Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä imettää olohuoneessa...

Vierailija
06.11.2010 |

Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt jo tunsin kuvotuksen aallon, kun kuvittelen hänen tulevaa morsiantaan läväyttämässä tissinsä kahvipöytäämme ja julistavansa: kenelle ei sovi niin menköön muualle! No, nämä lienevät niitä "elämä opettaa" -sarjan asioita. Tuntuu että tässä on iso sukupolviero. Itse olen kai jo aika vanha äiti ja minusta tuntuu kamalalta lukea tuollaista uhoavaa MINÄ MINÄ MINÄ -tekstiä. "Kun minulle sopii..." ja "Minä en ehdi enkä jaksa..."

Mihin katosivat hienotunteisuus ja kauniit käytöstavat?

Vierailija
62/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutoin mulla on lukuisia hyviä vinkkejä siihen miten imetetään ilman että ulkopuolisille vilkkuu milliäkään ihoa. Imetyspaidat, liinat, kerrospukeutuminen niin että kaikki peittyy, vauvan voi sujauttaa vaikka paitiksen tai villatakin suojaan, kääntyminen vähän toiseen suuntaan jne.

Jos tämä tällainen rinnan esittely jossa mitään ei näy häiritsee kaikkia niin kovin niin sitten esittelen kyllä ihan koko ajan imettämättäkin samalla lailla rintojani koska nehän ovat siellä olemassa vaatteideni alla. He varmaan häiriintyisivät kauheasti siitäkin että istun tässä nyt esittelemässä tissejäni ja alapäätäni. Mitään ei kyllä näy mutta vaatteideni alla olen alasti.

Mutta nimenomaan sitä rintaa vauvalle tarjotaan, joten kyllä se rinta sieltä myös esiin otetaan vai imetätkö kenties paidan läpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasta voi imettää kotona ennen jonnekin lähtemistä? Ettei heti tarvitse kaivella rintoja esiin kun astelee pihalle

Eläköön hellan ja nyrkin välissä ettei vaan tarttis ihmisten ilmoilla koskaan katella.

Vierailija
64/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasta voi imettää kotona ennen jonnekin lähtemistä? Ettei heti tarvitse kaivella rintoja esiin kun astelee pihalle

Eläköön hellan ja nyrkin välissä ettei vaan tarttis ihmisten ilmoilla koskaan katella.

Vierailija
65/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt jo tunsin kuvotuksen aallon, kun kuvittelen hänen tulevaa morsiantaan läväyttämässä tissinsä kahvipöytäämme ja julistavansa: kenelle ei sovi niin menköön muualle! No, nämä lienevät niitä "elämä opettaa" -sarjan asioita. Tuntuu että tässä on iso sukupolviero. Itse olen kai jo aika vanha äiti ja minusta tuntuu kamalalta lukea tuollaista uhoavaa MINÄ MINÄ MINÄ -tekstiä. "Kun minulle sopii..." ja "Minä en ehdi enkä jaksa..."

asia ei liity käytöstapoihin vaan on elämää, ihan niinkuin puhuminen. Muista aina kysyä että saanko puhua jos sulla on asiaa, muuten olet röyhkeä.

Vierailija
66/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähden asioille niin yleensä menee kuutisen tuntia ja kyllä silloin jo imetetään monessa välissä.

Vierailija
67/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ravintoloissa, joissa perheemme käy syömässä on useimmiten melko ahtaat vessat, joissa usein ei ole edes hoitopöytiä. Joskus on tällaiset mutta muistan aniharvoin ravintolassa törmänneeni sellaiseen hoitohuoneeseen, jossa oikeasti olisin voinut kuvitella imettäväni kuin äärimmäisessä hätätilanteessa. Ei vessa ole hygieeninen tai mielekäs paikka imetyksellä. Sitäpaitsi vallankin pienen vauvan kanssa imetys saattoi kestää todella pitkään enkä todellakaan usko, että asiakkaita ja henkilökuntaa innostaisi se, että olisin pitänyt sen ainoan tai ainoan naisten vessan varattuna pitkään imetyksen takia. Tämä meni nyt ohi alkuperäisen kirjoittajan kysymyksen mutta kummastuttaa kyllä tämä kommentti. Käydään suht usein ulkona syömässä ja en varmaan suositusten mukaisesti olisi jaksanut imettää jos olisi vessaan pitänyt hipsiä imettämään (sama varmaan sinusta junassa ym. paikoissa, joissa on matkustettu lapsen kanssa paljon). Toki elämän voi tehdä hankalaksi jos haluaa mutta mielestäni siihen ei pitäisi ensisijaisesti pyrkiä.

Vierailija
68/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ravintoloissa, joissa perheemme käy syömässä on useimmiten melko ahtaat vessat, joissa usein ei ole edes hoitopöytiä. Joskus on tällaiset mutta muistan aniharvoin ravintolassa törmänneeni sellaiseen hoitohuoneeseen, jossa oikeasti olisin voinut kuvitella imettäväni kuin äärimmäisessä hätätilanteessa. Ei vessa ole hygieeninen tai mielekäs paikka imetyksellä. Sitäpaitsi vallankin pienen vauvan kanssa imetys saattoi kestää todella pitkään enkä todellakaan usko, että asiakkaita ja henkilökuntaa innostaisi se, että olisin pitänyt sen ainoan tai ainoan naisten vessan varattuna pitkään imetyksen takia. Tämä meni nyt ohi alkuperäisen kirjoittajan kysymyksen mutta kummastuttaa kyllä tämä kommentti. Käydään suht usein ulkona syömässä ja en varmaan suositusten mukaisesti olisi jaksanut imettää jos olisi vessaan pitänyt hipsiä imettämään (sama varmaan sinusta junassa ym. paikoissa, joissa on matkustettu lapsen kanssa paljon). Toki elämän voi tehdä hankalaksi jos haluaa mutta mielestäni siihen ei pitäisi ensisijaisesti pyrkiä.

Vierailija
69/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varmaan tosi itsekäs ihminen, kun en ole ennen tätä ketjua tullut edes ajatelleeksi, että jotakuta voisi vauvan ruokkiminen häiritä :o

Olen tuore äiti ja olen imettänyt mm. kahviloissa ja ravintoloissa. Ilmeisesti olen joitakin näin loukannut... Pahoitteluni. Jotenkin vain olen ajatellut, että se lapsen nälkähuuto häiritsisi enemmän enkä halua lasta nälässä pitää muutenkaan.

Anoppilassa ei olla vielä käyty, mutta kotona käännän selkäni vieraille (kuten myös siellä ravintolassa saliin päin) eikä kukaan ole ainakaan suoraan tullut vielä sanomaan, että lötkötissini yököttävät.

Vierailija
70/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden tarkoitus on helpottaa kanssakäymistä. Mutta näistä asioista taitaa olla turha keskustella tällä palstalla.

Puhumisella ja imettämisellä julkisella paikalla on vissi ero, ainakin monille aikuisille ihmisille. Jos et nyt hoksaa mikä se on, ei se mitään.

mutta nyt jo tunsin kuvotuksen aallon, kun kuvittelen hänen tulevaa morsiantaan läväyttämässä tissinsä kahvipöytäämme ja julistavansa: kenelle ei sovi niin menköön muualle! No, nämä lienevät niitä "elämä opettaa" -sarjan asioita. Tuntuu että tässä on iso sukupolviero. Itse olen kai jo aika vanha äiti ja minusta tuntuu kamalalta lukea tuollaista uhoavaa MINÄ MINÄ MINÄ -tekstiä. "Kun minulle sopii..." ja "Minä en ehdi enkä jaksa..." Mihin katosivat hienotunteisuus ja kauniit käytöstavat?

asia ei liity käytöstapoihin vaan on elämää, ihan niinkuin puhuminen. Muista aina kysyä että saanko puhua jos sulla on asiaa, muuten olet röyhkeä.

Vierailija
71/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan äiti saa olla pois kotoa vain alle yhden imetysvälin?

Vierailija
72/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset puhuu liian kovaäänisesti tms. mutta ikinä ei ole tullut mieleenkään että pitäisi häiriintyä siitä, että ihmiset ruokkivat lapsiaan

Enemmän häiriintyisin siitä että joku ei kehtaa imettää ja huudattaa vauvaansa sen vuoksi.

Vierailija
73/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset musta sen fiksumpia ole.

Jos mitään lörppätissiä ei näy niin ei ole mitään järkevää syytä paheksua sitä että vauva saa parasta mahdollista ravintoa silloin kun sillä on nälkä paitsi MINÄMINÄMINÄ-itsekkyys..

Vierailija
74/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi olisi jäänyt nälkäiseksi.

Vierailija
75/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomuus on yhtä luonnollista kuin imettäminenkin. Juotte sitten kahvit siinä rauhassa miniän imettäessä. Miehesi voi vielä rapsutella miehekkäästi kainaloitaan, karvoituskin ja hienhaju ovat ihan luonnollisia juttuja.

Jos mahdollista, pieraise pari kertaa kuuluvasti, vaikka kankkua nostaen. Kasaa ei silti sovi tuolille tehdä.

Ihmiset ovat niin estyneitä ja luulevat, että ei saisi haista tai näyttää sukuelimiään. Kotonaan saa tehdä vaikka mitä, kokeilkaa, se voi vähentää miniän haluja imettää, mutta avaa teille itsellenne uuden maailman.

Vierailija
76/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole näkösuojaa (esim. paita peitä, tai harso olkapäällä) - en siksi että pelkäisin että appea häiritsee, vaan koska MUA häiritsee... Nimittäin kun ootin ensimmäistäni, appiukko tuumasi: "Alkaahan toi raskaus näköjään näkyä rinnoissakin!" Että semmosia appiukkoja. Kenenkään muun "vieraan" miehen läsnäollessa en yhtä paljon jännitä.

Vierailija
77/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun imetysvihamieliset, jotka ei suvaitse imetystä edes vaivihkaa, ovat ilmeisesti katkeroituneita korvikemammoja. Jos MINUN lapseni ei saanut rintamaitoa, ei muutkaan saa saada.

Ymmärrän, että esim. lapsetonta voi tissin vilkkuminen hämmentää, mutta vain asiaan todellisella kiihkolla suhtautuva voi häiriintyä pelkästä ajatuksesta, mitä siellä harson alla tapahtuukaan :D

Vierailija
78/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kun joku vertasi itsensä räpläämistä tähän imetykseen julkisilla paikoilla piilossa = ok, niin tätähän nämä tissi-intoilijat juuri täällä harrastavat, ovat olevinaan äitiemoja ja kuvittelevat että siinä kahvi pöydässä saa ne tissit kaivella vauvan eteen kysymättä (itse tajuamatta) että mikä on okei..eri asia sitten kotona ja siinä tutussa ilmapiirissä ja porukassa, siinä porukassa missä voisit sitten sen ah, niin luonnollisen pierunkin kajauttaa ilmoille!

Vierailija
79/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän ilmoitti, että ihmisen, jolle lapsen ruokkiminen aiheuttaa tällaista ahdistusta ei ehkä pitäisi hakea apua ongelmaansa keskustelupalstoilta vaan kääntyä ammattilaisen puoleen.

Ystäväpiirissämme on monenlaisia imettäjiä, joista osa on imettänyt makuuhuoneen rauhassa, osa ystävien ja sukulaisten seurassa sohvalla. Imetystä seuraavilla ihmisillä on kuitenkin yhteinen tekijä. Jokainen meistä voi halutessaan kääntää katseensa muualle ja olla tuijottamatta. Muiden edessä imettävän naisen täytyy toki myös hyväksyä se, jos joku valitsee katsoa imetystä.

Valokuvaamista ei tarvitse hyväksyä. Jos minusta missä tahansa tilanteessa otetaan valokuvia kiellostani huolimatta, en kyseisessä taloudessa toista kertaa vieraile. Tämä koskee siis kaikenlaisia kuvia. Jos appiukkkoni (rauha hänen sielulleen) olisi näin toiminut, ei hän olisi minua eikä lastani tämän jälkeen vieraakseen saanut.

Vierailija
80/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi voisitte vaihtaa kiihkeitä moiskahtelevia kielisuudelmia säännöllisin väliajoin, varsinkin silloin kun olette kylässä miniän luona ja olette ensin riisuneet ne vaatteenne. Jos miniä kakostelee, totetatte vain että näin rakkausvihamielisessä kulttuurissa en haluaisikaan elää ja puette vaatteet takaisin päälle ja lähdette kotiin. Ei tartte sitä pikku diivapirkkoa enää katsella.

Alastomuus on yhtä luonnollista kuin imettäminenkin. Juotte sitten kahvit siinä rauhassa miniän imettäessä. Miehesi voi vielä rapsutella miehekkäästi kainaloitaan, karvoituskin ja hienhaju ovat ihan luonnollisia juttuja. Jos mahdollista, pieraise pari kertaa kuuluvasti, vaikka kankkua nostaen. Kasaa ei silti sovi tuolille tehdä. Ihmiset ovat niin estyneitä ja luulevat, että ei saisi haista tai näyttää sukuelimiään. Kotonaan saa tehdä vaikka mitä, kokeilkaa, se voi vähentää miniän haluja imettää, mutta avaa teille itsellenne uuden maailman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä