pyydä yhdistämään Erkki Enströmille ja kysy töitä :) Varastossa töitä riittää aina!

Vierailija
79/83 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edelleenkään: sinne ei niin vaan mennä.

Itse tunnen monia työssäkäyviä jotka haluaisivat vaihtaa paikkaa. Ovat ihan täyspäisiä ihmisiä ja pääsevät haastattelunkin... mutta. Meidän alueella on paljon korkeakoulutettuja työttömiä ja jokainen oppilaitos työntää valmistuneita ulos joka ikinen vuosi.

Ei ole mitään järkeä esim alentaa palkkaansa tonnilla että pääsee vaihtamaan paikkaa. Valitettavasti aina löytyy nuori, joka ottaa paikan vastaan ale-hinnalla. Ottavat ennemmin kaksi kokematonta kuin yhden kokeneen, valitettavasti. Pääkaupunkiseudulla on varmaan ihan erilainen meininki, mutta maakunnissa tilanne on monelle ammattilaisellekin aika tyly.

Vierailija
80/83 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä pitäisi hakea. siis valitettavasti mä en käsitä kuinka joku voi olla vuosia tekemättä töitä vaikka haluaisinkin, en tarkoita nyt ap.tä koska en tiedä kuinka kauan olet ollut työttömänä, mutta tunnen tapauksia. itse olen 2viikkoa ollut työttömänä opiskelujen aikaan, aina on jotain saanut ja yhtäkään työhakemusta en ole täyttänyt. eli siis kokeilkaa jalkautua!!

vai menisit sä paikanpäälle kysymään töitä, voi elämä... aivan pöljä idea, nykyään ei todellakaan jaeta töitä ovenpielessä notkujille!

ei todellakaan voi mennä kysymään töitä paikan päälle. Toi eka kommentoija on ilmeisesti löytänyt elämänviisautensa vanhoista elokuvista. :D :D kaiken maailman todellisuustajuttomia ääliöitä sitä onkin

Missä maailmassa nämä kaksi kirjoittajan kommentoijaa elävät? Eivätkö he ole koskaan käyneet missään paikan päällä kysymässä, olisiko töitä? Miksi te kuvittelette, että siten ei voisi saada töitä?

Minun mieheni työskentelee alalla, jolla on ajoittain lomautuksia, yli vuodenkin pituisia. Koskaan hän ei ole jäänyt laakereilleen makailemaan vaan on lähtenyt kiertämään firmoja, ja yhtäkään lomautusta hänen ei ole tarvinnut laiskana maata, aina on otettu töihin. Hakemuksia ei ole lähetellyt vaan ihan paikan päälle saapastellut. Yhdestä paikasta soiteltiin vielä jälkeenpäin peräänkin, että olis tarjolla vakipesti, mutta silloin se "oikea" työ oli taas alkanut ja lomautus päättynyt.

Minä siis uskon vakaasti, että kun menee itse kysymään jostain isosta puljusta, löytyisikö yhtään mitään työtä muutamaksi kuukaudeksi ennen opintojen alkua, taatusti löytyy jotain. Vaikka puhelinvaihteesta tai sisäisenä lähettinä tai siivouspuolelta tai johonkin hyllytys- ja lajitteluhommaan.

Hyvä ensivaikutelma on tietysti erittäin tärkeä. Siistit vaatteet, puhtaat hiukset, silmiin katsominen ja kunnon kädenpuristus, kohtelias äänensävy, ystävällinen puhe. Teitittelykään ei ole haitaksi: jos oikeasti on valmis tekemään mitä hommaa vain, vaikka ei ole siihen koulutusta, nöyrä pitää olla.

Oppisopimus on toinen hyvä juttu, mutta sehän ei tässä ap:n kohdalla tullut kyseeseen.

Kannattaa hankkia esim. konekirjoitustaito, tekstinkäsittelytaito ja trukkikortti, niillä aukeaa jo monenmoista hommaa. Eivät ne ole pelkkiä miehiä, jotka jossain huonekalumyymälän tai rautakaupan varastossa trukkia ajelevat ja hakevat asiakkaalle tavaraa.